handdator

Visa fullständig version : Svettas under gym?


frajdrik
2007-10-10, 06:03
Hej, är det viktigt eller förbättrar det muskelökning om man svettas när man styrketränar med fria vikter? Ska man isåfall hellre ta på en tjocktröja eller/och kanske långbyxor när det är lite kyligt på gymmet, för att bli lite svettig och varm?

King Grub
2007-10-10, 06:04
Nej, ev svettning är inte kopplad till proteinsyntes.

Är det kallt där du tränar, kan du absolut ha mer kläder på dig när du börjar, och kanske ta av dig efter hand, men det har inte med muskeltillväxt att göra.

interpx
2007-10-10, 07:18
Skulle man bli stor av svettas skulle jag vara GIGANTISK :-)

mini
2007-10-10, 07:26
Om inte annat ser man större ut ju mer kläder man har på sig. Jmf Tröjbyggare.

bertbert
2007-10-10, 07:29
Är det därför en del "coola" *rolleyes* tränande har mössa på sig på gymmet? :D

blekfet2
2007-10-10, 08:03
hehe, satan i gatan vad bra tränad jag hade varit om svett varit det som gällde :D

Slartibartfast
2007-10-10, 09:09
Skulle man bli stor av svettas skulle jag vara GIGANTISK :-)

+1

Har aldrig träffat nån som svettas så kopiöst som jag. :D

Officer
2007-10-10, 10:12
+1

Har aldrig träffat nån som svettas så kopiöst som jag. :D

Om du någon gång träffar mig så har du det :(

Officer
2007-10-10, 10:14
Om inte annat ser man större ut ju mer kläder man har på sig. Jmf Tröjbyggare.



:laugh: :laugh: :laugh:

Greg
2007-10-10, 11:57
Gud vad bra. Jag trodde alla "fitt:a" människor inte svettades så mycket.

Det är bra att jag inte är ensam.

Men svettas man inte tillräckligt tar man inte i :thumbup:

Dandersen
2007-10-10, 11:59
När man börjar svettas är väl detta ett tecken på att kroppen blivit varm och kommit in i "arbetsläge".
Att kasta sig på vikterna och försöka maxa innan du ens hunnit innanför dörren är väl aldrig bra?

Så på sätt och vis tycker i alla fall jag att svettning är ett bevis på att du tränar i ett tillräckligt bra tempo. (Sen ska det naturligtvis kännas i musklerna efter träningen också.)

interpx
2007-10-10, 12:15
haha, Jag gillar lodisar på gymmet som springer runt med kepa/mössa på skallen och ska leka coola :)

Det sägs ju att svettas man, Då vet man att man har gjort ett bra jobb ;) (Brukar jag säga iaf)

Thaiboxarn
2007-10-10, 14:56
Om du någon gång träffar mig så har du det :(

då har ni nog inte sett mig tror jag ;)

Spader
2007-10-10, 16:08
då har ni nog inte sett mig tror jag ;)


jag tycker att ni ska arrangera svett-VM

Thaiboxarn
2007-10-10, 19:05
jag tycker att ni ska arrangera svett-VM

Hahaha :D :thumbup:

interpx
2007-10-10, 19:20
Skulle vinna med hästlängder ;-) :hbang:

Ryska_raketen
2007-10-10, 19:22
Jag skulle lätt kunna byta tshirt ett par gånger på ett ben/ryggpass :) Grub har du något bra svar på varför vissa svettas som grisar. Kom inte nu enbart bara för det är att jag är fet ;)

cruzzek
2007-10-10, 19:24
Skulle vinna med hästlängder ;-) :hbang:

Skulle aldrig slå mej under min bulkperiod som håller på nu!
Sitter o svettas i mitt linne just nu! :) Tror jag måste vrida ur det lite snart!:Virro

interpx
2007-10-10, 21:35
Haha det är illa det :-) Nog känner man ju det lite under armhålorna. Svettas alla män under armhålorna? :-o kan känna efter suttit framför datorn X-antal timmar och då kan det vara ganska blött :P inte så det "färgar" sig på t-shirten, Men det är illa :|

Slartibartfast
2007-10-10, 22:14
Haha det är illa det :-) Nog känner man ju det lite under armhålorna. Svettas alla män under armhålorna? :-o kan känna efter suttit framför datorn X-antal timmar och då kan det vara ganska blött :P inte så det "färgar" sig på t-shirten, Men det är illa :|

Tack vare absolut torr svettas jag inte i armhålorna. Gjorde det förut i otroliga mängder. Nuförtiden efter ett benpass när jag är dyngvåt i övrigt, så är jag snustorr under armarna. :thumbup:

Förut hade jag lökringar stora som tallrikar under armarna fast jag bara satt stilla. Kan inte nog rekommendera Absolut torr. Världens bästa produkt alla kategorier.

Mago
2007-10-10, 22:40
Skulle vinna med svettlängder ;-) :hbang:

Pics?

interpx
2007-10-11, 07:19
Mago, Du får pics om drygt 1 ½ månad när min axelskada är läkt :) eller när min förkylning gått över. då ska du få se på svettig Interpx :-)

interpx
2007-10-11, 07:24
Tack vare absolut torr svettas jag inte i armhålorna. Gjorde det förut i otroliga mängder. Nuförtiden efter ett benpass när jag är dyngvåt i övrigt, så är jag snustorr under armarna. :thumbup:


Svettades du även när du inte tränade? *whistle*

elo_
2007-10-11, 08:06
Jag brukar säga som så att: jag börjar svettas i april och slutar inte svettas före november.. ;) Sedan under träningspassen.. :Virro

interpx
2007-10-11, 08:14
Jag brukar säga som så att: jag börjar svettas i april och slutar inte svettas före november.. ;) Sedan under träningspassen.. :Virro

Gahahahaha fan va rätt! :)

mangs
2007-10-11, 19:17
Detta måste vara årets roligaste tråd. Frågeställningen var rätt rolig men fortsättningen av tråden...

Jag har skrattat oavbrutet under era försök att berätta vem som är svettigast. eftersom jag själv lider av åkomman är det extra kul.

Bra också att veta att man inte är ensam över att svettas i alla möjliga situationer. har jag mycket kläder på mig eller befinner mig i ett rum varmare än 20 grader börjar det rinna i pannan. Timmarna efter ett pass är värst då jag eftersvettas som en gris. Jag har oftast med mig en handduk i bilen om jag skall någonstans senare på en träningsdag så jag kan torka av svetten i huvudet.

Har dock blivit lite bättre nu när jag äter 3-4 måltider om dagen istället för 7-8 ggr. På passen svettas jag dock nästan mer nu.:MrT:

panzerpig
2007-10-11, 20:21
jag är alltid väldigt varm, har alltid varit. minns när jag tränade bicepscurl och en kompis såg på, jag började svettas så det droppade på golvet. han fattade ingenting :)
efter uppvärmingen idag (ryck på 50 kg) så körde jag wristcurl, svettades ner hela tröjan och ja det rann från ansiktet så det droppade på golvet :)
ännu en anledning till att jag byggt ett gym i källaren, vill inte visa mig ute på ett vanligt gym när jag svettas så :)

Emil_Larsson
2007-10-11, 20:27
Jag säger bara...

Titan Gym, Mitten av juli, sol, värme, stängda fönster....

MARDRÖM!!!!!

Schiz
2007-10-11, 20:28
själv svettas jag nästan inget alls, varken under uppvärmning eller under passen. I bland drar det igång en smula på ryggpassen, och lite mer på ett bra benpass, men inte mycket är det inte. Finns det någon förklaring till varför vissa svettas mycket och andra lite?

Wiken
2007-10-11, 20:52
Svettas ändast under cardio. Aldrig när jag lyfter skrot

Troll
2007-10-11, 20:54
jag tycker att ni ska arrangera svett-VM

Hade det varit lukt-VM så hade jag lätt tagit guld!*spy*

Ibland när man donar med något hemma så kommer det vindar av kattpiss å då menar jag hankatts typ av kiss. "VI HAR INGEN KATT!!!"
Sen upptäcker man att det kommer från en själv, jag skojar inte det luktar värkligen kattpiss om mig i mellan åt!
Jag blir lika förvånad varje gång.*screwy*
Att man kan utsöndra sådana vidriga dofter.

Jag skulle lätt kunna byta tshirt ett par gånger på ett ben/ryggpass :) Grub har du något bra svar på varför vissa svettas som grisar. Kom inte nu enbart bara för det är att jag är fet

Jag har svårt att bara få av mig tröjorna efter mina pass.*gah!*

Tack vare absolut torr svettas jag inte i armhålorna. Gjorde det förut i otroliga mängder. Nuförtiden efter ett benpass när jag är dyngvåt i övrigt, så är jag snustorr under armarna. :thumbup:

Förut hade jag lökringar stora som tallrikar under armarna fast jag bara satt stilla. Kan inte nog rekommendera Absolut torr. Världens bästa produkt alla kategorier.

Den måste jag prova, var får man tag i den?

zeusden1
2007-10-11, 20:58
Hade det varit lukt-VM så hade jag lätt tagit guld!*spy*

Ibland när man donar med något hemma så kommer det vindar av kattpiss å då menar jag hankatts typ av kiss. "VI HAR INGEN KATT!!!"
Sen upptäcker man att det kommer från en själv, jag skojar inte det luktar värkligen kattpiss om mig i mellan åt!
Jag blir lika förvånad varje gång.*screwy*
Att man kan utsöndra sådana vidriga dofter.



Jag har svårt att bara få av mig tröjorna efter mina pass.*gah!*



Den måste jag prova, var får man tag i den?

Apoteket

M|cke
2007-10-11, 21:06
Idag hade jag lätt ställt upp i svett vm efter dagens spinning.

Det va inte nådigt :D

Troll
2007-10-11, 21:06
Ok, tack!:thumbup:

joriice
2007-10-11, 21:28
Jag svettas inte så mycket. tack o lov.

groddddaan
2007-10-11, 21:37
fan vilken svettig tråd. :D

interpx
2007-10-11, 21:52
Hahaha, Ja fan. jag trodde jag var den enda som svettades som en tok, Men nu vet jag att jag är inte ensammen :O

MEN JAG TAR PRISET I SVETTNING 2007: Jag behöver bara slå igång dammsugaren när jag ska dammsuga rummet, och börja köra igång, så kan jag känna hur det kommer. Brukar bli dyngblöt i svett efter den dammsugningen är klar, jävligt illa.

cruzzek
2007-10-12, 06:18
Svettas ändast under cardio. Aldrig när jag lyfter skrot

Det är lugnt det kommer, en dag kommer du också bli man!:cool:

Emil_Larsson
2007-10-12, 06:22
Det är lugnt det kommer, en dag kommer du också bli man!:cool:

Hahaha, riktiga män behöver inte ens cardio för att svettas, man svettas bara av att finnas till :D

Rahf
2007-10-12, 08:38
Svettades som en gris under sommarmånaderna. Det har lugnat sig en aning nu.

interpx
2007-10-12, 15:11
rahf, Du är inte ensammen broder. :) Jag säger som en annan sade, Jag börjar svettas i April, Slutar svettas i November (förrutom när jag tränar) :)

me2
2007-10-12, 16:23
Ingen annan som kan börja känna sig lite lätt svettig om man pratar med en snygg tjej? :em:

Seduced
2007-10-12, 16:25
Varför tränar folk i tjocka kläder då? Någon speciell anledning mer än att vara varm?

interpx
2007-10-12, 16:31
Varför tränar folk i tjocka kläder då? Någon speciell anledning mer än att vara varm?

Jag brukar IBLAND ha på mig en tröja, För jag är inte så smal xD
Kan vara det. Men mest kör jag med en t-shirt jag tänker bara hur andra ser ut naken så löser det sig.