handdator

Visa fullständig version : RAGE, FIERCE och KP3?


szander
2007-10-11, 20:41
Hejsan. Har en fråga, är detta på tok för mycket kosttilskott?
45 Minuter innan träning: 25-30 gram RAGE.
30 Minuter inna, blandas och dricks direkt efter RAGE: Fierce på 1 skopa.
Sen 15 minuter innan KP3, en påse.
Efter detta så drar jag i mig 2 skopor Whey 100 protein, ca 70 gram.

Vad tycker ni om detta? Är det på tok för mycket? Jag fick nämligen en burk RAGE av en kompis, han tog 2 doser och mådde illa efter, han reagerade på något i typ. Så jag får den om jag vill, fast vill inte ha för mycket skit i mig.
Sen har jag sen tidigare FIERCE som höjer min prestation, jag kände tvärmycket första dosen. Sen tycker jag bara att det inte hjälper något, lite piggare. Har dock bara tatt det på tom mage 1 gång och då kom effekten :P Hur lång tid tar det innan kroppen smält och blivit "tom" så att det tas upp snabbare?
KP3 är beställt, 240 gram.
Och mitt protein som jag aldrig släpper. =)

Tack för mig!

szander
2007-10-11, 20:42
Glömde dock, eller om det inte är för mycket, är det rätt dosering eller skall jag ändra något?

Magnus
2007-10-11, 20:43
skulle tippa på att det blir "kaka på kaka". Jag skulle köra 1 av produkterna bara. Lär bli dyrt också att köra alla 3.

Pdaddy
2007-10-11, 20:44
Det låter som du vill kasta all din cash i sjön :D..
Välj en utav de du nämt, 3 olika prestationshöjare på samma gång i princip är bara rent utav knäppt.

Marcus

szander
2007-10-11, 20:49
Nja, KP3 är ju kreatin. Men RAGE och FIERCE är prestationshöjare. Men jag tycker ärligt att FIERCEN är jobbig att få ner. Skulle isf det vara bättre att köra RAGE/KP3 och skippa FIERCEN? Jo vet, får lixom RAGE och ska jag inte använda det säljer han det till någon. Inte värt att ta det?

mangemani
2007-10-11, 20:53
nu låter du som jag själv gjorde när jag var nybörjare,dvs laddade upp med flera olika prestationshöjande tillskott innan passen...total waste of money.
dessa 3 som du nu rabblade upp är kompletta prestationshöjande tillskott,mycket fin blandning i alla 3(speciellt i rage)...välj 1 och gå efter den,det räcker.

enda som lät bra var proteinet,kompletera med lite kolhydrater och det blir perfekt.

Raggis
2007-10-11, 20:53
Nja, KP3 är ju kreatin. Men RAGE och FIERCE är prestationshöjare. Men jag tycker ärligt att FIERCEN är jobbig att få ner. Skulle isf det vara bättre att köra RAGE/KP3 och skippa FIERCEN? Jo vet, får lixom RAGE och ska jag inte använda det säljer han det till någon. Inte värt att ta det?


Kreatin är också prestationshöjande. Är nästan säker på att rage dessutom innehåller kreatin.

szander
2007-10-11, 21:03
nu låter du som jag själv gjorde när jag var nybörjare,dvs laddade upp med flera olika prestationshöjande tillskott innan passen...total waste of money.
dessa 3 som du nu rabblade upp är kompletta prestationshöjande tillskott,mycket fin blandning i alla 3(speciellt i rage)...välj 1 och gå efter den,det räcker.

enda som lät bra var proteinet,kompletera med lite kolhydrater och det blir perfekt.

Jo, kan ju inte säga att jag är speciellt uberbra på dessa saker.
Tror ni KP3 och RAGE kan funka ihop? För KP3 innehåller mer kreatin än både FIERCE och RAGE tsmns?

KP3 RAGE Whey 100 Protein med Malt6 kmr också med en beställning. =)

Hur ska jag blanda med malt6 och proteinet? Kör nu vanligt druvsocker 1-2 matskedar till 70 gram protein. Hjälp :em: :D

szander
2007-10-11, 21:07
Blev lite fel, KP3 och MALT6 kmr med beställning. Inte protein och RAGE :P

Raggis
2007-10-11, 21:11
Du kommer bara att tröttna på träningen om du hela tiden hakar upp dig på små detaljer (läs: prestationshöjande hit och dit).

szander
2007-10-11, 21:18
Du kommer bara att tröttna på träningen om du hela tiden hakar upp dig på små detaljer (läs: prestationshöjande hit och dit).

Förklara. Hakar upp mig på vad? Vill ha ett svar, ingen vägledning. Kurator har jag i skolan.

perssonabbe
2007-10-11, 23:41
Testa Esapro (Citrus?), grape sög jag kunde inte dricka det och KP3 (Citrus, finns väl ingen annan smak?) tycker jag?

Tycker det är surt att dom tillsatt koffein i KP3 för det var det väl inte i gamla versionen?

schabo-labo
2007-10-12, 04:43
Jag hade varvat mellan Kp3, Fierce och Rage, ej alla på en gång. Den stora skillnaden mellan produkterna är väl att Kp3 ej skall ge nån pump.

pia
2007-10-12, 07:47
Kör en produkt i taget. Jag brukar själv variera mellan olika prestationshöjande innan träningen och sedan tar jag bara vanligt kreatin efter träningen. Mest ekonomiskt att göra så. Det är ju bara att spara de andra burkarna medan du tar slut på en. Ta den dosering som står på burken innan träning och vill du ha mer kreatin så komplettera med kreatin efter träningen. Det tycker jag funkar bäst och är mest ekonomiskt.

szander
2007-10-12, 15:29
Pia, kör nog som du och schabolabo där.

Bästa kreatin för mest och bäst resultat? Något prisvärt? Och inte Star Nutrition, funkar fan inte. Pissar bara som en galen häzst.

szander
2007-10-12, 15:33
Kre-alkyn? Eller vad nu det hette? Eller vill verkligen ha ett kreatin som hjälper. Har tittat ganska mycket på det men inte hittat. Tror det var Monohydrat i Star Nutrition och det verkar inte bita på mig :S

Länka gärna något bra från kolos hemsida eller så skriver ni någon bra produkt på message eller så =)

tack tack :D

EiseltUK
2007-10-12, 16:35
Tycker det är surt att dom tillsatt koffein i KP3 för det var det väl inte i gamla versionen?


Det är nytt. För de allra flesta tror jag att det kommer upplevas som något positivt effektmässigt. Vi brukar inte vill ha koffein i produkter men eftersom vi inom kort kommer med vår egna kreatin-NO-muskelexploderare som är koffeinfri så tyckte vi att Kp3 kunde ha en liten mängd koffein i sig.

Depzon
2007-10-12, 17:32
Blir man mer beroende av kaffe om man tar ett tillskott som innehåller en massa koffein?

Eddie Vedder
2007-10-12, 17:54
Finns vad jag vet inga egentliga bevis för att koffein är beroendeframkallande, åtminstone inte i jämförelse med beroendeförhållandet till exemplevis knark.

Inget snack om att man kan få abstinenssymptom o.s.v. men det är väl mer diskutabelt hurpass mycket man kan kalla det för "beroendeframkallande".

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez?Db=pubmed&Cmd=ShowDetailView&TermToSearch=17127537&ordinalpos=4&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsP anel.Pubmed_RVDocSum

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez?Db=pubmed&Cmd=ShowDetailView&TermToSearch=3131789&ordinalpos=1&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsP anel.Pubmed_RVAbstractPlus

From the above considerations it is clear that caffeine cannot really be considered a "model drug of dependence" (Holtzman, 1990), at least not if by "model" is meant "typical". Its weak reinforcing properties are due to a unique and atypical mechanism of action. The drug is self-limiting and subjects do not gradually increase the dose, because tolerance development to both the reinforcing and aversive effects is limited. There are few negative consequences of caffeine use in moderation and the withdrawal affects are modest and transient in the individuals that experience them. Because caffeine will, according to current drug classification schemes, be designated a drug of dependence, and that it will not, in this respect, be different from drugs such as amphetamine, morphine, ethanol, or nicotine, it is possible that, in addition to the qualitative criteria, some quantitative criteria of relative abuse potential and negative health consequences would be useful in a modified drug classification scheme. This is particularly true for a drug whose use is so entrenched in normal societal activities.

Actions of Caffeine in the Brain with Special Reference to Factors That Contribute to Its Widespread Use. Pharmacological Reviews. Vol. 51, Issue 1, 83-133, March 1999

http://pharmrev.aspetjournals.org/cgi/content/full/51/1/83

EiseltUK
2007-10-12, 18:09
Blir man mer beroende av kaffe om man tar ett tillskott som innehåller en massa koffein?

Beror nog på om du tar kosttillskottet varje dag.

polzki
2007-10-12, 18:58
Finns vad jag vet inga egentliga bevis för att koffein är beroendeframkallande, åtminstone inte i jämförelse med beroendeförhållandet till exemplevis knark.

Inget snack om att man kan få abstinenssymptom o.s.v. men det är väl mer diskutabelt hurpass mycket man kan kalla det för "beroendeframkallande".



lite offtopic men


:D Definitionen för substansberoende, enligt DSM-IV:

"Minst 3 av följande situationer ska gälla under en och samma 12-månadersperiod för att diagnosen Beroende ska slås fast:

1. Det sker en tillvänjning (toleransutveckling), med antingen behov av en påtagligt ökande mängd för att få effekt eller minskad effekt vid ett fortsatt bruk.

2. Det uppstår typiska abstinenssymtom eller att bruket fortsätter för att undvika sådana symtom.

3. Substansen används i större mängd eller under längre tid än man tänkt sig från början.

4. Man har ständigt en önskan att minska intaget.

5. Substansbruket ägnas mycket tid.

6. Substansbruket påverkar viktiga sociala aktiviteter.

7. Substansbruket fortsätter trots kunskap om skadeeffekterna."

...och enligt ICD-10 krävs att tre av följande av sex kriterier är uppfyllda under en 12-månadersperiod

"1. Ett starkt behov (”sug”) eller tvång att inta substansen
2. Svårigheter att kontrollera intaget (kontrollförlust)
3. Abstinenssymtom
4. Toleransökning
5. Tilltagande ointresse för annat
6. Fortsatt konsumtion trots kroppsliga eller psykiska skador"

Depzon
2007-10-13, 13:05
Jag tycker att jag dricker lagom mycket kaffe nu, skulle inte vilja dricka vare sig mer eller mindre. Men man har märkt i vissa perioder att då man vant sig vid många koppar, så vill man dricka många koppar. Om man tar ett tillskott med koffein så kanske man blir mindre sugen på kaffe, och det är ju tråkigt... för jag vill inte dricka mindre kaffe! Haha. Mitt snusberoende är nämligen ganska sammankopplat med kaffeberoendet, eftersom många koppar dricks för att det ska bli så jäkla gott att ta en snus efteråt. Nåväl, det här blev lite väl off topic.

Dk1ng
2007-10-13, 13:35
Jag tycker som många andra att det verkar vara lite väl mycket. Jag skulle köra som följer, beroende på vilken nivå du ligger på i din träning.

Är du nybörjare skulle jag endast köra protein/esapro med malto/dextro

Om du har tränat något/några år och vill prova på lite nytt mest för skoj skulle jag köra samma som "nybörjare" och lägga till EN prestationshöjare med någon form av kreatinbas, alternativt monohydrat.

Om du ligger på en avancerad nivå och tränat länge och har tävlingsplaner eller tar din träning väldigt seriöst skulle jag köra samma som "nybörjare" och lägga till RAGE före träning samt komplettera med extra beta-alanine och kreatinmonohydrat. Eventuellt kan du byta malto/dextro mot Vitargo.

Tillskott är just tillskott och ger ärligt talat ingen supereffekt. Visst finns det bra tillskott där ute som ger en viss, marginell effekt och kan hjälpa till att boosta träningen. Sanningen är dock att det som ger absolut bäst effekt och som måste sitta på plats innan tillskotten kan göra sitt är bra kost, bra vila samt kontinuerlig och hård träning. Att alltid ge 110% när du tränar kommer ge bättre effekt än samtliga lagliga tillskott som finns, oavsett om du sväljer hela GGs eller Kolozzeums lager på en och samma gång..;)

Mvh

Caliroots
2007-10-13, 23:46
Glömde dock, eller om det inte är för mycket, är det rätt dosering eller skall jag ändra något?


hört att kroppen bara kan uppta ca 50 gram protein åt gången så ja de räcker med en skopa och nja de låter fan lite mycke. lägg pengar på bättre mat?

Eddie Vedder
2007-10-14, 06:16
hört att kroppen bara kan uppta ca 50 gram protein åt gången så ja de räcker med en skopa och nja de låter fan lite mycke. lägg pengar på bättre mat?

Ja men så är det inte.

Oftast brukar folk nämna 30 gram när det där icke exosterande gränsen kommer på tal. Nu var det tydligen 50. I vilket fall stämmer det inte.