handdator

Visa fullständig version : Whey-80


Stryk
2007-10-06, 08:33
Jag har hört många olika åsikter om GG's Whey-80, vissa påstår att det innehåller en hel massa socker som inte redovisas och att man i stortsätt lika gärna kan drick Oboy istället. Medan andra påstår att det är prima grejer till mycket bra pris. Någon som VET hur det ligger till? :Virro

Sverker
2007-10-06, 08:36
Då är det ett brott mot livsmedelslagen.
Innehållet i förpackningen ska överenstämma med innehållsdeklarationen.

Kolozzeum är fel forum för den frågan så kontakta tillverkaren eller återförsäljaren.

Rahf
2007-10-06, 08:37
Socker som inte redovisas? Om det kom fram på någon kvalitetskontroll så skulle nog tillverkaren få se fram emot saftiga böter eller liknande. Whey-80 är nog varken bättre eller sämre än något annat protein på marknaden.

Att det skulle vara tillsatt socker utöver som sötningsmedel i proteinprodukten ställer jag mig tveksam till.

King Grub
2007-10-06, 08:38
Jag minns tester på proteinhalten i proteinpulver som säljs i Sverige för ett tiotal år sedan, och det var förhållandevis stora skillnader mot innehållet som deklarerades på förpackningen. Jag tvivlar på att någon här har analyserat innehållet i ett laboratorium, men jag törs ändå säga, att påståenden att ett känt svenskt proteinpulver skulle vara likvärdigt med O'Boy är rent nonsens.

I testet var det bara TwinLab som innehöll lika mycket protein som det deklarerades, medan Weiders innehöll... 14% mindre än vad det stod på burken, om jag minns rätt. Men det var som sagt minst 10 år sedan det testet gjordes. Undrar om det var Råd&Rön? Minns inte riktigt.