handdator

Visa fullständig version : Vem har en iPhone?


teargaz
2007-10-15, 14:45
Jag är lite lätt prylfixerad och känner på mig att jag förr eller senare kommer skaffa mig en iPhone.
I dag har jag ingen bra Mp3 spelare och efter som bågesässongen är över så vill jag ha lite musik i öronen när jag åker komunalt.
iPhone'en är ju inte riktigt här ännu, men somliga har kommit över den ändå.

Efter att ha smurfat runt lite har jag kommit fram till följande:
Ingen vet NÄR den kommer hit. (massa jobbig väntan)
Ingen vet vad den kommer kosta. (Troligen svindyr och nåt nytt flatrate abonemang för datatrafik som kommer kosta aset blir oligatoriskt)
Ingen vet vilken operatör som kommer kränga den. (måste man byta operatör också... nej tack)

Med andra ord är det många parametrar som gör det lite jobbigt och som kan putta ner iPhone'en i papperskorgen för min del.

Det går att komma över en lur på ebay för ca 2500 SEK men dagens dollarkurs.
Den går att köra med Comviq med lite fippel osv.
I det läget så är det ju jävligt billigt för en fet lur utan abonemang.
Även om man BARA ser den som en flashig Mp3-spelare så är det billigt efter som en iTouch kommer kosta 2900 här när den kommer.

Hmmm... inser redan nu att man är rätt korkad om man INTE köper den nu. Varför ska man vänta på nåt som kommer bli mycket dyrare?

Vänta -vs- Inte vänta
Köpa en dyr iPhone med abonemang -vs- Köpa en billig iPhone utan abonemang

Jag kan inte komma på nån fördel med att köpa den i Sverige.

Har vi nån på kollo som sitter på en iPhone?
Isf
Hur tog du hem den?
Vad fick du ge?
Är du nöjd?
På vilka punkter suger den? (Var objektiv!)

Genesis
2007-10-15, 15:02
En fördel med att köpa den i Sverige är ju att du slipper skicka den eller åka till USA vid garantiproblem. Du slipper även hacka den varje gång du uppgraderat mjukvaran. Voicemail och lite sådana saker funkar inte här heller.

2500 låter otroligt billigt. Frakt och eventuell moms får du ju räkna med.

Köp ändå säger jag =)

backflash
2007-10-15, 15:07
...

Kolla upp säljarna ... de kinesiska kopiorna har varit ute ett tag nämligen :)

teargaz
2007-10-15, 15:23
En fördel med att köpa den i Sverige är ju att du slipper skicka den eller åka till USA vid garantiproblem. Du slipper även hacka den varje gång du uppgraderat mjukvaran. Voicemail och lite sådana saker funkar inte här heller.

2500 låter otroligt billigt. Frakt och eventuell moms får du ju räkna med.

Köp ändå säger jag =)

Hittils har jag inte haft problem med nån mobil jag har ägt ever. Jag hoppas ju på att ev problem sitter i mjukvaran.

Uppgifter på pris har jag supit in från en polare samt på ett annat forum. Kan ju hända att folk rundar av neråt... Ska rota lite till och få fram ett pris som inkluderar allt.

Kolla upp säljarna ... de kinesiska kopiorna har varit ute ett tag nämligen :)

Min syrra bor i NYC så den blåsningen borde jag kunna ducka. Om hon tjackar en i butik och skickar hit så känns det safe.