handdator

Visa fullständig version : ps3 blueray fråga


Jesper
2007-10-15, 18:49
har precis testat blye-ray spelaren för första gången med filmen 300. Men jag upplever bilden lite kornig/brusig och inte sådär knivskarp. Någon som vet vad det kan bero på?

agazza
2007-10-15, 18:50
med stor sannolikhet kabeln eller kontakterna

Pdaddy
2007-10-15, 18:51
har precis testat blye-ray spelaren för första gången med filmen 300. Men jag upplever bilden lite kornig/brusig och inte sådär knivskarp. Någon som vet vad det kan bero på?

K, va har du för TV, å va kör du me för upplösning..

Kabeln !! , om han nu inte kör nåt annat än HDMI så tror ja ej på kabeln, de är ju digital bild överföring.

M

Jesper
2007-10-15, 20:44
K, va har du för TV, å va kör du me för upplösning..

Kabeln !! , om han nu inte kör nåt annat än HDMI så tror ja ej på kabeln, de är ju digital bild överföring.

M

en samsung av nyare modell (ej full hd)kör på högsta möjliga och med hdmi kabel.

Khyron_
2007-10-15, 21:14
har precis testat blye-ray spelaren för första gången med filmen 300. Men jag upplever bilden lite kornig/brusig och inte sådär knivskarp. Någon som vet vad det kan bero på?

Bilden är kornig i 300.. men detta är ett medvetet stilval som bidrar till filmens konstnärliga aspekt enligt Zack Snyder (filmens regissör)

Tuniz
2007-10-15, 21:29
Bilden är kornig i 300.. men detta är ett medvetet stilval som bidrar till filmens konstnärliga aspekt enligt Zack Snyder (filmens regissör)

Skulle precis säga detsamma.

Att se 300 för att kolla "blueraykvalité" är ingen höjdare, jämnför med någon annan film istället.