handdator

Visa fullständig version : Protein, Gainer, Kreatin osv - Träsket är enormt!


szander
2007-10-08, 22:40
Är jag den enda killen här ute som inte vet vad jag ska köra för kosttillskott osv?
Jag har börjat med kreatin nu igen efter ett uppehåll. Idag kör jag Fierce prestationshöjare, sen efter kör jag Star Nutrition Kreatin. På tom mage ger Fierce en otrolig jävla effekt. Repade på mitt tidigare PB på bänk. Något som man kanske inte gör varje dag?

Men till frågan:
Jag behöver verkligen hjälp med alla tillskott. Jag ska gå upp maximalt i muskler, självklart vet jag att det också behöver rätt kost och hård träning till, det finns ingen mall till en grym kropp.. Men något som verkligen hjälper mig på vägen. Hade tänkt mig testa någon produkt från BSN som nu toppar amerikas bodybuilding top 10, typ cellmass eller No-xplode. Alla andra märken som muscle tech osv hade över 140 produkter, menas BSN låg på 30 och ändå var med i top 10 på allt de gjort. Kreatin, protein osv.

Ge mig gärna era kombinationer på olika produkter ni kör
Kreatin, multivitamin, gainer, protein, osv. Fortsätt listan, skriv vad som gjort er stora, vad ni gått upp i muskler efter användning av produkterna... Ge mig simpel information som:
Ålder: 17
Vikt: 90
Hur mycket ni vägde ungefär när ni började använda era produkter, samtidigt som det var muskler eller fett ni gått upp. Några förändringar på tyngderna ni körde sen ni började med grejjerna.
Skriv gärna vad det är innan med, så ni inte nötar in muscle tech muscle tech muscle tech utan skriver Anator p70 - Protein, kreatin osv =)
Information tack!!! Gå loss och skriv av er! Negativt som positivt!

Tack på förhand kolozzeums lite onormalt stora människor! :hbang:

krilleh
2007-10-08, 22:46
Något som verkligen hjälper på vägen? Mycket mat!

Där har du lösningen. Vräk i dig mat, nyttig helst. Du kommer få grym energi till passet och slipper slösa pengar på tillskott. Köpte själv kosttillskott förut för många hundra i månaden i säkert 1-2år. Har nu slutat med alla tillskott utan gainer, och har hållt detta sen början av sommaren. Passen går lika bra, och jag mår mättre. Mådde förut illa av alla prestationsförhöjande tillskott och det är grymt dyrt.

Så där har du lösningen. Mycket mat. När du tror du äter mycket, ät mer.

szander
2007-10-08, 22:49
Jag visste att det var någon som skulle svara så ^^
Just dom svaren jag vet funkar, men om man äter mycket, och får resultat. Men verkligen vill ha mer? Jag säger det, lixom personer som Jay Cutler och Ronnie Coleman använder ju inte skit? Visst dom använder anabola men det är inte det enda dom lever på =)
Skriv gärna tips på:
Prestiationshöjare - Ge också kritik och skriv, ge poäng av 10 möjliga.
Muskelökning - Ge också kritik och skriv, ge poäng av 10 möjliga.
Vitamin, mineral - Ge också kritik och skriv, ge poäng av 10 möjliga.
Sen vad ni själva vill. Lägg in det viktigaste! Som ni inte klarar er utan =)

krilleh
2007-10-08, 22:52
Dom är så pass stora pga grymma gener samt mycket anabola i grund och botten. Sen självklart kör dom strikt kost, mycket träning men det är det många som gör :)

Det enda du ska skaffa enligt mig är gainer. Sen om du nu vill veta vad allt är så kan du ju använda sökfunktionen.

szander
2007-10-08, 23:12
Klart krilleh =) det beror på mycket. Men inte bara på gener och anabola. Du tror väl knappast grabbarna trycker i sig allt kreatin osv och vet att det inte ger resultat ? =) kosten ligger bra till för min sida. Monsterlass med protein, kolhydrat, mineral och vitaminer. Men Utöver det. =)

krilleh
2007-10-08, 23:25
Klart krilleh =) det beror på mycket. Men inte bara på gener och anabola. Du tror väl knappast grabbarna trycker i sig allt kreatin osv och vet att det inte ger resultat ? =) kosten ligger bra till för min sida. Monsterlass med protein, kolhydrat, mineral och vitaminer. Men Utöver det. =)

Gener är 50 % av resultatet. Utan anabolan kommer du aldrig stå med bodybuilders. Så ja, tycker nog det utgör rätt så stor del.

Går du upp nåt i vikt föresten? Om du itne gör det, äter du för lite. Och utan viktuppgång kommre inga muskler :)

Sverker
2007-10-09, 06:39
Du koncentrarar dig på fel saker szander.

Strunta i proffsbyggarna, de är på en annan planet. Titta istället på dig själv och vad du kan göra.

Mat är redan nämnt. Därefter ( eller snarare före ) kommer frågan hur, hur ofta och varför du tränar. Fundera på dina mål och ifall du verkligen gör det som passar dig för att nå målen.


Du är 17 år så dina ökningar på gymmet kommer att vara enorma ett eller två år till innan du når en platå. Njut av resan.

Doctor Snuggles
2007-10-09, 07:03
Snacka om att skjuta på lagårdsvägg från 1 meters avstånd och missa med en mil.
Om du tar bort träning, kreatin/beta-alanin, gener, doping/knark och föda (vilket inkluderar pulver) så har du kvar vad? Ingenting du någonsin kommer märka ngn skillnad utav. Skillnad mellan olika märken och kombinationer av produkter inräknat.

szander
2007-10-09, 09:06
Krilleh, haha. Ska vi tävla vem som ska gå upp i vikt snabbast? Kan ju säga att jag har en ful ovana att gå upp om jag tittar på en kebabtallrik. Jag deffar just nu, har gått ner 7 kilo. När jag deffat fettet, som tyvärr inte sitter runt muskler endast utan på ställen som har funnits, var överviktig innan. Kommer börja med detta inom ca 1.5-2 månader. Då jag garanterat ligger på 85 kilo.
Sverker jo vet faktiskt att det är överdrivet med alla dom där b0laproppade killarna. Ser inte mänkligt ut och inget jag vill ha heller. Men en god bit på vägen. Tränar 4-5 gånger i veckan. Äter som ett djur hemma, tar dock alltid bara 1 portion, mycket vatten. Keso och lite sådana produkter tillkommer innan läggdags efter gym osv. Äer 5 gånger per dag, Frukost, Lunch, Middag, Kvällsmat, samt att jag lägger in äpplen, bananer osv mellan målen. Sover 7-12 timmar per natt. Enligt mig gör jag detta rätt bra. Men antar att ni som tar era tillskott vet att det ger effekt? =)

Handcuff
2007-10-09, 09:12
Använd sök och läs de senaste posterna om olika kosttillskott. Antar att du kommer att bli besviken då du kommer att inse att det inte finns mycket som är lönt att lägga pengarna på. :thumbup:

Sniggel
2007-10-09, 10:12
Ok så här då:

Prestationshöjare
Mat 10 poäng - Gör dig pigg och stark och innehåller alla näringsämnen som behövs, speciellt kolhydrater.
Beta-alanin 2 poäng - funkar bra, ger uthållighetseffekt
Kreatin 3 poäng - funkar bra, ger också en prestationshöjande effekt

Muskelökning
Mat 10 poäng - Ger näring til kroppen och musklerna bara man tillför tillräcklig mängd
Gainers/Vassle/Snabba kolhydrater 5 - hjälper till att få i sig energi som behövs för träningen och uppbyggnad av musklerna, dessutom billig föda, nackdelen är att det har lågt näringsvärde
Kreatin 1 poäng - Kreatin har visat sig hjälpa till med muskelökning i studier, jag har ingen aning om hur stor effekten är, men nåt hjälper det säkert så länge man har koll på maten.

Vitamin, mineral
Mat 10 poäng - Innehåller vitaminer och mineraler, alla som behövs
Vitaminer/mineraler i tillskott 1 poäng - Kan aldrig ersätta maten men kan i vissa fall lösa brister, men sällan eller aldrig hos en frisk person som tränar och äter bra, där är dessa tillskott onödiga. Samma gäller fiskolja om man äter fisk regelbundet.

Rahf
2007-10-09, 10:27
Håller nog med Sniggel här.

Om du nu vill få med tillskott så är det väl gainer/protein och kreatin som ger bra effekt utan att vara dyrt.

Arnoldski
2007-10-09, 11:46
My five cents:

*Se till att ha fyllt på protein innan träning
*Kör gainer (protein + kolhydrat) efter träning
*Se till att äta rejält med käk + mellanmål
*Ligg på höga kreatinnivåer

/A

ViktorLindstrom
2007-10-09, 18:52
Du säjer att du tar Fierce innan, och kreatin efter.

Jag är inte 100 på detta men, har för mig att jag läste något om att koffein ska minska effekten av kreatin, om inte ta bort den helt.
Rätta mig gärna ifall jag har fel, men det kanske inte är det smartaste att ta Fierce innan(som innehåller koffein) och kreatin så nära efter. Nu vet jag inte hur länge koffein finns i kroppen osv.

Skulle vara roligt att höra vad andra säjer om det. För jag tror att det rätt många som kör typ Fierce innan och kreatin efter passet.

MVH Viktor.

szander
2007-10-09, 21:03
Viktor, faktiskt ingen aning. Fast kan inte tänka mig det, hur skulle det fungera? :S Dom som tar koffeintabletter tar alltså kreatin i onödan? Nja.. Tveksamt..

ViktorLindstrom
2007-10-09, 21:14
Kan svära på att jag såg en studie om just de :$

Aja, hur som helst är ju koffein vätskedrivande, och kreatinet vätskebindande, så se till att häva i dig mycket vatten under passet iaf.

Vart va de jag såg de då :/ kanske drömde de... Ska kolla vidare och hör av mig om jag hitter något...

Johan.S
2007-10-09, 21:23
Viktor, faktiskt ingen aning. Fast kan inte tänka mig det, hur skulle det fungera? :S Dom som tar koffeintabletter tar alltså kreatin i onödan? Nja.. Tveksamt..


Angående att kreatin och koffein så finns en risk att koffeinets vätskedrivande effekt försämrar kreatinets effekt. I praktiken så märker du nog ingen större skillnad förutom att du blir lite piggare av att ta koffein än om du inte skulle göra det

szander
2007-10-09, 21:27
Tyvärr fick jag inte länka. Någon duktig kosttillskotts-kille som kan titta ifall Pro Methoxy är anabola? Eller fall ämnet innehåller något? =)
Tack på förhand..

ViktorLindstrom
2007-10-09, 21:38
Klicka på mig! (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=AbstractPlus&list_uids=8929583)
Om jag inte missförstått den studien så säjer den att det inte är en så bra ide att blanda de två.

Här! (http://www.thefactsaboutfitness.com/news/coff_creat.htm)
Det finns det en studie som säjer tvärt om. Det står rätt krångligt, väldigt svårt att förstå den första studien tycker jag. Men de betyder väl egentligen att det finns dom dom säjer att du absolut inte ska blanda de två och sen finns det dom som säjer att det inte gör någon skillnad.

Det är kanske inte så mycket koffein i Fierce ändå iofs.

Hur som helst, ska försöka tillföra något till tråden kanske:smash:
Har kört Xplode ett tag nu, och kan säja att det är ingen enorm skillnad direkt, jag känner definitivt av koffeinet. Man blir lite hyper sådär och man känner inte riktigt samma trötthet i dom sista två reppen... Det verkar som man får bättre effekt av rage eller kp3. De är dessutom inte lika dyra heller.
Så testa dom först tycker jag.

BTW. Fick med lite smakprov på Syntha-6 och jäklar va de va gott*drool*
Men vem har råd att betala så mycket för protein? Smakade mumma iaf :)
Så får du pengar över testa de^^ tycker jag, dock tror jag inte de ä någon större skillnad mellan de olika tillverkarna av potein.

szander
2007-10-10, 07:02
Klicka på mig! (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=AbstractPlus&list_uids=8929583)
Om jag inte missförstått den studien så säjer den att det inte är en så bra ide att blanda de två.

Här! (http://www.thefactsaboutfitness.com/news/coff_creat.htm)
Det finns det en studie som säjer tvärt om. Det står rätt krångligt, väldigt svårt att förstå den första studien tycker jag. Men de betyder väl egentligen att det finns dom dom säjer att du absolut inte ska blanda de två och sen finns det dom som säjer att det inte gör någon skillnad.

Det är kanske inte så mycket koffein i Fierce ändå iofs.

Hur som helst, ska försöka tillföra något till tråden kanske:smash:
Har kört Xplode ett tag nu, och kan säja att det är ingen enorm skillnad direkt, jag känner definitivt av koffeinet. Man blir lite hyper sådär och man känner inte riktigt samma trötthet i dom sista två reppen... Det verkar som man får bättre effekt av rage eller kp3. De är dessutom inte lika dyra heller.
Så testa dom först tycker jag.

BTW. Fick med lite smakprov på Syntha-6 och jäklar va de va gott*drool*
Men vem har råd att betala så mycket för protein? Smakade mumma iaf :)
Så får du pengar över testa de^^ tycker jag, dock tror jag inte de ä någon större skillnad mellan de olika tillverkarna av potein.


Är No-Xplode inget att ha i gämförelse med det priset? Jag körde nu FIERCE på grund av det sköna priset. Ska efter detta testa KP3 eller Rage. Någon som kört båda osv? Kan förklara lite vad dom har för effekter? Ifall KP3 är bättre muskelökande och RAGE är prestationshöjare eller liknande! Tacksam för svar.

szander
2007-10-10, 07:10
Funderar på att lägga några slantar på det KP3 eftersom mitt nuvarande kreatin är slut. Och kreatinnivån är tyvärr inte så hör i Fiercen. Vad tycks?