handdator

Visa fullständig version : Tips sökes ;)


kalle437
2007-10-12, 22:16
Hallå!
Jag är 16 år gammal och har gymmat ganska oseriöst i ett år, men nu till vintern tänkte jag och en kompis dra igång ganska hårt. Har hört talas om lite prestationshöjare och blev ganska sugen på att testa, och tänkte höra mig för lite om vad ni har att rekomendera / rata..

Jag väger 63kg, och är som sagt 16 år gammal. Hade tänkt testa någon sorts testosteron, men vet inte om de kanske får någon sorts biverkning, eller om det inte är bra att använda i min ålder? Skulle självklart kunna tänka mig nått annat än testosteron, bara det är nån sorts prestationshöjare.. :D

Tack för hjälpen :thumbup:

Kalle

Eddie Vedder
2007-10-12, 22:21
Mer testosteron lär du inte behöva som 16-årig grabb. Är du frisk har du tillräcklig testosteronproduktion redan. Om inte bör du söka sjukvård.

Menar inget illa mot dig specifikt men jag fattar inte denna testohysteri. Hur kan man rikta in sig på att höja testosteronproduktionen när det finns så mycket mer väsentliga saker i träningen?

Vill du ha en prestationshöjare är någon form av kreatinprodukt att rekommendera. Det har iaf vetenskapligt bevisad effekt, ett av dom få tillskotten som får anses uppbackat med rejäl evidens för dess effekt.

kalle437
2007-10-12, 22:28
Spännande att testa *flex*

Får nog bli till att köpa kreatin ändå, har läst lite om det och det verkar bra. Lite dyrt bara.. Produkter som RAGE och liknande, är det dåligt för min ålder / storlek eller skulle man kunna köpa nått sånt tror du?

mela
2007-10-12, 22:29
Spännande att testa *flex*

Får nog bli till att köpa kreatin ändå, har läst lite om det och det verkar bra. Lite dyrt bara.. Produkter som RAGE och liknande, är det dåligt för min ålder / storlek eller skulle man kunna köpa nått sånt tror du?

Kan lova dig att testosteron är betydligt mycket dyrare än var kreatin är.
Det är dessutom olagligt och skadligt för kroppen i för stora mängder.

Viktor_Balck
2007-10-12, 22:39
Spännande att testa *flex*

Får nog bli till att köpa kreatin ändå, har läst lite om det och det verkar bra. Lite dyrt bara.. Produkter som RAGE och liknande, är det dåligt för min ålder / storlek eller skulle man kunna köpa nått sånt tror du?

Dyrt? 500 gram kreatinmonohydrat kostar 150 spänn på de flesta webshopar så jag tycker inte det e speciellt dyrt iaf, och precis som eddie säger så ger det resultat också.

kalle437
2007-10-12, 22:40
Kan lova dig att testosteron är betydligt mycket dyrare än var kreatin är.
Det är dessutom olagligt och skadligt för kroppen i för stora mängder.

Okej, tänkte bara höra lite vad ni tyckte. Låter som om jag ska skippa testosteron alltså. Hittade förresten ett ganska billigt kreatin http://www.kolozzeum.com/product_info.php?manufacturers_id=11&products_id=69 . Men frågan kvarstår, är RAGE värt att testa eller ska jag hålla mig till kreatin?

C.E.J.
2007-10-12, 22:40
Spännande att testa *flex*

Får nog bli till att köpa kreatin ändå, har läst lite om det och det verkar bra. Lite dyrt bara.. Produkter som RAGE och liknande, är det dåligt för min ålder / storlek eller skulle man kunna köpa nått sånt tror du?

Kreatin, dyrt? 1.50kr/dagsdos, billigare än så blir det inte.

kalle437
2007-10-12, 22:42
Kreatin, dyrt? 1.50kr/dagsdos, billigare än så blir det inte.

Har förmodligen kollat på fel ställen ;)

Raggis
2007-10-12, 22:44
Det "sägs" höja testosteronet. Om det gör det är en annan femma. Och, låt ossn u säga att det, mot förmodan, höjer testo-nivåerna en aning, så spelar det knappast någon stor roll (läs: ingen) i praktiken. Prohormoner är ju olagligt i sverige nuförtiden.

C.E.J.
2007-10-12, 22:49
Det "sägs" höja testosteronet. Om det gör det är en annan femma. Och, låt ossn u säga att det, mot förmodan, höjer testo-nivåerna en aning, så spelar det knappast någon stor roll (läs: ingen) i praktiken. Prohormoner är ju olagligt i sverige nuförtiden.

Vilket då?

vaquin
2007-10-12, 23:16
Testo :S

Morty
2007-10-13, 01:08
Hallå!
Jag väger 63kg, och är som sagt 16 år gammal. Hade tänkt testa någon sorts testosteron
Kalle

Testo är knark. Om du som 16-åring tar testo så rubbar du din normala testosteronproduktion, vilket gör det i princip omöjligt att öka senare. Dessutom så leder ett förhöjt testosteron till ett förhöjd östrogen, vilket kan leda till tuttar, och säkert ett obegripligt sug efter choklad som alla tjejer envisas med att få...

kalle437
2007-10-13, 11:39
Testo är knark. Om du som 16-åring tar testo så rubbar du din normala testosteronproduktion, vilket gör det i princip omöjligt att öka senare. Dessutom så leder ett förhöjt testosteron till ett förhöjd östrogen, vilket kan leda till tuttar, och säkert ett obegripligt sug efter choklad som alla tjejer envisas med att få...

Haha okej, skiter i testosteron då. Låter inte så speciellt bra. :Virro

Krampus
2007-10-13, 11:46
Haha okej, skiter i testosteron då. Låter inte så speciellt bra. :Virro

Testosteron är det manliga könshormonet. Det finns naturligt i din kropp.
I syntetform är det INTE ett kostillskott, utan ett läkemedel som kan missbrukas som doping och har man således inte fått det utskrivet av läkare är det olagligt att befatta sig med det.