handdator

Visa fullständig version : Renault Mégane!


Zatra
2007-10-05, 22:50
Tja!


Jag håller fortfarande på att leta bil!

Och jag undrar nu om det finns någon kunnig person som har något att säga om Renault Mégane?

Är det en bra bil?

Jag har tänkt lägga runt 40 000 kr och kommer därför ha råd med en 99a lr 00a.


Jag är ute efter en bil som inte kommer krångla, och är billig att äga.

StefanC
2007-10-05, 22:52
Vet inte om den är billig att äga, men vad jag har hört så är Renault dyra att laga.

Viktor_Balck
2007-10-05, 22:57
Min bror hade en sån, en 99:a, och kamremen på den pajade efter drygt 20000 mil, den var bytt vid 12 och skall väl bytas var 12000:e mil. Tror det var så här iaf, bilar är inte min starka sida.

Han blev tvungen att sälja den för en billig peng efter det då ny motor skulle kostat skjortan, annars så var den väl helt okej, vet inte hur det är med andra Renault Megane

agazza
2007-10-05, 23:00
peugeot 406an istället

Zatra
2007-10-05, 23:02
peugeot 406an istället

Det är ju en stor familjebil... jag är ute efter en liten, billig bil.

typ corolla, golf lr mazda 323

Arf Pingvin
2007-10-05, 23:03
Bilprovningen har en bok med statistik över vanliga fel på bilar. Nu kommer jag inte ihåg siffrorna för Megane (som jag tror är en hygglig bil) men Renault Laguna hade tror jag 38% underkända. Det är inte bra. Subaru Impreza och Toyota Corolla har typ alltid bäst statistik.

agazza
2007-10-05, 23:03
mazda är en skitbil och 406an drar runt 0.5, annars rekommenderar jag en vanlig golf3a 1.8cl eller en golf4 tdi

panzerpig
2007-10-05, 23:12
http://www.bilar.konsumentverket.se/mallar/sv/kopguide1.asp?lngCategoryId=1444
där kan du jämföra olika bilmodeller. Du ser vad dom fått för "poäng" i besiktningen.
min kollega har en megane, men en nyare 2004 tror jag. hon har haft strul med att servicelampan lyser varannan gång hon startar bilen, fick lämna in den, vet inte vad dom sa. det är väl som med alla nya bilar, för mycket elektronik som gör dom lika buggiga som en dator...

StefanC
2007-10-05, 23:12
http://www.automarket.bg/wallpaper/peugeot_406_2.jpg

Är detta en stor familjebil enligt dig?

Zatra
2007-10-05, 23:16
http://www.automarket.bg/wallpaper/peugeot_406_2.jpg

Är detta en stor familjebil enligt dig?

nej:D

tänkte lite fel... men den ser dyr ut... dyrare än dom 40 000 jag tänkt lägga...

agazza
2007-10-05, 23:22
40 till 50 för typ en 00

den på bilden tror jag dock är en 306 kolla blocket dom är billiga

StefanC
2007-10-05, 23:24
40 till 50 för typ en 00

den på bilden tror jag dock är en 306 kolla blocket dom är billiga

Den ska vara en 406 enligt google. Men det är ju iaf inte helt 100.

Iaf en av dem äldre 406:orna.

tp_88
2007-10-05, 23:25
den på bilden tror jag dock är en 306 kolla blocket dom är billiga
Det ser snarare ut som en 406 Coupe, och dom kan jag inte tänka mig att man får för några 40k...

Men inte är 406 sedan någon familebil den heller, i min mening. Personligen hade jag såklart köpt en BMW 318.

agazza
2007-10-05, 23:29
http://www.blocket.se/vi/13660415.htm?ca=4_s

bmw är ett lyxmärke och försäkring och reservdelar kostar därefter

peugeot är en bra bruksbil

själv blir det en a5 när kassan tillåter det:)

tp_88
2007-10-05, 23:33
bmw är ett lyxmärke och försäkring och reservdelar kostar därefter
Försäkring ok, men det blir ju inte så blodigt ändå eftersom man antagligen skriver en 40k bil på trafikförsäkring.

Reservdelar kan du glömma, om det någonsin har varit på det sättet så är den tiden förbi.

agazza
2007-10-05, 23:37
min tjejs pappa ha en 318 som går sönder minst en gång om året men han sköter den ganska dåligt också och den verkar vara dyr på reservdelar. Inte för att jag kan olika priser på olika bilar men bmw brukar väl ligga i det övre lagret.

en peugeot 406 99 tycker jag är en grymt bra bil för pengarna iaf

tp_88
2007-10-05, 23:41
min tjejs pappa ha en 318 som går sönder minst en gång om året men han sköter den ganska dåligt också och den verkar vara dyr på reservdelar. Inte för att jag kan olika priser på olika bilar men bmw brukar väl ligga i det övre lagret.

en peugeot 406 99 tycker jag är en grymt bra bil för pengarna iaf
Exakt.

Att såga en hel modellserie för att du känner någon som krånglar är väl... tvivelaktigt, för att vara vänlig. Vi har t.ex. haft vår BMW i över 4år (en hel del motor med, vilket brukar förknippas med problem av många), och har bytt bromsskivor fram och ett gäng glödlampor. Den har gått ~20k nu...

Det är väl inget större fel på den, men vad skulle vara så fantastiskt bra med den? Nu är väl kanske inte det prio 1 för trådskaparen; men den är om jag inte minns helt fel osäker, t.ex.

agazza
2007-10-05, 23:50
ödmjukhet var det ja.

Jag kan inte ALLA listpriser på ALLA reservdelar till ALLA bilar. Men bmw brukar vara dyrare än genomsnittet.

peugeot Pris: 43 000:- Årsmodell: 1999 Miltal: 14 000 - 14 999
bmw 316i Pris: 49 900:- Årsmodell: 1998 Miltal: 14 000 - 14 999

var närmaste jag kom i hela sverige

Baan
2007-10-05, 23:52
Exakt.

Att såga en hel modellserie för att du känner någon som krånglar är väl... tvivelaktigt, för att vara vänlig. Vi har t.ex. haft vår BMW i över 4år (en hel del motor med, vilket brukar förknippas med problem av många), och har bytt bromsskivor fram och ett gäng glödlampor. Den har gått ~20k nu...

Det är väl inget större fel på den, men vad skulle vara så fantastiskt bra med den? Nu är väl kanske inte det prio 1 för trådskaparen; men den är om jag inte minns helt fel osäker, t.ex.

en hel del motor med - som i att det är en större motor? det klassiska är väl att förknippa säg en V6a eller V8a med hållberhet och evighetsmaskiner (farsan tjötar alltid om hur bra sexor är lite generellt när vi snackar bilar). jämfört med säg forserade fyror

agazza
2007-10-05, 23:54
ha, du editade hela texten din typ, nu ska jag sova. för priset 40 tusen anser jag att man får mer bil för pengarna ifall man köper en peugeot än bmw. 100.000 självklart bmw och 400 en audi a5, gonatt nu

MaW
2007-10-05, 23:59
Jag såg ett rätt intressant program på tv.. där bilägare hade gjort omdömen av sina bilar.. typ alla bilmärken/modeller var med..
9 av de 10 som låg allra längst ner på listan var franska bilar, peugot, citroen samt renault...
Jag har flera kompisar som åker/har åkt franskt och jag skulle inte ta i skiten med tång ens...

StefanC
2007-10-06, 00:10
Exakt.

Att såga en hel modellserie för att du känner någon som krånglar är väl... tvivelaktigt, för att vara vänlig. Vi har t.ex. haft vår BMW i över 4år (en hel del motor med, vilket brukar förknippas med problem av många), och har bytt bromsskivor fram och ett gäng glödlampor. Den har gått ~20k nu...



Du gör ju tvärtemot han nu, säger att dem är bra bara för att eran BMW inte har krånglat. Visst finns det både bra och dåliga bilar, jag som jobbar på Volvo PV vet hur lätt det är att missa en pytteliten sak som gör stor skillnad när det har rullat ett par hundra mil. Men jag försöker inte få någon att tro att BMW är dåliga eller så, det är ju trots allt BMW jag helst vill ha.

Sen säger du mer eller mindre att dem inte är dyrare i reservdelar, kolla in mekonomen så ska du få se på skillnader.

Och sist men inte minst, jag känner ett antal människor som äger bilar mellan 30k-50k, och ingen av dem skulle få för sig att endast sätta en trafikförsäkring för att komma undan billigare. Alla av dem har helförsäkring för att olyckor händer väldigt lätt om minst när man anar det.

Mental
2007-10-06, 00:28
Kör en renault megane BA -98
Drar inte mycket soppa, billig att försäkra, men då min bil har gått över 20k mil så får man serva rätt mycket, har bytt hjullager runt om, nytt avgassystem, kamrem, sen hade jag elfel, men det var bara en avskavd jordkabel, fixades med eltejp och motorfelslampan tändes det visade sig vara tändstiften som behövde bytas. även bormsbelägg och liknande var det dags för, antagligen fjädrar snart med :D

Allt som allt, en bra bil, men man lär sköta den, byt olja och filter en gång om år så håller den sig snäll, och räkna med slitage.

bertbert
2007-10-06, 08:41
Mitt råd är att med den budgeten köpa en riskokare istället. Japanska bilar går sönder mindre än europeiska.

Pellefant
2007-10-06, 09:07
Toyota Corolla brukar vara populär i samma storlek och prisklass. Titta även på den.

Zatra
2007-10-06, 09:45
Toyota Corolla brukar vara populär i samma storlek och prisklass. Titta även på den.

Japp, jag är inne även på den... Nackdelen är väl att den är dyrare

hultman
2007-10-06, 09:50
bmw är ett lyxmärke och försäkring och reservdelar kostar därefter


Hahha. OK! Varför skulle BMW vara ett lyxmärke?

tp_88
2007-10-06, 10:05
Du gör ju tvärtemot han nu, säger att dem är bra bara för att eran BMW inte har krånglat. Visst finns det både bra och dåliga bilar, jag som jobbar på Volvo PV vet hur lätt det är att missa en pytteliten sak som gör stor skillnad när det har rullat ett par hundra mil. Men jag försöker inte få någon att tro att BMW är dåliga eller så, det är ju trots allt BMW jag helst vill ha.

Sen säger du mer eller mindre att dem inte är dyrare i reservdelar, kolla in mekonomen så ska du få se på skillnader.

Och sist men inte minst, jag känner ett antal människor som äger bilar mellan 30k-50k, och ingen av dem skulle få för sig att endast sätta en trafikförsäkring för att komma undan billigare. Alla av dem har helförsäkring för att olyckor händer väldigt lätt om minst när man anar det.
... Jag skrev att BMW höll skitbra för att våran gjort det? Tror du på fullaste allvar att jag är så dum att jag först skriver att man absolut inte kan göra så, och sedan göra precis samma sak själv?

Jag vet t.ex. att det "reservdelspaketet" som Automotorsport alltid har som reverens i sina tester var ungefär lika dyrt till Volvo S80 som till vår 5-serie. Volvo anses säkert av många vara billiga på reservdelar, men den epoken gick i graven med 9-serien. Sen ett exempel till jag på rak arm kommer på är CarolineW's tråd om Polon, med sliten koppling, den kostade lika mkt som till våran, trots att kopplingen bara ska hålla för 1/3 av vridet.

Skillnaderna i reservdelar, bland nyare modeller (volvo 7-, 9-serien osv är såklart löjligt billiga) är inte särkilt stor imo.

Antingen har dom extremt tråkiga bilar som dom kommer undan riktigt billigt med ändå, eller så förstår jag dom inte alls. Helförsäkringen lär ju äta upp värdet i ett nafs annars.

agazza
2007-10-06, 11:08
Hahha. OK! Varför skulle BMW vara ett lyxmärke?

är du korkad?

Volvo V70 2,4D Classic Momentum -08
286 000:-

Chevrolet avalanche Flexifuel -08
439 000:-

Saab 9-3 2,0t Vector BioPower -08
312 600:-

kolla priset på blocket till att börja med, sedan kan man kolla kvaliteten.
Hur många engine of the year awards har bmw jämfört något annat bilmärke?

Mercedes, bmw och audi är lyx jämfört med nästan alla andra bilmärken ifall man skippar bugatti, ferrari, osv

eller har du så sjukt mycket pengar så audi bmw och mercedes är såna där billiga skitbilar?

vad är en seat för nåt då? något man har för att förvara hästbajs i?

tp_88
2007-10-06, 11:13
Saab 9-3 2,0t Vector BioPower -08
312 600:-
BMW 325i 305 000:-

Jag förstod inte riktigt vart du ville komma med ditt inlägg, men om det var att visa hur mkt billigare Volvo/Saab var så vet jag inte riktigt...

agazza
2007-10-06, 11:23
jämför rätt bil också, sammah hk och samma bränsle och alla vet även du, att bmw är i genomsnitt dyrare än saab volvo seat peugeot osv så gör dig inte löjlig

EDIT: och att bmw är ett lyxigare märke jämfört med dom.

tp_88
2007-10-06, 13:31
jämför rätt bil också, sammah hk och samma bränsle och alla vet även du, att bmw är i genomsnitt dyrare än saab volvo seat peugeot osv så gör dig inte löjlig

EDIT: och att bmw är ett lyxigare märke jämfört med dom.
BMW har väl inga etanolare, men en konvertering är inte jättedyr och bygger du etanol direkt istället skiljer det nog inte mycket ska du se.

Det är 218hk i BMW, vad har Saaben? 2,0T i 9-3an hade 175hk innan, har ett svagt minne av att den nyare har fått 210hk. Mer än BMWn kan jag inte tänka mig att den har iaf?

Lägg därtill fri service i 3år/8k mil osv på BMWn. BMW är dyrare ja, men också fan så mycket bättre. Men jag håller helt klart med Hultman; något lyxmärke tycker jag inte att det är.

agazza
2007-10-06, 14:16
BMW har väl inga etanolare, men en konvertering är inte jättedyr och bygger du etanol direkt istället skiljer det nog inte mycket ska du se.

Det är 218hk i BMW, vad har Saaben? 2,0T i 9-3an hade 175hk innan, har ett svagt minne av att den nyare har fått 210hk. Mer än BMWn kan jag inte tänka mig att den har iaf?

Lägg därtill fri service i 3år/8k mil osv på BMWn. BMW är dyrare ja, men också fan så mycket bättre. Men jag håller helt klart med Hultman; något lyxmärke tycker jag inte att det är.

säg vad du tycker är ett lyxmärke då?

en M6 är inte en lyxbil? *screwy*

skänk mig pengar så jag kan köpa en svensson M6:a så jag också kan ha något billigt färdmedel för att ta mig runt i.*whatever*

Men jag är glad för dig och hultman som kan pissa på sådana halvdana bilmärken.

tp_88
2007-10-06, 14:29
Men asså HAHAHA är du full? Ponera att Skoda bygger en bil som kostar 1 miljon, blir det ett lyxmärke då?

M6an kostar 1 miljon, den och 760n är dom enda bilarna i BMWs sortiment som kostar en miljon, eller strax över. Deras "vanliga" bilar är inte jättedyra och även om dessa två bilar (M6/760) tangerar den väldigt subjektiva gränsen för vad en lyxbil är, så är knappast median-BMWn det.

Vem har sagt att man "pissar" på något annat märke, bara för att man tycker BMW är bättre än många, men samtidigt inget lyxmärke?

Frippe_L
2007-10-06, 14:38
Men asså HAHAHA är du full? Ponera att Skoda bygger en bil som kostar 1 miljon, blir det ett lyxmärke då?

M6an kostar 1 miljon, den och 760n är dom enda bilarna i BMWs sortiment som kostar en miljon, eller strax över. Deras "vanliga" bilar är inte jättedyra och även om dessa två bilar (M6/760) tangerar den väldigt subjektiva gränsen för vad en lyxbil är, så är knappast median-BMWn det.

Vem har sagt att man "pissar" på något annat märke, bara för att man tycker BMW är bättre än många, men samtidigt inget lyxmärke?

+1

en 316ti compact är iaf ingen lyxbil oavsett hur många M3-märken och stora utblås man sätter på kebab-vagndragaren

Känns som han var tvungen att dra till med en dyr bil i modellprogrammet för att få rätt :-)

Audi A2 är ingen lyxbil för att de har S8 för 1,2 milj.

Mercedes A160 är väl inte heller direkt lyxig fast de har en bil som heter SLR McLaren att välja som nästa bil?

Peugeot skulle jag aldrig köpa efter att farsan haft sin 406a, bara krångel i 3 år sen kvaddade syrran den, var det bästa som kunde hända den bilen.

En polare hade en renault megane coupe innan och den var det masa elfel på efter varandra, när man blinkade så lös bromsljusen och ibland blinkade det när man spoalde spolarvätska, sen kokade den ett par ggr med för fläkten funkade inte riktigt.

Nästa bil blir nog en mellanklass BMW eller Audi för mig, typ 325-330i eller A4 2,0T Quattro (kör saab just nu)

agazza
2007-10-06, 14:46
du har fortfarande inte nämnt någon bil som du anser är en lyxbil. Jag vill se hur du resonerar.

tror majoriteten av världens befolkning anser att BMW är ett lyxmärke.

Nämn ett lyxmärke nu då.

En bil för 300K är lyx för säkert 94% av sveriges befolkning utom du då som glassar runt i din privata diamant beklädda 747a :D

agazza
2007-10-06, 14:50
K*K edit

"Audi A2 är ingen lyxbil för att de har S8 för 1,2 milj." fattar vad du menar men det jag menar är att seat har inte någon motsvarighet ens mot en s8 alltså är audi ett mer lyxmärke. då deras högsta modellserie är bra mycket bättre än många många andra bilar.

vad har saab för motsvarighet mot R8?

Det du missar är att vi snackar bilmärken och inte bilmodeller. och bmw är mer lyx

tp_88
2007-10-06, 15:25
Nämn ett lyxmärke nu då.
Bently, Rolls, Aston Martin, Lambo etc.

tp_88
2007-10-06, 15:28
En bil för 300K är lyx för säkert 94% av sveriges befolkning utom du då som glassar runt i din privata diamant beklädda 747a :D
Du förstår hur rolig du är nu va? Du skrev nyss vad en saab/volvo, och långt ifrån deras dyraste modeller, kostade vilket var runt 300k. Så enligt dig (och 94% av Sveriges befolkning) är ju även Volvo och Saab lyxmärken, makes sense!?

För i helvete, även om jag körde runt i en genomrostad jävla Lada skulle jag inte tycka BMW var ett lyxmärke. VAD FAN HAR DET MED SAKEN ATT GÖRA? Jag tycker t.ex. Dave Palumbo var en riktigt jävla dålig byggare, speciellt på slutet, men han hade fullständigt _kört över_ mig.

EDIT: Lägg därtill att Volvo har modeller för över 500k - utgångspris! Här snackar vi fan tvättäkta jävla överklasskärror!!

agazza
2007-10-06, 15:43
Du förstår hur rolig du är nu va? Du skrev nyss vad en saab/volvo, och långt ifrån deras dyraste modeller, kostade vilket var runt 300k. Så enligt dig (och 94% av Sveriges befolkning) är ju även Volvo och Saab lyxmärken, makes sense!?

För i helvete, även om jag körde runt i en genomrostad jävla Lada skulle jag inte tycka BMW var ett lyxmärke. VAD FAN HAR DET MED SAKEN ATT GÖRA? Jag tycker t.ex. Dave Palumbo var en riktigt jävla dålig byggare, speciellt på slutet, men han hade fullständigt _kört över_ mig.

EDIT: Lägg därtill att Volvo har modeller för över 500k - utgångspris! Här snackar vi fan tvättäkta jävla överklasskärror!!

Hur många kör runt i volvos för 300? inte många. 60-130 tusen kanske.

Dom jag skrev var 08ans modell endast för att få ett bra värde på bilarna eftersom äldre modeller kan diffa ganska mycket från bil till bil beroende på miltal osv.

förstår fortfarande inte hur du kan klassa audi bmw och merca i samma kategori som vw, volvo, saab osv.

Men du har väl en otroligt mycket högre standard än alla andra.

Och jag vet att jag är rolig.

Det kanske är ordet lyx du stuper på. Ifall jag säger överklass märken då? och kallar volvo och saab för standard och seat osv för låg och bentley lambo osv för lyx?

detta funkar ju inte överhuvud taget på internet. Det är svårt när allt är relativt. Vad kör du för bil? Och vad kostade den?

Frippe_L
2007-10-06, 15:56
K*K edit


vad har saab för motsvarighet mot R8?

Det du missar är att vi snackar bilmärken och inte bilmodeller. och bmw är mer lyx


Ingen motsvarighet, varför skulle de ha det?

De har redan dålig lönsamhet, varför bygga en modell som blir dyr som fan i utveckling och som de inte kan sälja till så högt pris som behövs för att täcka alla kostnader från tillverkning.
Folk som gillar saab är inte villiga att betala det priset

Möjligt att en ny 9-3 Aero med V6turbo och 4wd kan bli lite småsnabb och hänga på R8 rakt fram om den hittar till Maptun eller Nordic Uhr osv men då är den inte original längre och det kommer kosta över 100k extra.

en lyxbil för mig är samma som för TP, Bentley, Rolls, Maybach och liknande stora dyra bilar som man inte kör utan man ÅKER i.

Samma fråga kan ju göras om vad som är en sportbil, jag tycker en 911GT3a eller så är en sportbil.
Folksam tycker att så fort det står turbo eller GTI på en beteckning går den under "sportbil" i papprena.


psst, VW har Phaeton W12. den är inte gratis den heller......

En V70 2,5T eller D5 med lite utrustning kostar med en bra slant. de är rätt vanliga i landet lagom.

Hmmm vad har detta med ett köp av Renault Megane att göra?

Jag lägger ner och kör iväg te päronen i min lyxiga saab turbo.

tp_88
2007-10-06, 16:00
Hur många kör runt i volvos för 300? inte många.
Volvo V70 är Sveriges vanligaste nybil, och dom går för 300, eller mer. Så...

Frippe_L
2007-10-06, 16:03
Volvo V70 är Sveriges vanligaste nybil, och dom går för 300, eller mer. Så...

2,5T eller D5 börjar ju över 300k
kollar man priser på blocket där de har lite utrustning går de på över 350 å över 400 med.

Kolla lyxbilen!
http://www.blocket.se/vi/13578532.htm?ca=23_8_s

tp_88
2007-10-06, 16:04
2,5T eller D5 börjar ju över 300k
kollar man priser på blocket där de har lite utrustning går de på över 350 å över 400 med.

Kolla lyxbilen!
http://www.blocket.se/vi/13578532.htm?ca=23_8_s
Kapitalistsvin. *grr*

agazza
2007-10-06, 16:04
Ingen motsvarighet, varför skulle de ha det?

De har redan dålig lönsamhet, varför bygga en modell som blir dyr som fan i utveckling och som de inte kan sälja till så högt pris som behövs för att täcka alla kostnader från tillverkning.
Folk som gillar saab är inte villiga att betala det priset

Möjligt att en ny 9-3 Aero med V6turbo och 4wd kan bli lite småsnabb och hänga på R8 rakt fram om den hittar till Maptun eller Nordic Uhr osv men då är den inte original längre och det kommer kosta över 100k extra.

en lyxbil för mig är samma som för TP, Bentley, Rolls, Maybach och liknande stora dyra bilar som man inte kör utan man ÅKER i.

Samma fråga kan ju göras om vad som är en sportbil, jag tycker en 911GT3a eller så är en sportbil.
Folksam tycker att så fort det står turbo eller GTI på en beteckning går den under "sportbil" i papprena.


psst, VW har Phaeton W12. den är inte gratis den heller......

En V70 2,5T eller D5 med lite utrustning kostar med en bra slant. de är rätt vanliga i landet lagom.

Hmmm vad har detta med ett köp av Renault Megane att göra?

Jag lägger ner och kör iväg te päronen i min lyxiga saab turbo.

Det är endast det att vi har olika sätt att se på lyx. Och jag förstår dig precis.

Jag försöker bara förklara för TP att bmw har vunnit mycket fler priser för sina bilar och att bmw håller högre standard än skoda och seat osv men han är så fast i att man inte kan kalla den för lyx för det inte är en maybach.

Jag tror han har svårt för ordet, och han är en såndär haralltidrättare:D

agazza
2007-10-06, 16:06
Volvo V70 är Sveriges vanligaste nybil, och dom går för 300, eller mer. Så...

spelar väl ingen roll ifall dom säljer 10.000 stycken så är det en väldigt liten del av dom bilar som finns i sverige som kostar betydligt mindre som alla andra kör runt i.

tp_88
2007-10-06, 16:32
Jag försöker bara förklara för TP att bmw har vunnit mycket fler priser för sina bilar och att bmw håller högre standard än skoda och seat osv men han är så fast i att man inte kan kalla den för lyx för det inte är en maybach.
Du behöver nog inte förklara för mig att BMW vunnit massa priser, jag älskar BMW och vet mkt väl vad dom har vunnit. Men bara för att dom är bra, och mycket bättre än andra svensson-bilar, så är det ingen lyxbil!
spelar väl ingen roll ifall dom säljer 10.000 stycken så är det en väldigt liten del av dom bilar som finns i sverige som kostar betydligt mindre som alla andra kör runt i.
Men för helvete, den vanligaste av alla bilar kan omöjligt vara en lyxbil i ett land som Sverige.

Det är ju knappast bara värdet som avgör om en bil kan klassas som lyxbil eller ej. En äldre bil som är värd mindre än en ny, kan ju fortfarande vara _sjukt_ mycket lyxigare.

tp_88
2007-10-06, 16:39
30k, inte 10, såldes det förövrigt 2006.

Volvo, Saab och tyska Volkswagen dominerar tio-i-topplistan. Volvos storsäljande kombi V70 ligger alltjämt i topp. Försäljningen i fjol steg med sex procent till 29.535 bilar. Det motsvarade över tio procent av de totala registreringarna.

Merparten av dom lär bestå av 300k+ LYXbilar!!!11

agazza
2007-10-06, 16:44
försöker ju förklara med vunnit pris grejen att dom är LYXIGARE än alla andra bilar för dom är helt enkelt bättre.

"tio procent av de totala registreringarna." förlåt då 87% av sveriges befolkning blabla. :D

bmw är en lyxbil!!!111!!?

ps jag gillar också bmw :)
ps2 du gör mig glad :D