handdator

Visa fullständig version : Eiselts gainer fy fan!


obbe
2003-04-21, 11:12
Köpte Eiselts gainer för ett tag sedan och jag måste säga att jag är grymt besviken. Jag vägde upp 50g på en våg vilket är mer än en halv dl. när jag blandade i en shaker smakade det fan bara pulver. blandar man det i en mixer med lite mer vätska går det väl men det är ändå inte gott. o 50g/ per portion är inte särskilt mycket att kalla kosttillskott i min mening.

Är det bara jag som tycker denna är skit. har jämfört med några andra gainers b.la. med twinlabs super gainers fuel och där blandar man ju 130g och det är helt ok. lite tjockt men inte alls som Eiselts.

Grymt besviken // obbe:cryout: :cryout: :cryout:

Grahn
2003-04-21, 11:15
Eiselt verkar generelt ha lite problem med blandbarheten i sina produkter.....

Kan väl ha flera möjliga orsaker...en möjlig...de innehåller vad de lovar till skillnad från andra?
Fast vad vet jag....protec+ blandar sig bra i mjölk iaf men inte i vattnet här.

obbe
2003-04-21, 11:22
visst kan det väl vara så, men jag ser det ganska osannoligt. star nutritions gainer är ju grymt lättblandad och den innehåller också vad det står.

z_bumbi
2003-04-21, 11:36
obbe: Nu är jag inte riktigt med...Du går alltså på hur stora portioner det står på burken när du jämför ?
Använd samma mängd protein/kolhudrater oavsett märke så ger det väl en rättvisare bild både på återhämtning och smak.
Twinlab har väl mer socker i % så det är ju möjligt att du tycker den smakar bättre därför, själv tycker jag både twinlab och eiselt är så där i smak.

obbe
2003-04-21, 14:10
ja, tar du 130g av Twinlabs gainer får du mer protein än om du tar 50g av eiselts, enkel ekvation. Nu står det ju i och för sig att det inte är något tillsatt socker i Twinlabs gainer. om det stämmer eller inte vet jag ju inte...

z_bumbi
2003-04-21, 14:14
obbe: Men du bestämmer ju själv hur mycket pulver du bör ta ? Inte går man efter doseringen på burken..

Twinlab har inte tillsatt socker (sackaros) men väl maltodextrin som också är socker. Det är ju snabba kolhydrater och proteinet man är ute efter i en gainer...

Langster
2003-04-21, 16:47
Portionsstorlekarna på burkarna är ju bara en rekomendation. Går du bara efter smak så kan du lika gärna nöja dig med O'boy eller nåt.

Doktor V
2003-04-21, 18:54
Fast killen menar väl att det går åt mycket vätska?
Jag köpte Protec+ en gång,aldrig mer,fick ner 30 g pulver i en shaker,då var det ändå tjockt som yoghurt,sen smakar det inget vidare heller.

Grahn
2003-04-21, 19:07
DocV: Tja...vad är alternativet inom kaseinpulver?

z_bumbi
2003-04-21, 19:20
Grahn: Att köpa en säck rent kassein :D
Iofs blir det minst lika tjockt som protec men kostnaden var för mig lägre och jag slipper betala för protecsmaken plus massor annat krafs.

Sen finns det ju milk and whey från strenght med 50/50, kassein/vassle, finns någon/några fler tillverkare med kassein har jag för mig.

Grahn
2003-04-21, 19:23
z-bumbi: 50/50 tycker jag e lite mkt vassle annat än efter träning iofs...
En säck rent kasein? Hum hum...låter intressant! :)
Fast hurfan smaksätter du det utan att drälla kollisar över det?

Veggie
2003-04-21, 19:41
Originally posted by Grahn
DocV: Tja...vad är alternativet inom kaseinpulver?

dalblads ultra milk whey

z_bumbi
2003-04-21, 19:55
Grahn: Jag använder nog kolisar dvs oboy+kakao (kakao + sötningsmedel funkar iofs.) om jag ska ha bara kassein men jag kan dricka det utan smak om jag måste undvika kolhydrater av någon anledning.
Vissa smaker av Funligt funkar så där men kan bli lite fadd smak men jag blandar oftast ut det (ska göra iaf) med något smaksatt vassle och förstärker bara den smaken lite mer och då går det ju bra med ren kakao t ex om man har chokladvassle.

En gissning är att det kommer några förslag på smaker efter mitt inlägg :)

Grahn
2003-04-21, 19:58
Z-bumbi: Hmmmm klart intressant, var köper man en säck kasein?

emmzan
2003-04-21, 20:02
Originally posted by z_bumbi
En gissning är att det kommer några förslag på smaker efter mitt inlägg :)

Du äro ett orakel!

* både kakao, sötningsmedel och o´boy är iofs godast dårå!
* jordgubbsvassle + kasein + funlight
* kallt kaffe.... mmmm

Får man drälla med lite kolisar så...
* yoghurt med kasein och frukt
* yoghurt med kasein och funlight
* kaffe, kakao och arracpunsch och russin + kasein
* vanilj eller jordgubbspulver, mjölk +kasein
* apelsinjuice och oboy och kasein

Laan
2003-04-21, 20:44
Vill oxå veta var man får tag på det!!!
:eating:

eiselt
2003-04-22, 11:47
Originally posted by obbe
Köpte Eiselts gainer för ett tag sedan och jag måste säga att jag är grymt besviken. Jag vägde upp 50g på en våg vilket är mer än en halv dl. när jag blandade i en shaker smakade det fan bara pulver. blandar man det i en mixer med lite mer vätska går det väl men det är ändå inte gott. o 50g/ per portion är inte särskilt mycket att kalla kosttillskott i min mening.

Är det bara jag som tycker denna är skit. har jämfört med några andra gainers b.la. med twinlabs super gainers fuel och där blandar man ju 130g och det är helt ok. lite tjockt men inte alls som Eiselts.

Grymt besviken // obbe:cryout: :cryout: :cryout:

Det är kaseinet som gör drinken tjock eftersom det sväller i kontakt med vätska. Vi kommer om några månader med ytterligare en gainer, kallas FASTGAIN, som kommer baseras på vassleprotein och då bli beydligt tunnare i konsistensen.

Mvh
Henrik

obbe
2003-04-22, 11:48
Då får man hoppas att den blir bättre!:)