handdator

Visa fullständig version : Konst


Trance
2007-10-07, 21:34
Ok. Rekommendation på sidor eller affärer med konst. Av de flesta sorter och inte typ under hmm 3000. Jag hittade dessa som vore lite häftiga i rätt rum: http://www.stinapersson.com/portfolio/watercolour/

Liknande sidor vore bra, gärna med riktigt stora bilder som man kan skriva ut själv så man inte stöder dessa rika kapitalistiska konstnärer. Eller ställen man kan beställa online.

Denna är lite häftig för er som gillar film och pop art: http://www.lapopart.com/index.asp

fat_joe
2007-10-07, 22:58
Mina bidrag.

www.blaugallery.com
www.devianart.com
www.merchline.com/iso50

Trance
2007-10-07, 23:12
Av de flesta sorter och inte typ under hmm 3000.

Eftersom detta inte gav mig några snuskiga PM från gold diggers så vill jag ändra till gärna under 3000 för en tavla.

joriice
2007-10-07, 23:48
Eftersom detta inte gav mig några snuskiga PM från gold diggers så vill jag ändra till gärna under 3000 för en tavla.

:laugh:


Köp min konst någon gång annars, när jag får klart lite tavlor vill säga. *whistle*

Akryl.

Cilia
2007-10-08, 06:55
Jag vet inte var du bor men det är kul att gå på gallerier och titta.
Södermalm kryllar av dom, finns en hel del bra i Gamla stan faktiskt.

En del på Östermalm med (och i övriga stan men någonstans ska man ju börja)

Olika gallerier har olika inriktning men det är inte bara väldigt etablerade som ställer ut.
Dom har sina specialgallerier

Tolkia
2007-10-08, 07:00
Jag vet inte var du bor men det är kul att gå på gallerier och titta.
Södermalm kryllar av dom, finns en hel del bra i Gamla stan faktiskt.

En del på Östermalm med (och i övriga stan men någonstans ska man ju börja)

Olika gallerier har olika inriktning men det är inte bara väldigt etablerade som ställer ut.
Dom har sina specialgallerier
+1, att gå på gallerier är ett underskattat nöje. Har man möjligheten att gå på vernissagen är det extra kul, dels för att de tär roligt att titta på folk och dels för att många av de bästa tavlorna (om man nu är intresserad av att köpa) brukar ryka då.

Hmmmm, nu blev jag sugen på att åka till Stockholm ...

Angel
2007-10-08, 07:12
Jag vet var Trance bor, och åk ca 7 mil mot kusten så kommer du hitta en hel del fina gallerier.

Cilia
2007-10-08, 07:27
+1, att gå på gallerier är ett underskattat nöje. Har man möjligheten att gå på vernissagen är det extra kul, dels för att de tär roligt att titta på folk och dels för att många av de bästa tavlorna (om man nu är intresserad av att köpa) brukar ryka då.

Hmmmm, nu blev jag sugen på att åka till Stockholm ...
herregud du glömde ju snacksen, snacksen fgs Tolkia!!!

PowPow
2009-03-23, 21:25
Bump.
Det måste ju finnas bra onlinegallerier med webbutik.
Eller förväntar sig folk att man ska lämna huset för konstens skull?

Enda som var lite vettigt som jag hittat är
http://www.gallerislottsstaden.se/

Stina Persson i trances första post verkade intressant, tyckte jag. Men jag minns att webbutiken inte fungerade när tråden gjordes. Och den fungerar fortfarande inte /=

stevebc
2009-03-23, 21:52
Du har PM.

edit: oj jäklar gammal tråd

PowPow
2009-03-23, 21:54
meh skicka pm till mig istället då :)

om det nu inte bar var ett skämt om trance och hans raggningsförsök.