handdator

Visa fullständig version : MG/Rover i konkurs = ?


Carolinew
2007-10-08, 00:51
Eh ja... alltså satt och glodde på blocket nu ikväll, vilket jag verkligen inte borde göra när jag precis "köpt" bil, men hittade i alla fall en MG ZR 160 som verkade helt super. Väldigt bra pris med. Jag kände bara "faaaan också varför sade jag ja till den andra bilen idag...?!"

Saken är ju den att jag bara lagt en handpenning på 1000 kr inget mer så jag är ju inte bunden att köpa den ÄN även om jag vet att ägaren kommer bli riktigt besviken och lite arg när jag nu lovat att köpa den... Men vad tusan jag kommer ju inte träffa henne igen...

I alla fall, den här MG:n (http://www.blocket.se/vi/13709786.htm?ca=23_8_s) är det i alla fall. Det jag är lite osäker på nu är om det är dumt att köpa en sån nu när MG/Rover har gått i konkurs? Kommer det bli svårt med reservdelar, service etc.? Dåligt andrahandsvärde? Verkar ju dock finnas ett antal MG-verkstäder om man tittar här http://www.mgrover.nu/static.aspx?id=10...

Fyfan vad velig jag är herregud... :smash:

Help :Virro

tossefar
2007-10-08, 01:04
Ja, det är dumt. Det är en dålig bil.

Arf Pingvin
2007-10-08, 01:16
Glöm MGn.

tjabon
2007-10-08, 01:38
Glöm MGn.

Ja,

service, delar m.m. blir dyrt.

många blir lite lurade just nu, därför att dessa bilar går att få
för en bra bit under marknadsvärdet, men det skiter sej i längden.

Cilia
2007-10-08, 06:57
Du kommer alltid att hitta en annan bil eller en alternativ bil.
Någon gång måste man slå till.
Var nöjd och var glad över den bil du har köpt.
man kan bli tokig när man fortsätter leta för man tror alltid man skulle ha kunnat göra ett bättre köp

Carolinew
2007-10-08, 08:52
Ok jag struntar i den, tack för råden.

Du kommer alltid att hitta en annan bil eller en alternativ bil.
Någon gång måste man slå till.
Var nöjd och var glad över den bil du har köpt.
man kan bli tokig när man fortsätter leta för man tror alltid man skulle ha kunnat göra ett bättre köp

Det är nog sant!

hahavaffan
2007-10-08, 09:09
Den bilen suger rent ut sagt.