handdator

Visa fullständig version : Vilovecka under deffen?


Slartibartfast
2003-04-22, 15:53
Håller just på att "deffa" inför sommaren. (Bör tilläggas att deffa för mig bara innebär att jag inte äter mig spyfärdig som jag brukar)

Har för tillfället vilovecka för första gången sen jul och kör konditionsträning ca 2 gånger i veckan.

Är det smart att ta viloveckor under deffen eller är det viktigt att styrketräna lika intensivt som vanligt för att musklerna inte ska förtvina p.g.a. det minskade näringsintaget?

Officer
2003-04-22, 16:25
Originally posted by Slartibartfast
Håller just på att "deffa" inför sommaren. (Bör tilläggas att deffa för mig bara innebär att jag inte äter mig spyfärdig som jag brukar)

Har för tillfället vilovecka för första gången sen jul och kör konditionsträning ca 2 gånger i veckan.

Är det smart att ta viloveckor under deffen eller är det viktigt att styrketräna lika intensivt som vanligt för att musklerna inte ska förtvina p.g.a. det minskade näringsintaget?


Jag tror snarare att dina muskler förtvinar om du tränar utsliten och trött, ta en vilovecka om det behövs, så länge du sköter din kost och konditionsträning kommer du väl inte förlora något i muskelmassa, mer än det du förlorar under självaste deffen. Självklart får du helt nya ökningar och under, efter viloveckan! :thumbup:

Slartibartfast
2003-04-22, 16:33
Tack för ditt svar, AnabolicProtein!

Jag fortsätter min vilovecka med gott samvete. :thumbup:

RealElwood
2003-04-22, 19:38
Se bara till att få i dig ditt protein, du kan ev äta lite mindre kolisar under veckan