handdator

Visa fullständig version : Varit förkyld, är jag redo att träna?!


ManuelIT
2007-10-07, 23:14
Snart 2 veckor sedan jag fick ont i halsen och huvudvärk, vila från träningen och allt har gått över nu, jag har alltså inte ont ngnstans, men jag har fortfarande en jobbig hosta.

dvs. hosta utan halsont

vågar man träna?! vill ju inte dö:cryout:

Degpekka
2007-10-08, 00:23
jag hade tränat, styrketränat då. Men ha koll på pulsen. Blir lätt att den rusar iväg.
Men du kanske inte ska lyssna på mig, jag vilar bara när sjukdomen eller skadan hindrar mig från att ta mig till gymmet. Någon mer får fylla in.

He-man
2007-10-08, 00:32
Snart 2 veckor sedan jag fick ont i halsen och huvudvärk, vila från träningen och allt har gått över nu, jag har alltså inte ont ngnstans, men jag har fortfarande en jobbig hosta.

dvs. hosta utan halsont

vågar man träna?! vill ju inte dö:cryout:

Det kan ju vara så att du retat slemhinnorna i halsen efter förkylningen och därför hostar du. Prova att börja träna lite lätt, får du tillbaka förkylningssymptom så vilar du några dagar till.

ManuelIT
2007-10-08, 12:07
känns bra att höra. ska nog testa att träna idag, även med hosta.

ligger på ert samvete om jag råkar dö*whistle*

Spawn
2007-10-08, 13:13
Lånar tråden lite till en snarlik fråga. Om man varit förkyld i 2 veckor lite lätt rinnig näsa är det okey att träna då?

Olsson
2007-10-08, 13:57
Lånar tråden lite till en snarlik fråga. Om man varit förkyld i 2 veckor lite lätt rinnig näsa är det okey att träna då?

Ja. Snuva ok! Halsont alltid NEJNEJ!

Rahf
2007-10-08, 17:00
Man känner själv hur bra man orkar prestera med snuva eller hosta. Är det halsont så är det ett stort nej.