handdator

Visa fullständig version : Tips på gym på kungsholmen


Fredrik_S
2007-10-06, 19:25
Har ni tips på 2 gym som ligger nära Baltzar von Platens gata vid kungsholmens gymnasium. http://hitta.se/ViewDetailsPlace.aspx?vad=&var=baltzar&StreetNumberId=100390966


Vill ha ett gym som har mer kroppsbyggarinriktade personer. Och ett gym som är allround med både komplett uppsättning av maskiner och fria vikter samt stort utbud av aerobics, och eventuellt simhall(ej nödvändigt)

Så nära som möjligt.
Mvh

Krampus
2007-10-06, 21:02
Har ni tips på 2 gym som ligger nära Baltzar von Platens gata vid kungsholmens gymnasium. http://hitta.se/ViewDetailsPlace.aspx?vad=&var=baltzar&StreetNumberId=100390966


Vill ha ett gym som har mer kroppsbyggarinriktade personer. Och ett gym som är allround med både komplett uppsättning av maskiner och fria vikter samt stort utbud av aerobics, och eventuellt simhall(ej nödvändigt)

Så nära som möjligt.
Mvh

Då ska du gå över St.Eriksbron och till Deltagym på Hälsingegatan. Det finns egentligen inget byggargym av klass på Kungsholmen.
Du som nu vågar sig på att skriva SATS Fridhemsplan kommer att åka på en lusing. :)

machine gun
2007-10-06, 21:51
Då ska du gå över St.Eriksbron och till Deltagym på Hälsingegatan. Det finns egentligen inget byggargym av klass på Kungsholmen.
Du som nu vågar sig på att skriva SATS Fridhemsplan kommer att åka på en lusing. :)

Är det du som börjat hålla aerobicsklasser på Delta?

Krampus
2007-10-06, 22:02
Är det du som börjat hålla aerobicsklasser på Delta?

Jag utgick ifrån att han skrivit fel när han nämnde "kroppsbyggarinriktade personer" och "aerobics" i samma inlägg.

Fredrik_S
2007-10-07, 00:19
Jag utgick ifrån att han skrivit fel när han nämnde "kroppsbyggarinriktade personer" och "aerobics" i samma inlägg.

Frågan var tvådelad om det inte framgick så bra.
Jag söker alltså två gym med dessa två skillda inriktningar.

Tack för svaret annars.

kelk
2007-10-07, 00:33
Du har ju World Class, F&S och SATS längs St Eriksgatan, men om det är viktigt att det ska finnas byggare där så är det nog inte något av alternativen som passar herren.

LadyInsane
2007-10-07, 00:49
Ang allroundgymmet så finns som sagt Friskis på St.eriksgatan. Friskis bästa anläggning. Ska du skriva på för två gym kanske du bör välja friskis framför sats iaf.. annars kan det bli en dyr affär. Kör själv på det gymmet. Känner mig ganska "biff" i jämförelse med resten av brudarna. De har en enorm variation av olika aerobicsklasser och sådant. Även spinning, men många riktigt bra instruktörer. Själv lär jag köra kvar tills mitt kort går ut i November, men sedan får det bli ett gym utanför innerstan.

Rhino
2007-10-07, 03:53
Och ett gym som är allround med både komplett uppsättning av maskiner och fria vikter samt stort utbud av aerobics, och eventuellt simhall(ej nödvändigt)


Sats vid Fridhemsplan (oavsett hur omanligt det än må vara) har ju både en stor maskinpark samt ett väldigt bra utbud av fria vikter med mycket hantlar och bänkpressar, knäböjställning, m.m.
Och förstås mycket aerobicspass och liknande om man är intresserad av det.

Jag tycker det är trevligt och fräscht, om än något dyrt.

Helen@
2007-10-07, 08:58
Oasen, ligger i Marieberg på Gjörwellsgatan 34 i Stockholm, vid DN-huset

http://www.oasenbadmotion.com/

Club Lindhagen, Nordenflychtsvägen 62

http://www.clublindhagen.se/

Piranha
2007-10-07, 09:07
Oasen har jag vart på några gånger, helt okej faktiskt.

machine gun
2007-10-07, 11:31
Oasen, ligger i Marieberg på Gjörwellsgatan 34 i Stockholm, vid DN-huset

http://www.oasenbadmotion.com/

Det står ingenstans på hemsidan vad det kostar att träna där. Någon som vet?

Rhino
2007-10-07, 18:38
Det står ingenstans på hemsidan vad det kostar att träna där. Någon som vet?

Om du på något sätt får veta vad det kostar så meddela gärna det! Det verkar bra och ligger faktiskt betydligt närmare mig än vad Sats gör.

Rhino
2007-10-08, 18:50
Det står ingenstans på hemsidan vad det kostar att träna där. Någon som vet?

Jag mailade dem och frågade och fick nu följande svar:


"Testa på en gång kostar 175 kr. Då kan du prova ett gruppträningspass, gymmet och ta ett svalkande dopp i vår pool.

Bestämmer du dig för att köpa kort drar vi av summan (175) från startavgiften som är 400 kr. De två korten: Bas (ett större klippkort) där du har 60 klipp att använda under ett år, kostar 4264kr eller 355kr/mån om du vill ha autogiro. Trygghetsprogram (obegränsat utnyttjande) kostar 5296kr eller 441kr/mån vid autogiro."


Att notera är ju att 60 klipp enbart blir 5 pass i månaden, vilket gör att det stora kortet tyvärr känns som det enda rimliga.

sleep is the enemy
2007-10-09, 10:55
Jag mailade dem och frågade och fick nu följande svar:


"Testa på en gång kostar 175 kr. Då kan du prova ett gruppträningspass, gymmet och ta ett svalkande dopp i vår pool.

Bestämmer du dig för att köpa kort drar vi av summan (175) från startavgiften som är 400 kr. De två korten: Bas (ett större klippkort) där du har 60 klipp att använda under ett år, kostar 4264kr eller 355kr/mån om du vill ha autogiro. Trygghetsprogram (obegränsat utnyttjande) kostar 5296kr eller 441kr/mån vid autogiro."


Att notera är ju att 60 klipp enbart blir 5 pass i månaden, vilket gör att det stora kortet tyvärr känns som det enda rimliga.
Vad är det för sorts gym som tar betalt för en provträning?! Sånt gym skulle aldrig jag träna på.

Eddie Vedder
2007-10-09, 12:06
Vad är det för sorts gym som tar betalt för en provträning?! Sånt gym skulle aldrig jag träna på.

Det är nog relativt vanligt att man får betala en engångsavgift för sitt första pass och sedan får tillbaka dom pengarna om man eventuellt tecknar längre "avtal".

Så var det med båda gymmen jag tesstade här i Uppsala iaf. Det kostade 70 kronor på båda och så fick jag ett kvitto på att jag betalat. När jag sedan skaffade årskort på det ena drogs dom 70 kronorna av.

sleep is the enemy
2007-10-09, 12:19
Det är nog relativt vanligt att man får betala en engångsavgift för sitt första pass och sedan får tillbaka dom pengarna om man eventuellt tecknar längre "avtal".

Så var det med båda gymmen jag tesstade här i Uppsala iaf. Det kostade 70 kronor på båda och så fick jag ett kvitto på att jag betalat. När jag sedan skaffade årskort på det ena drogs dom 70 kronorna av.

Är det inte så gymmen säger officiellt bara? När jag gått till ett nytt gym för att prata med personalen och få titta på lokalen har jag alltid antingen fått ett, 1 fri träning, kort eller att dom helt enkelt sagt att första gången är det gratis att träna. Är det du som haft otur, eller jag som haft tur? :)

machine gun
2007-10-09, 12:50
Jag mailade dem och frågade och fick nu följande svar:


"Testa på en gång kostar 175 kr. Då kan du prova ett gruppträningspass, gymmet och ta ett svalkande dopp i vår pool.

Bestämmer du dig för att köpa kort drar vi av summan (175) från startavgiften som är 400 kr. De två korten: Bas (ett större klippkort) där du har 60 klipp att använda under ett år, kostar 4264kr eller 355kr/mån om du vill ha autogiro. Trygghetsprogram (obegränsat utnyttjande) kostar 5296kr eller 441kr/mån vid autogiro."


Att notera är ju att 60 klipp enbart blir 5 pass i månaden, vilket gör att det stora kortet tyvärr känns som det enda rimliga.

Nästa lika dyrt som Sats mao.

Rhino
2007-10-09, 12:54
Nästan lika dyrt som Sats mao.

Men man kan ju även simma! ;)

Pepz
2007-10-09, 13:03
Oasen är trevligt.. dock alldeles för litet gym om de inte byggt om sen sist jag var där (5år sen. red. anm.)

Friskis & svettis på kungsholmen är riktigt bra. nackdelen är om man vill ha fria vikter så finns det bara en skivstång och endast hantlar upp till 40kg
Men de har grymt bra maskiner! Passen ska tydligen vara bra också men det är inte riktigt min kopp te.

machine gun
2007-10-09, 13:14
Men man kan ju även simma! ;)

Håller mig till Stockholms simhallar för det ändamålet tror jag, 1300 kr/år.

Lale
2012-04-01, 10:45
Väcker upp den här tråden!

Ska flytta till Kungsholmen från landet och ska bo vid Fridhemsplan. Jag tittar på SATS och F&S, F&S är ju betydligt billigare men till och med enligt deras egen hemsida verkar det vara totalt överbelastat.

Är det någon som har någon erfarenhet av de två gymmen? Svinmycket folk på båda, hur är passen (gillar att lägga en del av magträningen på core-pass), osv.

Tack på förhand!:)

miaz
2012-04-01, 11:40
jag tränar på Power Club, vid Rådmansgatan.
jag bor vid St. Eriksplan, och det är typ en 15min promenad.
bra ställe. hantlar upp till 80kg, vettiga friviktsmaskiner, klätterrep, ringar,
boxningssäck, gratis solarium, om man nu gillar det, kolsyrat vatten.
håller även på att fixa dit kättingar.

Kål
2012-04-01, 14:50
Väcker upp den här tråden!

Ska flytta till Kungsholmen från landet och ska bo vid Fridhemsplan. Jag tittar på SATS och F&S, F&S är ju betydligt billigare men till och med enligt deras egen hemsida verkar det vara totalt överbelastat.

Är det någon som har någon erfarenhet av de två gymmen? Svinmycket folk på båda, hur är passen (gillar att lägga en del av magträningen på core-pass), osv.

Tack på förhand!:)

Med tanke på att Friskis är typ 2000 spänn billigare skulle jag absolut rekommendera det.

Båda gymmen är proppfulla vid samma tider (mellan 16:00-20:00). Det finns väl ungefär lika stort utbud på stänger, bänkar osv. Oftast behöver man ju inte träna ett helt pass för att få en bild av stället så gå in och fråga om du bara får spana in gymmet gratis.

Lale
2012-04-01, 17:05
Med tanke på att Friskis är typ 2000 spänn billigare skulle jag absolut rekommendera det.

Båda gymmen är proppfulla vid samma tider (mellan 16:00-20:00). Det finns väl ungefär lika stort utbud på stänger, bänkar osv. Oftast behöver man ju inte träna ett helt pass för att få en bild av stället så gå in och fråga om du bara får spana in gymmet gratis.

Så vart jag än tränar så kommer det vara smockat? 24/7 ligger ju i närheten också, vet du något om det?

Pttr
2012-04-01, 18:27
Så vart jag än tränar så kommer det vara smockat? 24/7 ligger ju i närheten också, vet du något om det?

24/7 Fridhemsplan är ett av de fräshaste gymmen i den kedjan. Då har du också tillgång till 24/7 vid Vanadisplan, och där är det väldigt lite folk och tränar, det är också ett av de fräshare.

Lale
2012-04-01, 19:42
24/7 Fridhemsplan är ett av de fräshaste gymmen i den kedjan. Då har du också tillgång till 24/7 vid Vanadisplan, och där är det väldigt lite folk och tränar, det är också ett av de fräshare.

Trevligt! Mycket folk? I jämförelse med de andra ställerna?

Fliptones
2012-04-03, 09:21
Trevligt! Mycket folk? I jämförelse med de andra ställerna?

Det är helt okej på Vanadisplan. Det ligger mkt företag runt omkring här, så mest belastning är det mellan 12 och 13, samt precis efter 17 och en timme framåt. Övriga tider, samt helger är det inte ovanligt att man är i princip själv.

Fridhemsplan kör jag inte på lika ofta. Men det är lite större än vanadisplan, och jäkligt fräscht.
Nackdel med vanadisplan: Det finns inget böjrack.
(Men det är påtalat till personalen, och förhoppningsvis köps det in.)

Om det är några andra som tränar på vanadisplan, får ni gärna önska ett böjrack vid tillfälle. Ju fler som vill ha, desto störrre chans till inköp. :)