handdator

Visa fullständig version : träna rumpa med vikter


amincissez
2007-10-15, 08:38
Vad har ni för tips o ge mig ,för jag vill ha en firm och utstånde put rumpa,just nu har ja pumpat rumpa sen 8 månader tillbaka.Med knäböj i smith maskin o tar 40kg.3x8,,de sista orkar ja knappt.Sen anv jag en ben press där man sitter .Sen kör jag en maskin där man tränar innerlår och ytterlår.Dessa funkar bra,,men ja vill variera mig lite.Jag har dåligt med fantasi.

Kurash
2007-10-15, 08:39
Utfall.

thomas-a
2007-10-15, 17:56
Marklyft är grymt bra för rumpan :)

Halldin
2007-10-15, 18:00
Djupa fria knäböj (ej smith), marklyft.

Liten Men Fet
2007-10-15, 18:00
Det vettigaste vore nog att helt enkelt köra ett riktigt benpass en gång i veckan. Hur tränar du nu?

Greg
2007-10-15, 18:26
Utfall, marklyft, knäböj.

Guddi
2007-10-15, 19:36
lägg dig på rygg, släng upp benen på en pall eller boll, gör bäcken lyft. Är det för lätt så gör dem med bara ett ben på pallen/bollen. Bör fungera ett bra tag innan de blir för lätta.

Utfall som en annan skrev är också väldigt bra.

Mourten
2007-10-15, 20:11
Skridskoåkning, utfall

tejpis
2007-10-15, 21:54
lägg dig på rygg, släng upp benen på en pall eller boll, gör bäcken lyft. Är det för lätt så gör dem med bara ett ben på pallen/bollen. Bör fungera ett bra tag innan de blir för lätta.

Utfall som en annan skrev är också väldigt bra.

Kan även lägga till ett gummiband runt knäna (som man trycker ut) för extra påfrestning. Har man inget gummiband så funkar det med ett bälte eller vad som helst egentligen, bara man trycker ut knäna. Vet att Jessica Biel tränar så mycket, och hennes roefv är det INGA fel på.

Och utfall - just do it.

Imni
2007-10-15, 23:11
Skulle säga att utfall är det som, på mig iaf, tar bäst på rumpan. Mark funkar också alldeles utmärkt samt knäböj om man går så långt ner man bara kan.

amincissez
2007-10-18, 15:18
Det vettigaste vore nog att helt enkelt köra ett riktigt benpass en gång i veckan. Hur tränar du nu?

Nu tränar jag rumpa typ 3 gånger i veckan,,med dem metoderna som ja skrev i mitt inlägg,jag ska ta till mig av alla tips ni skrivit.

Liten Men Fet
2007-10-18, 18:55
Nu tränar jag rumpa typ 3 gånger i veckan,,med dem metoderna som ja skrev i mitt inlägg,jag ska ta till mig av alla tips ni skrivit.

Tränar du alltså bara rumpa? Inget annat för resten av kroppen?

Jag vill veta ALLT du gör på hela veckan som liknar träning, inklusive promenader kroppsarbete å konditionsträning.

MB2005
2007-10-18, 21:37
lägg dig på rygg, släng upp benen på en pall eller boll, gör bäcken lyft. Är det för lätt så gör dem med bara ett ben på pallen/bollen. Bör fungera ett bra tag innan de blir för lätta.

Utfall som en annan skrev är också väldigt bra.

Den borde förbjudas för män.

Mitt tips är Utfall och Djupa böj och såklart mark

Guddi
2007-10-19, 07:07
Den borde förbjudas för män.

Mitt tips är Utfall och Djupa böj och såklart markHahahaha, visst ser övningen lite feminin ut, men den är väldigt bra på att isolera rumpan vilket många har problem med.

Övningarna som du beskriver är alla bra om man är bra på att aktivera den. Är man dålig på att aktivera den så kommer det mesta av jobbet att tas upp av hamstrings och ryggmuskulatur. Dessutom är det lättare att skada sig i de övningarna som du valde.

Sen är även trådskaparen en kvinna ;)

amincissez
2007-10-20, 10:07
Tränar du alltså bara rumpa? Inget annat för resten av kroppen?

Jag vill veta ALLT du gör på hela veckan som liknar träning, inklusive promenader kroppsarbete å konditionsträning.

Jag tränar varanna dag, på gym .Går igenom hela kroppen på en vecka.Tränar på nautilus maskiner axlar bak o fram, svank, ben,rygg , rumpa.Tränar fria vikter på biceps triceps . Jag gör 100 situps varje dag.Promenerar 1 h och 30 min var 3dje dag.Jag har på 8 månader gått upp 10 kg.Mest har rumpan växt,,o de va min prioritering.Jag kan inte riktigt förklara hur ja tränar.Och jag e inte så haj på vad vissa muskler heter o så.För 8 mån sen vägde jag 44kg , smal som en pinne.De enda som va hårt på mig va rumpan,,för jag har ridit i 30 år.Jag e som du märker rumpfixerad.Jag vill ha volym på den.Iof har den växt från strl 34 till 38,,men ja gillar volymen de snyggt,,o de e intressant o få andra tränings tips sätt.Häls my own ass lover.

Vinter
2007-10-20, 12:48
Jag e som du märker rumpfixerad.Jag vill ha volym på den.Iof har den växt från strl 34 till 38,,men ja gillar volymen de snyggt,,o de e intressant o få andra tränings tips sätt.Häls my own ass lover.

Tips, håll dig långt ifrån Kwon.

Annars tycker jag utfall är det bästa personligen.

Mirre
2007-10-20, 12:56
Sen är även trådskaparen en kvinna ;)
Och? :smash:

Honken
2007-10-20, 13:04
Rövar all the way *cupid*.

pony
2007-10-23, 15:34
lägg dig på rygg, släng upp benen på en pall eller boll, gör bäcken lyft. Är det för lätt så gör dem med bara ett ben på pallen/bollen. Bör fungera ett bra tag innan de blir för lätta.

Utfall som en annan skrev är också väldigt bra.

Jag förstår hur denna övning bör gå till i grova drag, men är det någon som har video/gif för närmare inspektion? Bör benen vara böjda eller raka? Bör fötterna eller vaderna vila på upphöjningen? Lyfter man från marken och upp eller jobbar man i luften hela tiden?

...så många frågor...

amincissez
2007-10-24, 11:37
Jag förstår hur denna övning bör gå till i grova drag, men är det någon som har video/gif för närmare inspektion? Bör benen vara böjda eller raka? Bör fötterna eller vaderna vila på upphöjningen? Lyfter man från marken och upp eller jobbar man i luften hela tiden?

...så många frågor...

Jag har börjat med denna övn,o för o få mer pump så tar jag en skivstång med lite kilon på o lägger den mot nedre delen av magen vid troskanten ungefär o kör stenhårt,,ja kunde knappt sitta, gå el bresa dagen efter.Jag har typ bara fötterna på pallen,du kan säkert göra de här på olika sätt

mangs
2007-10-24, 12:03
Vad har ni för tips o ge mig ,för jag vill ha en firm och utstånde put rumpa,just nu har ja pumpat rumpa sen 8 månader tillbaka.Med knäböj i smith maskin o tar 40kg.3x8,,de sista orkar ja knappt.Sen anv jag en ben press där man sitter .Sen kör jag en maskin där man tränar innerlår och ytterlår.Dessa funkar bra,,men ja vill variera mig lite.Jag har dåligt med fantasi.

Att ingen redan citerat detta är chockerande. ;)


Utfall och alla andra stora övningar för låren involverar rumpa. Sedan bör du ju även äta tillräckligt så att du lägger på dig lite extra vikt.

Rahf
2007-10-24, 12:57
Marklyft och böj har byggt min härliga lammköttsroev.