handdator

Visa fullständig version : Laptop


Cilia
2007-10-07, 10:17
tänkte köpa en egen laptop.
Har hittills alltid använt mina arbetsdatorer även privat.
Men jag vill ha en som jag kan ha musik på och spara länkar etc utan att behöva tänka att det ska rensas sen.

Jag vill ha en ganska lätt och mobil sak.
Hittade den här som jag är sugen på
http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/xpsnb_m1330?c=se&l=sv&s=dhs&cs=sedhs1

Jay-Z
2007-10-07, 10:19
Den blir nog bra - snygg också.

Sony Vaio kanske är ett alternativt, lite dyrt iofs.

Cilia
2007-10-07, 10:21
Den blir nog bra - snygg också.

Sony Vaio kanske är ett alternativt, lite dyrt iofs.
tittade på den, behöver inte vara så mycket dyrare beroende på prestanda
Men den väger 1 kg mer än Dellen

Trance
2007-10-07, 10:22
tänkte köpa en egen laptop.
Har hittills alltid använt mina arbetsdatorer även privat.
Men jag vill ha en som jag kan ha musik på och spara länkar etc utan att behöva tänka att det ska rensas sen.

Jag vill ha en ganska lätt och mobil sak.
Hittade den här som jag är sugen på
http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/xpsnb_m1330?c=se&l=sv&s=dhs&cs=sedhs1

Tänk på att köra Firefox med adblocker när du surfar porr.

Jay-Z
2007-10-07, 10:24
tittade på den, behöver inte vara så mycket dyrare beroende på prestanda
Men den väger 1 kg mer än Dellen


Oj. Med likvärdig prestanda och pris så tar man helt enkelt den som passar in bäst i huset/lägenheten tycker jag.
Eller om det är ett varumärke som man föredrar - Sony ser ju lite bättre ut än Dell vid besök. Mer smak när det gäller dator liksom. Alienware hade dock varit ännu piffigare.

jakke
2007-10-07, 10:25
jag gillar Dell. Har haft att göra med deras Business support flera gånger och den har varit snabb och trevlig.

Jay-Z
2007-10-07, 10:26
jag gillar Dell. Har haft att göra med deras Business support flera gånger och den har varit snabb och trevlig.


Åh, kvalitet. :D


Jk, pratade själv med dem i veckan.

Cilia
2007-10-07, 10:27
Tänk på att köra Firefox med adblocker när du surfar porr.
nu fick jag ont i huvudet.
Jag hatar att installera saker. Brukar aldrig köra uppdateringar om jag absolut inte måste.
Jag är dålig på att surfa porr nu för tiden. Det finns ingen bra.
Här brukar Pipphi inte hålla med mig iofs


Oj. Med likvärdig prestanda och pris så tar man helt enkelt den som passar in bäst i huset/lägenheten tycker jag.
Eller om det är ett varumärke som man föredrar - Sony ser ju lite bättre ut än Dell vid besök. Mer smak när det gäller dator liksom. Alienware hade dock varit ännu piffigare.
varför är sonyn bättre?
och vad är Alienware?

Jay-Z
2007-10-07, 10:29
varför är sonyn bättre?
och vad är Alienware?

Vet inte, fått för mig att det varumärket är lite coolare än Dell.

Ett annat varumärke.

http://image.alienware.com/images/compare_images/m5550_feat.jpg

Piranha
2007-10-07, 10:33
Jag gillar inte dell, deras bärbara är bra plast smäckiga.

HP eller Sony om du frågar mig, okej dem är någon lusing dyrare, men de är de värt.

Cilia
2007-10-07, 10:34
Vet inte, fått för mig att det varumärket är lite coolare än Dell.

Ett annat varumärke.

Det där är roligt, för mig står inte Sony i första hand för kvalitet.


jag hittar ju inte ens var man kan köpa den där *s*



för mig är det inte så viktigt att datorn är ball och hip utan att den fungerar bra och täcker mina behov till ett rimligt pris

Piranha
2007-10-07, 10:44
http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010115051
http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010115107

Den här gillar jag verkligen.
http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010115104

Lite mer multimediamaskin
http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010112422

Cilia
2007-10-07, 10:48
dom är fortfarande mycket tyngre och ganska så mycket dyrare.
Dom kostar ungefär som dellen + moms.
frågan är om dom är så pass mycket bättre?

Jag har haft en del Dell tidigare och tyckt dom är bra.
Å andra sidan märker jag inte så stor skillnad mellan olika laptops jag har använt.
Har ju nu fijutsu och tycker den är ok medan min datorsuport tycker den inte är så bra kvalitetsmässigt.



edit
den Jay pekade på har ju shop i USA
hur funkar det med garanti etc?

Pudzianovski
2007-10-07, 11:04
Dell blir nog jättebra. Jag har modellen innan och aldrig haft ett enda problem. Supporten ringde jag till en gång och fick mycket snabb hjälp.

Offtopic: Dell har väl köpt Alienware. Så de äger väl egentligen AW. Har jag för mig.

Cilia
2007-10-07, 11:22
tack pud

tyckte iofs AW såg kul ut men frågan är hur jag får hem den?
Funderar på om jag har ngn där som kan leverera över den.

Bolio
2007-10-07, 11:29
Jag måste hålla med Pirre. Dell känns plastiga. Jag skulle köpt en VAIO i stället. Bor man i Vasastan så kör man helt enkelt Sony, och så är det med det.

Yucko
2007-10-07, 11:40
Dell var skräp för några år sen iaf., vet inte om de ryckt upp sig på senare år.

-squat-
2007-10-07, 11:49
MacBook (http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore?family=MacBook)
Rekommenderas starkt!

Eiken
2007-10-07, 18:35
Har den datorn. Den är mycket bra. Lustigt att AlienWare nämns som bättre än DELL då AlienWare är DELL.

melancoolio
2007-10-08, 17:22
Denna ska du ha!

http://www.aftonbladet.se/pryl/dator/article960355.ab

mela
2007-10-08, 17:23
Denna ska du ha!

http://www.aftonbladet.se/pryl/dator/article960355.ab

"Prislappen för den glittrande skapelsen är beräknad att landa någonstans runt 50 000 kronor."

Med tanke på att en vanlig apple kostar 10k så var det inte så farligt :D

Granatgiraffen
2007-10-08, 17:45
tack pud

tyckte iofs AW såg kul ut men frågan är hur jag får hem den?
Funderar på om jag har ngn där som kan leverera över den.

Vi kör XPSen som jobbdator, skön dator. Rätt snygg för att vara en Dell också. Ta en röd, du är tjej.

JJ
2007-10-09, 13:30
Jag är mycket nöjd med min Dell, den är dock lite plastig. Det lär inte XPS:en vara (borstad aluminium), den verkar riktigt trevlig. Ett annat alternativ är ju en extern hårddisk som du lagrar all porr på, så kan du fortfarande använda jobbdatorn.

Baan
2007-10-09, 13:47
jag gillar Dell. Har haft att göra med deras Business support flera gånger och den har varit snabb och trevlig.

Samma här men gäller att man har bra garanti. Hade probs med ljudkortet och dom kom och hämtade datorn, fick den tillbaks efter några arbetsdagar och problemet var löst. Np.

Jag gillar inte dell, deras bärbara är bra plast smäckiga.

HP eller Sony om du frågar mig, okej dem är någon lusing dyrare, men de är de värt.

Bra plast är väl bra ;) HP har jag lite xp av, svårt att generalisera annars där, vissa modeller är bra vissa är inte lika bra. Beror helt och hållet på vad för pris man får dom för. HP har ju en del företagsdeals, typ Hem-PC som kan bli lite billigare än köpa i affär

Sparrisen
2007-10-09, 13:56
tänkte köpa en egen laptop.
Har hittills alltid använt mina arbetsdatorer även privat.
Men jag vill ha en som jag kan ha musik på och spara länkar etc utan att behöva tänka att det ska rensas sen.

Jag vill ha en ganska lätt och mobil sak.
Hittade den här som jag är sugen på
http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/xpsnb_m1330?c=se&l=sv&s=dhs&cs=sedhs1

Det är en bra Laptop! Min kommer på torsdag (svart såklart). :thumbup:

Sparrisen
2007-10-09, 13:58
Den har vart extremt populär vilket medfört leveransproblem för Dell. Det verkar dock ha lugnat sig nu!

melancoolio
2007-10-09, 14:11
Den har vart extremt populär vilket medfört leveransproblem för Dell. Det verkar dock ha lugnat sig nu!

Jag skulle dubbelkolla att det verkligen är så att leveransproblemen minskat. Jag beställer mycket från Dell och dom har problem med många produkter just nu. Dom bärbara ska det visst va nått problem med tillgången till nått råmaterial till lcd skärmarna.

Cilia
2007-10-09, 15:39
Jag har redan en extern hårddisk
och nej den är inte full. Jag har nog extremt lite porr på den.
Ni måste skicka bättre länkar för just nu är jag mest uttråkad.


Jag ska fundera lite till och göra som Pipphi föreslog och titta hur dom ser ut live iaf storleken på skärm etc.

men jag tar gärna tips. *s*

Arnesson
2007-10-09, 15:56
Jag har en HP nc4200 som jag är extremt nöjd med. Så jag kan rekomendera efterföljare till den om det nu finns några.

Granatgiraffen
2007-10-09, 16:06
Jag har redan en extern hårddisk
och nej den är inte full. Jag har nog extremt lite porr på den.
Ni måste skicka bättre länkar för just nu är jag mest uttråkad.


Jag ska fundera lite till och göra som Pipphi föreslog och titta hur dom ser ut live iaf storleken på skärm etc.

men jag tar gärna tips. *s*

Det är väl rätt svårt att se dom live? Det är väl i stort sett bara Dell som säljer Dell, dvs inte ute i butik någonstans.

Sony skulle jag vilja be dig att gömma dig från. Ruskigt dyra, relativt snygga och går dom sönder så kan du ju käka en kokosnöt istället... och alla(2) Vaio jag har haft har pajat inom ett par år :) Men good luck. Jag är bara grinig över att mina Vaio har pajat, säkert.

Cilia
2007-10-09, 19:52
Jag vet att det är svårt att se Dell, jag var otydlig
vad jag menade var att titta på lite storlekar. Den Dell jag tog fram har bara 13" skärm.
En del menar att det är för litet men jag är lite sugen på en riktigt liten dator och då blir det ju liten skärm.


Det är svårt med teknik. I slutändan är det väl ungefär samma grejer i alla?

raikou
2007-10-09, 19:59
Hade det inte varit för att du var ute efter en lätt och mobil dator hade jag rekommenderat en zepto.

http://www.zepto.se/Shop/Notebooks.aspx

Tipsade även min flickvän som blev förtjust i 3215W som hon nu har beställt.

Granatgiraffen
2007-10-09, 20:06
Jag vet att det är svårt att se Dell, jag var otydlig
vad jag menade var att titta på lite storlekar. Den Dell jag tog fram har bara 13" skärm.
En del menar att det är för litet men jag är lite sugen på en riktigt liten dator och då blir det ju liten skärm.


Det är svårt med teknik. I slutändan är det väl ungefär samma grejer i alla?

13,3 är det va?! :)
Det är relativt stort tycker jag när det gäller bärbart. Vikten på den är ju rätt låg trots den "stora" skärmen, plus att det är integrerad dvdspelare och ett separat grafikkort i den. Tycker att den är relativt omatchad om man kollar på prestanda,vikt och pris. Om man arbetar mycket hemma så har man givetvis en extern skärm, tangentbord och mus. Bärbara ska ju vara just bärbara.

Cilia
2007-10-09, 20:10
Hade det inte varit för att du var ute efter en lätt och mobil dator hade jag rekommenderat en zepto.

http://www.zepto.se/Shop/Notebooks.aspx

Tipsade även min flickvän som blev förtjust i 3215W som hon nu har beställt.
kul, har aldrig sett dom
rapportera gärna vad hon tycker om den.
Det är inget för mig men skulle kunna vara ngt för min systerdotter.



edit
Granatgiraffen
japp men jag var inte så exakt *s*
Jag gillar tangentbordet bättre på laptop en externa. Det passar mina fingrar bättre.
Tycker externa är för stora. Gillar inte extern mus heller för då måste jag ta bort fingersättningen.
Men det där är smakfråga. Har man fingersättning så är laptops tangentbord bättre helt enkelt.

skärmen ä då det som man kanske skulle vilja ha extern

Piranha
2007-10-09, 20:44
kul, har aldrig sett dom
rapportera gärna vad hon tycker om den.
Det är inget för mig men skulle kunna vara ngt för min systerdotter.



edit
Granatgiraffen
japp men jag var inte så exakt *s*
Jag gillar tangentbordet bättre på laptop en externa. Det passar mina fingrar bättre.
Tycker externa är för stora. Gillar inte extern mus heller för då måste jag ta bort fingersättningen.
Men det där är smakfråga. Har man fingersättning så är laptops tangentbord bättre helt enkelt.

skärmen ä då det som man kanske skulle vilja ha extern

Om det ändå är privat å du skall vara lite stylish så varför inte en mac ?

Cilia
2007-10-10, 07:14
Om det ändå är privat å du skall vara lite stylish så varför inte en mac ?

Mac är snygga men dom är annorlunda att använda.
Jag måste lära om och det orkar jag inte.
Jag är en laptopsmänniska

-squat-
2007-10-10, 21:11
Mac är snygga men dom är annorlunda att använda.
Jag måste lära om och det orkar jag inte.
Jag är en laptopsmänniska

Mac är enkelt. windows vista är svårt.

Trance
2007-10-10, 21:25
Mac är enkelt. windows vista är svårt.

Va? Är ju lättare att lära sig Vista om man kommer från XP än OS X.

-squat-
2007-10-10, 21:55
Va? Är ju lättare att lära sig Vista om man kommer från XP än OS X.

Tycker inte jag. Beror kanske på vad man använder datorn till.

Baan
2007-10-10, 21:58
Tycker inte jag. Beror kanske på vad man använder datorn till.

Byter man så kan man i pricip använda Vista på samma sätt som man använde XP... kan man säga samma sak om Mac?

Cilia
2007-10-11, 12:33
surfade lite på mac, det är ju samma priser så där är det inget att hämta åt ngt håll eg.
Sen är frågan om dom är så mycket snyggare?

var inne på sonys hemsida och kollade med men där blev jag mest förvirrad
dom hade iofs en liten en på 13" dom med men den kostade 27 tkr, känns lite för mycket för att slippa plastigt utseende

raZmus
2007-10-11, 12:40
surfade lite på mac, det är ju samma priser så där är det inget att hämta åt ngt håll eg.
Sen är frågan om dom är så mycket snyggare?

var inne på sonys hemsida och kollade med men där blev jag mest förvirrad
dom hade iofs en liten en på 13" dom med men den kostade 27 tkr, känns lite för mycket för att slippa plastigt utseende


Om det är samma priser så finns det mycket att hämta på Mac-hållet. Min personliga åsikt är att Mac OS X är långt mer modernt än Vista eller XP när det gäller användbarhet. I vote Mac! :)

melancoolio
2007-10-11, 12:41
surfade lite på mac, det är ju samma priser så där är det inget att hämta åt ngt håll eg.
Sen är frågan om dom är så mycket snyggare?

var inne på sonys hemsida och kollade med men där blev jag mest förvirrad
dom hade iofs en liten en på 13" dom med men den kostade 27 tkr, känns lite för mycket för att slippa plastigt utseende

Är Vaio verkligen så mycket mindre plastiga än Dell?

Nyfiken!

Cilia
2007-10-11, 12:46
Om det är samma priser så finns det mycket att hämta på Mac-hållet. Min personliga åsikt är att Mac OS X är långt mer modernt än Vista eller XP när det gäller användbarhet. I vote Mac! :)
på vilket sätt är det mer modernt?


Är Vaio verkligen så mycket mindre plastiga än Dell?

Nyfiken!
Enligt Pipphi, jag har ingen direkt uppfattning.
Den som föreslog Dell tyckte inte jag skulle satsa på fijutsu för att den var skräp.
Alla verkar ha sina filosofier


enligt mig ser alla plastiga ut

melancoolio
2007-10-11, 12:50
Enligt Pipphi, jag har ingen direkt uppfattning.
Den som föreslog Dell tyckte inte jag skulle satsa på fijutsu för att den var skräp.
Alla verkar ha sina filosofier

enligt mig ser alla plastiga ut

Jag jobbar ganska mycket med datorer och Fijutsi Siemens(bärbara) är faktiskt dom som folk har mest problem med.

Vi kör med andra bärbara Dell än konsumentlinjen och dom fungerar klockrent. Fula som stryk är dom men förbannat bra. Konsumentprodukterna har jag tyvärr noll koll på.

Mac skulle väl va mindre plastig om man nu är just rädd för plast!

Pudzianovski
2007-10-11, 12:52
Jag tror du blir nöjd med en dator från ett hyfsat välkänt företag. Jag antar att du ändå inte är någon "datorexpert" och kommer därför troligtvis bli nöjd med det du köper. Att betala extra för design tycker jag är onödigt om du inte bryr dig väldigt mycket.

Piranha
2007-10-11, 12:59
Jag jobbar ganska mycket med datorer och Fijutsi Siemens(bärbara) är faktiskt dom som folk har mest problem med.

Vi kör med andra bärbara Dell än konsumentlinjen och dom fungerar klockrent. Fula som stryk är dom men förbannat bra. Konsumentprodukterna har jag tyvärr noll koll på.

Mac skulle väl va mindre plastig om man nu är just rädd för plast!


Ja dem nya mac lapparna har alu skal.

Rätt habilt.

raikou
2007-10-11, 13:06
kul, har aldrig sett dom
rapportera gärna vad hon tycker om den.
Det är inget för mig men skulle kunna vara ngt för min systerdotter.

Jag har nu även beställt en laptop av samma modell till mina föräldrar så chansen är nu ännu större att du får en rättvis rapportering från mig :)
Ska skriva så fort jag har tillräckligt med underlag för att göra det.

Durre
2007-10-11, 20:45
Jag är också ute efter en laptop till skolarbeten men lite spel också.

http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=AC5520-6A1G16MI

Den verkar bra och billig, nästan lite för billig, finns det någon hacke? Processorn är hyffsad, iaf bättre än celeron, tror jag och grafikkortet går nog an de också, eller vad tycker ni? Någon som har en?

Sparrisen
2007-10-11, 21:03
Sådär ja :) Nu har den kommit - inga leveransproblem alls!

Med sin höga kvalitékänsla skiljer den sig mot alla andra plastiga Delldatorer som jag tidigare har kommit i kontakt med. Liten och lätt är den också. Nu köpte jag den iof inte i blindo eftersom flera av mina kompisar redan äger ett exemplar. Jag tycker den äger de flesta andra laptops i samma prisklass. Det är få laptops där man får samma prestanda i ett så slimmat format! En revolution för Dell helt enkelt.

Inte min iof men lika dan :)

http://blog.scifi.com/tech/pics/xps_m1330.jpg

Cilia
2007-10-11, 21:05
Sparrisen är det en sån jag postade länk på i första posten med 13,3" skärm?

Sparrisen
2007-10-11, 21:06
Sparrisen är det en sån jag postade länk på i första posten med 13,3" skärm?

Yes det är det. Jag köpte den konfigurationen som kostade 11990 SEK

Cilia
2007-10-11, 21:09
Jag tycker den ser fin ut men jag vill ha en röd.
Jag ska kolla lite till.
Men jag ser inte direkt problemet i att dom är lite plastiga om dom nu är det för man kan ändå inte kasta dom i marken.
Bara det är bra grejer i dom. Det är väl det som är grejen?

Kurash
2007-11-05, 15:00
Hade det inte varit för att du var ute efter en lätt och mobil dator hade jag rekommenderat en zepto.

http://www.zepto.se/Shop/Notebooks.aspx

Tipsade även min flickvän som blev förtjust i 3215W som hon nu har beställt.

Kollade in deras speldator, verkar helgrym, och hyfsat billig. En kompis på jobbet har precis köpt en och är nöjd än så länge. Han säger dock att dom är hyfsat mobila, med tanke på prestanden dom stoppar i den.

dared
2007-11-05, 15:06
Är sjukt nöjd med min Dell inspiron 9300, inte haft några problem med den. Håller dock med om att den är rätt ful jämfört med vissa konkurrenter. (bla sony) Dock så tror jag man får mer prestandard för pengarna, det fick iaf jag när jag köpte min. Det var dock ett tag sen och snart är det dax att försöka fixa en ny. Blir säkerligen en Dell till även om det känns lite trist också.

snartspensligvegan
2007-11-05, 15:18
tänkte köpa en egen laptop.
Har hittills alltid använt mina arbetsdatorer även privat.
Men jag vill ha en som jag kan ha musik på och spara länkar etc utan att behöva tänka att det ska rensas sen.

Jag vill ha en ganska lätt och mobil sak.
Hittade den här som jag är sugen på
http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/xpsnb_m1330?c=se&l=sv&s=dhs&cs=sedhs1Köp en Macbook och sedan så stor disk du kan få tag på då, dvs typ 250GB (köp inte disken via Apple.)

Eller använd en airport extreme och/eller en usb-disk som ger mer storlek för längre slant men inte följer med datorn...

Macbook uppdaterades för några dagar sedan så rätt tid är nu.

snartspensligvegan
2007-11-05, 15:21
Skall du ha xpsen så ta mellanmodellen med 2GB minne, går även att kolla på vostro under företagsdelen om du vill ha en billigare maskin.

snartspensligvegan
2007-11-05, 15:24
nu fick jag ont i huvudet.
Jag hatar att installera saker. Brukar aldrig köra uppdateringar om jag absolut inte måste.
Jag är dålig på att surfa porr nu för tiden. Det finns ingen bra.
Här brukar Pipphi inte hålla med mig iofs



varför är sonyn bättre?
och vad är Alienware?Köp en mac som sagt.


Han bara varumärkesbögade sig, Dell ses som svensson, budget och skit, även om deras service är grym.

Alienware är gamermärke med asfeta datorer till skyhöga priser, dvs typ sådant grub köper ;), Dell köpte upp det tidigare.


HP har prisvärda datorer också, skit i Acer.
Lenovo gör ju grymma maskiner med, lite dyrare dock.

snartspensligvegan
2007-11-05, 15:27
Har den datorn. Den är mycket bra. Lustigt att AlienWare nämns som bättre än DELL då AlienWare är DELL.Å andra sidan lär Alienwaremaskinerna vara minst lika mycket eller ännu mer premiummaskiner ifrån Dell än XPS-linjen.

Man får nog lite efter vad man betalar för hos Dell.

Dvs Vostro/Inspiron -> Lattitude -> XPS -> Alienware.

snartspensligvegan
2007-11-05, 15:31
Jag vet att det är svårt att se Dell, jag var otydlig
vad jag menade var att titta på lite storlekar. Den Dell jag tog fram har bara 13" skärm.
En del menar att det är för litet men jag är lite sugen på en riktigt liten dator och då blir det ju liten skärm.


Det är svårt med teknik. I slutändan är det väl ungefär samma grejer i alla?Du kan ju försöka få en student att köpa Lenovos 12"-maskin via mecenat åt dig annars, den är ännu mindre, mer strömsnål men med enklare grafik med. Dyrare också.

13.3" Dellen hade ju 1280x800, du brukar ju inte ha mer på de billigare maskinerna ändå, så skall du gå upp är det väl 14.1" med 1440x900, 15.4" med minst 1680x1050 du skulle titta på, men skärmarna på bärbara suger ju hur som helst och en mindre blir ju mer bärbar, så 13.3" och sedan eventuellt en extern skärm av bättre typ och med högre upplösning är nog mycket trevligare.

snartspensligvegan
2007-11-05, 15:32
Hade det inte varit för att du var ute efter en lätt och mobil dator hade jag rekommenderat en zepto.

http://www.zepto.se/Shop/Notebooks.aspx

Tipsade även min flickvän som blev förtjust i 3215W som hon nu har beställt.Gigantisk dator utan att få högre upplösning, hurra.

snartspensligvegan
2007-11-05, 15:34
surfade lite på mac, det är ju samma priser så där är det inget att hämta åt ngt håll eg.
Sen är frågan om dom är så mycket snyggare?

var inne på sonys hemsida och kollade med men där blev jag mest förvirrad
dom hade iofs en liten en på 13" dom med men den kostade 27 tkr, känns lite för mycket för att slippa plastigt utseendeDet är ju inte utseendet utan os x du vill ha och betalar för isf, men visst, de kan köra Windows också, men för Windows skulle jag nog hellre ta xpsen än macbooken ;D, men jag skulle ta en macbook för os x!

Nu är väl studenterbjudandet med en ipod slut kanske, annars kunde du fått en macbook med 10% rabatt via mecenat + en ipod nano ;D

snartspensligvegan
2007-11-05, 15:36
enligt mig ser alla plastiga utignorera tangentbordskondomen:
http://photos-d.ak.facebook.com/photos-ak-sctm/v126/95/5/551149459/n551149459_351427_7429.jpg

Plastig? ;/

snartspensligvegan
2007-11-05, 15:37
Ja dem nya mac lapparna har alu skal.

Rätt habilt.Snackar du om? Macbook Pro/Powerbook har ju haft det länge, Macbook är ju av plast? Ibook var av plast med.

snartspensligvegan
2007-11-05, 15:39
Jag är också ute efter en laptop till skolarbeten men lite spel också.

http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=AC5520-6A1G16MI

Den verkar bra och billig, nästan lite för billig, finns det någon hacke? Processorn är hyffsad, iaf bättre än celeron, tror jag och grafikkortet går nog an de också, eller vad tycker ni? Någon som har en?Skitgrafik och att det är en Acer?

Dell Vostro 1520 leder ju prestanda/krona, men det är väl ändå runt 10kkr vi talar om då.

snartspensligvegan
2007-11-05, 15:42
Cilia:

http://www.amazon.com/Speck-MacBook-See-Thru-Hard-Case/dp/B000KG6H10

Eller någon annan färg om du hellre vill det.

http://edge.macworld.com/2006/11/images/content/speckseethrured.jpg
(röd macbook pro)

http://www.kitcut.co.jp/fmp/img/prod-pict-137579.jpg
(röd macbook)


(* ser det ut som iaf.)

Kurash
2007-11-05, 16:06
Gigantisk dator utan att få högre upplösning, hurra.

Vad är fel på Zepton? Bra prestanda, bra pris.

hasse36
2007-11-05, 16:20
Yes det är det. Jag köpte den konfigurationen som kostade 11990 SEKHur är det med batterikapaciteten?

Kan du se 2 DVD-filmer på en laddning?

Sparrisen
2007-11-06, 00:35
Hur är det med batterikapaciteten?

Kan du se 2 DVD-filmer på en laddning?

Det vet jag inte. Har nämligen inte testat att se en enda DVD-film på datorn ännu. Jag har f.ö. 6-cellsbatteriet. Det finns även batterier med högre kapacitet som tillval, men då blir datorn otympligare tycker jag.

Kurash
2007-11-10, 10:22
Vad betyder det när det står "(64-bit OS)" i beskrivningen på minnet?
"4 GB (2*2gb) DDR2 PC5300 SODIMM (64-bit OS)"

Är det specifikt för Vista 64-bit?