handdator

Visa fullständig version : Vad ska jag äta


_jam_
2007-10-13, 20:41
Hejsan jag är en kille på 16 år och är 1.70 lång.
Jag vill börja med kosttillskott då jag vill bli lite biffigare om ni förstår vad jag menar. Jag tränar kampsport 4 gånger i veckan, och jag undrar exakt vad ja ska ta för tillskott så jag får större muskler o mer pondus. Jag vänder mig till er eftersom ni verkar kunna era grejer ;D Tack på förhand

Eddie Vedder
2007-10-13, 20:46
jag undrar exakt vad ja ska ta för tillskott så jag får större muskler o mer pondus.

Det finns inget sånt tillskott.

mangemani
2007-10-13, 20:48
tillskott som gör så att du får mer muskler finns ej,dock så finns tillskott som kan hjälpa dej på vägen,typ som prestationshöjande tillskott.
vill du ha muskler så är det år utav rätt mängd mat,vila och rätt träning som gäller..simple as that.

annars är rage en produkt jag kan rekomendera,mycket bra prestationshöjande tillskott.
esapro och vitagro efter passet kan ju också vara nått.

_jam_
2007-10-13, 21:13
Ok ursäkta om jag uttryckte mig fel, Uppenbart att jag inte kan få fler muskler. utan jag menade starkare och mer uthålligare muskler. Jag har hört massa om att man kan ta proteintillskott, kreatin omega 3 ,magnesium och grejer. men är skeptisk om så mkt saker :P

mangemani
2007-10-13, 21:23
Ok ursäkta om jag uttryckte mig fel, Uppenbart att jag inte kan få fler muskler. utan jag menade starkare och mer uthålligare muskler. Jag har hört massa om att man kan ta proteintillskott, kreatin omega 3 ,magnesium och grejer. men är skeptisk om så mkt saker :P


det är samma där.
vill du ha starkare och uthålligare muskler så är det vila,träning(rätt sorts) och mat som gäller.
det som du får ut utav tillskott är bara temporärt,inget som kvarstår.

Eddie Vedder
2007-10-13, 21:29
Standard: Gainer runt träning. Helt enkelt en återhämtningsdrink bestående av kolhydrater och protein. D.v.s. mat i pulverform som du lätt och smidigt kan häva i dig efter ett pass för snabb återhämtning och för att förse kroppen med näring ifall det kan tänkas ta lång tid innan du äter hemma.

Om du vill ha färdigblandad gainer eller proteinpulver och kolhydratpulver för sig är ju ditt beslut. Personligen skulle jag rekommendera det senare eftersom det ger dig möjlighet att dosera efter eget behag sam tatt det blir billigare. Desutom har du fördelen att du då även kan dricka en proteindrink någon gång under dagen om du skulle vilja, du kanske inte har tid att ta ett riktigt mellanmål t.ex. Då är det bättre med en proteindrink och lite bröd/frukt än gainer.

Här har du exempel på ett proteinpulver och ett kolhydratpulver som skulle innebära en alldeles utmärkt gainer::thumbup:

http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=166

http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=22&products_id=159

_jam_
2007-10-13, 21:57
SÅ om jag har förstått det rätt ska jag blanda proteinpulvret och kolhydratpulvret och dricka före träning eller efter? :P Rätta mig om ja ha fel

Eddie Vedder
2007-10-13, 22:01
SÅ om jag har förstått det rätt ska jag blanda proteinpulvret och kolhydratpulvret och dricka före träning eller efter? :P Rätta mig om ja ha fel

Vilket du vill, Både före och efter om du känner för det. Eller hälften före och hälften efter.

Vilket du vill. Känner du inte att det behövs alls så skippar du helt.

Durre
2007-10-13, 22:24
Varför kan man inte bara säga svaret till grabben att det inte finns ett tillskott som ger "muskler" men kan ge en liten knuff till att göra det lite enklare för honom...(han uttryckte sig fel bara)

För mig funkade iaf gainer, kör på det, är du osäker hur det skall tas så fråga på någon affär men det brukar inte vara något krux, bara hälla i sig kanske efter träning.

mangemani
2007-10-14, 03:54
Varför kan man inte bara säga svaret till grabben att det inte finns ett tillskott som ger "muskler" men kan ge en liten knuff till att göra det lite enklare för honom...(han uttryckte sig fel bara)




det var ju det jag gjorde..2 ggr.

Durre
2007-10-14, 11:36
Jag menade det kalla svaret i början...

Eddie Vedder
2007-10-14, 13:03
Jag menade det kalla svaret i början...

Du tycker inte jag gav ett tillräckligt svar senare när trådskaparen hade förklarat sig bättre då? Det finns inget tillskott som i sig ger muskler. I nästa inlägg förklarade han bättre vad han menade och då svarade jag mer utförligt också.
Att det är något DU reagerar på, men inte trådskaparen själv är ju lite lustigt. Men huruvida mina svar till andra medlemmar inte duger enligt dig ska vi inte diskutera i den här tråden.

dessbee
2007-10-14, 20:10
Det finns inget sånt tillskott.

+1 *cry*

Depzon
2007-10-15, 13:34
Kosttillskott som protein- och kolhydratspulver torde ju kunna räknas in i "kosten" eftersom det innehåller en massa kalorier. Och alltså ingå i det där som är så himla bra för att växa och bygga muskler. Eller tror ni att tillverkarna har valt att, inför lanseringen av sitt pulver, se till att filtrera bort allting från produkten som kan göra den hjälplig? :)

Att köpa relativt billiga kosttillskott som utgör en del av dagens kaloriintag ser jag inte som något dåligt alls. Då "slösar" man inte pengar på samma sätt. Och så får man en produkt som är enkel att handskas med, och som går in i kroppen lite snabbare än mat (om man nu köper "snabba" pulver), mycket bra just före och efter träning. Kan inte se några som helst vettiga motargument mot att köpa en burk vassle och en burk maltodextrin och köra med före och efter träning.

Eddie Vedder
2007-10-15, 14:19
Kan inte se några som helst vettiga motargument mot att köpa en burk vassle och en burk maltodextrin och köra med före och efter träning.

Att jag inte gör det är för att jag inte anser att det behövs, därför att det är näringslös energi och dessutom inte smakar särskilt gott.

Så givetvis finns det motargument som håller, tycker du verkligen det är så himla ovettigt av mig?

Men jag håler med dig. Missförstå mig inte nu, jag tycker oftast det är sett smart beslut att köra med just gainer. Bra för snabb årehämtning samt väldigt smidigt och inte als dyrt per portion.:thumbup:

Men du måste hålla med om att det är en överdrift att INGA vettiga argument finns för att välja bort det?;)

Depzon
2007-10-15, 15:05
Hur menar du med näringslös? Det adderar till kaloriintaget och ger snabb energi inför passet och snabb påfyllnad efteråt... sen att man behöver ännu mer mat ganska snart efter intaget är ju en annan femma (och bara en bra grej enligt mig, då det ju är bra att stoppa i sig mycket i näringsfönstret efter träningen). Men jag känner mig inte så hemma på vad näringsrikt/näringsfattigt egentligen innebär, så du får gärna upplysa mig angående vad du menar.

Jag håller med om att det finns motargument som har viss vikt, men inte som är starkare än förargumenten! :)

Eddie Vedder
2007-10-15, 15:14
Hur menar du med näringslös?

Mikronutrienter, antioxidanter och fibrer saknas trots mycket energi, och sen ingen mättnad och inte särskilt gott som sagt. Rent protein och rena kolhydrater som innehåller energi jag hellre lägger på gott käk.

Jag tränar inte på elitnivå så jag ser inte anledningen till att vara extremnoga med jättesnabb energi direkt efter. Har oftast ett helt dygn (ibland mer) på mig att fylla på med energi så jag ser inte hur det skulle behövas.

Och då tränar jag ändå mycket konditionsträning, skulle jag rikta in mig på styrketräning som förbrukar lika mycket energi, som en långpromenad ungefär, skulle det kännas ännu mer onödigt.