handdator

Visa fullständig version : Kreatin


Martinl
2007-10-07, 17:07
Har kört med kreatin rätt många gånger för att det helt enkelt är så billigt att man kan lika gärna göra det :) Men däremot har jag inte fått någon effekt alls, troligtvis bara en felaktig känsla men det känns nästan tvärt om att man blir pyttelite klenare under kuren. Jag har kört med star nutrition kreatin monohydrat.
Nu undrar jag om det finns någon annan typ av kreatin som skulle funka på en typisk no-responder som mig själv. Har ju sett en hel del olika varianter av kreatin men är inte insatt alls. Tacksam för förslag.

Depzon
2007-10-08, 00:22
Jag tycker det är så jäkla svårt att avgöra vad som funkar och inte. Man måste ju ha järnkoll på precis alla faktorer i ens tillvaro under en lång period för att märka om någon viss förändring ger nånting eller inte. Det känns som att det enda kosttillskott man skulle märka nånting av, vore något som skulle gränsa till narkotika.

Martinl
2007-10-09, 14:31
Jo det är sant men är rätt säker på att vanlig monohydrat inte ger någon effekt på mig då jag provat så pass mycket. Men tänkte höra vad det fanns för andra typer utav kreatin, har ingen koll alls själv men är rätt säker på att jag hört talas om andra sorts kreatin. Det kanske skulle funka på mig i stället, värt att prova iaf.

stargate
2007-10-09, 14:39
Jo det är sant men är rätt säker på att vanlig monohydrat inte ger någon effekt på mig då jag provat så pass mycket. Men tänkte höra vad det fanns för andra typer utav kreatin, har ingen koll alls själv men är rätt säker på att jag hört talas om andra sorts kreatin. Det kanske skulle funka på mig i stället, värt att prova iaf.

Första gången jag provade kreatin avände jag mig utav Twinlabs och det funkade extremt bra må jag säga! jag kände verkligen att jag blev starkare och dessutom fick jag kramp lätt i musklerna om jag drack för lite osv... Iof var detta när jag precis inlett min träningskarriär. Nuförtiden känner jag inte av kreatinets kraft något nämnvärt förutom viktuppgång konstigt nog.

Martinl
2007-10-09, 14:58
Första gången jag provade kreatin avände jag mig utav Twinlabs och det funkade extremt bra må jag säga! jag kände verkligen att jag blev starkare och dessutom fick jag kramp lätt i musklerna om jag drack för lite osv... Iof var detta när jag precis inlett min träningskarriär. Nuförtiden känner jag inte av kreatinets kraft något nämnvärt förutom viktuppgång konstigt nog.

Men var det vanligt kreatin monohydrat du använde? För jag tror inte det är någon skillnad på olika märken, det är ju bara vad det är så att säga. Men du var väl en responder isf. Men jag var just ute efter en annan typ utav kreatin än vanlig monohydrat.

stargate
2007-10-09, 16:05
Men var det vanligt kreatin monohydrat du använde? För jag tror inte det är någon skillnad på olika märken, det är ju bara vad det är så att säga. Men du var väl en responder isf. Men jag var just ute efter en annan typ utav kreatin än vanlig monohydrat.

Ja det var vanligt kreatin, andra sorter har jag ingen erfarenhet av.

Frillan
2007-10-09, 17:49
Finns personer som inte svarar på kreatin.

Att det skulle minska din styrka låter helt fel.

Martinl
2007-10-09, 18:45
Finns personer som inte svarar på kreatin.

Ja, jag är en av dem. Däremot har jag hört om andra typer av kreatin som andra som inte fått effekt av vanligt kreatin fått effekt av.

Att det skulle minska din styrka låter helt fel.

Har väl inte direkt påstått att min styrka skulle minska utav kreatin. Sa bara att jag tyckte jag kände mig snarare klenare, troligtvis för att man förväntar sig ökning men ligger kvar på exakt samma.