handdator

Visa fullständig version : LADYINSANE - Metal & Muskler


Sidor : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18

LadyInsane
2007-10-06, 14:16
LADYINSANE!

Is it a bird?
Is it a plane?
No it´s LadyInsane dropping bombs in your terrain.
She got´s a freaky, fly and fluent flow and you should know: She can rock a mic like Fidel Cas-tro!
She´s like, Heavy metal - Hard to the core. Galore but hardcore yeah, I said it before and I will say it again: devious like the previous bombs in your terrain.
So remember the name again - LadyInsane.

Wooord up!

(By Krampus!)

Som den kollo-skadade individ jag är, är jag nu uppe på 3000 inlägg!

Detta ska nu firas med en ny journal! Den förra var något svår att hänga med i, så du får alla en ny chans att följa min ”utveckling”.:laugh:

3000 inlägg på kollo=
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_17/15260000-15269999/640x480/15262527.jpg (http://www.pixbox.se/pic15262527)

Senaste dagsformsbilderna:
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_17/15260000-15269999/640x480/15262734.jpg (http://www.pixbox.se/pic15262734)
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_20/15210000-15219999/640x480/15212530.jpg (http://www.pixbox.se/pic15212530)

Här har ni mer bakgrundsinformation om mig: (Första sidan i förra journalen).
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2395577&postcount=1

Mål innan detta år är slut:
Egomål: Blå både starkare och snyggare!
Viktmål: Ta 50kg i Bänkpress. Har dessutom en tävling med FredrikM. Tar jag 50 kg innan han tar 150 kg, får jag ligga med Krampus! :D
För knäböj och marklyft har jag inga egentligen viktmål. Målen är istället att börja använda mig av dessa övningar lite smått i mitt program och se ifall det går bra, trots mina skador.

Nytt träningschema. (Designat av mr B)
dag 1:

-knäböj 2x5 (kan bytas ut mot benpress)
-frontböj 3x10 (kan bytas ut mot benspark men kör då 3 set böj)
-vader 3x10
-mage 3x10

dag 2:

-bänkpress 3x5
-lutande hantelpress 2x10
-militärpress 3x10
-drag till hakan 2x10
-triceps extensions 3x10

dag 3:

-marklyft 2x5
-skivstångsrodd 3x10
-latsdrag 3x10
-skivstångscurl 3x10

(Har ni någon kritik på det, be my guest!)

What's going on in my life?
Jag har 6 månaders jobb framför mig. Sedan flyttar jag till Italien 5 månader för att plugga italienska. Innan resan lär det bli mycket skoj, mycket headbangande, mycket festande (nej jag hymmlar inte) och mycket träning. Mitt gymkort på Friskis går ut i slutet av November. (Äntligen) och då kommer jag köpa gymkort någon annanstans i 3 månader. Det kommer förmodligen bli STK ifall inget annat kommer ivägen.

Imorgon kör vi!

Dåså.. over’n’out, let the ”spamming” begin!

Eddie Vedder
2007-10-06, 14:25
Nu är den förra journalen låst. Lycka till med nya mål framöver.:thumbup:

LadyInsane
2007-10-06, 14:26
Nu är den förra journalen låst. Lycka till med nya mål framöver.:thumbup:

Thanks *cupid*

Cilia
2007-10-06, 14:28
är det här din andra eller tredje journal?

vad skiljer dina mål nu mot tidigare?
50 kg grejar du lätt i bänk ganska snart om du övar lite

Tjuckot
2007-10-06, 14:42
schemat ser ju väldigt bra ut tycker jag :thumbup:

Sundsarn
2007-10-06, 14:48
Den förra var något svår att hänga med i, så du får alla en ny chans att följa min ”utveckling”

Jag känner mig då inte berörd *innocent*

Jag tycker du ska ge dig fan på att klara 50kg och sätta igång och nöta. Du har faktiskt haft det där nmålet ganska länge nu ;) Och med tanke på att du kan klara det relativt fort så är det egentligen bara att sätta igång.

"let's do this, quick and painful" *popcorn*

Deceiver85
2007-10-06, 15:05
Det enda jag kan sakna är en övning för baksida axlar. Kanske att slänga in på ryggdagen?

Annars ser det bra ut, kört hårt :)

LadyInsane
2007-10-06, 15:08
är det här din andra eller tredje journal?

vad skiljer dina mål nu mot tidigare?
50 kg grejar du lätt i bänk ganska snart om du övar lite

Den tredje.

Cilia du har rätt! Det viktigaste av allt glömde jag bort att skriva..:smash:

Jag deffar inte längre. De tidigare journalerna handlade om viktnedgång. Det gör inte denna. Nu ska jag ligga på balans istället. Vill inte bli en pinne.

50 kg ska komma snart!

schemat ser ju väldigt bra ut tycker jag :thumbup:

Thanks Jesper!

LadyInsane
2007-10-06, 15:09
Det enda jag kan sakna är en övning för baksida axlar. Kanske att slänga in på ryggdagen?

Annars ser det bra ut, kört hårt :)

Drag till hakan rör inte baksidan?

Ser bra ut, kör hårt?:laugh:

Jag känner mig då inte berörd *innocent*

Jag tycker du ska ge dig fan på att klara 50kg och sätta igång och nöta. Du har faktiskt haft det där nmålet ganska länge nu ;) Och med tanke på att du kan klara det relativt fort så är det egentligen bara att sätta igång.

"let's do this, quick and painful" *popcorn*

Det är sant. Men har inte varit på gymmet på en månad så..beror väl mest på det. 50 kg kommer snart! Måste vinna över mr B!

Deceiver85
2007-10-06, 15:12
Drag till hakan rör inte baksidan?

Ser bra ut, kör hårt?:laugh:

Drag till hakan är väl främst en övning för utsida axlar, som jag har förstått det? Om det är den här övningen du menar dvs.

http://www.exrx.net/AnimatedEx/DeltoidLateral/BBUprightRow.gif

En bra övning för baksida axlar är denna

http://www.exrx.net/AnimatedEx/DeltoidPosterior/DBSeatedRearLateralRaise.gif

LadyInsane
2007-10-06, 15:14
Drag till hakan är väl främst en övning för utsida axlar, som jag har förstått det? Om det är den här övningen du menar dvs.



Hade mest tänkt köra två övningar för axlar. Militärpress plus drag till hakan. Är det bättre med militärpress plus baksida axlar?

Deceiver85
2007-10-06, 15:19
Hade mest tänkt köra två övningar för axlar. Militärpress plus drag till hakan. Är det bättre med militärpress plus baksida axlar?
Jag skulle nog säga att militärpress och så någon övning för baksida axlar räcker...

lectris
2007-10-06, 15:21
Spännande med ny journal och nya mål! Jag tycker du har fin fysik redan så jag tycker det är klokt att du inte siktar in dig på ytterligare viktminskning :D Vad tar du nu i bänk?

måste säga att jag känner igen din byrå/garderob i rummet, jag har en likadan i min hall ;) fast snäppet lägre och mellanbrun eller vad det nu heter.. :D

Deceiver85
2007-10-06, 15:26
måste säga att jag känner igen din byrå/garderob i rummet, jag har en likadan i min hall ;) fast snäppet lägre och mellanbrun eller vad det nu heter.. :D

Är det inte en "Malm" från Ikea?

LadyInsane
2007-10-06, 15:28
Jag skulle nog säga att militärpress och så någon övning för baksida axlar räcker...

Alright!:thumbup:

Spännande med ny journal och nya mål! Jag tycker du har fin fysik redan så jag tycker det är klokt att du inte siktar in dig på ytterligare viktminskning :D Vad tar du nu i bänk?

måste säga att jag känner igen din byrå/garderob i rummet, jag har en likadan i min hall ;) fast snäppet lägre och mellanbrun eller vad det nu heter..


Tack sötis! Jag har tagit 35*2..:D

Ingen aning. Det är brorsans rum..:D

lectris
2007-10-06, 15:34
Är det inte en "Malm" från Ikea?

haha jo det är det :D

Yucko
2007-10-06, 15:40
LADYINSANE - Metal, Muskler & spam :>

Körsåräryyyker nu, jag har höga förväntningar på dig*flex*

LadyInsane
2007-10-06, 15:45
LADYINSANE - Metal, Muskler & spam :>

Körsåräryyyker nu, jag har höga förväntningar på dig*flex*

Yees.. men kan inte skriva de som titel, då kommer de stora onda moderatorerna och låser tråden. (Och nej pratar inte om dig EW, du e schneller..*kissass* )


Damn Mr S har du förväntningar på mig? Det känns mycket bra, i shall make U a proud papa-bear!:)

thatkrillesshow
2007-10-06, 16:15
Rackans, jag missa invigningen av din nya journal (e inte me på första sidan*grr27* ):D
Bra att du fått upp lite mål, dem ser bra ut! Nu e det bara att köra på så det ryker:hbang:

Eddie Vedder
2007-10-06, 16:41
(Och nej pratar inte om dig EW, du e schneller..*kissass* )


ENKEL-V!!!!!!!*gah!* *mini*

Tack för övrigt.:em:

För att vara lite seriös. Är det så att du faktiskt tycker journalen blir lite sönderspammad och vill rensa lite så är det bara att PM:a.

machine gun
2007-10-06, 19:09
Jag tycker tryndrag/face pulls är en bra övning för baksida axlar.

http://www.weightliftingdiscussion.com/facepull2.JPG

pony har dessutom kommit på en egen variant om man tycker att det är svårt att få till den stående: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=100674

Nitrometan
2007-10-06, 19:59
pony har dessutom kommit på en egen variant om man tycker att det är svårt att få till den stående:
Brian Siders körde den redan 2005.

http://www.briansiders.com/images/photos/quads5big.jpg

http://www.briansiders.com/images/photos/quads8big.jpg

Men den är bra.

machine gun
2007-10-06, 20:02
Brian Siders körde den redan 2005.

Whatever.. hon kom på den själv iaf. Sen att nån annan också kommit på det är helt ovidkommande :D Ville bara tipsa om ett alternativt tillvägagångssätt (som jag för övrigt själv inte har testat än)

LadyInsane
2007-10-06, 20:46
Rackans, jag missa invigningen av din nya journal (e inte me på första sidan ):D
Bra att du fått upp lite mål, dem ser bra ut! Nu e det bara att köra på så det ryker

Det gör inget! Du är med från början iaf!:)

ENKEL-V!!!!!!!

Tack för övrigt.

För att vara lite seriös. Är det så att du faktiskt tycker journalen blir lite sönderspammad och vill rensa lite så är det bara att PM:a.

Hehe OJJ! Don't hate me...:em:

Säger till ifall det behövs!:thumbup:

LadyInsane
2007-10-06, 20:47
Jag tycker tryndrag/face pulls är en bra övning för baksida axlar.



Hur gör man den? I CC?

LadyInsane
2007-10-06, 20:48
TRÄNING
(typ)


2 h promenad i höstmörkret. Fytusan vad mysigt!

machine gun
2007-10-06, 20:48
Hur gör man den? I CC?

Förslagsvis, eller i latsdraget.

LadyInsane
2007-10-06, 20:49
Förslagsvis, eller i latsdraget.

Ja precis! Bra! Den ska jag prova. Ser ut som en bra övning! Tack Zandra. :)

Krampus
2007-10-06, 21:08
Jag satt och kollade i din journal och jag kan bara hoppas innerligt att du vinner nu... :(

Raggis
2007-10-06, 21:20
Brian Siders körde den redan 2005.

http://www.briansiders.com/images/photos/quads5big.jpg

http://www.briansiders.com/images/photos/quads8big.jpg

Men den är bra.

Sådär kör jag när jag kör latsdrag *whistle* :D

LadyInsane
2007-10-06, 21:21
Jag satt och kollade i din journal och jag kan bara hoppas innerligt att du vinner nu... :(

No worries, jag ska kämpa på bra!;)

Vinter
2007-10-06, 21:53
Ny journal, nya tag!

Vad var det ni skulle göra med Krampus nu igen?

LadyInsane
2007-10-06, 23:36
Ny journal, nya tag!

Vad var det ni skulle göra med Krampus nu igen?

Precis! :)

Viktmål: Ta 50kg i Bänkpress. Har dessutom en tävling med FredrikM. Tar jag 50 kg innan han tar 150 kg, får jag ligga med Krampus!
För knäböj och marklyft har jag inga egentligen viktmål. Målen är istället att börja använda mig av dessa övningar lite smått i mitt program och se ifall det går bra, trots mina skador.

Det lär bli tufft. FredrikM vill väldigt gärna ha Krampe..!

Brooklyn
2007-10-06, 23:37
Ska bli kul att följa! :hbang:

LadyInsane
2007-10-06, 23:38
Ska bli kul att följa! :hbang:

Låter bra det! *kissass*

*slap* För att du är så innaktiv på kollo! Du är saknad.:em:

Bolio
2007-10-06, 23:39
FredrikM = BOLIO. Bara så att alla är införstådda med det.

LadyInsane
2007-10-06, 23:40
FredrikM = BOLIO. Bara så att alla är införstådda med det.

Haha U R back...:D

(Såg du hur diskret och fint jag skrev Mr B?;))

Bolio
2007-10-06, 23:41
Ja, och jag älskade dig otroligt mycket för det. Bara så att du vet det, alltså.

LadyInsane
2007-10-06, 23:43
Ja, och jag älskade dig otroligt mycket för det. Bara så att du vet det, alltså.

Det förstod jag. Bara ös kärleken över mig;)

När blir nästa bröstpass?

Bolio
2007-10-06, 23:45
Hunnybun. Vi kör inte "bröst", "ben", "axlar" eller för den delen "triceps". Vi kör bänk, mark och böj samt komplement till dessa. För mig är det smalbänk och kickstöt imorgon, komplement till bänkpressen. När kör du bänk och/eller komplement till bänk själv, fellow powerlifter?

LadyInsane
2007-10-06, 23:48
Hunnybun. Vi kör inte "bröst", "ben", "axlar" eller för den delen "triceps". Vi kör bänk, mark och böj samt komplement till dessa. För mig är det smalbänk och kickstöt imorgon, komplement till bänkpressen. När kör du bänk och/eller komplement till bänk själv, fellow powerlifter?

Haha snacka om att hunnybun fick den där kommentaren att låta ruskigt nedlåtande...:laugh:

Det blir ditt fina "Dag2 pass" på antingen måndag eller tisdag. :)

Raggis
2007-10-06, 23:53
Får börja spamma din journal, iocmed att pez banna mig från allmänt-sektionen *gah!*

LadyInsane
2007-10-06, 23:54
Får börja spamma din journal, iocmed att pez banna mig från allmänt-sektionen *gah!*

Haha omg, hur ska du överleva?:krampus

Raggis
2007-10-06, 23:56
Haha omg, hur ska du överleva?:krampus

Har ju din journal att spamma nu ;)

Bolio
2007-10-06, 23:56
Haha snacka om att hunnybun fick den där kommentaren att låta ruskigt nedlåtande...:laugh:

Det blir ditt fina "Dag2 pass" på antingen måndag eller tisdag. :)

Inte nedlåtande alls. Du är min nya medtävlande nu. Vi hyser vördnad för varandra.

Bra. Bänkpasset alltså. Beträffande diskussionen innan om baksida axlar etc. så har alla fel och jag och du har rätt. Baksida axlar får du nog av när du kör skivstångsrodd och militärpress, OCH drag till hakan. Trust me.

LadyInsane
2007-10-07, 00:03
Har ju din journal att spamma nu ;)

Word! Tränar du ens något då?;)

Inte nedlåtande alls. Du är min nya medtävlande nu. Vi hyser vördnad för varandra.

Bra. Bänkpasset alltså. Beträffande diskussionen innan om baksida axlar etc. så har alla fel och jag och du har rätt. Baksida axlar får du nog av när du kör skivstångsrodd och militärpress, OCH drag till hakan. Trust me.

Extrem vördnad!;)

In that case, kör jag på dina ideer mr B. Det blir som det är, inga förändringar!:)

Bolio
2007-10-07, 00:05
Good girl. Ät mycket protein som sagt. Vi tror nämligen inte på dessa nymodigheter som hävdar att man inte behöver mycket protein.

micke81
2007-10-07, 00:10
Vi tror nämligen inte på dessa nymodigheter som hävdar att man inte behöver mycket protein.

va? finns det nån som försöker lura i folk att man inte behöver kolozala mängder protein för att bygga kolozal storlek och styrka?

Raggis
2007-10-07, 00:11
Word! Tränar du ens något då?;)

Jadå. Orkar bara inte uppdatera min journal *whistle*. Är målet att stå stilla i vikt?

LadyInsane
2007-10-07, 00:16
Good girl. Ät mycket protein som sagt. Vi tror nämligen inte på dessa nymodigheter som hävdar att man inte behöver mycket protein.

Idag har jag käkat sjukt mycket italiensk salami! Fett och protte i mängder. Mums..:D

va? finns det nån som försöker lura i folk att man inte behöver kolozala mängder protein för att bygga kolozal storlek och styrka?

Ja, jag har noll koll iaf..!

Jadå. Orkar bara inte uppdatera min journal *whistle*. Är målet att stå stilla i vikt?

Hehe..hmm..yeah right!;)

Yes, målet är stå till. Vill varken gå ned eller upp egentligen. Nu i somras när jag var bortrest gick jag ned lite väl mycket. Kändes bra då, men jag vill egentligen inte vara en pinne. Jag vill ha muskler och kramvänligt fett...hehe..som nu helt enkelt..:D

Edit: Och ja, jag vet att jag överdriver..:;)

bulldozer
2007-10-07, 07:54
En ny journal :D

Tjuckot
2007-10-07, 11:49
Kör du en sådan tresplit med rodd och marklyft kan det väl vara ok att inte köra baksida axlar tycker jag. Jag kör en 3 split nu och har inga övningar för baksidan, dock kör jag stångrodd och marklyft.

machine gun
2007-10-07, 11:50
Jag är förvånad över att du inte kommenterat det faktum att du hamnat under diskussion i min journal :D

Bolio
2007-10-07, 11:52
Kör du en sådan tresplit med rodd och marklyft kan det väl vara ok att inte köra baksida axlar tycker jag. Jag kör en 3 split nu och har inga övningar för baksidan, dock kör jag stångrodd och marklyft.

Hon kör också skivstångsrodd. Det står i schemat. :)

LadyInsane
2007-10-07, 11:54
En ny journal :D

Ohyess... :naughty:

Kör du en sådan tresplit med rodd och marklyft kan det väl vara ok att inte köra baksida axlar tycker jag. Jag kör en 3 split nu och har inga övningar för baksidan, dock kör jag stångrodd och marklyft.

Yes, funderar på att inte lägga in en extra övning för baksida axlar. Lär stanna på de övningar som redan finns i programmet. Mr B som gjorde programmet, tycker som du, att det inte behövs. :)

Jag är förvånad över att du inte kommenterat det faktum att du hamnat under diskussion i min journal :D

Damn, det upptäckte jag nu!*gah!*

Alfred Nobel
2007-10-07, 11:55
Lycka till LI :)

LadyInsane
2007-10-07, 11:58
Lycka till LI :)

Thanks mannen! Hade precis tänkt klaga på dig över att jag saknar alla fina matbilder..*cry*

2 much plugg right now?;)

Alfred Nobel
2007-10-07, 12:04
Thanks mannen! Hade precis tänkt klaga på dig över att jag saknar alla fina matbilder..*cry*

2 much plugg right now?;)

Det har stor del i det hela. Hinner knappt sätta på mig kläderna innan jag måste rusa utanför dörren för att hinna med bussen på morgonen. Sen när jag väl kommit hem från plugget, vid 18.00, så orkar jag inte leta efter kameran eller laga till något gott. Blir antingen något enkelt eller familjens käk.

Fast förmodligen sjunker tempot någorlunda efter hösten, då jag tappar 1kurs. Men men, fram tills dess får jag nöja mig med lite surfande och kommenterande här på kolo :) Följa er andra som lyckas så bra, så bra! Men någon bild kanske jag klämmer in då och då, hehe...

Vare H&BJ igår/fredags för deeeeej?:hbang:

LadyInsane
2007-10-07, 12:07
Det har stor del i det hela. Hinner knappt sätta på mig kläderna innan jag måste rusa utanför dörren för att hinna med bussen på morgonen. Sen när jag väl kommit hem från plugget, vid 18.00, så orkar jag inte leta efter kameran eller laga till något gott. Blir antingen något enkelt eller familjens käk.

Fast förmodligen sjunker tempot någorlunda efter hösten, då jag tappar 1kurs. Men men, fram tills dess får jag nöja mig med lite surfande och kommenterande här på kolo :) Följa er andra som lyckas så bra, så bra! Men någon bild kanske jag klämmer in då och då, hehe...

Vare H&BJ igår/fredags för deeeeej?:hbang:

Känner igen det där. De perioder då jag jobbar som en tok gör jag precis likadant. Svårt att prioritera sigsjälv när man är för stressad/trött för att göra det.

Yes, vi behöver mer bilder på dig snygging. Folk tycker att jag är mest exponerad här...:D Damn!

Nope, believe it or not, men har inte festat på över en månad. Har haft lunginflammation. Visst hade jag kunnat dra ut denna helg egentligen, men känner att jag helt vill bli frisk innan jag börjar "vara dum mot migsjälv"..:angel: Har inte heller tränat på en evighet, men ska iväg till gymmet om en stund nu. :)

Bolio
2007-10-07, 12:12
Jag hoppas verkligen att du med "dum mot mig själv" menar att du skall köra mark och böj tills du spyr. Alkohol är inte tillåtet. Du är en seriös styrkelyftare och min främsta adept som jag satsar stort på nu, unga dam. Dessutom måste vi begränsa din kontakt med pojkar. Du får ha en pojkvän, möjligtvis två på helgerna - men endast under förutsättning att du sköter träningen ypperligt. Hårt men rättvist.

Tjuckot
2007-10-07, 12:12
Hon kör också skivstångsrodd. Det står i schemat. :)

Det var det jag menade med rodd :P

Brooklyn
2007-10-07, 12:14
Låter bra det! *kissass*

*slap* För att du är så innaktiv på kollo! Du är saknad.:em:

ska de bli ändring på :D

Tjuckot
2007-10-07, 12:14
Yes, funderar på att inte lägga in en extra övning för baksida axlar. Lär stanna på de övningar som redan finns i programmet. Mr B som gjorde programmet, tycker som du, att det inte behövs. :)


Tror jag kommer funka mycket bra :)

LadyInsane
2007-10-07, 12:28
ska de bli ändring på

Sounds good!

Tror jag kommer funka mycket bra :)

Tack Jesper. :)

Jag hoppas verkligen att du med "dum mot mig själv" menar att du skall köra mark och böj tills du spyr. Alkohol är inte tillåtet. Du är en seriös styrkelyftare och min främsta adept som jag satsar stort på nu, unga dam. Dessutom måste vi begränsa din kontakt med pojkar. Du får ha en pojkvän, möjligtvis två på helgerna - men endast under förutsättning att du sköter träningen ypperligt. Hårt men rättvist.

Hahahaha! Men jag har ju tre här hemma just nu! Menar du att en måste gå hem? Fan också..*cry*

LadyInsane
2007-10-07, 13:16
TRÄNING PÅ G!

Senast jag tränade var den 9:e September. Dvs ett helt jävla Februari sedan jag var på gymmet. *gah!*

Detta står på schemat:
-knäböj 2x5 (kan bytas ut mot benpress)
-frontböj 3x10 (kan bytas ut mot benspark men kör då 3 set böj)
-vader 3x10
-mage 3x10


- Jag planerar att köra knäböj för första gången i mitt liv. Följt av benspark. Finns det sedan något negativt med att klämma in Good Mornings innan vadpress?

Yucko
2007-10-07, 13:21
Skippa good-mornings och kör marklyft istället ffs! Du måste ju piska hamstrings också, och inte bara quadsen som det är nu i princip.

LadyInsane
2007-10-07, 13:25
Skippa good-mornings och kör marklyft istället ffs! Du måste ju piska hamstrings också, och inte bara quadsen som det är nu i princip.

Men marklyft är på ryggdagen..;)

Good mornings piskar ju hamstrings.. och glutten!

Yucko
2007-10-07, 13:29
GMs är ganska svår att få till och röven får tillräckligt med pisk av böjvarianterna. Då kommenderar jag raka mark istället - prova gärna med hantlar om du inte gjort det förut.

Nu slutar du tjura och lyssnar på mig. Bolio kallade mig "kolos härskare" i sin journal, så nu lyder du :)

thatkrillesshow
2007-10-07, 13:30
- Jag planerar att köra knäböj för första gången i mitt liv. Följt av benspark. Finns det sedan något negativt med att klämma in Good Mornings innan vadpress?

Hoppas böjen går bra, det ska ju va en bra övning har jag hört:D
Benspark har jag läst nånstan här att den är dålig för knäna...
Släng in lite good mornings du, ja ser inte dåligt med det. Men om du e ute efter baksida lår så rekommenderar jag raka mark istället... om du nu inte körde det nån annan dag vill säga:)

LadyInsane
2007-10-07, 16:06
GMs är ganska svår att få till och röven får tillräckligt med pisk av böjvarianterna. Då kommenderar jag raka mark istället - prova gärna med hantlar om du inte gjort det förut.

Nu slutar du tjura och lyssnar på mig. Bolio kallade mig "kolos härskare" i sin journal, så nu lyder du

:em: Jag körde Good Mornings ändå. Hann inte se detta. Det är min favoritövning och jag är övertygad om att jag sätter den bra..:D

Jag kan alltid variera mig och köra raka mark vid nästa benpass kanske?

Ohh mighty härskare!:bow:

Hoppas böjen går bra, det ska ju va en bra övning har jag hört
Benspark har jag läst nånstan här att den är dålig för knäna...
Släng in lite good mornings du, ja ser inte dåligt med det. Men om du e ute efter baksida lår så rekommenderar jag raka mark istället... om du nu inte körde det nån annan dag vill säga

Det gick bra! Haha.. yees, U should try it;) Rapport kommer snart.

Är benspark inte bra för knäna? Vad för annan övning kan man köra för just framsida lår isf?:Virro

LadyInsane
2007-10-07, 16:15
TRÄNING

Som sagt, hela 28 dagar sedan. OMG vad det kändes bra!!

Uppvärmning crosstrainer 10 min.

Knäböj i Smith (För första gången)
Uppvärmningsset. 30 kg - 10, 10,
50 kg - 5, 5, 5,
- Wow säger jag bara! Vilken övning! Fytusan vad jag kände mig stark. Jag är extremt glad över att det inte gjorde ont i knäna. Jag kunde köra igenom hela övningen utan smärta. Det kändes otroligt. Nästan så jag vill grina av lycka, bara över det...:D Vore jag skadefri hade jag nog blivit en hardcore SL-brud. Har funnit lyckan i att lyfta tungt och känna sig stark som satan!*cupid*

Benspark
40 kg - 5, 5, 5
-Som sagt istället för frontböj. Mindes inte repsantalet som jag skulle köra, så det blev 3*5. Skulle alltså varit 3*10. Blir till nästa gång.

Good Mornings
25 kg - 10, 10, 10,
- Min älsklingsövning! Kände för att piska sönder benen!

Vadpress i Smith
60 kg - 10
70 kg - 8
- Klarade inte 10 reps på den vikten. Har bestämt mig för att bli hardcore och sluta använda mig av skumgummit. Dock tyckte inte ryggen riktigt om det och efter både Knäböj och GM blev 70 för tungt för mig.
60 kg - 10

Crunches på boll
5 kg bakom nacken - 10, 10, 10,

Piskade magen lite extra med 5*6 benlyft. Kunde knappt ta mig från golvet efter det.


Sååååå härligt pass. Jag är ruskigt glad över att vara tillbaka på gymmet. Det var grymt! Benen värker redan och jag räknar med att knappt kunna ta mig ur sängen imorgon. Can't wait! Timmarna på jobbet kommer vara ett helvete, but I don't care. Jag är glad som fan ändå!:D

thatkrillesshow
2007-10-07, 16:17
Är benspark inte bra för knäna? Vad för annan övning kan man köra för just framsida lår isf?:Virro

Du kanske inte ska lyssna på mig fullt ut*whistle* men jag läste här för ett tag sen att det inte va bra för knäna. Har för mig att Raggis förklara varför i den tråden, o han hänger ju i denna journal, så han kanske kan förklara närmre, om han vill?:)
Men jag har för mig att det va nåt om att knäna inte e stabila när man kör benspark... men jag kan va helt ute o cykla*slap*

Benpress, men det kör du redan... så jag vet inte. Jag använder mig bara av knäböj, raka mark, lårcurl o benpress.

Yucko
2007-10-07, 16:18
En "hardcore SL-brud" som kör böj i smithen och leker i bensparken? :) Endorfinerna flödar märker jag, det är gött det *flex*

LadyInsane
2007-10-07, 16:20
Du kanske inte ska lyssna på mig fullt ut*whistle* men jag läste här för ett tag sen att det inte va bra för knäna. Har för mig att Raggis förklara varför i den tråden, o han hänger ju i denna journal, så han kanske kan förklara närmre, om han vill?:)
Men jag har för mig att det va nåt om att knäna inte e stabila när man kör benspark... men jag kan va helt ute o cykla*slap*

Benpress, men det kör du redan... så jag vet inte. Jag använder mig bara av knäböj, raka mark, lårcurl o benpress.

Alright! Då kanske man ska köra benpress efter knäböj istället?
- Någon snäll sate får gärna inflika..;)

Tack för råden Krilleboy:)

LadyInsane
2007-10-07, 16:20
En "hardcore SL-brud" som kör böj i smithen och leker i bensparken? :) Endorfinerna flödar märker jag, det är gött det *flex*

Tack för den!*slap*

Jag kan inte bli någon hardcore SL-brud, både min korsrygg och båda mina knän är pajj.. Sparka på den som ligger bara!:smash:

lectris
2007-10-07, 16:29
Sååååå härligt pass. Jag är ruskigt glad över att vara tillbaka på gymmet. Det var grymt! Benen värker redan och jag räknar med att knappt kunna ta mig ur sängen imorgon. Can't wait! Timmarna på jobbet kommer vara ett helvete, but I don't care. Jag är glad som fan ändå!

fan va bra jobbat!

*yourock*

förstår verkligen känslan, den är obeskrivlig.. speciellt om man har ett stillasittande jobb så att man blir helt stel efter en dag vid skrivbordet :D man känner sig som världens äldsta människa med leder som knakar som knäckebröd och muskler som mer liknar onda, värkande gnällklumpar än råstarka mukkler med tröck!! *cupid* *cupid*

se till att hålla dig frisk nu för bövelen. :D

Timmi
2007-10-07, 16:35
Fan så kul att det gick bra att träna, grattis tant ;):D

eleni
2007-10-07, 16:38
Härligt att passet gick bra! :)
Var tränar du någonstans?

thatkrillesshow
2007-10-07, 16:39
Alright! Då kanske man ska köra benpress efter knäböj istället?
- Någon snäll sate får gärna inflika..;)

Tack för råden Krilleboy:)

Jag skulle lätt kört benpress istället för benspark. Men jag e bara en glad amatör*whistle*

Vinter
2007-10-07, 16:42
Trevligt "back in buisness" :thumbup:

LadyInsane
2007-10-07, 16:47
Härligt att passet gick bra!
Var tränar du någonstans?

Tack Eleni!:)

Jag tränar på Friskis vid fridhemplan. Helt okej gym men väntar på att det ska gå ut i November så jag kan börja träna på Stk utan dåligt samvete..:D

(Tränar jättegärna med dig någon dag om du vill. :))

Fan så kul att det gick bra att träna, grattis tant

Thanks Timmiboy!

Trevligt "back in buisness"

Yeah! Feels niiiice..;)

LadyInsane
2007-10-07, 16:49
fan va bra jobbat!



förstår verkligen känslan, den är obeskrivlig.. speciellt om man har ett stillasittande jobb så att man blir helt stel efter en dag vid skrivbordet man känner sig som världens äldsta människa med leder som knakar som knäckebröd och muskler som mer liknar onda, värkande gnällklumpar än råstarka mukkler med tröck!!

se till att hålla dig frisk nu för bövelen.

Thanks stumpan!*cupid*

Yees.. fast mitt jobb innebär mest spring, spring, spring så efter passet lär jag vilja mörda mina gäster..men fyfan vad skönt det ska bli ändå på ett lustigt machosistisk vis..:D

Yees jag ska förbövelen hålla mig frisk. :)

Lust att träna med mig någon dag kanske? Du har ju ruskiga mukkler på benen dammit!;)
Jag skulle lätt kört benpress istället för benspark. Men jag e bara en glad amatör

Låter som en bra ide. :)

Bolio
2007-10-07, 18:03
Mycket bra pass unga dam. Jag är stolt över dig.

Dock har vi en del att diskutera.

Good mornings. - Givetvis kan du köra denna enligt mig fullkomligt briljanta övning. Jag älskar den. När Yucko skriver att du saknar en övning för hamstrings (baksida lår) har han, trots att han är kolozzeums härskare, fel. Knäböj, utförd enligt SL-stil (jag tror inte att du kör OL-böj men du kan gärna filma dina böj), är till över 60 % hamstrings. Resten är rumpa och en del framsida lår. Inte alls så mycket quadriceps som folk tror. Det är därför du kör frontböj eller benspark. Jag gillar frontböj mer men benspark funkar också. Vill du köra good mornings är det grymt bra, men då får du se till att köra djupa OL-böj alternativt frontböj och good mornings. SL-böj och good mornings blir lite väl mycket kaka-på-kaka för hamstrings. Alternativt kan du alternera good mornings med marklyft varannan vecka.

Knäböj i smithmaskin. - Här blir det ingen diskussion, utan här lyder du. Gör inte om detta fasansfulla illdåd. Begrips?

Bra pass, som sagt.

LadyInsane
2007-10-07, 18:13
Mycket bra pass unga dam. Jag är stolt över dig.

Dock har vi en del att diskutera.

Good mornings. - Givetvis kan du köra denna enligt mig fullkomligt briljanta övning. Jag älskar den. När Yucko skriver att du saknar en övning för hamstrings (baksida lår) har han, trots att han är kolozzeums härskare, fel. Knäböj, utförd enligt SL-stil (jag tror inte att du kör OL-böj men du kan gärna filma dina böj), är till över 60 % hamstrings. Resten är rumpa och en del framsida lår. Inte alls så mycket quadriceps som folk tror. Det är därför du kör frontböj eller benspark. Jag gillar frontböj mer men benspark funkar också. Vill du köra good mornings är det grymt bra, men då får du se till att köra djupa OL-böj alternativt frontböj och good mornings. SL-böj och good mornings blir lite väl mycket kaka-på-kaka för hamstrings. Alternativt kan du alternera good mornings med marklyft varannan vecka.

Knäböj i smithmaskin. - Här blir det ingen diskussion, utan här lyder du. Gör inte om detta fasansfulla illdåd. Begrips?

Bra pass, som sagt.

Körde knäböjen i smith eftersom 1. vi inte har någon böjställning på gymmet, 2. eftersom det var första gången och tänkte att det var ett smart sätt att börja på.

Jag körde väldigt djupa böj, i princip så långt ned det går. Är det vad som klassas som ol-böj?

Marklyften kommer ju på ryggdagen, eller menar du raka mark?

Bolio
2007-10-07, 18:28
Körde knäböjen i smith eftersom 1. vi inte har någon böjställning på gymmet, 2. eftersom det var första gången och tänkte att det var ett smart sätt att börja på.

Jag körde väldigt djupa böj, i princip så långt ned det går. Är det vad som klassas som ol-böj?

Marklyften kommer ju på ryggdagen, eller menar du raka mark?

Ingen böjställning på gymmet? Du har alltså ingen möjlighet att köra fria knäböj eller frontböj? Det låter rätt illa. Finns inte det på något annat F&S-gym?

OL-böj är med stången högt upp och väldigt djupt, ja. Jag kör så att rumpan nuddar vaderna. I en SL-böj skall du sätta dig "bakåt" och nedåt samtidigt. I en OL-böj är det bara nedåt. Kör du sådana så funkar det definitivt att köra good mornings som komplement.

Någon ryggdag saknas i ditt schema. Du har en böjdag, en bänkdag och en markdag. *flex*

LadyInsane
2007-10-07, 18:35
Ingen böjställning på gymmet? Du har alltså ingen möjlighet att köra fria knäböj eller frontböj? Det låter rätt illa. Finns inte det på något annat F&S-gym?

OL-böj är med stången högt upp och väldigt djupt, ja. Jag kör så att rumpan nuddar vaderna. I en SL-böj skall du sätta dig "bakåt" och nedåt samtidigt. I en OL-böj är det bara nedåt. Kör du sådana så funkar det definitivt att köra good mornings som komplement.

Någon ryggdag saknas i ditt schema. Du har en böjdag, en bänkdag och en markdag. *flex*

Nope, det finns inga sådana. Ett powerrack finns iofs, men den är upptagen konstant eftersom den är enda möjligheten till bänkpress.

Okej. Skulle nog behöva att någon såg mina böj för att vara säker på hur jag gör dem egentligen. Som sagt första gången, saknar förmodligen teknik.

Är inte markdagen, en ryggdag?:em:

Bolio
2007-10-07, 18:43
Nope, det finns inga sådana. Ett powerrack finns iofs, men den är upptagen konstant eftersom den är enda möjligheten till bänkpress.

Okej. Skulle nog behöva att någon såg mina böj för att vara säker på hur jag gör dem egentligen. Som sagt första gången, saknar förmodligen teknik.

Är inte markdagen, en ryggdag?:em:

ANVÄND POWERRACKET FÖR TUSAN! DET ÄR JUST KNÄBÖJ SOM DET ÄR TILL FÖR! Om folk ockuperar det - ta det då ifrån dem! Helt allvarligt LI, jag förväntar mig detta från dig. Seriööööööööst!

Be någon kompis filma dina böj från sidan och framifrån (bakifrån behöhvs tyvärr inte, förlåt Deciever :/). Lägg upp filmen här. Et voila.

Ryggdag finns som sagt inte. Marklyft är lika mycket ben som rygg, t.ex. Ryggdag och liknande sysslar kroppsbyggare och annat löst folk med. Vi är bättre än så, glöm aldrig det.

LadyInsane
2007-10-07, 19:00
ANVÄND POWERRACKET FÖR TUSAN! DET ÄR JUST KNÄBÖJ SOM DET ÄR TILL FÖR! Om folk ockuperar det - ta det då ifrån dem! Helt allvarligt LI, jag förväntar mig detta från dig. Seriööööööööst!.

Alright, I shall! :hbang:

Be någon kompis filma dina böj från sidan och framifrån (bakifrån behöhvs tyvärr inte, förlåt Deciever :/). Lägg upp filmen här. Et voila.


Alright. Ska filma nästa benpass. Blir förhoppningsvist på fredag.

Ryggdag finns som sagt inte. Marklyft är lika mycket ben som rygg, t.ex. Ryggdag och liknande sysslar kroppsbyggare och annat löst folk med. Vi är bättre än så, glöm aldrig det.

Så sant..:D

Nitrometan
2007-10-07, 19:12
FFS! Powerrack är till för böj! *gah!*

Möjligtvis maxning i bänk om det inte finns passare så det räcker.

Goddamn! Claim the the powerrack!

Bolio
2007-10-07, 19:14
Eller hur. Reclaim the powerracks.

LadyInsane
2007-10-07, 19:36
FFS! Powerrack är till för böj! *gah!*

Möjligtvis maxning i bänk om det inte finns passare så det räcker.

Goddamn! Claim the the powerrack!

Eller hur. Reclaim the powerracks.

Yes, jag ska ta den ifrån dem! Jag menar, det är ju friskis, jag är biffigare än majoriteten!*flex*

Nitrometan
2007-10-07, 19:39
Yes, jag ska ta den ifrån dem! Jag menar, det är ju friskis, jag är biffigare än majoriteten!*flex*
Om de mopsar sig så slår du bara en krabba! Å säger att triceps är en mäktig hästsko.

De kommer inte att våga tjabba nåt mer.

LadyInsane
2007-10-07, 23:46
Om de mopsar sig så slår du bara en krabba! Å säger att triceps är en mäktig hästsko.

De kommer inte att våga tjabba nåt mer.

Det har du rätt i! Jag är böff!

LadyInsane
2007-10-08, 08:22
Status:

Ajj ajj det gör ont i röva!*cupid*

Det blir en 9h jobbig arbetsdag men ska försöka klämma in ett bänkpass ändå. :thumbup:

lectris
2007-10-08, 09:45
Det blir en 9h jobbig arbetsdag men ska försöka klämma in ett bänkpass ändå. :thumbup:

that's the spirit! :D hoppas du har lika ont imorrn av bänken då ;)

kelk
2007-10-08, 10:05
Något powerrack finns väl inte på F&S Fridhemsplan? Sist jag satte min fot där så fanns det bara en höj & sänkbar bänk/böj-ställning.

Men det är ju bara lägga beslag på den, se till att ha någon som passar dig om du inte är van vid att köra fria böj

bulldozer
2007-10-08, 10:13
Bra pass, det bara få igång träningen ordentligt nu bruttan :D
Får försöka ta ett pass med mig nån gång ;)

mela
2007-10-08, 10:24
Bra pass igår Lady :)
Har också börjat köra böj i smithen, känns bättre för knät, då man slipper lite utav balansen.

Lycka till med bänken idag! :hbang:

Sundsarn
2007-10-08, 15:33
Skoj med styrkepass (och träningsvärk) ;) Som vanligt hänger jag inte med utan har missat 2-3 sidor i journalen. *rolleyes*

Angel
2007-10-08, 15:39
vad fan är good mornings?

mela
2007-10-08, 16:14
vad fan är good mornings?

http://www.exrx.net/AnimatedEx/ErectorSpinae/BBBentKneeGoodMorning.gif

Deceiver85
2007-10-08, 16:53
Be någon kompis filma dina böj från sidan och framifrån (bakifrån behöhvs tyvärr inte, förlåt Deciever :/). Lägg upp filmen här. Et voila.

:naughty:

LadyInsane
2007-10-08, 21:24
Skoj med styrkepass (och träningsvärk) Som vanligt hänger jag inte med utan har missat 2-3 sidor i journalen.

Thats just how I roll...:D
Bra pass igår Lady
Har också börjat köra böj i smithen, känns bättre för knät, då man slipper lite utav balansen.

Lycka till med bänken idag!

Precis! Ska nog fortsätta lite smått i bänken sålänge det känns bra. :)

Bänken idag sööög...
Bra pass, det bara få igång träningen ordentligt nu bruttan
Får försöka ta ett pass med mig nån gång

Ja!! Nästa vecka kanske?;)

Något powerrack finns väl inte på F&S Fridhemsplan? Sist jag satte min fot där så fanns det bara en höj & sänkbar bänk/böj-ställning.

Men det är ju bara lägga beslag på den, se till att ha någon som passar dig om du inte är van vid att köra fria böj

Hehe... jag trodde det var en powerrack..:em:
Använde den idag till bänken...gick inte bra!
that's the spirit! hoppas du har lika ont imorrn av bänken då

Yeees... lär defintivt ha träningsvärk..:)

Brooklyn
2007-10-08, 21:30
Ajj ajj det gör ont i röva!*cupid*


:naughty: haha, har timme varit i farten? :D

LadyInsane
2007-10-08, 21:30
TRÄNING!

IT SUCKED. Kanske det sämsta passet någonsin..grr..

Därefter tog jag mig till Västermalmsgallerian ochh shoppade bort min surhet.. Blev ruskigt mycket gladare..samt fattigare...:em:
(Och inte jobbade Machine heller...*gah!* )

Crosstrainer
10 min

Bänkpress
Uppvärmning: 20 kg - 10, 10,
32.5 kg - 2
30 kg - 5, 5, 3
- Jag är SVAG!!*cry* Vilket hemsk början. Tänke vafan..nu får jag skärpa mig...tog mig till hantlarna..

Lutande hantelpress
12 kg - 1
- Tänkte att jag skulle ta en lätt vikt..
10 kg - 4
- Fortfarande svaaaag
8 kg - 10, 10, 7
- I sista setet ville jag kasta hantlarna på någon skit i närheten

Militärpress
15 kg - 8, 6, 6
-"Jag tar väl 15 så jag kan köra 3*10" Man I was wrong!!

Drag till hakan
15 kg - 10, 10, 10,
-Kul övning! Första gången

Triceps ext i CC
30 kg - 5
- Damn!
27, 5 kg - 6
- Helvete
25 kg - 6
- How the fuck...?

MItt humör var nere i botten och jag kluddrade på mitt papper och gick ut ur gymmet. Kände mig som den klenaste i världen. Väl inne i omklädningsrummet stod jag och poserade framför spegeln... Nog fan hade jag muskler allt. De slappa 30+ glodde storögt av avundsjuka...felt damn good..*rolleyes* :D

Bolio
2007-10-08, 21:34
Lady. Oroa dig inte. Det är ditt första pass. Sätt ingen extrem press på dig själv! Det gick jävligt bra ändå tycker jag. Du har inte tränat på en månad, vad förväntade du dig egentligen? Du kommer att bli stark! Lita på mig bara. Det kommer att gå bättre än någonsin nu.

Har du någon passare när du kör bänkpress? Det behöver du. Annars kan du aldrig köra till max. Tränar du ensam?

LadyInsane
2007-10-08, 21:37
Lady. Oroa dig inte. Det är ditt första pass. Sätt ingen extrem press på dig själv! Det gick jävligt bra ändå tycker jag. Du har inte tränat på en månad, vad förväntade du dig egentligen? Du kommer att bli stark! Lita på mig bara. Det kommer att gå bättre än någonsin nu.

Har du någon passare när du kör bänkpress? Det behöver du. Annars kan du aldrig köra till max. Tränar du ensam?

Tack Bolio...Lite tröst är bra..:em:

Kände mig bara sååå kleeeen..*gah!*

Well, syrrans pojkvän var med, tur var väl det, annars hade jag fått ligga och skämmas med 32.5 kg på magen.:D

Tänker börja träna på stk om nån månad, och då ska jag banne mig bli stark!

Bolio
2007-10-08, 21:38
Ok, good. Ligg bara inte med honom.

Du behöver inte träna på STK för att bli stark. Du klarar det alldeles utmärkt själv. It's all about you.

Simson
2007-10-08, 21:39
Haha, det här är ju inte en tränings journal det är ju ett umgängesforum och en dating kanal (eller vad var det som stod i slutet på förra journalen :) ) med tränings inslag! MAn tittar bort ett par dar så har det poppat upp en #3 journal med typ 8 sidor i!?! OMG...
Bra jobbat hur som helst!

Timmi
2007-10-08, 21:42
Lady. Oroa dig inte. Det är ditt första pass. Sätt ingen extrem press på dig själv! Det gick jävligt bra ändå tycker jag. Du har inte tränat på en månad, vad förväntade du dig egentligen? Du kommer att bli stark! Lita på mig bara. Det kommer att gå bättre än någonsin nu.

Har du någon passare när du kör bänkpress? Det behöver du. Annars kan du aldrig köra till max. Tränar du ensam?

What he said, kom inte på nån bättre formulering så jag rippar den ;)

LadyInsane
2007-10-08, 21:45
Ok, good. Ligg bara inte med honom.

Du behöver inte träna på STK för att bli stark. Du klarar det alldeles utmärkt själv. It's all about you.

Garv.. NEJ TACK! Dem är skapta för varandra...så fina tillsammans. :)

Yes! Förfan that is so true! Jag ska bli stark och gå runt med en "Friskis built this body"-tröja..;)

Haha, det här är ju inte en tränings journal det är ju ett umgängesforum och en dating kanal (eller vad var det som stod i slutet på förra journalen ) med tränings inslag! MAn tittar bort ett par dar så har det poppat upp en #3 journal med typ 8 sidor i!?! OMG...
Bra jobbat hur som helst!

Hehe.. och ändå har jag varit på jobbet hela dagen. Inte ens haft möjligheten att spamma min egen journal..:D

Tack Simson!;)

What he said, kom inte på nån bättre formulering så jag rippar den
*kissass*

LadyInsane
2007-10-08, 22:02
Apropå gymmet.. Jag har börjat bli rätt paranoid. Varje gång en kille tittar på mig på gymmet, så tror jag att personen vet vem jag är...:D Bara väntar på; "Du är LadyInsane eller?"..;)

Bolio
2007-10-08, 22:04
Apropå gymmet.. Jag har börjat bli rätt paranoid. Varje gång en kille tittar på mig på gymmet, så tror jag att personen vet vem jag är...:D Bara väntar på; "Du är LadyInsane eller?"..;)

Det är därför man aldrig skall vika ut sig på internet. Jag insåg det för många herrans år sedan. :)

LadyInsane
2007-10-08, 22:05
Det är därför man aldrig skall vika ut sig på internet. Jag insåg det för många herrans år sedan. :)

Pfff... vika ut sig!*gah!*

Dagsform ffs!:smash:

Finns det nakenbilder på dig?*popcorn*

Bolio
2007-10-08, 22:07
Pfff... vika ut sig!*gah!*

Dagsform ffs!:smash:

Finns det nakenbilder på dig?*popcorn*

Vika ut sig, ja. ;)

Ja, det finns (inte helt naket nej.). Tyvärr. :)

LadyInsane
2007-10-08, 22:09
Ja, det finns (inte helt naket nej.). Tyvärr. :)

*drool*

little_me
2007-10-08, 22:14
Bra jobbat Lady Insane!
Det är bättre att orka utföra rörelsen korrekt än att ösa på i vikt på en gång! Du kommer bli starkast av alla, det vet jag!! ;)
GO GIRL!!

Luttis
2007-10-08, 22:18
Bah, vet EXAKT hur du känner dej! Tror aldrig jag varit svagare än vad jag var idag.. Men styrkan kommer tillbax (och den ska komma snart!)!

Deceiver85
2007-10-08, 22:46
Nästa pass blir bättre, hårdare och tuffare! Bara att samla nya krafter och bita ihop!

LadyInsane
2007-10-09, 07:20
Bra jobbat Lady Insane!
Det är bättre att orka utföra rörelsen korrekt än att ösa på i vikt på en gång! Du kommer bli starkast av alla, det vet jag!!
GO GIRL!!

Jag blev lustigt rörd av denna kommentar..:em: :) Tack så hemskt mycket! Det känns skönt att någon tror så mycket på mig. *cupid*

Bah, vet EXAKT hur du känner dej! Tror aldrig jag varit svagare än vad jag var idag.. Men styrkan kommer tillbax (och den ska komma snart!)!

Bra att du kan vara positiv Luttis! tack så mycket för peppen!:)

Nästa pass blir bättre, hårdare och tuffare! Bara att samla nya krafter och bita ihop!

Yeah baby! U KNOW IT!

SweLabs
2007-10-09, 08:36
Bara ta nya tag. Det är viljan som skiljer en hårt tränande hårdrockare mot disco byggarna :D :hbang:

piraten99
2007-10-09, 10:23
du är bäst!

bulldozer
2007-10-09, 10:45
Nästa vecka är jag ledig måndag iallafall :D

Du ska inte gräva ner dig för ett pass, det blir bättre ska du se bara du ger
dig tusan på att envisas ;)

cam
2007-10-09, 12:29
MItt humör var nere i botten och jag kluddrade på mitt papper och gick ut ur gymmet. Kände mig som den klenaste i världen. Väl inne i omklädningsrummet stod jag och poserade framför spegeln... Nog fan hade jag muskler allt. De slappa 30+ glodde storögt av avundsjuka...felt damn good..*rolleyes* :D [/COLOR]

Störtskönt :laugh:
Helt rätt att posera när man haft ett kasst pass, det piggar alltid upp :thumbup: Styrkan är snart tillbaka ska du se!!!

Angel
2007-10-09, 12:32
http://www.exrx.net/AnimatedEx/ErectorSpinae/BBBentKneeGoodMorning.gif

Såg totalt livsfarligt ut,haha

machine gun
2007-10-09, 13:07
(Och inte jobbade Machine heller...*gah!* )

*gah!*

Shoppade du nåt schysst? *popcorn*

Vi kan spela bänkpress nån gång, så kan du få känna dig riktigt stark :D

machine gun
2007-10-09, 13:17
Haha, min kollega ringde precis och sa att det var en tjej inne och frågade efter mig igår. Kan det ha varit LadyInsane månntro? :D

LadyInsane
2007-10-09, 15:24
Bara ta nya tag. Det är viljan som skiljer en hårt tränande hårdrockare mot disco byggarna

So true! No disco dammit! Legs and ass are mah things!:hbang:
du är bäst!

Nämen tackar..*cupid*

Nästa vecka är jag ledig måndag iallafall :D

Du ska inte gräva ner dig för ett pass, det blir bättre ska du se bara du ger
dig tusan på att envisas

Skit, jag har gäster på måndag! Ledig någon annan dag? Snela?;)

Yes, jag ska ta iii!*flex*

LadyInsane
2007-10-09, 15:26
Störtskönt
Helt rätt att posera när man haft ett kasst pass, det piggar alltid upp Styrkan är snart tillbaka ska du se!!!

Åhh tack Cam!:) Du muntrar upp!

Såg totalt livsfarligt ut,haha

Favvoövning nr 1!


Shoppade du nåt schysst?
Vi kan spela bänkpress nån gång, så kan du få känna dig riktigt stark

Ja, sounds good! Kanske dra ihop en tjejträff i Sthlm?:)
Shoppade sönder mig..:em: En massa nytt smink, en tavla, flera parfymer, hårgrejer, nya tröjor...

Haha, min kollega ringde precis och sa att det var en tjej inne och frågade efter mig igår. Kan det ha varit LadyInsane månntro? :D

Hehehe Guilty!:em:

LadyInsane
2007-10-09, 15:40
Här kommer lite PR för min tvillingsyrra Mirrranda på forumet. Hon är stark som satan och bänkar mer än vad jag gör...:em: *cupid*

Kolla hennes journal;)

Bolio
2007-10-09, 16:48
Jag vill ha lite kostredovisning av dig, unga dam. Hur har du ätit idag och igår? "Bra" eller "dåligt" räcker inte som svar.

LadyInsane
2007-10-10, 11:13
Jag vill ha lite kostredovisning av dig, unga dam. Hur har du ätit idag och igår? "Bra" eller "dåligt" räcker inte som svar.

Kosten... mitt eviga problem.

Egentligen har jag ätit rent utsagt skit under året. Jag har gått ned och så, men ibland är jag ruskigt ohälsosam. Äter oftast alldeles förmycket eller alldeles för lite. Förmodligen därför jag är sjukt så ofta, mitt imunförsvar är knappast det bästa.

De senaste dagarna har jag varit sämre än sämst. Eftersom jag levt på Ben &Jerrys under lunginflammationen har jag väl undermedvetet försökte ligga på ganska lite mat, nu när jag blivit frisk. Dessutom jobbat en hel del. *slap* Bottnar väl i mina tidigare ätstörningar då jag kunde gå dagar utan att äta. Har väl helt enkelt en ruskig rädsla för att gå upp i vikt igen. Hellre det säkra framför det osäkra.

Dock vill jag inte deffa/banta något mer. Har i princip insett att jag tycker om mina kurvor, som jag tidigare försökt bli av med. Behöver väl helt enkelt äta bättre, mer regelbundet och hälsosammare. Det var verkligen målet med hösten men sedan kom plugget, jobbet och min allmänna stress över att jag aldrig räcker till. Usch.

LadyInsane
2007-10-10, 11:14
Jag har fortfarande massiv träningsvärk i benen, sedan söndags. Är det dumt att ge sig på markdags-programmet då? Bör jag vänta till imorgon?

Bolio
2007-10-10, 11:19
Kosten... mitt eviga problem.

Egentligen har jag ätit rent utsagt skit under året. Jag har gått ned och så, men ibland är jag ruskigt ohälsosam. Äter oftast alldeles förmycket eller alldeles för lite. Förmodligen därför jag är sjukt så ofta, mitt imunförsvar är knappast det bästa.

De senaste dagarna har jag varit sämre än sämst. Eftersom jag levt på Ben &Jerrys under lunginflammationen har jag väl undermedvetet försökte ligga på ganska lite mat, nu när jag blivit frisk. Dessutom jobbat en hel del. *slap* Bottnar väl i mina tidigare ätstörningar då jag kunde gå dagar utan att äta. Har väl helt enkelt en ruskig rädsla för att gå upp i vikt igen. Hellre det säkra framför det osäkra.

Dock vill jag inte deffa/banta något mer. Har i princip insett att jag tycker om mina kurvor, som jag tidigare försökt bli av med. Behöver väl helt enkelt äta bättre, mer regelbundet och hälsosammare. Det var verkligen målet med hösten men sedan kom plugget, jobbet och min allmänna stress över att jag aldrig räcker till. Usch.

Ok. Låter som att du haft en knepig relation till kost. Lyckligtvis för dig är detta nu över och din relation till kosten är precis lika hälsosam som vilken annan styrkelyftare som helst.

Du verkar ju gilla att laga mat och har en syster som verkar vara minst sagt duktig på det. Varför inte då ta tillfället i akt och äta god men nyttig mat? En proteindrink (jag rekommenderar verkligen Optimum Nutritions chokladsmak) på morgonen + en macka. Vanlig jävla lunch. Proteindrink och macka kl 15. Träning. Gainer. Vanlig jävla middag. Proteindrink. Sömn. Det är fett simpelt egentligen. Sköt kosten Lady. En hälsosam kost är en del av ditt nya liv.

Bolio
2007-10-10, 11:20
Jag har fortfarande massiv träningsvärk i benen, sedan söndags. Är det dumt att ge sig på markdags-programmet då? Bör jag vänta till imorgon?

Inte dumt. Bara att köra, även om det gör ont.

LadyInsane
2007-10-10, 13:17
Ok. Låter som att du haft en knepig relation till kost. Lyckligtvis för dig är detta nu över och din relation till kosten är precis lika hälsosam som vilken annan styrkelyftare som helst.

Du verkar ju gilla att laga mat och har en syster som verkar vara minst sagt duktig på det. Varför inte då ta tillfället i akt och äta god men nyttig mat? En proteindrink (jag rekommenderar verkligen Optimum Nutritions chokladsmak) på morgonen + en macka. Vanlig jävla lunch. Proteindrink och macka kl 15. Träning. Gainer. Vanlig jävla middag. Proteindrink. Sömn. Det är fett simpelt egentligen. Sköt kosten Lady. En hälsosam kost är en del av ditt nya liv.

Får väl tvinga syrran att umgås lite mer med mig då. ;)

Hur viktigt är egentligen kosttillskott? Varför helt enkelt?

Inte dumt. Bara att köra, även om det gör ont.

Yey! Ska dra iväg till gymmet nu!

LadyInsane
2007-10-10, 13:18
Här kommer den biffiga dagsformen i en Dubbel Biceps: (Förbaskat sne I know..men orkar inte ta fler..)

43251

lectris
2007-10-10, 13:28
Här kommer den biffiga dagsformen i en Dubbel Biceps: (Förbaskat sne I know..men orkar inte ta fler..)

43251

haba haba :naughty:

ser bra ut tycker jag, lite sne ja men orka. tröjan matchar ditt hår också :D

LadyInsane
2007-10-10, 13:32
haba haba :naughty:

ser bra ut tycker jag, lite sne ja men orka. tröjan matchar ditt hår också :D

Thanks hot stuff! Hehe, du får klapa...:naughty:

machine gun
2007-10-10, 16:38
Hur viktigt är egentligen kosttillskott? Varför helt enkelt?

Helt onödigt. Man klarar sig bra på vanlig mat.

Däremot är det enkelt.

LadyInsane
2007-10-10, 16:46
TRÄNING

Markpasset idag!

Hoppade på min fina cykel och begav mig till gymmet. Låren och rumpan värkte fortfarande av träningsvärk.

45 min cykel
- Blev mer än uppvärmd. Konditionen är i botten.

Ryggresningar 2*8

Marklyft
Uppvärmning: 30 kg - 6
40 kg - 5, 5, 5,
- Jag tog det väldigt väldigt lungt här. Ryggen är inte den bästa och jag ville vara ruskigt försiktig. Jag har kört mark en gång tidigare. 8/7-07 (På tjejträffen) såg det ut såhär: Marklyft (Första gången)
40 kg - 8
50 kg - 6, 6, 6

Stångrodd
30 kg - 8, 8, 8,

Latsdrag
ca 26 kg (inst. 13) - 10, 10, 10

EZ-stångcurls
+10 kg - 4
+ 3 kg - 10, 10, 8
- Vet inte riktigt vad stången vägde. Valde den eftersom handlederna kan bråka med mig. Gjorde ruskigt strikta curls.

Cykel hem 1h. Varje tramptag gjorde ONT!

Därefter tog jag mig ut i omklädningsrummet. Det var få människor där så jag tänkte ta lite bilder. Fick en ruskig pump i biceps, vilket jag aldrig fått, och behövde "Kodac":a det. Det blev inte som jag hade tänkt mig. Uppenbarligen skulle ett pass börja, och jag fick roliga lookar där jag stod med en kamera i omklädningsrummet. Tänkte att jag skulle "smooth things over" så jag kläcker ur mig "Yes, tänkte ta lite bilder, hehe". Folk tittade lite konstigt så fortsatte; "Alltså.. på formen..brukar lägga ut de på nätet..eller alltså.. i en journal...på ett forum..blbalbalballab". Det var iaf ruskigt pinsamt så jag tog mina grejer och gick in på toan där jag fotade lite ist. Som tur var blev jag inte portad från Friskis iaf..:D

LadyInsane
2007-10-10, 16:47
Helt onödigt. Man klarar sig bra på vanlig mat.
Däremot är det enkelt.

Ingen poäng för mig alltså. Jag tycker om mat. ;)

thatkrillesshow
2007-10-10, 16:51
Här har vi en stark tjej;)

Goodie pass o goodie bilder:thumbup:

Nitrometan
2007-10-10, 16:51
Lady - you're hawt!

Bra bilder. Helt OK pass.

Instämmer med machine gun - man behöver inte kosttillskott. Ibland kan det vara praktiskt för att få sig tillräckligt med kalorier eller protein. Äter man mycket kalorier är mängden protein sällan ett problem (det är mest när man kör kaloribegränsad kost).

Men man klarar sig ofta utmärkt på mat.

Deceiver85
2007-10-10, 19:17
Styrketräning och sammanlagt 90minuter cardio (cykling), inte illa för att nyligen varit sjuk. Hoppas marklyften håller i sig.

tntballe
2007-10-10, 19:23
det här ser lovande ut :thumbup:
proppa i dig mat så du slipper kosttillskotten.

bra pass red hot *flex* .

Timmi
2007-10-10, 19:27
Jösses, fröken tränar ju mer än mig ;)

Bra pass, kul att du kommer igång bra efter sjukdom,håll sig frisk nu :)

rolf
2007-10-10, 19:35
När man kollar handled-överarm-ration äger du sönder mig. :D Stabilt! :hbang:

Sadde
2007-10-10, 19:44
shit tjejen, du är allt stark du! Kroppsformen ser ut att vara kanon! :thumbup:

Sundsarn
2007-10-10, 20:11
Du har verkligen kommit igång med träningen igen, kanon :thumbup:

Sen är det aldrig fel med bilder *whistle*

überstarken
2007-10-10, 20:27
Du har verkligen kommit igång med träningen igen, kanon :thumbup:

Sen är det aldrig fel med bilder *whistle*

Nä precis lite bilder hade ju inte skadat

LadyInsane
2007-10-10, 21:22
Här har vi en stark tjej;

Goodie pass o goodie bilder

Thanks duude! Yey, ska bli stark iaf;)

Lady - you're hawt!

Bra bilder. Helt OK pass.

Instämmer med machine gun - man behöver inte kosttillskott. Ibland kan det vara praktiskt för att få sig tillräckligt med kalorier eller protein. Äter man mycket kalorier är mängden protein sällan ett problem (det är mest när man kör kaloribegränsad kost).

Men man klarar sig ofta utmärkt på mat.

Nämen tackar! Detsamma beard-man;)

Då borde jag klara mig. Protein är egentligen inget problem. Mycket makrill, kött och keso äts det.

Styrketräning och sammanlagt 90minuter cardio (cykling), inte illa för att nyligen varit sjuk. Hoppas marklyften håller i sig.

Det sved som fan när jag väl försökte ta mig hem efter passet..:D

Marklyft är en riktigt kul övning!

det här ser lovande ut
proppa i dig mat så du slipper kosttillskotten.

bra pass red hot

Yes, mat lär det bli. Vill bli starkare*flex*

Tack sötnos!*kissass*

Brooklyn
2007-10-10, 21:24
stiligt pass där cutie! :hbang:

LadyInsane
2007-10-10, 21:24
Jösses, fröken tränar ju mer än mig

Bra pass, kul att du kommer igång bra efter sjukdom,håll sig frisk nu :)

Mohahaha! Jag kommer vara uberböff när vi ses igen!

Har faktiskt blivit mer medveten om hur jag ska försöka att skydda mig mot virus och sådant..Duttig flicka ja..!

När man kollar handled-överarm-ration äger du sönder mig. Stabilt!

Grrr.. tackar tackar*cupid*

shit tjejen, du är allt stark du! Kroppsformen ser ut att vara kanon! :thumbup:

Thanks mannen! Lite fluffig är jag allt, men faktiskt riktigt nöjd med det. :) B&J built this body!:D

LadyInsane
2007-10-10, 21:26
stiligt pass där cutie! :hbang:

Nämen tackar sötis!*kissass*
Du har verkligen kommit igång med träningen igen, kanon :thumbup:

Sen är det aldrig fel med bilder

Yes, det känns ruskigt bra. Inte lär det bli särskilt mycket cardio, annat än transportcykling, framöver.. vill satsa på styrkan nu. :)

Thanks!

Nä precis lite bilder hade ju inte skadat

Hehe.. var du ironisk? Det är förbövelen förmycket bilder på mig här..:D

überstarken
2007-10-10, 21:35
Hehe.. var du ironisk? Det är förbövelen förmycket bilder på mig här..:D

*slap* Tyst nu och lägg upp lite bilder istället.

LadyInsane
2007-10-10, 21:42
*slap* Tyst nu och lägg upp lite bilder istället.

Idag har jag lagt upp 3..*gah!*

Igår la jag också upp bilder! Akta dig, du kan få hotfulla pm från folk; "Sluta att be om bilder..jag pallar inte mer..orkar inte se det där röda håret igen..aahhh":D

Hänvisar dig till min proppfulla bilddagbok;)

http://www.jnewyork.bilddagboken.se

Fast okej, eftersom du ber så snällt(NOT!) så kommer en liten egobild på den mjuka formen:cool: :
43272

überstarken
2007-10-10, 21:50
Åh naaajs, bra bröst där, vad bänkar du? Självsäker pose, bra bra.. fin vattenkran har du med. :thumbup: :thumbup:

LadyInsane
2007-10-10, 21:52
Åh naaajs, bra bröst där, vad bänkar du? Självsäker pose, bra bra.. fin vattenkran har du med. :thumbup: :thumbup:

haha...kolla tillbaka en sida och läs själv. Pallar inte att skriva ned vad jag bänkar...:em:

Haha vattenkran. Jadu, hade du sett föräldrarnas skulle du förstå att generna inte är de roligaste..:laugh:

überstarken
2007-10-10, 22:03
haha...kolla tillbaka en sida och läs själv. Pallar inte att skriva ned vad jag bänkar...:em:

Haha vattenkran. Jadu, hade du sett föräldrarnas skulle du förstå att generna inte är de roligaste..:laugh:

Äh jag gissar på 130+ så får det vara bra med det. Jamen bara det kommer vatten ur kranen så kan man väl vara nöjd! Dags att sova, gonatt på sig!

LadyInsane
2007-10-10, 22:03
Äh jag gissar på 130+ så får det vara bra med det. Jamen bara det kommer vatten ur kranen så kan man väl vara nöjd! Dags att sova, gonatt på sig!

:laugh: :hbang:

Princy
2007-10-11, 12:19
Haha, kan tänka mig hur det där foto-scenariot såg ut! :laugh: Jag skulle nog inte direkt känna mig bekväm med det i omklädningsrummet, med tanke på att det nästan aldrig är någon tjej som styrketränar som är där.. Inne på gymmet skulle inte vara en omöjlighet, men då vill jag vara i bra form. :D

Kul att du kommit igång med marklyft igen! Duktigt att cykla 1 h 45 min runt passet också. :thumbup:

lectris
2007-10-11, 12:29
Tänkte att jag skulle "smooth things over" så jag kläcker ur mig "Yes, tänkte ta lite bilder, hehe". Folk tittade lite konstigt så fortsatte; "Alltså.. på formen..brukar lägga ut de på nätet..eller alltså.. i en journal...på ett forum..blbalbalballab". Det var iaf ruskigt pinsamt så jag tog mina grejer och gick in på toan där jag fotade lite ist.

:laugh:

kan verkligen se det där framför mig :D har också fotat i omklädningsrummet, men only när jag är ensam.. hade inte kunnat sköta det där så... smidigt ;)

nästan att det skulle passa som ett inlägg i "pinsam"-tråden i allmänt :D

LadyInsane
2007-10-11, 18:26
Haha, kan tänka mig hur det där foto-scenariot såg ut!Jag skulle nog inte direkt känna mig bekväm med det i omklädningsrummet, med tanke på att det nästan aldrig är någon tjej som styrketränar som är där.. Inne på gymmet skulle inte vara en omöjlighet, men då vill jag vara i bra form.

Kul att du kommit igång med marklyft igen! Duktigt att cykla 1 h 45 min runt passet också.

Hej hopp! Kul att du dyker upp i journalen!!

Yes, det är verkligen aldrig styrke-brudar på friskis. Jag ser både fördelar och nackdelar med det. En fördel är iaf att jag känner mig ruskigt biffig och grofv..:D

Yes, more marklyft ska det bli! Härlig övning som få!:)



kan verkligen se det där framför mig :D har också fotat i omklädningsrummet, men only när jag är ensam.. hade inte kunnat sköta det där så... smidigt

nästan att det skulle passa som ett inlägg i "pinsam"-tråden i allmänt


Men ville vara ensam, förbaskade gympapass och alla dessa tanter*gah!*
Haha, smidighet..jafyfan.. jag är en rikigt babbel-majja, smidighet är inte min starka sida..:angel:

mystic[-_-]
2007-10-11, 18:28
Yeah she trains again ;)

LadyInsane
2007-10-11, 18:36
;2564526']Yeah she trains again ;)

Well.. she tries..:angel:

LadyInsane
2007-10-11, 18:56
Status:

Jag har verkligen träningsvärk i heeeeela kroppen. Vill mest ligga i soffan och äta makrill..:D

machine gun
2007-10-11, 18:58
Status:

Jag har verkligen träningsvärk i heeeeela kroppen. Vill mest ligga i soffan och äta makrill..:D

Weird choice. Jag skulle föredra B&J :D

LadyInsane
2007-10-11, 19:00
Weird choice. Jag skulle föredra B&J :D

Nej nej.. New life! Ett utan onyttig mat och alkohol! Mycket bra mat istället!

(Det är iaf ideeen!:D )

thatkrillesshow
2007-10-11, 19:11
Status:

Jag har verkligen träningsvärk i heeeeela kroppen. Vill mest ligga i soffan och äta makrill..:D

MMMMM, träningsverk+makrill=da shit:thumbup:

Timmi
2007-10-11, 19:25
Nej nej.. New life! Ett utan onyttig mat och alkohol! Mycket bra mat istället!

(Det är iaf ideeen!:D )

Dutti idé kikka lilla ;) Men jag skulle nog idag välja B&J och sen utgång på HBJ imorn som uppföljning på passet...

Borde verkligen göra som dig och faktiskt träna snart :D

Lepras
2007-10-11, 19:30
Träningsvärk är Hardcore :D:hbang:

mangs
2007-10-11, 20:22
Kul att se någon som gillar en så härlig övning som GoodMornings. Den är helt enkelt kanon. Hur pass nära är du att få ligga med Krampus? Några kilo till i bänken sedan är du hemma.

LadyInsane
2007-10-11, 21:02
MMMMM, träningsverk+makrill=da shi;)

U know it!

Dutti idé kikka lilla ;) Men jag skulle nog idag välja B&J och sen utgång på HBJ imorn som uppföljning på passet...

Borde verkligen göra som dig och faktiskt träna snart

Nej förfan inte imorgon! Då blir det beeen och god middag ute. Can't wait! Senare blir det bänk-dag i helgen!*flex*

Träningsvärk är Hardcore

Grr.. finally hardcore yeah!

Kul att se någon som gillar en så härlig övning som GoodMornings. Den är helt enkelt kanon. Hur pass nära är du att få ligga med Krampus? Några kilo till i bänken sedan är du hemma.

Yey, precis! Den är otrolig den övningen. Fler borde börja med den. :)

Haha, inte särskilt. Senaste bänkpasset gick fördrövligt men ge mig några veckor så lär jag ta 50!*flex*

LadyInsane
2007-10-12, 11:33
DAGENS:

BENPASS!:hbang:

Schemat är tänk såhär:

-Knäböj i smith 3x5 (Känns bra att fortsätta i Smithen nu för att bygga upp styrkan innan jag ger mig på fria böj. Senast körde jag tre arbetsset på 50 kg, men tänkte höja till 60 kg idag.
- Benspark 3*10 (ca 35 kg)
- Good Mornings 3*10 (25 kg )
- Vader 3x10 (Vadpress i Smith, ca 70 kg)
- Mage, crunches med vikt 3x10 + Liggande benlyft, ca 3*10

well well.. Preliminära vikter iaf. Nu ska vi köra hååårt!:hbang:

Frillan
2007-10-12, 11:34
Lycka till du! =)

LadyInsane
2007-10-12, 11:35
Lycka till du! =)

Thanks!*kissass*

Timmi
2007-10-12, 11:36
DAGENS:

BENPASS!:hbang:

Schemat är tänk såhär:

-Knäböj i smith 3x5 (Känns bra att fortsätta i Smithen nu för att bygga upp styrkan innan jag ger mig på fria böj. Senast körde jag tre arbetsset på 50 kg, men tänkte höja till 60 kg idag.
- Benspark 3*10 (ca 35 kg)
- Good Mornings 3*10 (25 kg )
- Vader 3x10 (Vadpress i Smith, ca 70 kg)
- Mage, crunches med vikt 3x10 + Liggande benlyft, ca 3*10

well well.. Preliminära vikter iaf. Nu ska vi köra hååårt!:hbang:

Du låter ju nästan lika pepp som GymTT :D
Tror det kommer bli lysande, och hoppas du får en trevlig kväll ;)

Bolio
2007-10-12, 11:36
Kör inte i smithmaskinen, för din egen och dina knäns skull. Jag klistrar in ett citat ur Allans inlägg om knäböjning. Den är ett måste för alla! Och särskilt dig, unga dam.

"Vanlig knäböj i Smithmaskin

Jag avråder från att träna knäböj med stången bakpå i Smithmaskinen. Jag vet att många anser att det är stadigare och bättre att köra böjen så men jag anser att den suger. Istället för att applicera sitt muskulära tryck uppåt kommer man att pressa mot gejdrarna, ungefär som ett fyllo som försöker klättra upp med hjälp av en lyktstolpe. Om väldigt många tycker att den övningen är bra får man väl köra den, men den kan alltså inte mäta sig med vanliga böj - det blir en helt annan övning. Kort och gott för att i en vanlig knäböj beskriver inte stången en lodrät rörelse (som i Smithmaskinen) utan rörelsen förskjuts bakåt.

För att kunna genomföra en full rörelse i just Smithen måste man placera fötterna framför stångens rörelsebana - skulle man stå på samma vis i den vanliga knäböjen skulle man ramla bakåt. Och eftersom man står på det viset får man en större belastning på Gluteus, under förutsättning att man går fulla djupet. Man kopplar ur Vastus och får inte heller full längd på Femoris.

Det finns folk som är tillräckligt mjuka för att klara av en fullgod böj i Smithmaskin men eftersom det också finns en belastningsgräns på många Smithmaskiner begriper jag det inte. Om det inte är för att man vill variera sig… "

LadyInsane
2007-10-12, 11:41
Kör inte i smithmaskinen, för din egen och dina knäns skull. Jag klistrar in ett citat ur Allans inlägg om knäböjning. Den är ett måste för alla! Och särskilt dig, unga dam.

"Vanlig knäböj i Smithmaskin

Jag avråder från att träna knäböj med stången bakpå i Smithmaskinen. Jag vet att många anser att det är stadigare och bättre att köra böjen så men jag anser att den suger. Istället för att applicera sitt muskulära tryck uppåt kommer man att pressa mot gejdrarna, ungefär som ett fyllo som försöker klättra upp med hjälp av en lyktstolpe. Om väldigt många tycker att den övningen är bra får man väl köra den, men den kan alltså inte mäta sig med vanliga böj - det blir en helt annan övning. Kort och gott för att i en vanlig knäböj beskriver inte stången en lodrät rörelse (som i Smithmaskinen) utan rörelsen förskjuts bakåt.

För att kunna genomföra en full rörelse i just Smithen måste man placera fötterna framför stångens rörelsebana - skulle man stå på samma vis i den vanliga knäböjen skulle man ramla bakåt. Och eftersom man står på det viset får man en större belastning på Gluteus, under förutsättning att man går fulla djupet. Man kopplar ur Vastus och får inte heller full längd på Femoris.

Det finns folk som är tillräckligt mjuka för att klara av en fullgod böj i Smithmaskin men eftersom det också finns en belastningsgräns på många Smithmaskiner begriper jag det inte. Om det inte är för att man vill variera sig… "

Bra att jag hann se detta. Då tänker jag prova på fria böj, ifall det gör ont eller känns dåligt tar jag mig an benpressen istället.

Om jag, som förra gången körde på 50 kg i Smith, vad bör jag lira på vid fria böj?

Du låter ju nästan lika pepp som GymTT :D
Tror det kommer bli lysande, och hoppas du får en trevlig kväll ;)

I know, kändes som ett TT inlägg faktiskt!:D

machine gun
2007-10-12, 11:42
Om jag, som förra gången körde på 50 kg i Smith, vad bör jag lira på vid fria böj?

Börja med stången. Det kan vara lite vingligt i början, så det är bra att få in tekniken. Sen lägger du på lite mer och känner efter helt enkelt.

Yucko
2007-10-12, 11:43
Om du tränar böj i smithen, så gillar du Sven-Ingvars och Backstreet boys också :) Dom är STARKT korrelerade.

Robban
2007-10-12, 11:50
Kör en pyramid. Börja med stången. Öka sedan med 1,25kg på varje sida och upprepa. Fortsätt så tills du når den "rätta" vikten. Då får du teknikset på köpet. Tycker iof alltid det är på sin plats med pyramid. Detta då man hittar rörelsen, värmer upp samt känner dagsformen.

Bolio
2007-10-12, 11:52
Strunta i vikter Lady. Gör som Robban säger och prova dig fram! Vad du tar i knäböj nu första gången du kör det med fri stång är inte viktigt. Viktigare är det att du lär dig en bra teknik.

Styrkan kommer. Du har förutsättningarna för det, tro mig. Annars hade jag inte skrivit i den här journalen utan någon som har det. Jag ser sånt.

mirrranda
2007-10-12, 12:21
Om du tar mig i benböj får du en smäll :)

LadyInsane
2007-10-12, 15:25
Börja med stången. Det kan vara lite vingligt i början, så det är bra att få in tekniken. Sen lägger du på lite mer och känner efter helt enkelt.

Låter bra!

Om du tränar böj i smithen, så gillar du Sven-Ingvars och Backstreet boys också :) Dom är STARKT korrelerade.

*gah!*

Om du tar mig i benböj får du en smäll :)

Vad tar du där?

LadyInsane
2007-10-12, 15:26
Kör en pyramid. Börja med stången. Öka sedan med 1,25kg på varje sida och upprepa. Fortsätt så tills du når den "rätta" vikten. Då får du teknikset på köpet. Tycker iof alltid det är på sin plats med pyramid. Detta då man hittar rörelsen, värmer upp samt känner dagsformen.

Tack Robban för tipset. Detta var precis vad jag tänkte göra. :)

Strunta i vikter Lady. Gör som Robban säger och prova dig fram! Vad du tar i knäböj nu första gången du kör det med fri stång är inte viktigt. Viktigare är det att du lär dig en bra teknik.

Yes tekniken den ska komma. Hade tänkt köra böj fritt, lungt och sansat, men så blev det inte. Rapport snart.


Styrkan kommer. Du har förutsättningarna för det, tro mig. Annars hade jag inte skrivit i den här journalen utan någon som har det. Jag ser sånt.

Tack Bolio, betyder jättemycket. :)

LadyInsane
2007-10-12, 15:40
TRÄNING

Peppad till tårna!

Crosstrainer 6 min
- Powerracken står o-rörd. Brukar vanligtsvis köra 10 min uppvärmning men tänkte passa på och ockupera den. Alldeles superpepp, och vad händer? Jo, några sekunder innan mig når en snubbe bänken. Kastar på sin väska och handskar samt börjar mixa med stången. NEJ!! Tänkte jag. "Öhh.. ska du använda powerracken?" (Ynklig och besviken röst) "Ehh..yes, tänkte bänka." Övervägde att kasta en hantel på honom men svarade bara "Jaha.. skit da", samt gick därifrån. What can I do, han var där före mig.*gah!* Begav mig till Smithen iaf.

Knäböj i smith
Uppvärmning 25 kg - 6, 6,
- Kände mig ruskigt opepp.
55 kg - 1.
- Körde ett rep och insåg att jag kanske iaf borde köra på låga vikter om jag nu skulle förstöra migsjälv i smithen. Sänkte.
45 kg - 6
- Här tröttnade jag totalt. Kändes mest dumt att köra i smithen iaf. Ska man göra något, så ska man göra det rätt. Struntade i smithen och tog mig till benpress.

Benpress
85 kg - 5, 5, 5,

Raka benspark
35 kg - 10, 10,
30 kg - 10

Good Mornings
25 kg - 10, 10, 10,
- Blev på ruskigt bra humör. Älskar denna övningen. Slaget om powerracken hade jag skakat av mig och körde på hårt. Plötsligt var det dessutom fullt med folk på gymmet. Enda tjej vid fria vikterna som vanligt, och det var knappt att man fick plats att köra övningen.

Raka Mark
25 kg - 10
35 kg - 10, 10,
- Bestämde mig för ännu en övning för hamstrings. Ville pina lite..:devil:

Vadpress i Smith
65 kg - 10, 10, 10
- Här gjorde det ont, ont, ont

Crunches med vikt
10 kg - 10, 10, 10,

Liggande benlyft
10, 10, 6
- Sista setet var en pina. Kunde knappt ta mig från mattan efteråt. :D

Kände mig riktigt nöjd efter passet iaf. Det var ett ruskigt skööönt pass också. Det sved härligt i hams, glutten och vaderna.. mums!

Rock'nRoll
2007-10-12, 15:45
Knäböj i smithen är en underskattad övning även om standarböj givetvis är bättre. Stark böj men slöar du inte lite i benpressen? :)

Edit: Känner mig hedrad av din signatur.

LadyInsane
2007-10-12, 15:53
Knäböj i smithen är en underskattad övning även om standarböj givetvis är bättre. Stark böj men slöar du inte lite i benpressen? :)

Edit: Känner mig hedrad av din signatur.

Böjen var pinsam. Gav upp övningen och slutförde den inte ens. :( Benpressen var inte särskilt bra nej, men benen kändes ganska tunga redan. Brukade göra 10'or på 95kg förut, men då var det som första övning. Har tappat mycket styrka när jag varit sjuk, men ska komma tillbaka:)

Hehe, raden syftar iofs på en Lita Ford låt....;) :D

überstarken
2007-10-12, 16:01
TRÄNING

Preppad till tårna!


Det var väl det jag misstänkte, inte undra på att du är så stark i bänken :(

LadyInsane
2007-10-12, 16:35
Det var väl det jag misstänkte, inte undra på att du är så stark i bänken :(

Fast det är jag ju inte..men det kommer;)

überstarken
2007-10-12, 16:47
Fast det är jag ju inte..men det kommer;)

130+kg kom vi ju fram till sist? :confused: Du får väl preppa mera annars ;)

LadyInsane
2007-10-12, 16:50
130+kg kom vi ju fram till sist? :confused: Du får väl preppa mera annars ;)

Haha, ja får väl börja snart om jag nu ska slå Bolio;)

GymTT
2007-10-12, 16:58
yeeeeeah, du måste haft meeegatrööckkk i gluteus efter det där?

flasha på hbj ikväll eller hemma,äta,film ?!

Nitrometan
2007-10-12, 17:22
Gött pass, LI.

Det tar sig.

LadyInsane
2007-10-12, 17:42
yeeeeeah, du måste haft meeegatrööckkk i gluteus efter det där?

flasha på hbj ikväll eller hemma,äta,film ?!

Ohyess. Imorgon lär den göra ont!:D

Vet inte alls vad jag ska göra ikväll. Jobbar inte, men har ingen motivation till att gå ut. Ingen hemma heller..sitter mest här, uttråkad. Är lite deppad över en grej tyvärr.

Gött pass, LI.

Det tar sig.

Tack Nitro!*cupid*

Timmi
2007-10-12, 18:37
Håller med Nitro.

Det tar sig sa mordbrännarn' :)

LadyInsane
2007-10-12, 18:45
Håller med Nitro.

Det tar sig sa mordbrännarn' :)

Thäänks mannen! Händer ikväll?

Själv funderar jag faktiskt på HBJ, men orken måste infinna sig. :Virro

Timmi
2007-10-12, 18:53
Thäänks mannen! Händer ikväll?

Själv funderar jag faktiskt på HBJ, men orken måste infinna sig. :Virro

För den här mannen händer inte så mkt, missade att köpa biljett till sittningen socionomerna har så jag spenderar kvällen med opti-återhämtning efter mitt pass idag som förövrigt går att läsa om i journalen

Dra en kopp kaffe eller fyra och åk dit åt mig. Ta en bild ut över scenen/dansgolvet, lägg upp den här och gör mig lite glad? Snela*kissass*

Ska no göra middag nu också *popcorn*

LadyInsane
2007-10-12, 19:05
För den här mannen händer inte så mkt, missade att köpa biljett till sittningen socionomerna har så jag spenderar kvällen med opti-återhämtning efter mitt pass idag som förövrigt går att läsa om i journalen

Dra en kopp kaffe eller fyra och åk dit åt mig. Ta en bild ut över scenen/dansgolvet, lägg upp den här och gör mig lite glad? Snela*kissass*

Ska no göra middag nu också *popcorn*

Har gjort ett halvt försök, men bästa polarn har inga pengar. Dricker kaffe gör jag iaf.

Är inte alls på partyhumör. Jag tror att dessa 6v utan festande har gjort mig avtrubbad. :Virro

Timmi
2007-10-12, 19:20
Har gjort ett halvt försök, men bästa polarn har inga pengar. Dricker kaffe gör jag iaf.

Är inte alls på partyhumör. Jag tror att dessa 6v utan festande har gjort mig avtrubbad. :Virro

Att du försöker uppskattas ;) Om inget annat kan ni gå dit och leva på könsrollerna och slippa betala för nått...

Hearhear!

thatkrillesshow
2007-10-12, 19:23
Fint pass jossan!! Nästa gång säger du "damerna först" o slår en pose så får du powerracken ska du se;)

Raka mark äger verkligen!!! Lätt skönaste benövningen, garanterad träningsverk dan efter:hbang:

För att citera TT: "kööööööttttttaaa!!!!"

LadyInsane
2007-10-12, 19:26
Att du försöker uppskattas ;) Om inget annat kan ni gå dit och leva på könsrollerna och slippa betala för nått...

Hearhear!

Garv... bekräftelsebruttan i mig hade iofs tyckt om att dra dit. Måste bli på partyhumör först. We'll see....iofs står det mellan HBJ och Idol med familjen. HJÄLP!


Fint pass jossan!! Nästa gång säger du "damerna först" o slår en pose så får du powerracken ska du se;)

Raka mark äger verkligen!!! Lätt skönaste benövningen, garanterad träningsverk dan efter

Tack Sötis!*cupid*

Hehe... nej nej. Inget sånt, fast iofs kanske jag kunde utmanat honom på armbrytning om vem som skulle få powerracken! Ska lätt användas nästa gång!*flex*

Yees.. men prova GM dammit;)

LadyInsane
2007-10-13, 08:20
Dagens status:

Ohhmy vilken träningsvärk! *cupid* :D

Idag blir det vilodag och det känns faktiskt lite jobbigt. Ser framemot bänkpasset imorgon!:hbang:

Sundsarn
2007-10-13, 08:28
Dagens status:

Ohhmy vilken träningsvärk! *cupid* :D

Idag blir det vilodag och det känns faktiskt lite jobbigt. Ser framemot bänkpasset imorgon!:hbang:

yeah! :hbang:

härlig känsla att längta till nästa pass när man precis fått träningsvärk från första. Way to go :thumbup:

LadyInsane
2007-10-13, 09:14
yeah! :hbang:

härlig känsla att längta till nästa pass när man precis fått träningsvärk från första. Way to go :thumbup:

Yey precis! Ganska ovanligt för mig dessutom...:D Ledig fredag och inget festande heller... what's goin'on?? Är jag på väg att bli en seriös tränande?:MrT:

thatkrillesshow
2007-10-13, 10:12
Yey precis! Ganska ovanligt för mig dessutom...:D Ledig fredag och inget festande heller... what's goin'on?? Är jag på väg att bli en seriös tränande?:MrT:

Nu e man stolt*kissass*

LadyInsane
2007-10-13, 10:16
Nu e man stolt*kissass*

Allt för dig!*cupid*

Timmi
2007-10-13, 11:19
Oh my. Kul att läsa det här :)
Då kommer bänkandet gå lysande imorn antar vi.

Rock'nRoll
2007-10-13, 14:56
Hehe, raden syftar iofs på en Lita Ford låt....;) :D


Ahh säääkert.

machine gun
2007-10-13, 14:59
HBJ ikväll? Risken finns att jag och packet dyker upp där, men det beror på om vi lyckas slita oss från förfesten eller inte, haha.


Btw så vill jag minnas att du skrev nåt om tjejträningsträff tidigare (orkade inte leta upp inlägget nu) och jag är helt klart på isf. Det vore jättekul! Och jag är svagare än dig i bänk, så du kommer få känna dig ännu mer böff då ;)

LadyInsane
2007-10-14, 13:06
Oh my. Kul att läsa det här
Då kommer bänkandet gå lysande imorn antar vi.

Yeees, det hoppas jag på!

Ahh säääkert.

:naughty:

HBJ ikväll? Risken finns att jag och packet dyker upp där, men det beror på om vi lyckas slita oss från förfesten eller inte, haha.


Btw så vill jag minnas att du skrev nåt om tjejträningsträff tidigare (orkade inte leta upp inlägget nu) och jag är helt klart på isf. Det vore jättekul! Och jag är svagare än dig i bänk, så du kommer få känna dig ännu mer böff då ;)

Tyvärr. Blev inget HBJ igår. Har haft gäst över under helgen så festandet har fått vila...:D

Gött med träningsträff. Jag kan starta en tråd med lite olika datumen senare idag så ser vi vad som passar bäst. :)

Hur var HBJ då?;)

machine gun
2007-10-14, 13:17
Gött med träningsträff. Jag kan starta en tråd med lite olika datumen senare idag så ser vi vad som passar bäst. :)

Ja, gör det :)

Hur var HBJ då?;)

Behöver jag säga att vi aldrig kom iväg? ;) Blev kvar på inflyttningsfesten tills sent inatt. Många fulla hårdrocksdrägg blev det :D

LadyInsane
2007-10-14, 13:17
STATUS:

NU blir det bäääänkpass!

Har inte fått mycket sömn...alls....*whistle*

Detta står på schemat:
-bänkpress 3x5
-lutande hantelpress 2x10
-militärpress 3x10
-drag till hakan 2x10
-triceps extensions 3x10

Förhoppningsvist går det bättre än förra gången!!*flex*

Tjuckot
2007-10-14, 13:21
Har inte fått mycket sömn...alls....*whistle*


:naughty:

LadyInsane
2007-10-14, 13:23
:naughty:

shhhhhh:MrT:

Raggis
2007-10-14, 13:35
:naughty:

:D. Bra kämpat LI. Hur mår gästen? :)

Bolio
2007-10-14, 13:39
Sluta spekulera i dumheter. LadyInsane är oskuld och skall så förbli fram tills den dagen jag gifter bort henne med Yankee eller GymTT.

Hoppas och tror att passet går bra. Blir 3x10 för jobbigt i militärpress funkar det att köra 2x10 också. Axlarna får redan fett med spö när du kör bänkpress och hantelpress.

Kör riktigt hårt idag. Jag tror på denna dag.

Raggis
2007-10-14, 13:40
Sluta spekulera i dumheter. LadyInsane är oskuld och skall så förbli fram tills den dagen jag gifter bort henne med Yankee eller GymTT.

Hoppas och tror att passet går bra. Blir 3x10 för jobbigt i militärpress funkar det att köra 2x10 också. Axlarna får redan fett med spö när du kör bänkpress och hantelpress.

Kör riktigt hårt idag. Jag tror på denna dag.

Jag har redan gift bort henne. Ledsen Bolio.

LadyInsane
2007-10-14, 13:47
.

Hoppas och tror att passet går bra. Blir 3x10 för jobbigt i militärpress funkar det att köra 2x10 också. Axlarna får redan fett med spö när du kör bänkpress och hantelpress.

Kör riktigt hårt idag. Jag tror på denna dag.

Det ska jag! Militärpress är en av favoriterna så jag ska banne mig spöa axlarna rejält!:hbang:

Timmi
2007-10-14, 13:47
Bänken kommer säkerligen gå lysande idag :)

Bortgift både en och två gånger och jag får inget höra? Vad är detta?

LadyInsane
2007-10-14, 13:53
Bänken kommer säkerligen gå lysande idag :)

Bortgift både en och två gånger och jag får inget höra? Vad är detta?

Det hoppas jag på. :thumbup:


LadyInsane kan inte bli bortgift. ;)

Bolio
2007-10-14, 13:54
Jag har redan gift bort henne. Ledsen Bolio.

Är det verkligen så man tilltalar den mäktigaste människan man någonsin kommer att få tala med?

Jag vill att du ber om ursäkt genast.

Raggis
2007-10-14, 14:03
Är det verkligen så man tilltalar den mäktigaste människan man någonsin kommer att få tala med?

Jag vill att du ber om ursäkt genast.

Mäktigast as in fler posts än mig ^^? Oh well, nog spammat i stackars LI's journal.

Bolio
2007-10-14, 14:09
Mäktigast as in fler posts än mig ^^? Oh well, nog spammat i stackars LI's journal.

Nej, mäktigast as in mäktigast. Bar none. Och du har ingen fucking jävla aning.

Men ja, nog spammat. :)

LadyInsane
2007-10-14, 16:54
TRÄNING

Yeeey!

Cross 5 min
- Tänkte köra kort för att få powerracken..damn vad händer? Jo en annan kille hinner innan mig. Dessutom var den mindre Smithen (Stång 15kg) även upptagen. Kände inte för att köra i en Smith vars stång väger 30kg. Då får man ju inte lassa på så mycket vikter..:Virro

Det blev..

Hantelpress
14 kg - 6
- Gick ut hårt vilket jag ångrar. Borde värmt upp lite mer. Fortsatte inte på 14 kg utan passare.
12 kg - 10, 10,

Lutande hantelpress
12 kg - 6, 5
- Var tänkt att jag skulle gjort 2*10 men hittade inte 10kg:arna någonstans..*gah!*

Militärpress
15 kg - 10, 10, 8

Drag till hakan
20 kg - 10, 10
- Ha, en större kille än jag körde även drag till hakan på 20 kg.. MOhahahaha!

Tricepsext i CC
30 kg - 10, 6
25 kg - 10, 8

Push Downs i CC
25 kg - 10, 10,
27.5 kg - 8

Jag är riktigt nöjd med axel-övningarna idag. Det kändes bra och förväntar mig ruskig träningsvärk imorgon.

Stör mig fortfarande lite på att jag inte fick bänka.

Det var skönt att pina Triceps lite i slutet av passet, vilket resulterade i en mysig pump..

Bjuder på en tricepsbild....hade verkligen pump även om det inte ser så mycket ut för världen...


43397

Lepras
2007-10-14, 17:01
50+armar!! Du borde få bättre tryck om du spänner ut hela armen?

Var på HarryBjames igår också,,,men ingen Ladyinsane...börjar tappa hoppet..:(

Bolio
2007-10-14, 17:02
Fint pass tjejen.

Att du fick köra hantelpress och inte bänkpress är absolut ingen fara. Hantelpress funkar också. Dock förstår jag inte varför du inte kan vänta eller köra emellan folk? Om jag skall köra knäböj och någon har ockuperat powerracket, så väntar jag helt enkelt. Om det är bänk så frågar jag om jag får köra emellan. Du måste lära dig detta. Ok?

Bra pass i övrigt, även om jag tycker att du kunde kört med 14 kg-hantlarna i hantelpressen. Dock skall du alltid värma upp först! Dessutom är tanken att du skall köra en pyramid upp till en maxfemma, d.v.s. något i stil med detta:

Gör 10-15 snabba reps med 5 kg-hantlarna.

Vila kort.

Gör 5 reps med 10 kg-hantlarna.

Gör 5 reps med 12 kg-hantlarna.

Gör 5 reps med 14 kg-hantlarna.

Klarar du att höja?

Försök göra 5 reps på 16 kg-hantlarna.

Du kanske klarar 4 reps. Då är du klar.

Klarar du 6 reps, höj till 18 och gör så många du klarar.

Riktigt fin arm faktiskt. Estetiskt tilltalande som fan och triceps syns definitivt!

Raggis
2007-10-14, 17:06
Mycket bra pass Jossis! Fina pressar och pushdowns.

LadyInsane
2007-10-14, 17:11
50+armar!! Du borde få bättre tryck om du spänner ut hela armen?

Var på HarryBjames igår också,,,men ingen Ladyinsane...börjar tappa hoppet..:(

Tack!:)

Alright, kör på det vid nästa posedown!

Jag vet, blev inget HBJ igår. Lovar dock att jag kommer gå dit på fredag nästa vecka. Är ruskigt partysugen och har redan dragit ihop ett gäng. Bestämmer du dig för att dra dit då kan jag lova med 100% att jag är där. :)

Fint pass tjejen.

Att du fick köra hantelpress och inte bänkpress är absolut ingen fara. Hantelpress funkar också. Dock förstår jag inte varför du inte kan vänta eller köra emellan folk? Om jag skall köra knäböj och någon har ockuperat powerracket, så väntar jag helt enkelt. Om det är bänk så frågar jag om jag får köra emellan. Du måste lära dig detta. Ok?

Bra pass i övrigt, även om jag tycker att du kunde kört med 14 kg-hantlarna i hantelpressen. Dock skall du alltid värma upp först! Dessutom är tanken att du skall köra en pyramid upp till en maxfemma, d.v.s. något i stil med detta:

Gör 10-15 snabba reps med 5 kg-hantlarna.

Vila kort.

Gör 5 reps med 10 kg-hantlarna.

Gör 5 reps med 12 kg-hantlarna.

Gör 5 reps med 14 kg-hantlarna.

Klarar du att höja?

Försök göra 5 reps på 16 kg-hantlarna.

Du kanske klarar 4 reps. Då är du klar.

Klarar du 6 reps, höj till 18 och gör så många du klarar.

Riktigt fin arm faktiskt. Estetiskt tilltalande som fan och triceps syns definitivt!


Just idag har jag verkligen ingen tid alls. Brorsan fyllde 17 och vi skulle äta vid 5 så ville verkligen vara hemma i tid. Är väl oftast den anledningen till att jag inte väntar. Har börjat köra effektivt och tycker att det passar mig bättre. Tiden går snabbt och träningen känns mer värdefull. Att behöva sitta och dega känns mest dum.

Detta med pyramid är verkligen ett nytt fenomen för mig. Ska kopiera texten och ta med mig den till nästa bröst-pass!

Tack för komplimangen gällande armen. Är faktiskt riktigt nöjd med mina armar just nu. Jag tycker om att de både ser slimmade, samt muskulösa ut. :)

Mycket bra pass Jossis! Fina pressar och pushdowns.

Åhh tack så mycke Jocke!

thatkrillesshow
2007-10-14, 17:55
Gött skit;) Fina hantelpressar:thumbup:

(Helt offtopic: snygg tatuering;) va förställer det?)

LadyInsane
2007-10-14, 18:10
Gött skit;) Fina hantelpressar:thumbup:

(Helt offtopic: snygg tatuering;) va förställer det?)

Thanks sötis!!:)

Den är från SaganOmRingen. Gaddade mig när jag var 15 under LOTR-hysterin..:D Var samt är idag ett jättestort fan. Betyder odödlig. (Halsbandet som Aragorn får av Arwen..)

mela
2007-10-14, 18:39
Jag ser tricepsen jag ser den! :bow:

LadyInsane
2007-10-14, 18:39
Jag ser tricepsen jag ser den! :bow:

Aww vad glad jag blir!*cupid*

mela
2007-10-14, 18:41
Aww vad glad jag blir!*cupid*

Vill du ge den till mig? 20års present? Du har 2 månader på dig att bygga en mäktig hästsko *flex*

LadyInsane
2007-10-14, 18:42
Vill du ge den till mig? 20års present? Du har 2 månader på dig att bygga en mäktig hästsko *flex*

Hehe självklart!:D

Har ju sedan 7 månader till för att bygga mig en egen till min egna 20-årsdag:D

Timmi
2007-10-14, 19:15
Riktigt bra pass tant. Du kommer vara större än mig till jul :D

mela
2007-10-14, 19:23
Hehe självklart!:D

Har ju sedan 7 månader till för att bygga mig en egen till min egna 20-årsdag:D

*flex* Då är du grovf om du fortsätter som du gör nu.
LI the new female version of Arnold? *drool*

LadyInsane
2007-10-14, 20:12
*flex* Då är du grovf om du fortsätter som du gör nu.
LI the new female version of Arnold? *drool*

Riktigt bra pass tant. Du kommer vara större än mig till jul :D

DÄR ÄR DILEMMAT!

Vad vill jag egentligen?

Just nu är jag nöjd. Jag är inte som jag brukar vara när jag är som smalast utan har mer kurvor. Tycker jag om det? Både ja och nej. Min självkänsla är så bottndad i min ätstörning. Är jag smal är jag glad, några kilo plus och jag mår förjävligt. Just nu strider jag med migsjälv. Jag vet att jag skulle må bättre om jag droppade några kilon till. "Bara för att". Fast vad är att må bättre? Vet inte...mitt huvud är så snurrigt. Bättre borde istället vara att faktiskt arbeta mitt huvud till att vara "riktigt nöjd" med hur jag ser ut nu. Det är tufft..men det är målet. Fytusan vilken osammanhängande text.

Vill jag bli grov? Nej tack. Jag vill inte vara stor, biffig, böff... Faktiskt inte. Jag önskar att jag hade velat det, men just nu vill jag inte det. Jag har fortfarande inte helt hämtat mig och det sista jag vill är att känna mig "stor" oavsett ifall det är muskler eller fett...

usch.. mitt huvud är jobbigt.

mela
2007-10-14, 20:16
DÄR ÄR DILEMMAT!

Vad vill jag egentligen?

Just nu är jag nöjd. Jag är inte som jag brukar vara när jag är som smalast utan har mer kurvor. Tycker jag om det? Både ja och nej. Min självkänsla är så bottndad i min ätstörning. Är jag smal är jag glad, några kilo plus och jag mår förjävligt. Just nu strider jag med migsjälv. Jag vet att jag skulle må bättre om jag droppade några kilon till. "Bara för att". Fast vad är att må bättre? Vet inte...mitt huvud är så snurrigt. Bättre borde istället vara att faktiskt arbeta mitt huvud till att vara "riktigt nöjd" med hur jag ser ut nu. Det är tufft..men det är målet. Fytusan vilken osammanhängande text.

Vill jag bli grov? Nej tack. Jag vill inte vara stor, biffig, böff... Faktiskt inte. Jag önskar att jag hade velat det, men just nu vill jag inte det. Jag har fortfarande inte helt hämtat mig och det sista jag vill är att känna mig "stor" oavsett ifall det är muskler eller fett...

usch.. mitt huvud är jobbigt.

Tänker du såhär så behöver du lära dig att acceptera hur du ser ut nu. För du är smal, och du har en fin kropp. Det säger jag inte för att jag tycker att du ska höra det, utan jag är fullt ärligt.

Kanske borde du arbeta med dig själv psykiskt. Bli av med den skeva kroppsuppfattning och lära dig att leva med din ätstörning. Du kommer förmodligen, liksom jag, alltid att ha en skev bild till mat och till din kropp. Men det går att lära sig att leva med det.

LadyInsane
2007-10-14, 20:22
Tog ny tricepsbild:

Ännu bättre!!:)
43408
En pose-bild också...:D
43411

tntballe
2007-10-14, 21:22
ohh mäktiga hästsko *flex*

Luttis
2007-10-14, 21:47
Du är ju så himla fin och snygg som du ser ut nu! Vet av egen erfarenhet hur du känner dej och det är bara att kämpa vidare, men har man väl fått upp ögonen och börjat acceptera att man har en skev självbild (och det har ju du insett :thumbup: )så är det ett otroligt stort steg i rätt riktning (även fast det tar väldigt lång tid, kanske aldrig) att bli helt fri från "fixeringen"... Det har hjälpt mej mycket att titta på människor (läs:tjejer) i min omgivning som jag tycker är superfina, och de är inte tokdeffade eller övermänskligt muskliga.. De är helt normala tjejer! Hur kan då jag tycka dom är fina i kroppen medan jag själv måste vara toktränad för att kunna vara omtyckt?? Det är ju helt absurt! Ojoj, blajjade iväg lite väl, men det gick av bara farten.. Hursomhelst är du toksnygg nu och behöver enligt mej absolut inte tappa några kilon!! Fundera bara ut vad du egentligen vill och vad du innerst inne skulle må bäst av!

Rahf
2007-10-14, 23:09
You're fine as you are cutie. You know I always tell the truth.

LadyInsane
2007-10-15, 08:18
Tänker du såhär så behöver du lära dig att acceptera hur du ser ut nu. För du är smal, och du har en fin kropp. Det säger jag inte för att jag tycker att du ska höra det, utan jag är fullt ärligt.

Kanske borde du arbeta med dig själv psykiskt. Bli av med den skeva kroppsuppfattning och lära dig att leva med din ätstörning. Du kommer förmodligen, liksom jag, alltid att ha en skev bild till mat och till din kropp. Men det går att lära sig att leva med det.

Ja, jag har på sätt och vis lärt mig att leva med det. Jag skulle inte säga att jag är fast i tankarna, men de finns kvar. Tack för dina ord Mela, betyder mycket när någon som vet tar sig tid att skriva.

Du är ju så himla fin och snygg som du ser ut nu! Vet av egen erfarenhet hur du känner dej och det är bara att kämpa vidare, men har man väl fått upp ögonen och börjat acceptera att man har en skev självbild (och det har ju du insett :thumbup: )så är det ett otroligt stort steg i rätt riktning (även fast det tar väldigt lång tid, kanske aldrig) att bli helt fri från "fixeringen"... Det har hjälpt mej mycket att titta på människor (läs:tjejer) i min omgivning som jag tycker är superfina, och de är inte tokdeffade eller övermänskligt muskliga.. De är helt normala tjejer! Hur kan då jag tycka dom är fina i kroppen medan jag själv måste vara toktränad för att kunna vara omtyckt?? Det är ju helt absurt! Ojoj, blajjade iväg lite väl, men det gick av bara farten.. Hursomhelst är du toksnygg nu och behöver enligt mej absolut inte tappa några kilon!! Fundera bara ut vad du egentligen vill och vad du innerst inne skulle må bäst av!

Luttis du sätter verkligen huvudet på spiken. Jag har aldrig brytt mig om mina kompisars kroppar. De är lite smårunda eller spikraka men jag älskar dem allihop. Ändå tycker jag att JAG måste se perfekt ut..:Virro Likaså gäller killar... jag har egentligen inga ytliga krav som de måste leva upp till. Ändå intalar sig min skalle att jag måste se ut på ett speciellt sätt för att få uppmärksamhet. Det är förbannat idiotiskt.

Jag tycker om mig själv nu och jag ska arbeta med min skalle. Få envisa, inre J att inse att hon är bra. :) Tack för dina ord!:)

You're fine as you are cutie. You know I always tell the truth.

Thank U sweetie! I've missed U, what U've been up 2?

LadyInsane
2007-10-15, 08:19
ohh mäktiga hästsko *flex*

Yes, den finns där!:)

LadyInsane
2007-10-15, 08:23
Träning på g!

Ska iväg tidigt till gymmet. Är taggad som fan!:hbang:

Det blir markpasset! Den här gången ska jag sno skivstången innan någon bestämmer sig för att börja bänka eller whatever.. Då slår jag en krabba och skriker "24'inch-guns in Ya FACE!"

tntballe
2007-10-15, 08:25
Träning på g!

Ska iväg tidigt till gymmet. Är taggad som fan!:hbang:

Det blir markpasset! Den här gången ska jag sno skivstången innan någon bestämmer sig för att börja bänka eller whatever.. Då slår jag en krabba och skriker "24'inch-guns in Ya FACE!"

armbågar funkar oxå. först armbåge, sen slå en krabba.

lectris
2007-10-15, 08:27
Just nu strider jag med migsjälv. Jag vet att jag skulle må bättre om jag droppade några kilon till. "Bara för att"


Sweetie. Du har så stora krav på dig själv, som du antagligen aldrig fullt kommer kunna uppnå eftersom det är så ätstörningar fungerar. Din självbild är din spegel, men eftersom spegeln är skev så kommer den aldrig visa exakt vad det är du vill se. Att gå ner "bara för att" grundar sig nog i ett kontrollbehov, du vill bevisa för dig själv att du är stark, du kan om du bara vill! Det har egentligen alltså inte med ditt utseende att göra. Men för att må bra behöver man ibland flytta kontrollbehovet från sin kropp, skaffa en annan sysselsättning som inte är bunden till träning eller kost, som du kan styra över och få framsteg inom. Bäst är om du får hjälp av någon kunnig med att stärka din självkänsla och lär dig uppskatta dig själv för den vackra tjej som du faktiskt är.

Kanske är det dags att lägga alla krav på hyllan ett tag och bara träna för att bibehålla en stark och fungerande kropp i första hand :)