handdator

Visa fullständig version : Någon sida för att lära sig trolleritrick, korttrick, illusioner, etc?


Stoltz
2007-10-06, 17:54
Hej.

Min katt kan göra baklängesvolter och är en reinkarnation av Richard Nixon.

Vet någon en sida med trolleritrick, korttrick och liknande så man kan lära sig?

(Ni som förstod den första meningen vet vilken bok jag nyss läste i för att komma på att sådana trick är roliga)

agazza
2007-10-06, 17:56
youtube är grovt överlägset

Rhino
2007-10-07, 04:06
Vet någon en sida med trolleritrick, korttrick och liknande så man kan lära sig?


Du som bor i Lund, om du verkligen är intresserad så går Sveriges största magikongress just där nästa helg. Det brukar vara runt 700 trollkarlar från hela Sverige som är där.

http://www.magiskweekend.se

Stoltz
2007-10-07, 10:27
youtube är grovt överlägset
Tack! Där fanns en del, men det var kladdigt att hitta den sortens trick jag var ute efter.

Du som bor i Lund, om du verkligen är intresserad så går Sveriges största magikongress just där nästa helg. Det brukar vara runt 700 trollkarlar från hela Sverige som är där.

http://www.magiskweekend.se

Wow, tackar!

Cilia
2007-10-07, 10:30
är det inte så att dom gärna inte delar med sig av sina tricks?
det var ju en trollkarl som gjorde en tv serie där han visade hur det gick till.
alla andra blev sura.

Rhino
2007-10-11, 21:49
Du som bor i Lund, om du verkligen är intresserad så går Sveriges största magikongress just där nästa helg. Det brukar vara runt 700 trollkarlar från hela Sverige som är där.


Wow, tackar!

Så kommer du? Det börjar i morgon.

Stoltz
2007-10-11, 22:33
Så kommer du? Det börjar i morgon.

Jag skulle gärna ha gjort det, men fick igår tusen uppdrag att utföra så jag tvivlar på att jag kommer hinna kika in överhuvudtaget :( Ska dock göra mitt bästa för att smita iväg från mina "Måsten" under några timmar i alla fall ;)

Rhino
2007-10-11, 22:56
Jag skulle gärna ha gjort det, men fick igår tusen uppdrag att utföra så jag tvivlar på att jag kommer hinna kika in överhuvudtaget :( Ska dock göra mitt bästa för att smita iväg från mina "Måsten" under några timmar i alla fall ;)

Gör så! Det mesta av programmet kräver ju att man har kongresskort, men det finns en mässa där en mängd rekvisita/trick/böcker/dvd-filmer säljs som brukar vara tillgänglig även utan deltagarkort. Där kanske du också kan hitta något av det du söker.