handdator

Visa fullständig version : Är Turkiet ett bra land?


jwzrd
2007-10-17, 14:06
Vad tycker du? Är Turkiet ett bra eller dåligt land? Har opinionen på kolozzeum förändrats något sedan sist?

Bolio
2007-10-17, 14:08
Förfallet är nu totalt och ångesten tordes vara smärtsam intill oändligheten. Mycket sorgligt.

Baruch Hashem.

jwzrd
2007-10-17, 14:25
Turkiet är ett fint som snart är fullvärdiga medlemmar i EU. Alla som säger motsatsen bör genast söka mer kunskap på närmaste bibliotek; låna alla böcker ni ser om den fina staten Turkiet!

skaparn
2007-10-17, 14:28
Eftersom alla med mörkt hår i Sverige kallas turkar måste ju landet gjort något rätt.

Racso
2007-10-17, 14:30
Eftersom alla med mörkt hår i Sverige kallas turkar måste ju landet gjort något rätt.

Kanske hög arbetskraftsinvandring på 60-talet?

Är inte turk själv iof, så jag vet inte säkert...

Fatalist
2007-10-17, 14:30
Turkiet är ett patetiskt omodernt och primitivt land.

Dödsstraff.

Racso
2007-10-17, 14:36
Turkiet är ett patetiskt omodernt och primitivt land.

Dödsstraff.

Dödsstraff är ett bra kriterium för/krav på en civiliserad stat.

Snafu
2007-10-17, 14:41
Dödsstraff är ett bra kriterium för/krav på en civiliserad stat.

Kan man hävda att en civiliserad stat - men som plågas av oerhört hög kriminalitet - kan behöva återinföra dödsstraff för att bli mer civiliserad?

Racso
2007-10-17, 14:51
Kan man hävda att en civiliserad stat - men som plågas av oerhört hög kriminalitet - kan behöva återinföra dödsstraff för att bli mer civiliserad?

Hur menar du?

Snafu
2007-10-17, 14:55
Hur menar du?

Mja, i enkla termer, kan ibland inte behöva döda några jävlar för att det skall bli bättre?

paddanboy
2007-10-17, 15:00
Turkiet har jag nog snart varit i 10 gånger. Öst möter väst. Folket är trevliga och landet har en stor historia.

I Turkiet har det väl mest varit Turistorter, men mer kulturellt så har jag varit i Konja, Capedokia, effosos och i underjordiska staden(där runt 5000 kurder gömde sig? kommer inte ihåg)...

Landet är sekulariserat och rör sig emot ett modernare samhälle. Dock är väl Turkarna otroligt nationalistiska och militären har stort inflytande...

Racso
2007-10-17, 15:03
Mja, i enkla termer, kan ibland inte behöva döda några jävlar för att det skall bli bättre?

Dödsstraff i avskäckande syfte saknar, med allra största sannolikhet, någon verkan.

En massmördare som mördat 100 bryr sig nog rätt lite om dödsstraff när han planerar de kommande 100 morden.


Däremot det andra syftet med dödsstraffet, att lyfta brottslingen från samhället, kan likaväl göras genom att man spärrar in denne för all framtid.

Då tänker många, "ska vi betala massa pengar för att den jävlen ska få leva?!". Enda svaret "jag" kan ge:

"He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster."
-Nietzsche

Snafu
2007-10-17, 15:06
Mja, jag blir mer och mer fundersam om man nånsin kommer att komma tillrätta med tungt kriminella återfallsförbrytare. I say shoot (och jag har varit totalt emot dödsstraff hela mitt liv fram tills väldigt nyligen).

Fatalist
2007-10-17, 15:21
Mja, jag blir mer och mer fundersam om man nånsin kommer att komma tillrätta med tungt kriminella återfallsförbrytare. I say shoot (och jag har varit totalt emot dödsstraff hela mitt liv fram tills väldigt nyligen).

Så samhällets funktion är att avrätta sina medborgare?

jwzrd
2007-10-17, 15:22
Så samhällets funktion är att avrätta sina medborgare?

Ett suveränt land har rätt att försvara sig mot oönskade element och terrorism, eller hur?

Snafu
2007-10-17, 15:24
Så samhällets funktion är att avrätta sina medborgare?

För att bevara samhället tycker jag samhället har all rätt i världen, med folkets välsignelse dvs.

Alla dessa jävla värderån, inför dödsstraff direkt, nog fan kommer dom bli färre.

Racso
2007-10-17, 15:25
Ett suveränt land har rätt att försvara sig mot oönskade element och terrorism, eller hur?

Alla medel tillåtna?

Snafu
2007-10-17, 15:26
Nu gick jag igång på alla cylindrar märkte jag. Men ändå liksom, varför inte avrätta dom som rånar värdebilar? Liksom, why not? Jag kommer inte sakna dom.

Nonamenoshame
2007-10-17, 15:27
Det var väl helvete vad massa "är blablabla bra eller dåligt" trådar ska komma upp ?

Ja turkiet är ett bra land, förutom alla jävla försäljare på stränderna som luktar skit.

jwzrd
2007-10-17, 15:28
Alla medel tillåtna?

Menar du att det är rimligt att en stor folkgrupp icke-turkiska turkar ska få göra vad de vill i Turkiet? Det är därför de, turkiet, har sin fantastiska lag om turkiskhet framför allt anno 2005.

Racso
2007-10-17, 15:29
Menar du att det är rimligt att en stor folkgrupp icke-turkiska turkar ska få göra vad de vill i Turkiet? Det är därför de, turkiet, har sin fantastiska lag om turkiskhet framför allt anno 2005.

Menar du att man ska avrätta de?

jwzrd
2007-10-17, 15:32
Menar du att man ska avrätta de?

Menar du att det är ok att vara allt annat än turk i turkiet?

Racso
2007-10-17, 15:35
Menar du att det är ok att vara allt annat än turk i turkiet?

Ja, självklart.


Du svarade inte på frågan.

jwzrd
2007-10-17, 15:48
Ja, självklart.


Du svarade inte på frågan.

Jag såg inte när tråden om Turkiets värde blev en debatt om dödsstraff. Jag föreslår att du startar en tråd i det ämnet.

Mukryian
2007-10-17, 16:46
Ja alltså är du turk så är det nog bland det närmaste demokrati i MÖ man kan komma. Men det gäller bara turkar, tyvärr så bor det ju miljontals icke-turkar i landet som lever under omständigheter som är demokratins motpol.

Vet inte riktigt hur man ska svara på den frågan. Men eftersom att jag är kurd så ser jag Turkiet som en av det brutalaste fascistiska imperialiststaterna som överlevt tills idag.

Einar
2007-10-17, 16:50
Lite fler pollalternativ kanske vore lägligt? Det kanske inte bara är svart eller vitt alltid.

Trance
2007-10-17, 17:33
Turkarna har dels varit ett föredöme som fått mycket oförkänt skit men dels är de ju extremt nationalistiska med ett styre som är på gränsen. Tyvärr har ju senare års händelser i mellanöstern gett kraft åt de islamistiska partierna, vilket suger rätt rejält.

Tricklev
2007-10-17, 17:40
Lite fler pollalternativ kanske vore lägligt? Det kanske inte bara är svart eller vitt alltid.

Detta är bara ett motsvar på Bolios tråd om Isreal, ta den inte så seriöst. ;)

Allan
2007-10-17, 17:48
Turkarna har dels varit ett föredöme som fått mycket oförkänt skit men dels är de ju extremt nationalistiska med ett styre som är på gränsen.

Detta är bara ett motsvar på Bolios tråd om Isreal, ta den inte så seriöst. ;)

Tycker Trance sammanfattar det hela bra. Och jag hade missat den andra tråden. Tack!

paddanboy
2007-10-17, 18:14
Och nu är det grönt ljus för det turkiska armén att styra kosan mot norra irak och PKK.

Hur vågar ens PKK sikta gevären mot turkisk mark överhuvudtaget, de vet ju att det är kört om de "dummar sig"?

Daniiiel
2007-10-17, 18:16
Att inte kunna gå i turkiet men sin svenska flickvän utan att ständigt behöva slå bort alla dessa äckliga turkar är helt sjukt. Min ärliga åsikt om turkar och turkiet behåller jag för mig själv för hade jag skrivit det här hade jag blivit bannad på fläcken.

He-man
2007-10-17, 18:23
Ja att resa som tjej till turkiet måste enbart vara jobbigt, jag var där med min syster och de var ju som gamar över henne vart vi än gick, det var som de trodde att de var guds gåva till kvinnan :D

paddanboy
2007-10-17, 18:23
Att inte kunna gå i turkiet men sin svenska flickvän utan att ständigt behöva slå bort alla dessa äckliga turkar är helt sjukt. Min ärliga åsikt om turkar och turkiet behåller jag för mig själv för hade jag skrivit det här hade jag blivit bannad på fläcken.

Mja att turkarna i turistorterna är helt avtrubbade efter alla år och fräcka är sant. Jag tycker du kan börja bekymra dig för din egen situation som är orolig för liknande saker... många turkar respekterar mycket väl andras relationer.

Precis som alla andra människor är turkarna även dem utrustade att känna av "vibbar", vad du ger för signaler. Ett svenssonleende eller en allvarlig bestämd blick får nog de flesta att inte göra något. Det handlar inte om hot och våld, att inge respekt hos någon är betydligt viktigare före.

Du är troligen ett praktexempel på killar som de inte visar respekt för eftersom du inte markerar tydligt...

zeusden1
2007-10-17, 18:24
När jag läste topicen på tråden var jag nästan säker på att det var Bolio som gjort tråden.

OT: Ingen aning, inte insatt

Daniiiel
2007-10-17, 18:25
Mja att turkarna i turistorterna är helt avtrubbade efter alla år och fräcka är sant. Jag tycker du kan börja bekymra dig för din egen situation som är orolig för liknande saker... många turkar respekterar mycket väl andras relationer.

Precis som alla andra människor är turkarna även dem utrustade att känna av "vibbar", vad du ger för signaler. Ett svenssonleende eller en allvarlig bestämd blick får nog de flesta att inte göra något. Det handlar inte om hot och våld, att inge respekt hos någon är betydligt viktigare före.

Du är troligen ett praktexempel på killar som de inte visar respekt för eftersom du inte markerar tydligt...

Jag var trevlig ända tills de började skita i mig och började tafsa på henne. Nej du det finns inget som ändrar min åsikt om dessa äckliga barbarer. Våld är fan det enda som funkar mot dem.

paddanboy
2007-10-17, 18:25
När jag läste topicen på tråden var jag nästan säker på att det var Bolio som gjort tråden.

OT: Ingen aning, inte insatt

Ja Bolios hat emot turkar är nog utom den här världen.

paddanboy
2007-10-17, 18:26
Jag var trevlig ända tills de började skita i mig och började tafsa på henne. Nej du det finns inget som ändrar min åsikt om dessa äckliga barbarer. Våld är fan det enda som funkar mot dem.

haha trevlig ja... där har du svaret. De skulle aldrig röra henne om du inte var så genomtrevlig. SKÄRPNING!

Trance
2007-10-17, 18:29
haha trevlig ja... där har du svaret. De skulle aldrig röra henne om du inte var så genomtrevlig. SKÄRPNING!

Heh, har ju hört historier från en tjej som inte vågade gå ut själv för hon tyckte det var så jobbigt och hennes pojkvän tyckte det var jobbigt att hela tiden behöva vakta och skrämma bort folk. Fast och andra sidan jag har själv varit där i samma resesällskap med en snygg tjej som varit där 6 gånger och älskar det.

Genomgående temat verkar vara: färga håret brunt/svart. ;)

k4l_2007
2007-10-17, 18:31
Och nu är det grönt ljus för det turkiska armén att styra kosan mot norra irak och PKK.

Hur vågar ens PKK sikta gevären mot turkisk mark överhuvudtaget, de vet ju att det är kört om de "dummar sig"?

Grönt ljus?

USA har varnade Turkiet från att attackera norra Irak

Hur menar du med att det är kört om PKK "dummar sig"?

paddanboy
2007-10-17, 18:33
Ja alltså det är ju paradiset för Svenska flickor med dåligt självförtroende eller andra bekräftelsesyndrom...

Ordet är dekadens på dessa charterorter, skulle jag ha en dotter så skulle jag hellre skicka henne till månen än dit.