handdator

Visa fullständig version : Mat efter HIIT


Snezz
2003-04-21, 11:41
Jag har kollat runt och läst en hel del om HIIT (Högintensivintervallträning). Om jag äter ca var 3 timme och lägger in ett HIIT pass 2 timmar efter senaset måltiden, Är det något jag ska tänka på när jag äter målet efter passet? Eller kanske rent av målet innan passet också...

King Grub
2003-04-21, 11:47
Målet innan bör, som alla andra mål, bestå av långsamma kolhydrater, fett och protein. Efter kanske det kan vara lämpligt att köra på lite snabbare kolhydrater, men jag tror inte det behövs dextropur-snabba. Jag använder det i alla fall inte, och jag har inte märkt någon försämrad återhämtning med halvsnabba.

Dk1ng
2003-04-21, 12:12
Jag brukar inte köra några snabba kollisar direkt efter ett HIIT-pass. Jag väntar uppemot 1 timme innan jag smäller i mig något just för att inte få en "insulin-studs" under efterbränningen första timman då jag fått för mig att förbränningen är som högst....
Dock är detta mina egna tankar o bör tas för just d!!

Mvh

King Grub
2003-04-21, 12:14
Precis det jag glömde tillägga! Jag gör precis likadant - väntar 1 timme. Tror inte muskelnedbrytningen är något att tala om, inte om man är både protein- och kolhydratladdad. I alla fall har jag inte märkt någon sådan, bara en bra fettförbränning.