handdator

Visa fullständig version : Trådanalyser


Bolio
2007-10-14, 18:27
Mina damer och herrar,
Medlemmar av moderatorstaben,
Yankee och skaparn,

I denna tråd tänkte jag att vi skulle ägna åt oss det numera bortglömda konststycket, vilket förr om tiden benämndes trådanalys!

Vad vi briljanta pionjärer på den tiden sysslade med, kanske mer nördigt än förnuftigt, var att analysera pågående trådar. För detta ädla syfte skapade vi en separat tråd, vilken naturligt nog döptes Trådanalyser. I den kunde man välja en valfri, gärna aktuell, tråd på forumet och analysera den fritt.

Man kan delge sin analys beträffande trådens utveckling, de olika debattörernas ställningstaganden och egentliga motiv, samt givetvis vilka lärdomar vi kan ta av tråden.

Någon annan får börja.

skaparn
2007-10-14, 18:33
Jag skrev tre inlägg efter det jag hade gett upp allt hopp om att lyckas göra mig förstådd. Det är typisk trådmobbing där mina fortsatta inlägg mer var som en megafon intill munnen på den berusade talaren än något seriöst diskussionsförsök. Rätt simpelt av mig.

Trådens utveckling var å sin sida väldigt rolig. Den tändande gnistan är ofta ganska oförutsägbar.

internethjälten
2007-10-14, 18:35
Bolio, du höll dig undan en längre tid och nu när du är tillbaka så skapar du nya trådar fortare än jag hinner läsa dem. ;)

Bolio
2007-10-14, 18:36
Jag skrev tre inlägg efter det jag hade gett upp allt hopp om att lyckas göra mig förstådd. Det är typisk trådmobbing där mina fortsatta inlägg mer var som en megafon intill munnen på den berusade talaren än något seriöst diskussionsförsök. Rätt simpelt av mig.

Trådens utveckling var å sin sida väldigt rolig. Den tändande gnistan är ofta ganska oförutsägbar.

Vilken tråd syftar du på?

Bolio
2007-10-14, 18:37
Bolio, du höll dig undan en längre tid och nu när du är tillbaka så skapar du nya trådar fortare än jag hinner läsa dem. ;)

Det funkar ungefär som med sex: har man inte haft det på länge så går det fort och vill sig ofta.

skaparn
2007-10-14, 18:45
Vilken tråd syftar du på?

Din träningsdagbok

Baan
2007-10-14, 18:45
Tuffa bruds inom the music gissar jag på

edit: eh va.. ok

Bolio
2007-10-14, 18:49
Din träningsdagbok

:/

Yucko
2007-10-14, 18:53
Jag tycker skaparn blivit odräglig med sin sarkasm ända sen SAIK tog sig upp i upp i elitserien :/

skaparn
2007-10-14, 18:56
Jag tycker skaparn blivit odräglig med sin sarkasm ända sen SAIK tog sig upp i upp i elitserien :/

Ska mitt förra jag ta illa upp över att bli kallad mes?

egge
2007-10-14, 19:01
Jag tycker att kolohumorn är på topp i flera trådar denna afton. :D

Bolio
2007-10-14, 19:03
Jag med. Jag känner att jag tillför forumet mycket dessutom. Det var nog jäkligt tråkigt här utan mig kan jag tänka mig.

Ignatius72
2007-10-14, 19:04
jag skulle vilja analysera tråden "landslagsledare erkänner doping". Ops det gick inte-den är försvunnen.

Osten80
2007-10-14, 19:06
Detta forum har i sanning tagit ett ordentligt kliv uppåt sedan Bolio kom tillbaka.

Bolio
2007-10-14, 19:06
Detta forum har i sanning tagit ett ordentligt kliv uppåt sedan Bolio kom tillbaka.

Tack. Jag håller nog med.

LadyInsane
2007-10-14, 19:07
Usch jag gillar egentligen inte att diskutera. Tar allt för personligt. Gäller majoriteten av trådar jag har skrivit i.

Yankeee
2007-10-14, 19:07
jag skulle vilja analysera tråden "landslagsledare erkänner doping". Ops det gick inte-den är försvunnen.

Detta är en analystråd. Inte en "jag vågar inte säga vad tycker rakt ut utan skriver en fresh kommentar i en annan tråd"-tråd.

jesse
2007-10-14, 19:08
jag skulle vilja analysera tråden "landslagsledare erkänner doping". Ops det gick inte-den är försvunnen.

Why?

Baan
2007-10-14, 19:09
FRÄSCH!!!!!!!!!!!111111111111111111111111111111111


GADGFadslfjkasdlsfössfs

Bolio
2007-10-14, 19:09
Usch jag gillar egentligen inte att diskutera. Tar allt för personligt. Gäller majoriteten av trådar jag har skrivit i.

Har du någon analys av den stundande rocktråden då? Hur ser du på din egen prestation där? Om du hade möjligheten, skulle du få något ogjort i den tråden? Skulle du handlat annorlunda på något sätt? Hur ser du på Yankee och skaparn idag? Har din syn på dem förändrats efter tråden och isåfall hur?

skaparn
2007-10-14, 19:09
FRÄSCH!!!!!!!!!!!111111111111111111111111111111111


GADGFadslfjkasdlsfössfs

Din bildtråd?

Baan
2007-10-14, 19:14
Din bildtråd?

Det med.

Fast tänkte mest på att stava fräsch som fresh, jävla fjanteri

LadyInsane
2007-10-14, 19:14
Har du någon analys av den stundande rocktråden då? Hur ser du på din egen prestation där? Om du hade möjligheten, skulle du få något ogjort i den tråden? Skulle du handlat annorlunda på något sätt? Hur ser du på Yankee och skaparn idag? Har din syn på dem förändrats efter tråden och isåfall hur?

Nja..

Vad skaparn ville ha sagt kom fram redan i hans första post. Inget nytt, finns mycket plojmetal. Däremot tillförde han inte diskussionen särskilt, ville väl mest göra sin röst hörd.

Förvånades dock över att folk tycker att Pink är bra. Blev riktigt förvånad, chockad egentligen.

Ang Yankees kommentar så tog jag det för personligt.

Ignatius72
2007-10-14, 19:16
Detta är en analystråd. Inte en "jag vågar inte säga vad tycker rakt ut utan skriver en fresh kommentar i en annan tråd"-tråd.

Grattis, första inlägget utan en motfråga. Men erkänn-det var nära?

Yankeee
2007-10-14, 19:17
Grattis, första inlägget utan en motfråga. Men erkänn-det var nära?

Grattis, första inlägget där du vågade säga det du ville utan att skriva en fresh kommentar i en annan tråd.

Bolio
2007-10-14, 19:19
Nja..

Vad skaparn ville ha sagt kom fram redan i hans första post. Inget nytt, finns mycket plojmetal. Däremot tillförde han inte diskussionen särskilt, ville väl mest göra sin röst hörd.

Förvånades dock över att folk tycker att Pink är bra. Blev riktigt förvånad, chockad egentligen.

Ang Yankees kommentar så tog jag det för personligt.

Instämmer i din analys av skaparns prestation. Känner också att han mest ville visa att han fanns typ. Lite av en attentionhoe ungefär. Mm.

Angående Pink så hade jag ju mina misstankar innan också. Inte helt oväntat för min del men minst sagt märkligt att i övrigt bildade människor som Yankee och skaparn lyssnar på den typen av mainstreammusik. Känns inte helt intellektuellt direkt.

Det sista håller jag med om. Tror inte han menade så illa. Sen går han ju själv klädd i tjejbyxor så troligtvis försökte han väl försvara lite av sin egen "slampiga" (eller hur man nu skall benämna "er" klädstil) klädstil. Dessutom är han en schysst kille som inte vill vara elak. Men visst var det lite märkligt formulerat, det håller jag med om.

Tycker du att du har fått uttrycka dig helt fritt i övrigt? Känner du att du ångrar något av det du skrev?

Baan
2007-10-14, 19:20
Grattis, första inlägget där du vågade säga det du ville utan att skriva en fresh kommentar i en annan tråd.

Kunde jag mäta blodtrycket nu så är jag säker på att den hade legat på en 200/120

Ignatius72
2007-10-14, 19:20
Grattis, första inlägget där du vågade säga det du ville utan att skriva en fresh kommentar i en annan tråd.

Inga fler Lunar influenser?

Förvörigt brukar jag skriva det jag menar.

Yankeee
2007-10-14, 19:20
Inga fler Lunar influenser?

Inga fler sär skrivningar?

Bolio
2007-10-14, 19:22
Kan ni sluta tjafsa här tack. Båda har stor penis.

Ignatius72
2007-10-14, 19:22
Inga fler sär skrivningar?

N-ä

Tricklev
2007-10-14, 19:24
Denna tråden ska jag använda friskt senare.

Inte just nu dock, är nöjd med alla mina inlägg. *popcorn*

Cilia
2007-10-14, 19:26
Jag tycker musiktråden mycket går ut på att alla ska tycka som LI annars är det fel musik. Musik kan ju också bara vara musik. Man kan ha mycket åsikter som man inte känner att man behöver föra ut via musiken. Medan andra vill använda den till att förmedla sina budskap hela tiden.

Trance
2007-10-14, 19:28
De senaste veckorna har varit ett enda långt segervarv. Jag har tränat hårt för att uppnå detta, jabbat comebacks till badrumsspegeln varje morgon och skrikit ad hominems i duschen. Jag vill tacka moderatorerna och mina fans.

Yankeee
2007-10-14, 19:30
De senaste veckorna har varit ett enda långt segervarv. Jag har tränat hårt för att uppnå detta, jabbat comebacks till badrumsspegeln varje morgon och skrikit ad hominems i duschen. Jag vill tacka moderatorerna och mina fans.

Du har faktiskt varit en gud den senaste tiden.

Bolio
2007-10-14, 19:30
De senaste veckorna har varit ett enda långt segervarv. Jag har tränat hårt för att uppnå detta, jabbat comebacks till badrumsspegeln varje morgon och skrikit ad hominems i duschen. Jag vill tacka moderatorerna och mina fans.

Förutom din helt töntiga anti-Bushism (som jag för övrigt planerar att vederlägga mycket grundligt snart) så tycker jag att du har höjt din position som kompetent debattör avsevärt. Riktigt duktig har du faktiskt blivit, transa. Och det menar jag.

skaparn
2007-10-14, 19:32
Nu är kanske ett lika bra tillfälle som något annat att släppa bomben att jag och Trance är systrar.

Trance
2007-10-14, 19:41
..och när han säger systrar så menar han den andra sorten.

Vadstena representin'! Nun fo life!

LadyInsane
2007-10-14, 20:06
Jag tycker musiktråden mycket går ut på att alla ska tycka som LI annars är det fel musik. Musik kan ju också bara vara musik. Man kan ha mycket åsikter som man inte känner att man behöver föra ut via musiken. Medan andra vill använda den till att förmedla sina budskap hela tiden.

Själv tyckte jag mest att tråden gick ut på att alla skulle tracka LI för att hon gillar metal.

Cilia
2007-10-14, 20:13
Själv tyckte jag mest att tråden gick ut på att alla skulle tracka LI för att hon gillar metal.
blev det inte så för att du sa att dom andra hade fel om du inte gillade det dom tog upp som exempel? Du sa ju inte bara att det inte var din smak utan du förkastade hela musikgenren och förkunnade att man i stort sett var kvinnofientlig om man lyssnade på nämnda artist(er)

Tricklev
2007-10-14, 20:13
Nvm, Cilia ftw.

LadyInsane
2007-10-14, 20:25
blev det inte så för att du sa att dom andra hade fel om du inte gillade det dom tog upp som exempel? Du sa ju inte bara att det inte var din smak utan du förkastade hela musikgenren och förkunnade att man i stort sett var kvinnofientlig om man lyssnade på nämnda artist(er)

Du har förmodligen rätt. Jag är en dålig debattör.

PowPow
2007-10-14, 20:28
Själv tyckte jag mest att tråden gick ut på att alla skulle tracka LI för att hon gillar metal.

Du tror inte att det lite kan bero på att du inleder med att proklamera någon slags sanning, och försöker få fram något slags budskap om att du har bäst koll av alla, och att resten bara famlar i mörkret?

Hon borde lägga sig ned och dö.

Hjälp... Sångerskan är bra, men musikaliskt är det ingen höjdare.


Själv blev jag mest irriterad på hur du brukar begreppet pop /=

LadyInsane
2007-10-14, 20:32
Du tror inte att det lite kan bero på att du inleder med att proklamera någon slags sanning, och försöker få fram något slags budskap om att du har bäst koll av alla, och att resten bara famlar i mörkret?
Själv blev jag mest irriterad på hur du brukar begreppet pop /=

Varsegod:

Du har förmodligen rätt. Jag är en dålig debattör.


Apropå pop så vet jag ungefär likamycket om de olika delarna inom den genren som folk oftast vet inom metal. Tänker folk döma metal så fritt som de gör, har jag inga problem med att göra detsamma gällande pop.

Yankeee
2007-10-14, 20:35
Tänker folk döma metal så fritt som de gör, har jag inga problem med att göra detsamma gällande pop.

Fast det är ju en ganska lam inställning. Det funkar ju liksom inte att tänka så. Du vet vad du gillar, spela roll vad folk andra säger då. Dessutom tjänar du ju inget på att agera på ett sätt som du inte uppskattar att andra gör.

Nitrometan
2007-10-14, 20:36
Jag med. Jag känner att jag tillför forumet mycket dessutom. Det var nog jäkligt tråkigt här utan mig kan jag tänka mig.
Nja. Vi klarade oss...

Men humornivån var som torra smulor jämfört med nybakat bröd.

LadyInsane
2007-10-14, 20:37
Fast det är ju en ganska lam inställning. Det funkar ju liksom inte att tänka så. Du vet vad du gillar, spela roll vad folk andra säger då. Dessutom tjänar du ju inget på att agera på ett sätt som du inte uppskattar att andra gör.

Yet again:

Du har förmodligen rätt. Jag är en dålig debattör.

PowPow
2007-10-14, 20:37
Varsegod:


Jag är seg idag. Ni han skriva vars ett inlägg under tiden jag författade mitt.


Apropå pop så vet jag ungefär likamycket om de olika delarna inom den genren som folk oftast vet inom metal. Tänker folk döma metal så fritt som de gör, har jag inga problem med att göra detsamma gällande pop.

Okejdå. Men då får du nog förvänta dig att bli lika bashad som nils89 hade blivit om han skrivit att det bästa powermetal-bandet genom tiderna är blink182, och att tidernas bästa growlare är Fred Durst. Såerebara. :)

Yankeee
2007-10-14, 20:38
Yet again:

Men det har inget med hur du är som debattör. Det handlar om din inställning, hur du tänker och hur du väljer att bemöta andra, inte om du hur uttrycker dina åsikter.

LadyInsane
2007-10-14, 20:41
Okejdå. Men då får du nog förvänta dig att bli lika bashad som nils89 hade blivit om han skrivit att det bästa powermetal-bandet genom tiderna är blink182, och att tidernas bästa growlare är Fred Durst. Såerebara. :)

Hmm...sure, varför inte?

Eller svara inte. Jag är trött, ska sova.

Men det har inget med hur du är som debattör. Det handlar om din inställning, hur du tänker och hur du väljer att bemöta andra, inte om du hur uttrycker dina åsikter.

Jaja. Jag är för trött för detta.

Cilia
2007-10-14, 20:43
Du har förmodligen rätt. Jag är en dålig debattör.
delvis har Yankeee rätt men det blir hårt.

Jag känner igen mig i dig och inte bara vi två utan dom flesta som är i övre tonåren. Det mesta är svart eller vitt. Antingen är musiken bäst eller så är det inte vatten värt. Det blir lite fler gråskalor med åren helt enkelt

Nitrometan
2007-10-14, 20:48
Det blir lite fler gråskalor med åren helt enkelt
No shit, Sherlock.

Yankeee
2007-10-14, 20:54
Jaja. Jag är för trött för detta.

Cmon now, ta till dig informationen.

Trance
2007-10-14, 20:56
No shit, Sherlock.

Ja, äldre brukar vara väldigt öppna och toleranta mot trance, techno, hardstyle etc som jag gillar. Respekt är ledordet.