handdator

Visa fullständig version : Gå sönder skor..


Baan
2007-10-14, 17:47
Tråden är väl mest intressant för dom som inte byter skor varje vecka och slänger dom gamla ;) och tunga människor..

För att komma till saken så, tidigare, när man vägde lite mindre, eller mer "normalt" gå blev skorna bara slitna på utsidan. Visst det inlägget man har som går att ta ut blev såklart lite sunkigt med om man använde skorna ett tag men själva sulan behöll sin form i stort. Nu när man väger lite mer så är det utsidan som håller bra och själva gummisulan som blir totalt deformerad av tyngden, i princip så mycket till slut att dte läcker in vatten och gummit går sönder. Någon annan som upplevt det här? Nu menar jag inte att jag använder ett par skor i 10 år, vi snackar typ en säsong...

JoelR
2007-10-14, 17:51
Dålig kvalitet på skorna eftersom du bara väger 70 kg!

Baan
2007-10-14, 17:54
Ja, förmodligen. Men ni andra som faktiskt väger mycket på riktigt då?

Arf Pingvin
2007-10-14, 18:41
Köp Ecco. Håller väl iaf 7-8 år, sista 3-4 åren så tar sulan in vatten och lever om när man går innomhus :/

xarizma
2007-10-14, 18:48
Lacoste ftw!

Baan
2007-10-14, 18:50
Köp Ecco. Håller väl iaf 7-8 år, sista 3-4 åren så tar sulan in vatten och lever om när man går innomhus :/

Har ett par rejäla vinterkängor som inte ger sig det minsta. Det går dock inte ha en stenhård och fet sula i mer finskor och såna mindre skor. Ett av paren som jag totalt demolerat är ett par Björn Borg - skor som man gärna vill tro är kvalité, dom kostar ju lite oftast. Sen sys det väl i u-länder som allt annat men Björn Borg vann ju Wimbledom, han kanske även bodde i USA.

LadyInsane
2007-10-14, 18:56
Har ett par rejäla vinterkängor som inte ger sig det minsta. Det går dock inte ha en stenhård och fet sula i mer finskor och såna mindre skor. Ett av paren som jag totalt demolerat är ett par Björn Borg - skor som man gärna vill tro är kvalité, dom kostar ju lite oftast. Sen sys det väl i u-länder som allt annat men Björn Borg vann ju Wimbledom, han kanske även bodde i USA.

Garv. :D


On-topic, så brukar väl arbetarskor vara bättre i materialet? Min farsa har specialkort på "Blåkläder" och brukar få hem någon katalog då och då. Där i brukar det finnas en drös olika varianter att välja emellan. Just att sulorna inte går sönder borde vara en ganska skor prioritet kan man tycka.

Baan
2007-10-14, 18:57
Garv. :D


On-topic, så brukar väl arbetarskor vara bättre i materialet? Min farsa har specialkort på "Blåkläder" och brukar få hem någon katalog då och då. Där i brukar det finnas en drös olika varianter att välja emellan. Just att sulorna inte går sönder borde vara en ganska skor prioritet kan man tycka.

Det är dom säkert men på samma sätt som man inte vill gå runt i mysbyxor bara för att små jeans inte passar längre vill jag inte bara gå runt i viss typ av skor för "vanliga skor" ger sig lätt :/

Liten Men Fet
2007-10-14, 19:32
Jag går sönder alla mina skor på två sessonger, enda anledning till att jag byter skor är att dom går sönder och det börjar läcka in vatten. Hade ett par känger som det tog 8 år att gå sönder och då hade jag dom hela vintrarna. Saknar dom en del.
Jag vill inte gärna lägga 1000 pix på ett par dojer för dom håller lika bra som dom jag köper för 400, max två sessonger. Det störiga är att jag knappt väger 80 så när jag väger 100 i fiiiiin form kommer ju skorna rasa på två månader. :(