handdator

Visa fullständig version : 4 frågor angående hår (huvudhår)


Emil_Larsson
2007-10-09, 19:04
1: Stämmer det att om man bär keps mycket så kan man, på sikt, tappa en hel del hår, samt att det sliter ut håret? gäller det mössa också?

2: Är det dåligt för håret att duscha 2 ggr om dagen (ena gången med schampo i håret, andra gången utan) och göra detta varje dag i ett streck? eller är det lugnt?

3: Har ni tips på ett prisvärt vax som inte ger glans och håller länge?

4: Om man har fett hår, är det NÖDVÄNDIGT att duscha i schampo för fett hår eller går det att använda för torrt hår också?

MVH Larwsson. :thumbup:

Edit: Tss, rubriken. Huvudhår, Haha.

Hades
2007-10-09, 19:08
4. Det bästa är väl att använda schampoo MOT fett hår, eller?

jakke
2007-10-09, 19:11
När det ändå är på tapeten:
Finns det anti volym shampoo? Orkar inte klippa mig men har snart färdigt affro.

Baan
2007-10-09, 19:15
4. Det bästa är väl att använda schampoo MOT fett hår, eller?

Men det finns ju bara för fett hår :/

Andy.da.wohoo
2007-10-09, 19:20
2. Är det inte så att håret blir väldigt slitet om man duschar för ofta?

Viktor_Balck
2007-10-09, 19:26
Men det finns ju bara för fett hår :/

Men alltså för fett hår betyder att du har fett hår och inte vill ha det.

hahavaffan
2007-10-09, 19:26
1: Stämmer det att om man bär keps mycket så kan man, på sikt, tappa en hel del hår, samt att det sliter ut håret? gäller det mössa också?Min ofödda dotter på 5 år tror att det även gäller mössor, turbaner, hjälmar, ushankas och kanske även plastpåsar.

mela
2007-10-09, 19:26
2: Varmt vatten sliter på håret, även om det är utan schampoo i.

4: Försök att vänja håret vid att tvättas mer sällan, varannan eller var tredje dag. Så blir det mindre fett. Eller tvätta inte håret de dagar du inte tränar iaf. Fast om du ska ha vax i kanske du vill det.

L-Sami
2007-10-09, 22:46
3: Har ni tips på ett prisvärt vax som inte ger glans och håller länge?



Fudge Matte Hed. Kanske inte vax men liknande, en matt hårprodukt, mycket bra :thumbup:

Loke
2007-10-09, 23:07
1: Jovars. Men det har absolut inget att göra med manligt håravfall, även om det ofta verkar så eftersom killar som börjar tappa sitt hår ofta går med keps för att de inte tycker det är så snyggt.

2: Varierar väldigt från person till person, för vissa verkar det faktiskt funka.

4: Jag har då aldrig märkt nån skillnad. Håller helt med mela här.

Snafu
2007-10-09, 23:27
1: Stämmer det att om man bär keps mycket så kan man, på sikt, tappa en hel del hår, samt att det sliter ut håret? gäller det mössa också?allt som vidrör hår,sliter på håret. Sol, vind, vatten, värme, kyle, borstning, manuellt slitage av varierande slag etc. Dock ej att förväxla med egentligt håravfall som antingen beror på ärftlighet, sjukdom, medicinering, graviditet etc

2: Är det dåligt för håret att duscha 2 ggr om dagen (ena gången med schampo i håret, andra gången utan) och göra detta varje dag i ett streck? eller är det lugnt? Det är nog alldeles för ofta. Det är snarare bättre att duscha håret med shampo än utan.

3: Har ni tips på ett prisvärt vax som inte ger glans och håller länge? Titta runt i butikerna, besök tillverkarnas hemsidor. vo5, wella, loreal etc. De brukar ha guider.
4: Om man har fett hår, är det NÖDVÄNDIGT att duscha i schampo för fett hår eller går det att använda för torrt hår också?
Nej det är inte alls nödvändigt, inget farligt kommer att hända. För bästa resultat brukar shampo för den speciella hårtypen rekommenderas. Risken är att om du t ex har tämligen fett hår och du använder ett shampoo för torrt hår är att det kanske ser lite fetare ut i längden eller direkt efteråt (build up).

PowPow
2007-10-09, 23:31
4. Det bästa är väl att använda schampoo MOT fett hår, eller?

hahahahassan :laugh:

Vinter
2007-10-09, 23:56
3: Har ni tips på ett prisvärt vax som inte ger glans och håller länge?


Björn Axen matt vax är det jag använder mest förutom Fudge matt.

David86
2007-10-10, 11:40
hahahahassan :laugh:
Stämmer det inte då? Min frisör sa samma sak faktiskt..

Snafu
2007-10-10, 11:45
Mot/för är alltså ett semantiskt skämt, typ, för de som...kanske inte hänger med.

David86
2007-10-10, 12:09
Mot/för är alltså ett semantiskt skämt, typ, för de som...kanske inte hänger med.
Så när frisören sa det där gjorde hon narr av mig?

Snafu
2007-10-10, 12:18
Så när frisören sa det där gjorde hon narr av mig?

Ja du måste omedelbart ge henne en propp. Närå, hon gjorde nog inte narr av dig. Men om nån tillrättavisar dig när du säger "för" och nån säger "du menar väl "mot" - så försöker dom vara roliga. Det är då du tar fram motorsågen.

Emil_Larsson
2007-10-10, 16:28
Sorry varit lite frånvarande, nu har man läst igenom :D jag får nog trappa ner på hårtvättningen ett tag, tråkigt, tycker det är så gött att vakna och skölja igenom håret varje dag och ta schampo i men man får ju vara rädd om håret så :D