handdator

Visa fullständig version : Nån vitvarureparatör här?


Zedo
2007-10-07, 14:44
Min bänkdiskmaskin fungerar inte! *cry*
Nån som kan såna maskiner? Den pumpar in och ut vattnet men inte runt där inne. Är det två separata pumpar eller är det samma?
Nån som vet nåt alls?

*popcorn*

Chaan
2007-10-07, 14:47
Om det dyker upp en vitvarureparatör så undrar jag också om det e kylmedel i sidoväggarna på kyl - och frysskåp, eller bara i bakväggen.

tntballe
2007-10-07, 14:50
Min bänkdiskmaskin fungerar inte! *cry*
Nån som kan såna maskiner? Den pumpar in och ut vattnet men inte runt där inne. Är det två separata pumpar eller är det samma?
Nån som vet nåt alls?

*popcorn*

kan ha varit översvämning, min betedde sig likadant. lutade den max åt alla håll så att vattnet rann ut, sen blev den bra igen.

Allan
2007-10-07, 15:10
Om det dyker upp en vitvarureparatör så undrar jag också om det e kylmedel i sidoväggarna på kyl - och frysskåp, eller bara i bakväggen.

Beror på märke och pris

Chaan
2007-10-08, 22:09
Beror på märke och pris

-Aha-

Cylinda, elektrohelios, de vanliga märkena. Billigt pris, runt 10 år gamla. Tänkte använda dem som stöldskyddande verktygsskåp osv och vill inte ha läckande freon när jag skruvar/nitar dit beslagen. Orka dra kätting runt dem..

Baskagge
2007-10-08, 22:40
-Aha-

Cylinda, elektrohelios, de vanliga märkena. Billigt pris, runt 10 år gamla. Tänkte använda dem som stöldskyddande verktygsskåp osv och vill inte ha läckande freon när jag skruvar/nitar dit beslagen. Orka dra kätting runt dem..

Kylmedel i väggarna är det ju ändå inte? Man ser ju var rören går. Fullösningen är att kapa röret vid kompressorn så att gasen åker ut, mindre bra för miljön dock.

Chaan
2007-10-08, 22:58
Kylmedel i väggarna är det ju ändå inte? Man ser ju var rören går.

Alltså jag e novis på detta men inbillade mig att de rören som sitter på baksidan med en luftspalt emellan är för att leda bort värme? Från kompressorn? Kanske borde kolla på howstuffsworks.com innan jag uttalar mig????

Fullösningen är att kapa röret vid kompressorn så att gasen åker ut, mindre bra för miljön dock.

Det vill jag ju inte. Bara för att jag inte gillar människor betyder det inte att jag inte bryr mig om naturen. Tvärtom faktiskt. Största felet på naturen e att det finns människor i den.