handdator

Visa fullständig version : Fiskar du?


Jiggen
2007-10-12, 15:58
Gymträning och fiske is the SHIT......är dom största intressen jag har, men det måste ju finnas flera som gör både och.
Detta är en lite "rolig" bild som visar mina båda intressen, fångad för 2år sen när jag var diet inför DC.
Braxen vägde 4680gr

Släng upp bilder på era fångster gott folk :cool: :hbang:

Jiggen
2007-10-12, 16:00
fan får inte upp bild*gah!*
hur lägger man upp bild???
nåja fixar det på måndag

Runda Grodan
2007-10-12, 16:03
Vars är bilden? :confused:



Jag fiskar inte men i mellanstadiet gjorde jag ett pimpelspö på slöjden till en friluftsdag som vi hade. Jag var den enda som fick fisk. :D

Jag har aldrig gillat tanken på att fisken får en krok i munnen, fast jag antar att de inte känner så mycket där?



Edit. Du får använda en "pichost" (Tinypic/Imageshack m.m.) och länka bilden för att det ska fungera.

Handcuff
2007-10-12, 16:05
Fiskade mycket tidigare. Numera..ingenting. Äter inte fisk och tycker lite synd om fiskarna :em:

Manta
2007-10-12, 16:13
Jorå, fiska har man gjort en del. Numera är det bara flugfiske som gäller och det finns nog inget mer avslappnande än ett par dagar på fjället med fiskespöet. Synd bara att det blir allt för sällan. Tyvärr har jag inga bilder på fångster.

Arf Pingvin
2007-10-12, 16:16
Bara flugfiske sen många år tillbaka. Förut hela somrarna, nu blir det ett par turer om året bara :-|

spange
2007-10-12, 16:19
fiskar en hel del, ids inte lägga upp bilder nu, men hasr ett gäng på sportfiskeforum.se, har blivit en del specimenmete i sommar bl.a

kharon
2007-10-12, 17:42
Jo fiske är jättekul! Synd att man inte har så mycket tid över för det bara.

Några gäddor hann jag med i somras dock!

Stora som faaaaaan...! ;)

stargate
2007-10-12, 17:44
Fiskade i princip varje dag på min semester i somras. Jag fiskar nästan bara i insjö från båt. Var nere på piren vid havet några gånger i somras också men det nappade dåligt där.

Lillen
2007-10-12, 17:46
Klart man fiskar :) från 10-17 var jag helts bessat av fiske, jag band mina egna flugor, gjorde egna vobblers osv. Men i dagsläget blir det inte så mycke, ett par gånger varje år blöter jag i allafall några flugor :)

Inavel
2007-10-12, 17:51
Fiske är riktigt skoj!
Synd att syrran (14 år) som började fiska i somras fick gäddan på 16,3kg, och inte jag som fiskat i över 14 år... :furious:

Har varit nyligen i finland och passade på att bli introducerad till flugfiskets konst via min kusin, har köpt utrustning och funderar på första bästa stället att doppa i fagerstatrakterna.

Är mest för ädelfiske just nu, ser fram emot vinterfisket!

emmzan
2007-10-12, 18:31
Har alltid fiskat men på senare år har det blivit mindre av den vanan - dels pga frånvaro av katt i huset. Sitta med metspö på en vindstilla insjö och bara vänta....

Pingu
2007-10-12, 20:28
Har fiskat ganska mycket med nu blir det inte så ofta, svårt att få tiden att räcka till med ungar och hus

nr16
2007-10-12, 21:00
För ett par årsen fiskade jag mycket med ett par polare, men då dom fick fisk hela j-a tiden och jag aldrig fick en enda så blev det inte roligt mer och jag slutade...tråkigt men sannt ;)

tp_88
2007-10-12, 21:11
Ytterst sporadiskt, borde fan börja göra det oftare - grymt kul! :thumbup:

Guybrush
2007-10-12, 21:15
Fiskar så mycket jag hinner. Det blev en del insjöfiske under våren, mest put-and-take men ändå! Kör flugfiske om jag får välja! Det är överlägset spinnfiske. Det var dock på tok för länge sedan jag var på havet och fiskade!

Cilia
2007-10-12, 21:16
Jag har fiskat en hel del i mina dagar
mest pilkat men även med spö.
Det är kul ett tag men jag är så resultatorienterad så blir lätt uttråkad

Dumleman
2007-10-12, 21:17
Började väl fiska innan jag började förskolan och har fortsatt sen dess. Favoritfisketekniken är nu för tiden mete eller nät *whistle*. Jag behöver nämligen ett halvt flygfält bakom mig när jag flugfiskar och sådana platser är svåra att finna!

stigson
2007-10-12, 21:57
Gymträning och fiske is the SHIT......är dom största intressen jag har, men det måste ju finnas flera som gör både och.
Detta är en lite "rolig" bild som visar mina båda intressen, fångad för 2år sen när jag var diet inför DC.
Braxen vägde 4680gr

Släng upp bilder på era fångster gott folk :cool: :hbang:



yes, jag fiskar. hänger även på fs:) känner igen dig därifrån .slänger upp lite bilder senare.

Cilia
2007-10-12, 22:00
Glömde säga att jag har en kompis som är fiskenörd.
Han och några kompisar startade fiske.nu i hemlighet.
När vi fick reda på att han skrev under pseudon Dr Fisk så fick vi väldigt roligt.
Sen blev det för mycket så han är inte aktiv där längre men vi glömmer inte så lätt.

Grejen är dock att han är en hejare till fiskare och allt annat som hör naturen till.

stigson
2007-10-13, 00:36
Glömde säga att jag har en kompis som är fiskenörd.
Han och några kompisar startade fiske.nu i hemlighet.
När vi fick reda på att han skrev under pseudon Dr Fisk så fick vi väldigt roligt.
Sen blev det för mycket så han är inte aktiv där längre men vi glömmer inte så lätt.

Grejen är dock att han är en hejare till fiskare och allt annat som hör naturen till.

menar du nicka hellenberg?

Balken
2007-10-13, 00:46
fiske is the shit :hbang:

Arf Pingvin
2007-10-13, 00:55
http://swein.campus.luth.se/~antic/orret.jpg

Från i somras. 45 cm öring, tagen en kall blåsig dag på en Marabou Montana.

Nonamenoshame
2007-10-13, 01:02
Självklart. Imorgn blir det ut för att jaga de stora höstgäddorna !

simpan
2007-10-13, 01:47
Fiskar ganska ofta på sommaren, mest för det skoj och avkopplande. Sällan jag får en stor fisk.

stigson
2007-10-13, 01:52
Självklart. Imorgn blir det ut för att jaga de stora höstgäddorna !

jaa dem är verkligen på g nu. har dem vart under hela september där jag fiskar. rapportera gärna hur det gick :thumbup:

von huff
2007-10-13, 09:18
Visst blir det nätfiske,mete och spinnfiske under somrarna:)

J.Saarela
2007-10-13, 09:42
Jao började ca3mån sen,sjuk kul å så finns det massa olika prylar för en prylbög som jag.tror jag har 6 kompletta spön redan*screwy*

von huff
2007-10-13, 09:48
Jag köpte ett billigt spinnfiske spö som jag har annvänt flitigt i typ 8år och det funkar riktigt bra ännu så jag fattar inte de som köper svindyra spön.Skillnaden kan väl inte vara så stor?

kharon
2007-10-13, 10:08
Jag köpte ett billigt spinnfiske spö som jag har annvänt flitigt i typ 8år och det funkar riktigt bra ännu så jag fattar inte de som köper svindyra spön.Skillnaden kan väl inte vara så stor?

Jag har också ett billigt spö, men såklart är det skillnad. Inte så att du får mera fisk på ett dyrt spö, men "känslan" och kvaliteten är säkerligen bättre på ett dyrt. Man kan väl jämföra med golfklubbor, innebandy-, hockeyklubbor os.v. utrustning, bilar, cyklar... etc etc :D

Sverker
2007-10-13, 10:08
Nu har du kommit helt fel Sverker. Detta är fel plats. Här finns bara knott och elände.

Var finns all horngädda, all sej, all havsöring, all sill, var finns skrubbskäddorna, var finns rödspottan:(

Lasse Kongo
2007-10-13, 10:13
Jao började ca3mån sen,sjuk kul å så finns det massa olika prylar för en prylbög som jag.tror jag har 6 kompletta spön redan*screwy*

Hehe samma här, btw så finns det en fisketråd som jag startade för ett tag sen =)

Men iaf, jag började i våras typ, köpte så sjukt mycket drag och grejor, fiskade ALLA dagar utom en under min 4 veckors semester i somras, jag var så paj i ena handleden haha :laugh:

Nu var det dock ett par veckor sen, fiskade för första gången med popper i somras, var sjukt coolt, när man såg fisken jaga betet för att sedan hugga fick jag ståpäls, riktigt mäktigt!

von huff
2007-10-13, 10:25
Jag har också ett billigt spö, men såklart är det skillnad. Inte så att du får mera fisk på ett dyrt spö, men "känslan" och kvaliteten är säkerligen bättre på ett dyrt. Man kan väl jämföra med golfklubbor, innebandy-, hockeyklubbor os.v. utrustning, bilar, cyklar... etc etc :D

Har inte märkt nån skilna då jag har prövat andra spön:)men kdu har sekärt rätt

Jiggen
2007-10-15, 08:25
grymt irriterande, hur f*n lägger man upp bilder här? kan ju göra det i min journal*mini*

Kan tillägga att jag fick ett gäng gösar under helgen på metoden "vertical"

PowPow
2007-10-15, 08:35
grymt irriterande, hur f*n lägger man upp bilder här? kan ju göra det i min journal*mini*


http://kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=66018&highlight=allm%E4nt

Jiggen
2007-10-15, 09:30
http://kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=66018&highlight=allm%E4nt

ajfan surt :Virro

Jiggen
2007-10-15, 09:32
Har inte märkt nån skilna då jag har prövat andra spön:)men kdu har sekärt rätt



har ett x-anntal spön och dom ligger på 1-2500st *whistle*
men är ju som sagt att kvalite kostar, sen fiskar man väldigt mk så ställer man höga krav på sin utr. man fiskar man 5-10gg per år så kanske man inte behöver lägga tusentals kr på spön o rullar

PowPow
2007-10-15, 10:50
ajfan surt :Virro

Du kan fortfarande lägga upp bilder, men du får använda något annat ställe än kolozzeums servrar att lagra bilden på. Det finns tips och förklaringar i tråden jag länkade till.

Så lägg upp bilder. Jag vill se firrar (=

Motorbreath
2007-10-15, 10:56
Väldigt sällan nuförtiden. Några kast med spö på sommaren och lite pimpling från skotern på vintern.

stigson
2007-10-28, 10:53
Hur går fisket boys?:)

stargate
2007-10-28, 11:11
Hur går fisket boys?:)

jag ska hem till mina föräldrar idag och dra upp båten. Så det blir inget mer fiske i år

Nonamenoshame
2007-10-28, 11:13
jaa dem är verkligen på g nu. har dem vart under hela september där jag fiskar. rapportera gärna hur det gick :thumbup:

3 över 7 kg på en dag är dugligt för sölvesborg *drool*

Baan
2007-10-28, 11:14
Det hände ofta back in the day, när man var yngre med farsan osv. Har fortfarande kunskapen och mad skillz, men det blir aldrig av.

Ryska_raketen
2007-10-28, 11:17
Ja, jag är en pokerhaj. GAGAGAGGAGAGAGGA

Yankeee
2007-10-28, 11:18
Det hände ofta back in the day, när man var yngre med farsan osv. Har fortfarande kunskapen och mad skillz, men det blir aldrig av.

Nu har du ju råd att köpa maten på affären istället liksom.

Baan
2007-10-28, 12:05
Nu har du ju råd att köpa maten på affären istället liksom.

Soppkök nu :/