handdator

Visa fullständig version : Laktosfria produkter


mommy
2007-10-05, 20:03
Finns det produkter liknande kvarg och cottage cheese (Kesella och Keso om vi ska ta Arlas varumärken) som är laktosfria? Jag börjar misstänka att jag är laktosintolerant nämligen, jag blir uppsvälld och gasig av mjölkprodukter, men kvarg och cottage cheese är mina favoritmellanmål/tillbehör.

Eddie Vedder
2007-10-05, 20:09
Japp, Valio har ett brett sortiment av alla möjliga laktosfria/laktosreducerade mejeriprodukter. Allt från mjölk till créme fraiche till keso.:thumbup:

Lite dyrare är det ju dock.

mommy
2007-10-06, 07:41
Ah, det ska jag kolla upp. Thanks. :)

Endura
2007-10-06, 11:40
Valios sortiment är guld!
Något dyrare dock och dessvärre tog de bort kvargen ur sortimentet iom att den inte sålde tillräckligt, men den kanske kommer tillbaka :)

Homunculus
2007-10-06, 22:41
Det kan ju räcka att sortera bort mjölk etc. om du inte är allt för känslig. Keso innehåller inte så mycket laktos jämfört med t.ex. mjölk: http://www3.arla.se/Default____17637.aspx , särskilt om man tänker på att man ofta konsumerar större mängder mjölk än keso om man använder det som proteinkälla.

Jag blir ofta konstig i magen om jag dricker mjölk, men med keso är det lugnt.

Mpet
2007-10-06, 22:55
jag blir "konstig" i halsen av mjölk... vet att det kan bli slembildningar i hals o mun av mjölk men jag upplever även en hes het o torrhet? undrar om det kan vara så att det är mjölken? upplever någon samma problem?*drool*