handdator

Visa fullständig version : Internets betydelse för droger


Pudzianovski
2007-10-15, 22:22
Har Internet förändrat användandet och synen på droger ? (med droger menar jag inte alkohol eller tobak)

Intresserad av att höra vad folk tycker och tänker kring detta. Nu för tiden kan man lätt läsa sig till mängder om info på nätet. Man läser/hör även hur droger på ett enklare sätt kan distrubieras nu för tiden med hjälp av nätet. Kanske nätet snarare gjort att synen på droger blivit mer återhållsam ?

Daniiiel
2007-10-15, 23:09
Internet har ju gjort så att det är lättare att få tag på droger det är ju en sak som är säkert. Särskilt för yngre ungdomar i vilket fall. Sen finns det ju flashback osv där mycket ungdomar hänger så jag tror även det bidrar till att "våran" generations ungdomar är mer drogliberala. I vilket fall mer insatta och vet skillnaden mellan hasch och heroin. Vet att alkohol också är en farlig drog och att cigaretter kommer förkorta ditt liv om du röker tills du blir gammal.

tp_88
2007-10-15, 23:40
Det tror jag nog, för mig har det gjort det iaf. I, vad jag upplever som, positiv riktning.

Tricklev
2007-10-15, 23:52
Ja det låter oerhört logiskt att det har det, och personligen så vet jag hur mycket enklare det blir att hitta info.

Är inte helt hundra på om det är bra rakt igenom dock. ;)