handdator

Visa fullständig version : Övertränad rhomboids


mellankrigarn
2007-10-16, 21:22
Seriöst hur fan ska man träna för att inte lyckas överträna rhomboids?
Den är ju fane me Synergists/Stabilizers i typ vad man än kör.

Gick ju an förut när man körde halvkropp eftersom dem enda övningar som
jag inte får känning av den är ben.
Just nu kör jag 4-splitt och den lilla rakarn får ju stryck typ hela tiden nu känns det ju som.

Honken
2007-10-16, 22:11
Tror nog inte det gör någonting eftersom muskeln nog är van vid att alltid arbeta.

Liten Men Fet
2007-10-16, 22:34
Du har alltså problem med rhomboiderna nu annars skulle du inte vilja undvika att träna dom eller?

Knabb
2007-10-17, 08:44
De flesta har nog snarare väldigt understimulerade rhomboideus muskler. Att de är med och stabiliserar skulderbladen lite är inte mycket till träning.

troot
2007-10-17, 10:04
Seriöst hur fan ska man träna för att inte lyckas överträna rhomboids?
Den är ju fane me Synergists/Stabilizers i typ vad man än kör.

Gick ju an förut när man körde halvkropp eftersom dem enda övningar som
jag inte får känning av den är ben.
Just nu kör jag 4-splitt och den lilla rakarn får ju stryck typ hela tiden nu känns det ju som.

Har du ont konstant eller bara när du tränar överkroppen?

Fed up
2007-10-17, 10:06
De flesta har nog snarare väldigt understimulerade rhomboideus muskler. Att de är med och stabiliserar skulderbladen lite är inte mycket till träning.

Håller med, det brukar vara bra att träna specifika övningar som tar på den lilla rackarn så den stärks upp.

Men om det gör ont nu och inte när du kör halvkropps så skulle jag rekomendera att du återgår till den splitten och kör lite snäll rehabträning för blodflödet i rhomberna tills den lille stackarn är glad igen.

stevebc
2007-10-17, 12:45
Du behöver som sagt inte bry dig om sådant. Nu när jag tänker efter tränas mina rhomboids fyra gånger i veckan och det har dom gjort i mer än ett år nu. Det syns också kan jag låta meddela, så det är inget att oroa sig för!

(såvida du inte får ont där osv..)

mellankrigarn
2007-10-17, 15:33
Glömde att säga att jag också har ett väldigt tungt jobb.
Jag plockar bromsskivor hela dagarna så kan lova dig att mina rhomboideus inte är understimulerade.

Alltså jag har inte ont när jag tränar, men efteråt så är det som en liten knöl där (där muskeln fäster vid benet) och när det har varit extra jävligt på jobbet så känns de små rakarna av som satan.

Alltså det verkar som man använder sig av de musklerna i varje övning som är överkropp. Spelar liksom ingen roll vilket övning jag än väljer så har jag jämt ont i fästena te den efteråt, till och med i övningar där det inte står att man ska använda sig av dem. (www.exrx.net)