handdator

Visa fullständig version : fett -> muskler, tack


^J^
2003-04-22, 12:39
Jag är 19 år och väger 70 kg. Inte speciellt mycket alltså. Trots min låga vikt så tycker jag att jag har för mycket fett på t.ex. magen. Synd mest när man sitter men ändå... :)

Mitt mål är att gå upp i vikt (muskler) samtidigt som jag vill bli av med så mycket överflödigt fett som möjligt.

Hur bör jag lägga upp träningen? Intervallträning? motionscykel? löpning eller vad?

Vill gärna förfättra konditionen också då jag ska göra lumpen efter sommaren...

I nuläget styrketränar jag 3-4 ggr / v.

( Om inlägget ligger i fel forum så ber jag om ursäkt och hoppas på att nån kunning moderator ska placera det rätt. :) )

^J^
2003-04-22, 16:28
Tack för alla svar! :booty:

Munter
2003-04-22, 16:35
Styrketräna och kör mycket cardio...! Det ena uteslutar inte det andra.

King Grub
2003-04-22, 16:37
Däremot får du svårt att både bygga massa och tappa kroppsfett samtidigt, om du inte har järnkoll på både kost och träning.

Lellan
2003-04-22, 16:43
Av döma av din vikt och att du är lite lättirriterad så äter du nog för lite.. ;)

Vet iofs inte din längd, men ta reda på ditt energiintag + normal aktivitet då du har energibalans, varken går upp eller ner. Sedan kan du ju se över att du äter rätt grejjer, långsamma kollisar utom efter träning då det är snabba som gäller, massa protein förståss och lagom med bra fett. Och ofta.

Och sen brukar man få lov att välja om man ska bygga eller bränna säger dom visst.. Bränna utan nåt annat än revben att visa upp är väl inte så lattjo kanske (menar inte att så är fallet här men du fattar vad jag menar..), hade jag varit du hade jag nog byggt järnet lite först! :thumbup:

Om du absolut ska bränna istället så brukar de flesta gå en prommis före frukost, eller köra lite HIIT eller lite kondition efter styrkepasset. Konditionsträning är förresten inte fel om du ska bygga istället - kondition är bra för mkt.

Lite luddigt svar men frågan var också luddig så det så..
;)

^J^
2003-04-22, 16:54
Ja, jag äter nog för lite och ja, jag är lättirriterad. :)

Men tack för svaren!