handdator

Visa fullständig version : Hur ser mitt schema ut?


leetajz
2007-10-15, 08:19
Jag är en kille på 17 år, ca 175cm och väger 70 kg.

Jag har nu tränat i 3 veckor och börjar bli tveksam på vilken träning som ger volym och resultat.

Dag 1:
Bröst: Liggande bröst med hantlar, 30kg*6 i 2-3 set.
Bröst press, 60kg*6 i 3 set, failure på den sista o båda seten.

Axlar: Sittande axelpress med hantlar, 15kg*7 i 2-3 set.
Sittande axelpress, 40kg*8 i 3 set.

Triceps
Liggande tricepspress, 20kg*8 i 3 set.
Stående triceps press, 40kg*8 i 3 set. (helt slut.)
Stående tricepspress med 1arm, 15kg*7 i3 set.

Dag 2:
Biceps:
Sittande curl över bräda med hantlar, 16kg*8 i 4 set. ( osäker på om jag ska ta tyngre och fläska på i 3 set med 6-8 reps.)
Kabelcurl, 25kg*6 i 3 reps, failure på dem 2 sista i alla set.

Rygg:
Sittande rodd, i 25kg*8 i 3 set.
Det är allting jag har på ryggen, så om ni skulle kunna ge mig några förslag på andra övningar vore det toppen.

Dag 3: Well needed rest ! :Virro


Jag tror inte heller att jag sköter min kost riktigt. Efter varje gympass tar jag en gainomax, vet inte riktigt hur den funkar men jag har läst på den och de låter väldigt bra. Nu i förraveckan tog jag en protein dryck och en gainer efter ett träningspass, är det dåligt att mixa så? Om inte blir de dubbel effekt? Jag och min polare har dock tänkt att börja med kreatin, vi har läst in oss på det och det värkar vara jätte bra. Iaf tbax till min kost, efter jag har tränat så oftast cyklar jag hem, väntar nog iaf 1 timma innan jag får i mig mat, bra/dåligt ?

Vore jätte snällt om ni kunde läsa igenom och ge mig några idéer och/eller förslag. Som sagt jag är ganska ny och inte helt säker på mina grejjer.

JohnRick
2007-10-15, 08:26
3 veckor? Börja med åtminstone 3 månader, och i förlängningen 3 år
(snarare 30).

Du kan snegla på "best-of"-delen som ger exempel på balanserade program för nybörjare: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

Sedan bör du se övningsbanken på exrx-net: http://www.exrx.net/Lists/Directory.html

Undvik heller inte att träna ben....för jävelen.
Det är givetvis A och O att du sköter kosten. Det behöver inte vara några konstigheter. Ät nyttig, bra vardagsmat i bra mängder nu när du tränar.

leetajz
2007-10-15, 08:31
Okej =) Tack så mycket, den hemsidan var/är mycket hjälpfull.

Thaiboxarn
2007-10-15, 12:36
Träna benen !!!