handdator

Visa fullständig version : Gnälliga människor ;)


Ironwoman
2007-10-10, 14:09
http://aycu29.webshots.com/image/27188/2002854985091552879_rs.jpg

Dandersen
2007-10-10, 14:34
Haha, en trevlig typ den där.
Kan ju faktiskt hålla med om en hel del i vad han säger; även om det märks att han medvetet överdriver lite i det han säger.
Att däremot spränga utedass är inget jag härt talas om. Slänga ner smällare så "substansen" stänkte omkring har jag hört att man visst gjorde.

På tal om smällare... Är det inte konstigt? Det var en och annan som inte kunde hantera smällarna för kanske 20 år sedan men ungefär 5 år innan dom förbjöd dom så sprängde folk (mest ungdomar iofs) allt möjligt av sig.
Håller mänskligheten på att gå baklänges och bli dummare?

Det där med Bush och alkohol var faktiskt rätt kul. -- Men skrämmande om han inte var sarkastisk. hehe

grisbil3n
2007-10-11, 10:51
Rolig insändare och tråden förtjänar en bump. Uppenbart att den är skriven med glimten i ögat men han har ju onekligen en poäng.

Och angående smällarna så är det jävligt intressant, man var 9-10 år och sprang runt med små bombhelveten som kunde spränga bort halva handen men det gick bra ändå.

Liten Men Fet
2007-10-11, 10:59
Haha, en trevlig typ den där.
Kan ju faktiskt hålla med om en hel del i vad han säger; även om det märks att han medvetet överdriver lite i det han säger.
Att däremot spränga utedass är inget jag härt talas om. Slänga ner smällare så "substansen" stänkte omkring har jag hört att man visst gjorde.

På tal om smällare... Är det inte konstigt? Det var en och annan som inte kunde hantera smällarna för kanske 20 år sedan men ungefär 5 år innan dom förbjöd dom så sprängde folk (mest ungdomar iofs) allt möjligt av sig.
Håller mänskligheten på att gå baklänges och bli dummare?

Det där med Bush och alkohol var faktiskt rätt kul. -- Men skrämmande om han inte var sarkastisk. hehe

JA! När jag växte upp så var det ett fåtal i samma ålder som var idioter tittar man på ungdommarna idag så är 75-80 % idioter.

Snafu
2007-10-11, 11:02
Och angående smällarna så är det jävligt intressant, man var 9-10 år och sprang runt med små bombhelveten som kunde spränga bort halva handen men det gick bra ändå.

Haha ja jag förstår fan inte hur föräldrarna lät jag och alla andra småungar på kvarteret springa omkring med Stor-kina och gudvetvad. Eller var det så att det var brorsan som fick ha storkina och inte jag. Jag kanske bara fick ha ryssare och nästa steg uppåt.

Disclaimer: ryssare var alltså 3-4mm tjocka och 2-3cm långa och röda. Mini-kina nån mm tjockare, storkina såg ut som en dynamitgubbe modell mindre. Vi kanske hade norrländska namn på allting i Övik.

1-öres, 2-öres och 3-öres hade man väl också va?

olwe
2007-10-11, 11:48
Smällare var ju helt grymt! Lite farligheter är bra för kidsen, personligen tyckte jag valborg och nyår var roligare än julafton.

Kommer ni ihåg den där övernaturligt roliga kännslan när man gick och köpte smällare? Jag fick världens ha-begär och tjatade till mig en hel väska med bomber varenda år. Att smälla legobilar och andra saker är ju dödskul.

Air-bombs och thunder-kings var de häftigaste.

Tricklev
2007-10-11, 13:01
JA! När jag växte upp så var det ett fåtal i samma ålder som var idioter tittar man på ungdommarna idag så är 75-80 % idioter.

Snarare att du själv också var en idiot, och därför inte kunde peka ut dom andra.

Frippe_L
2007-10-11, 16:14
Smällare var ju helt grymt! Lite farligheter är bra för kidsen, personligen tyckte jag valborg och nyår var roligare än julafton.

Kommer ni ihåg den där övernaturligt roliga kännslan när man gick och köpte smällare? Jag fick världens ha-begär och tjatade till mig en hel väska med bomber varenda år. Att smälla legobilar och andra saker är ju dödskul.

Air-bombs och thunder-kings var de häftigaste.

Moddade Thunder Kings was da shit!

Plocka ur laddningen som eg skulle skjutas upp 10-15m i luften, häll lite av krutet i den lilla gropen som var där och bara tejpa på stubinen hårt.

Folk blev rätt paffa när man smällde dem på marken, det var bra skillnad i ljudtryck kan man säga.

Mvh/ Lilla terroristen som var något av en pyroman i sin ungdom.

Rahf
2007-10-11, 16:57
Haha ja jag förstår fan inte hur föräldrarna lät jag och alla andra småungar på kvarteret springa omkring med Stor-kina och gudvetvad. Eller var det så att det var brorsan som fick ha storkina och inte jag. Jag kanske bara fick ha ryssare och nästa steg uppåt.

Disclaimer: ryssare var alltså 3-4mm tjocka och 2-3cm långa och röda. Mini-kina nån mm tjockare, storkina såg ut som en dynamitgubbe modell mindre. Vi kanske hade norrländska namn på allting i Övik.

1-öres, 2-öres och 3-öres hade man väl också va?

Storkina! BAHAHAHA!!

regus
2007-10-11, 16:59
Haha ja jag förstår fan inte hur föräldrarna lät jag och alla andra småungar på kvarteret springa omkring med Stor-kina och gudvetvad. Eller var det så att det var brorsan som fick ha storkina och inte jag. Jag kanske bara fick ha ryssare och nästa steg uppåt.

Disclaimer: ryssare var alltså 3-4mm tjocka och 2-3cm långa och röda. Mini-kina nån mm tjockare, storkina såg ut som en dynamitgubbe modell mindre. Vi kanske hade norrländska namn på allting i Övik.

1-öres, 2-öres och 3-öres hade man väl också va?

Om jag minns rätt så sprängdes 1 och 2-öres alltid i handen för att stubinen inte var lång nog. Eller så var det för jag var efterbliven.

Rahf
2007-10-11, 17:02
Om jag minns rätt så sprängdes 1 och 2-öres alltid i handen för att stubinen inte var lång nog. Eller så var det för jag var efterbliven.

Den brann för fort.

regus
2007-10-11, 17:03
Den brann för fort.

Men roligt var det =)

"Hoppkulor" och lägenhetsballkonger i plåt var också en rolig kombination :)

Mental
2007-10-11, 21:04
Kommer ni ihåg den där övernaturligt roliga kännslan när man gick och köpte smällare? Jag fick världens ha-begär och tjatade till mig en hel väska med bomber varenda år. Att smälla legobilar och andra saker är ju dödskul.


JAA, speciellt två stadier, det ena när man fått hem en katalog från färghandeln med alla smällare och alla megapacks och allt var det vad när man satt och bläddrade och fantiserade, och det andra stadiet var när smällarna var hemköpta och låg och väntade, man fick se på dem, plocka med dem, lukta på dem men inte börja smälla förens valborg eller nyår, inga tjuvstarter här inte.

Sen kvällen innan det var dags, sömnproblem :D

Andra roliga saker att spränga var ju plastsoldater cowboys och liknande.

Viktor_Balck
2007-10-11, 21:27
Det där med Bush och alkohol var faktiskt rätt kul. -- Men skrämmande om han inte var sarkastisk. hehe

Ja, det han skrev om alkoholen var intelligent.

Müller
2007-10-11, 22:51
http://i24.tinypic.com/vwr783.jpg

Tricklev
2007-10-11, 22:55
http://i24.tinypic.com/vwr783.jpg

Hahaha, kommentarerna där är ju så underbara. :laugh:

Muskelbyggaren
2007-10-11, 22:58
Det tragikomiska är att trådskaparens artikel kunnat stå som modell för sättet att resonera hos en rätt stor del av sveriges befolkning...

agazza
2007-10-11, 23:03
skön snubbe :)

För övrigt tror jag vi ungdomar har blivit mycket dummare, PLUS att allt gjorts förr så vi måste göra nya roligare grejer. Vem kan ha smällaren i munnen längst osv.