handdator

Visa fullständig version : Samma dröm 2 nätter


beckman88
2007-10-17, 05:01
Jo det är så att jag har en förbannat jobbig förkylning, Bihålorna och hela köret. Ibland Svettas jag som en gris och ibland fryser jag som fan.
Inte nog med att det e svårt att sova, Jag drömmer samma dröm hela tiden.
Fast att jag vaknar upp minst 5 gånger per natt så fortsätter drömmen när jag somnar om.

Drömmen är väldigt vag och jag vet inte riktigt vad som händer. jag vaknar varje gång en jävla kille slår med en slägga från undergjorden som gör att jag flyger upp I luften och stannar I luften för att sedan slungas ner mot marken igen.

Det händer alltid olika saker när jag faller, Jag blir räddad av en zeppelinare, Jag Träffar marken och vaknar, Jag faller igenom marken..... Fy fan alltså Nu e kl 06.01 och jag vill inte somna om.*gah!*

Spawn
2007-10-17, 05:05
Jo det är så att jag har en förbannat jobbig förkylning, Bihålorna och hela köret. Ibland Svettas jag som en gris och ibland fryser jag som fan.
Inte nog med att det e svårt att sova, Jag drömmer samma dröm hela tiden.
Fast att jag vaknar upp minst 5 gånger per natt så fortsätter drömmen när jag somnar om.

Drömmen är väldigt vag och jag vet inte riktigt vad som händer. jag vaknar varje gång en jävla kille slår med en slägga från undergjorden som gör att jag flyger upp I luften och stannar I luften för att sedan slungas ner mot marken igen.

Det händer alltid olika saker när jag faller, Jag blir räddad av en zeppelinare, Jag Träffar marken och vaknar, Jag faller igenom marken..... Fy fan alltså Nu e kl 06.01 och jag vill inte somna om.*gah!*

hehe låter jobbigt...sj vaknade jag kanske 10 gånger...ska iof köra upp idag om 2 timmar å 10 mins :)

Shakemynuts
2007-10-17, 06:41
Jag ska kolla min Drömbok. Återkommer med svar snart. :D

Jag hade samma dröm när jag va yngre, i kanske, 2-3 år. Så fort jag började somna, drömde jag att jag cyklade, jag vurpa och precis när jag slog i gruset med ansiktet så vaknade jag i ett ryck, sen la mig ner igen, varje natt. Sen försvann det helt plötsligt.

panzerpig
2007-10-17, 07:27
Jag kan typ nada om drömmar. Lite snabb googling finns här:

"återkommande drömmar!
Drömmar med ett bildinnehåll som påminner om tidigare drömmar är inte speciellt vanliga men förekommer ibland. Sådana drömmar har att göra med återkommande problem i drömmarens liv. Det är ett problem som man inte har funnit någon lösning på. Men när problemet blir löst så slutar den återkommande drömmen att uppstå. Dessa drömmar handlar ofta om något som gått förlorat, t.ex. en trygg hamn eller en källa till njutning. De kan också handla om sökandet efter en förlorad relation som betytt mycket. "

låter flummigt! men nu är det ju drömtydning vi pratar om :)

Tolkia
2007-10-17, 09:45
Det verkar som om det finns folk som drömmer som du beskriver när du är sjuka (återkommande otrevliga drömmar). Min bror t.ex. drömmer alltid att han ligger på botten av en brunn och det kommer ett stort klot susande ned mot honom. Alltid när han är sjuk och bara då. Har ingen bra idé om vad det beror på, dock.

Newi
2007-10-17, 09:53
Jag kan typ nada om drömmar. Lite snabb googling finns här:

"återkommande drömmar!
Drömmar med ett bildinnehåll som påminner om tidigare drömmar är inte speciellt vanliga men förekommer ibland. Sådana drömmar har att göra med återkommande problem i drömmarens liv. Det är ett problem som man inte har funnit någon lösning på. Men när problemet blir löst så slutar den återkommande drömmen att uppstå. Dessa drömmar handlar ofta om något som gått förlorat, t.ex. en trygg hamn eller en källa till njutning. De kan också handla om sökandet efter en förlorad relation som betytt mycket. "

låter flummigt! men nu är det ju drömtydning vi pratar om :)

Varför låter det flummigt? Om man verkligen drömmer samma dröm flera gånger om, så är det väl inget som är mer logiskt än att man drömmer om något som man går och grubblar på mycket även när man är vaken?

Fatalist
2007-10-17, 10:25
Börja göra reality tests när du är vaken, så märker du till slut att det är en dröm. :)

Liten Men Fet
2007-10-17, 10:44
När jag är sjuk så brukar jag drömma att världen först är platt och fin utan veck men sen börjar den knycklas ihop och bli alldeles skrynklig, sen blir jag jagad av moln också. Det är faktiskt sjuk skrämmande.

Tabbe
2007-10-17, 10:47
spelar du WoW?

beckman88
2007-10-17, 10:53
spelar du WoW?

Ja, Hurså?:confused:

Greg
2007-10-17, 11:23
Ok... Någon hobby-psykolog som kan svara på följande:

När jag har en mardröm, slutar det alltid att jag blir uppäten av hajar.

Varje gång.

Tabbe
2007-10-17, 13:53
Ja, Hurså?:confused:

WoW var det första som dök upp i mitt huvud ;)

Zeppelinare och spirit healer.

Tricklev
2007-10-17, 13:57
Det verkar ju ändå vara en relativt oskyldig dröm. Jag drömde nyligen att jag hade sex med min bästa vän, som precis fått barn, som jag tog i uppgift att uppfostra. Samtidigt som vi hade sex och jag fick tuttmjölk över hela mig.

Sov inte på dagar efteråt.

panzerpig
2007-10-17, 15:39
Varför låter det flummigt? Om man verkligen drömmer samma dröm flera gånger om, så är det väl inget som är mer logiskt än att man drömmer om något som man går och grubblar på mycket även när man är vaken?

låter det inte flummigt om han går och grubblar på att "en jävla kille slår med en slägga från undergjorden som gör att jag flyger upp I luften och stannar I luften för att sedan slungas ner mot marken igen."
vore det nått mer verklighetsförankrat så vore det inte så flummigt, tex att drömma att nån är sjuk eller dör. Jag förstod det som att han tyckte drömmen var konstig och undrade varför en så konstig dröm kom tillbaka

Shakemynuts
2007-10-17, 16:03
Då ska vi se vad min drömtydningsbok säger :D

Zeppelinaren betyder tydligen att du siktar för högt med saker du försöker uppnå.
Att falla är tydligen aldrig bra heller.

Något om underjorden osv hittade jag inte.

Alltså, sånt där får ju ta med en ganska stor nypa salt. Köpte bara boken för skojs skull för några år sen.