handdator

Visa fullständig version : Hängde i räcket, va hände sen?


Kung Ichmil
2007-10-16, 22:28
Det hände en förbannat konstig grej igår.

Jag hängde mig i räcket utanför min lägenhet för att sträcka ut min rygg.
Känner på en gång att det liksom drar i en kota i höger nedre rygg. Hänger kanske fem sekunder sen svartnar det totalt för ögonen.. kommer inte ihåg om jag satte mig ner. Men jag finner mig själv, troligen några sekunder senare, ordentligt sprattlandes raklång i trappen.
Hade någon vag tanke i hjärnkontoret som va liknande "Vafan håller jag på med, vad händer?" Känner att det gör ont som fan i underarmen och märker en stund senare efter att jag piggnat till att jag fläckt upp hud på ca. 6cm på underarmen.

Testade ikväll också för att se så det inte var en engångföreteelse och det hände ju samma skit igen.. bara att jag inte sprattlade nu, istället sa jag i hög ton "vafan hände?" sen gick jag upp till lägenheten.

Varför tror ni att det hände såhär? Någon nerv som håller på och jävlas?
Kommer kotan gå tillbaka om jag händer tillräcklig länge?

Kan tillägga att jag har ganska stora problem med just korsryggen men det är hyffsat bra nu.

Liten Men Fet
2007-10-16, 22:32
SLUTA hänga sådär, du svimmar ju av det för helvete! :smash:

Om jag var du och hade haft problem med ryggen så skulle jag ta kontakt med läkare omgånde och undvika att lyfta saker.
Jag har ingen aning om vad som är fel men nåt verkar ju vara rätt allvarligt om du svimmar av det.

Kung Ichmil
2007-10-16, 22:36
SLUTA hänga sådär, du svimmar ju av det för helvete! :smash:

Om jag var du och hade haft problem med ryggen så skulle jag ta kontakt med läkare omgånde och undvika att lyfta saker.
Jag har ingen aning om vad som är fel men nåt verkar ju vara rätt allvarligt om du svimmar av det.

Jo jag förstår ju att det e ren idioti. Har tagit magnetröntgen men det visade ingenting. ska sluta med det.. bara en tidsfråga innan jag slår huvudet i trappen av skiten.

stenis
2007-10-16, 22:36
Sök upp läkare snarast, det där är inte normalt, det låter allvarligt. Bättre råd än "sök upp läkare" kommer du inte få.

Mvh

Kung Ichmil
2007-10-16, 22:40
Sök upp läkare snarast, det där är inte normalt, det låter allvarligt. Bättre råd än "sök upp läkare" kommer du inte få.

Mvh

Jag ska boka tid imorgon.. blev bara så paff av hela händelsen att jag va tvungen att skriva av mig.

Liten Men Fet
2007-10-17, 00:15
Jag ska boka tid imorgon.. blev bara så paff av hela händelsen att jag va tvungen att skriva av mig.

Jo det förstår jag, jag har också viss förståelse varför du testade en andra gång. Nu har du ju konstaterat att det var hängningen som orsakade det och inte något annat okänt. Det är ju bra å veta iallafall.

bombenx
2007-10-17, 00:24
Det hände en förbannat konstig grej igår.

Jag hängde mig i räcket utanför min lägenhet för att sträcka ut min rygg.
Känner på en gång att det liksom drar i en kota i höger nedre rygg. Hänger kanske fem sekunder sen svartnar det totalt för ögonen.. kommer inte ihåg om jag satte mig ner. Men jag finner mig själv, troligen några sekunder senare, ordentligt sprattlandes raklång i trappen.
Hade någon vag tanke i hjärnkontoret som va liknande "Vafan håller jag på med, vad händer?" Känner att det gör ont som fan i underarmen och märker en stund senare efter att jag piggnat till att jag fläckt upp hud på ca. 6cm på underarmen.

Testade ikväll också för att se så det inte var en engångföreteelse och det hände ju samma skit igen.. bara att jag inte sprattlade nu, istället sa jag i hög ton "vafan hände?" sen gick jag upp till lägenheten.

Varför tror ni att det hände såhär? Någon nerv som håller på och jävlas?
Kommer kotan gå tillbaka om jag händer tillräcklig länge?

Kan tillägga att jag har ganska stora problem med just korsryggen men det är hyffsat bra nu.

Härligt partytrick *whistle*

Durre
2007-10-17, 11:21
Fy vad läskigt, jag tänkte på detta så enormt när du pratade om att en kota var ej på sin plats så jag hade en skit hemsk dröm i morse att en kota vid korsryggen stack ut ca 2cm och min rygg var skit konstigt :)

Kung Ichmil
2007-10-17, 11:46
Fy vad läskigt, jag tänkte på detta så enormt när du pratade om att en kota var ej på sin plats så jag hade en skit hemsk dröm i morse att en kota vid korsryggen stack ut ca 2cm och min rygg var skit konstigt :)

Hahah jo. När jag har ont i ryggen på kvällen.. har inte haft det på länge nu, men när jag hade det så drömde jag jämt drömmar om att jag hade ont i ryggen.

Det som är jobbigt är att det skiftar sida hela tiden.
Nu är den sidan jag haft ont i flera månader skitbra och den som va bra då e skit nu.
På morgonen är jag stel som värsta kylskåpet. Kommer inte ens ner med händerna till knäskålarna om jag böjjer mig.. men lite senare lossnar det och är rätt okej.

Calle Siren
2007-10-17, 12:46
Ska inte leka doktor, men det kan inte vara en cirkulationsrubbning? Blodet kanske inte når hjärnan som det ska? Hur som helst, kolla det.

Mvh calle

Kung Ichmil
2007-10-17, 16:01
Ska inte leka doktor, men det kan inte vara en cirkulationsrubbning? Blodet kanske inte når hjärnan som det ska? Hur som helst, kolla det.

Mvh calle

Tjenare.

Var hos doktorn nyss och det var det hon trodde också. Att blodet stryps och inte når lill-hjärnan.

Men jag förstår inte riktigt varför det gör så där och inte när jag hänger i chinsräcker på gymmet eller liknande.
Kanke är när jag hänger mer avslappnat detta händer med blodet.
Hon trodde att det kunde ha något att göra med att jag va vältränad just vid axelpartiet, men jag vet inte.

snartspensligvegan
2007-10-27, 18:52
Min katt har fått vad som verkar vara epilepsianfall två ggr, låter ju nästan som något liknande. Nerv som muppar sig, skumt och jävligt läskigt. Skall bli intressant att få veta vad det var om du nu får reda på det.