handdator

Visa fullständig version : Knäproblem.


nr16
2007-10-05, 17:15
Hallå.

Vid varje form av konditionsutävande (spela fotboll, springa ett par kilometer, cykla på träningscykel) så får jag alltid ont under mina knäskålar. Det brukar vara så att jag har sjukt ont på dan så att jag går som en julbent 97 årig tant (är 17 årig pojke), men det brukar gå över nåttsånär på natten. Detta börjar bli jävligt jobbigt och lusten för konditionsträning minskar sjukt mycket. Det har suttit i i typ 4-5 år och jag har besökt en läkare vid 2 eller 3 tillfällen men dom säger bara "Det går över med tiden". Nu har jag slutat tro på detta och tänker därför fråga här inne. Vad kan är felet? Någon som har haft liknande problem och blivit av med dom?

Alla seriösa svar uppskattas :)

Mpet
2007-10-05, 19:40
fotbolls spelare brukar ju ha problem med hålfoten då man har väldigt dåliga skor. Själv så har jag blivit sånär plattfot och får en smärta under knät när jag inte använder mina ilägg.

om man är plattfotad o inte använder ilägg så lutar man knät inåt och det blir en onaturlig belastning inåt o påfrestar bland annat menisken mer. denna smärta kan sedan sprida sig längre upp till höft och rygg smärta om man inte tar vara på sig.

men kolla upp det! så lång tid med smärta och om man inte lyssnar på sin kropp kan ge men! sök upp en idrottsläkare av nåt slag!

nr16
2007-10-05, 20:16
Ahh :P...jag lirar bara fotboll med polarna (3-4 ggr i veckan när de e hyfsat väder) inget seriöst men ändå. Inägg har jag prövat att ha i mina skor men det hjälper inte ett skit eftersom jag inte är plattfotfad. Jo jag har varit i kontakt med en speciallist men han sa bara att jag skulle lita på doktern som jag var hos...sen så har alla läkare lång väntetid om det inte är bråskande (elit idrottsmän)


Men tack för svaret :)

nilzzon
2007-10-07, 12:23
slatter / schlatter. inte säker på hur det stavas. har det själv.