handdator

Visa fullständig version : colstrum fuel


Wilson
2003-04-20, 23:26
nån som vet nåt om nya "colostrum fuel" (eller kolostrum, som det heter på svenska)?
verkar inte ha kommit ut heller för försäljning

Petrus
2003-04-21, 08:43
Dyrt som fan och därför itne värt pengarna!

Vänligen,,,
Petrus

obbe
2003-04-21, 10:57
************* säljer det. pratade med dem häromdan och det kostade ca500kr för 500g (dyrt). de skulle lägga ut det på internet snarast möjligt... Är det riktigt kolostrum som ursprungligen kommer från kor de första dagarna efter att de har fått kalvar så kan jag säga dig att det är dunderhonung som heter duga.
kolostrum är det samma som råmjölk...

MVH obbe:thumbup:

Petrus
2003-04-21, 12:12
Originally posted by obbe
************* säljer det. pratade med dem häromdan och det kostade ca500kr för 500g (dyrt). de skulle lägga ut det på internet snarast möjligt... Är det riktigt kolostrum som ursprungligen kommer från kor de första dagarna efter att de har fått kalvar så kan jag säga dig att det är dunderhonung som heter duga.
kolostrum är det samma som råmjölk...

MVH obbe:thumbup:

Dunderhonung? Var har du fått det ifrån? Läst det på någon sida eller?

Vänligen,,,
Petrus

obbe
2003-04-21, 14:06
Nej det har jag absolut inte gjort! Det är så att "riktig" kolostrum eller råmjölk som det också heter är oerhört näringsrikt, förutom proteiner o kolhydrater samt fett, innehåller än en gång "riktig" kolostrum en rad tillväxtfaktorer som stimulerar t.ex. IGF-1 och tillväxthormon. Om Twinlabs Colostrum fuel kan motsvara detta vet jag inte, troligen inte men OM den gör det så har jag full rätt att kalla det dunderhonung.

z_bumbi
2003-04-21, 14:15
Varför inte äta kalvdans istället om man vill ha råmjölk..

Finns ingen större anledning att lägga pengarna på det som tillskott i alla fall och kalvdans är fan så gott.

Petrus
2003-04-21, 15:01
Jag har bara sett 2 studier med Colostrum, där ingen av dom är övertygande i mitt tycke. Båda studierna visar iofs att nivåerna av IGF-1 höjs efter ett intag, men jag skulle vilja se det jämföras med vanligt vassle.

Fungerar? Ja, troligtvis. Men är det bättre än vassle? Billigare att köpa vanlig honung i alla fall....=)


Effects of bovine colostrum supplementation on serum IGF-I, IgG, hormone, and saliva IgA during training
Antti Mero1, Heidi Miikkulainen1, Jarmo Riski1, Raimo Pakkanen2, Jouni Aalto2, and Timo Takala1

IGF-I, IgA, and IgG responses to bovine colostrum supplementation during training
Antti Mero1, Jonne Kähkönen1, Tarja Nykänen1, Tapani Parviainen2, Ilmari Jokinen3, Timo Takala1, Tuomo Nikula4, Simo Rasi5, and Juhani Leppäluoto5
Departments of 1 Biology of Physical Activity and 3 Biological and Environmental Science, University of Jyväskylä, and 2 Clinical Physiology, Central Finlands Central Hospital, 40351 Jyväskylä; 4 Map Medical Technologies, 41160 Tikkakoski; and 5 Department of Physiology, University of Oulu, 90014 Oulu, Finland

Vänligen,,,
Petrus

Wilson
2003-04-21, 17:51
alltså inte så mycket att ha? kan tänka mig att prisare nu när det är nytt är skyhöga

Nitrometan
2003-04-22, 20:33
Råmjölk i tablettform har använts i många år.
Byggare har experimenterat med kolostrum för länge sen.

Var är det nya?