handdator

Visa fullständig version : 2 äkta kinesiska kampsports mästare battlar.


Tricklev
2007-10-05, 12:33
Så, vart lär man sig dessa stiler, och hur många år tror ni det kan ta att nå upp till deras nivå?

This is a REAL classic fight between Ng Style Tai Chi Master Ng Gong Yee and White Crane Ryu Kung Fu Master Chun Huck Fu in Macau 1953


S19VsB7__v0

Snafu
2007-10-05, 12:39
*slap slap slap slap*......*rallarslap*

Shakemynuts
2007-10-05, 12:43
"oh jäklar vilken video jag ska få se nu" tänkte jag.. *grr27* :furious:
:hbang:

Liten Men Fet
2007-10-05, 12:48
Ser ut som vilket fylleslagsmål som helst med skillnaden att dom här träffar ibland. Dom verkar ju inte ha något direkt knockout slag nån av dom men dom skulle nog tjäna på att ha en gard.

Dyngspö mot vilken hyfsad boxare som helst får jag intrycket av men vad vet jag.

X-ecuter
2007-10-05, 12:57
http://www.youtube.com/watch?v=xr1IPxztiks !!!!!!!!!:thumbup:

alltså... denna video är rätt bra på att förklara hur en shaolin står sig mot karate/tae k... osv, dem som är uppfödda med shaolin stilarna har levt med det sedan 4-5 år ålder, och det är allt dem kan... och därav dem brutala reflexerna och explovisiteten

spange
2007-10-05, 12:57
jag som trodde att dom skulle göra som på crouching tiger hidden dragon, osså springer dom bara runt och bitchslapar varandra:(

tntballe
2007-10-05, 13:09
gillar denna mellan en mma-snubbe o nån superdupermaster.
gEDaCIDvj6I&

Tricklev
2007-10-05, 13:10
Han kan ju slå dom utan att röra dom, imponerande.

blekfet2
2007-10-05, 13:24
gillar denna mellan en mma-snubbe o nån superdupermaster.
gEDaCIDvj6I&

hoho så bra! :D


Undrar om hans elever skaffade sig en ny BigMasterPee-tränare nu :D

He-man
2007-10-05, 13:29
gillar denna mellan en mma-snubbe o nån superdupermaster.
gEDaCIDvj6I&

Inte helt oväntat hur det skulle gå, men jag trode i alla fall att han skulle kunna parera någonting. Nästan vem som helst skulle väll kunna klara sig ungefär lika bra som honom :D

Liten Men Fet
2007-10-05, 15:57
http://www.youtube.com/watch?v=xr1IPxztiks !!!!!!!!!:thumbup:

alltså... denna video är rätt bra på att förklara hur en shaolin står sig mot karate/tae k... osv, dem som är uppfödda med shaolin stilarna har levt med det sedan 4-5 år ålder, och det är allt dem kan... och därav dem brutala reflexerna och explovisiteten

Förklarar ingenting för mig, ser ut som en uppvisning. Ingen av snubbarna är kapabla att slå ett slag eller sparka en spark som träffar den andre.

Vinter
2007-10-05, 16:10
GDkdaxV5_YM

Jämför snabbheten med tex Buakaws vanliga enkla stoppsparkar, och låga sparkar, behövs egentligen inte mycket mer.

PopEye2
2007-10-05, 16:10
hoppas folk inser att bruce lee inte var mycket bättre

ManuelIT
2007-10-05, 16:17
gillar denna mellan en mma-snubbe o nån superdupermaster.
gEDaCIDvj6I&
jag lever för sånna tillfällen. gör mig alldeles varm i magen.

Capt
2007-10-05, 16:20
gillar denna mellan en mma-snubbe o nån superdupermaster.
[yt]

Skillnaden mellan MMA killen och eleverna är väl runt 100kg. Plus att han inte hyser den oerhörda respekten för mästaren som eleverna.

Eller så är eleverna enbart höga eventullt fulla vid alla träningstillfällen. Typ stilen "The high Jamaican"

XroW
2007-10-05, 16:26
Jämför snabbheten med tex Buakaws vanliga enkla stoppsparkar, och låga sparkar, behövs egentligen inte mycket mer.

Tror inte han hade vågat sig på stopsparkarna mot någon som är duktig på takedowns, alla sparkar förutom lowkicks är väl ändå bara för show? :D

Tjuckot
2007-10-05, 16:39
hoppas folk inser att bruce lee inte var mycket bättre

bruce lee var bäst.

Vinter
2007-10-05, 16:41
Tror inte han hade vågat sig på stopsparkarna mot någon som är duktig på takedowns, alla sparkar förutom lowkicks är väl ändå bara för show? :D

Nejdå, stopspark kan du avlossa när motståndaren avancerar, snabb och extremt effektiv ibland. Buakaw är bland de snabbast som finns ;)

tejpis
2007-10-05, 16:44
Tror inte han hade vågat sig på stopsparkarna mot någon som är duktig på takedowns, alla sparkar förutom lowkicks är väl ändå bara för show? :D

http://www.brightcove.tv/title.jsp?title=459096873 - Crocop highlight :>

Tricklev
2007-10-05, 16:51
hoppas folk inser att bruce lee inte var mycket bättre

Skapa en ny tråd om du vill diskutera det, sötnos.

Timme
2007-10-05, 16:53
haha :D Härlig ironi där Tricklev (vad sjutton betyder ditt nick?)

Tricklev
2007-10-05, 16:56
Ironi är bra skit.

Mitt namn betyder inget egentligen, bara något jag kom på när jag var yngre, som har fastnat, mest för att jag inte stött på någon mer som använder det.

Timme
2007-10-05, 16:59
Ironi är bra skit.

Mitt namn betyder inget egentligen, bara något jag kom på när jag var yngre, som har fastnat, mest för att jag inte stött på någon mer som använder det.

Ja, ironi är fina grejer :)

Ah då är jag med :D

XroW
2007-10-05, 17:29
http://www.brightcove.tv/title.jsp?title=459096873 - Crocop highlight :>

VN6PvPCrStI Royce Gracie v.s. kung fu expert :)

Lite oschysst att nämna crocop tycker jag *cry*

blekfet2
2007-10-05, 17:30
hoppas folk inser att bruce lee inte var mycket bättre

+1
Bruce Lee var en fjant.

Heil oldstyle-Batman.

Liten Men Fet
2007-10-05, 17:58
+1
Bruce Lee var en fjant.

Heil oldstyle-Batman.

Bruce Lee var ingen fjant, han var väldigt bra på det han gjorde. Filmfajter i kungfu stil.

Problemet med alla mästare och liknande experter är inte stilarna i sig utan att dom aldrig kör fullkontakt mot likvärdiga motståndare som inte följer med i rörelserna. Dom sållar aldrig bort dom värdelösa teknikerna som bara resulterar i örfilar och dom lär sig aldrig hålla ner hakan och hålla en bra gard. När dom sen får en smäll i en riktigt fajt mot nån som kan slåss så blir dom rädda förvånade och reagerar inte som dom ska och då är fajten över.

Pudzianovski
2007-10-05, 19:32
Kul tråd, fler klipp ?

:thumbup:

Tricklev
2007-10-05, 19:41
Ffs, håll Bruce Lee utanför denna tråden, måste varje jävla tråd som tar upp kampsport sluta upp med att obildade idioter skriker diverse påståenden om han.

Slartibartfast
2007-10-05, 19:51
gillar denna mellan en mma-snubbe o nån superdupermaster.


HAHAHAAH! Bäst nånsin!

Det finns få saker som irriterar mig så mycket som folk som tränar kampsport och tror på basen av det att dom är bra på att slåss.

nim
2007-10-05, 19:53
Karate vs BJJ
TjXUCjLgyis

MMA vs Kung Fu
ABqD8Odaebw

ArcTiC
2007-10-05, 19:58
MMA is the sheit, så är det. Utvecklat för att vara effektivt..say no more.

blekfet2
2007-10-05, 19:58
Ffs, håll Bruce Lee utanför denna tråden, måste varje jävla tråd som tar upp kampsport sluta upp med att obildade idioter skriker diverse påståenden om han.

blev du lite blöt i ögat? ska snälla farbrorn komma och torka? gulligull!

Tricklev
2007-10-05, 20:11
blev du lite blöt i ögat? ska snälla farbrorn komma och torka? gulligull!

Har redan sett diskussionen 25gånger, den blir inte mer givande den 26gången, men skapa gärna en tråd dedikerad till det.

Mago
2007-10-05, 20:42
gillar denna mellan en mma-snubbe o nån superdupermaster.
gEDaCIDvj6I&

Tycker den är rätt sorglig.
Gubben har ju uppenbarligen inte alla hönsen hemma.

PopEye2
2007-10-05, 20:43
Skapa en ny tråd om du vill diskutera det, sötnos. ok gullet ja ska inte snacka mer ot.

Tricklev
2007-10-06, 01:30
ok gullet ja ska inte snacka mer ot.

Bra.

Doctor Snuggles
2007-10-06, 05:17
hoppas folk inser att bruce lee inte var mycket bättre

Bara väntade på denna. Men Luke Skywalker slår dem alla!

Doctor Snuggles
2007-10-06, 05:22
MEN det finns ett stort problem med mma/golvkrälande. Det är att på krogen där man VERKLIGEN kan få användning för färdigheterna *whistle* så är risken stor för att hela kompisgänget hoppar en på huvudet.
Dock så har väl alla hört historien om Bas Rutten som blev kaxad emot och indragen i ett rum av flera stora sture vakter. Tror utfallet blev 2 brutna armar och ett ben, och akuten för alla 3 vakter.

Kabuto
2007-10-06, 08:12
Ja men då är Bas Rutten en halvgud också ;)

Danne
2007-10-06, 08:27
Det är inget stort problem. mest troligt får du stryk ändå om dom är flera.
och MMA är just "mixed martial arts" dvs. det är annat än "golvkrälande" behöver du inte "kräla" på golvet så gör du ju inte det.

MEN det finns ett stort problem med mma/golvkrälande. Det är att på krogen där man VERKLIGEN kan få användning för färdigheterna *whistle* så är risken stor för att hela kompisgänget hoppar en på huvudet.
Dock så har väl alla hört historien om Bas Rutten som blev kaxad emot och indragen i ett rum av flera stora sture vakter. Tror utfallet blev 2 brutna armar och ett ben, och akuten för alla 3 vakter.

Jacksatan
2007-10-06, 09:43
Det är inget stort problem. mest troligt får du stryk ändå om dom är flera.
och MMA är just "mixed martial arts" dvs. det är annat än "golvkrälande" behöver du inte "kräla" på golvet så gör du ju inte det.

Det beror helt på vilken nivå du är på samt nivån på de du möter. En kille som Mikro Cro Cop skulle säkerligen kunnna spöa på åtminstone mig och 3 till av mina kompisar samtidigt.

Wennerberg
2007-10-06, 10:04
Oh vad jag älskar bruce lee diskussionen. Samma sak alltid. Det finns de som faksiskt går runt och tror att han hade haft en chans mot en mma-fighter på samma nivå! Skrattretande!

Tricklev
2007-10-06, 11:26
MEN det finns ett stort problem med mma/golvkrälande. Det är att på krogen där man VERKLIGEN kan få användning för färdigheterna *whistle* så är risken stor för att hela kompisgänget hoppar en på huvudet.
Dock så har väl alla hört historien om Bas Rutten som blev kaxad emot och indragen i ett rum av flera stora sture vakter. Tror utfallet blev 2 brutna armar och ett ben, och akuten för alla 3 vakter.

När jag hörde historien, skriven as bas Rutten själv på sheerdog (Var det va?) så lär det på han som om han bara avärjade sig och höll dom borta, och att ingen av dom hamnade på akuten.


Sedan så har jag också hör att 15 vakter dog, när han klev in på stället.

Undra vilken version som är sann. *popcorn*

Nitrometan
2007-10-06, 11:28
När jag hörde historien, skriven as bas Rutten själv på sheerdog (Var det va?) så lär det på han som om han bara avärjade sig och höll dom borta, och att ingen av dom hamnade på akuten.
Jag har hört historien av en av dem som var på seminariet han höll dagen efter att det hade hänt.

Ovanstående stämmer väl med vad Bas sa till dem innan seminariet började.

D angelo
2007-10-06, 11:43
Hur skulle en brottare av världsklass stå sig mot en mma fighter, typ karelin.?

Tricklev
2007-10-06, 11:44
Hur skulle en brottare av världsklass stå sig mot en mma fighter, typ karelin.?

Det finns MMA-snubbar som har brottning inom sina meriter också.

Så antagligen skulle han få stryk, pga att hans gard och erfarenhet att ta käftsmällar kanske inte är så enorm.

Tricklev
2007-10-06, 11:48
Jag vill höra Kwons åsikt, han är ju den enda kampsportarn här som verkar ha lite distans till det hela. *popcorn*


(Möjligtvis för att han är en ex-kampsportare). ;)

regus
2007-10-06, 11:50
Karelin vägde 130 kg @ 191 cm
och hade den här blicken
http://www.bkathen.se/bilder/karelin.jpg

Karelin skrämma motståndaren till rännskita *cry*
Edit: härlig gluteus på den andra. :/

D angelo
2007-10-06, 11:51
tänk o komma i klinch med honom.*flex*

Baan
2007-10-06, 11:51
Hur skulle en brottare av världsklass stå sig mot en mma fighter, typ karelin.?

Mark Coleman har brottats på ganska hög nivå som jag förstår det, och han är ju inte helt kass, även om det finns bättre fighters.

En bra fighter kan det mesta. Självklart går det inte vara bäst på allt men det är farligt att vara sämst på något :)

blasr
2007-10-06, 11:53
När jag hörde historien, skriven as bas Rutten själv på sheerdog (Var det va?) så lär det på han som om han bara avärjade sig och höll dom borta, och att ingen av dom hamnade på akuten.


Sedan så har jag också hör att 15 vakter dog, när han klev in på stället.

Undra vilken version som är sann. *popcorn*



Originally posted by Bas Rutten

OK guys, I wrote it in Word because they ask me all the time and from now on I can copy and past it. Here we go: I was going to the Spy bar in Sweden. When I walked in the bouncers already called me by my first name and there I knew already that something was going to happen, since they call these guys the "mafia bouncers". Then I started to jump around "Bas Rutten style" which is just jumping and dancing on the music (shit, we all dance like that in Holland, and I didn't touch anybody). Two bouncers came to me and asked me if I could come with them, I did and they put me in this "fire escape" room, a big marble stairs going down. There one of them tells me that I have to leave, I said, OK, can you guys get my friend and tell him that I am out because he is also from Holland and doesn't know where to go here. They didn't expect that cooperation I guess, so that's where one of the two put a finger in my eye, I told him to stop and that there was no reason to be aggressive and then he put his finger in my other eye. That's where I KO'd the guy, then the little guy jumps on me and they all had these little microphone's in their ears, so in no time there where three more. I was just fighting to get them away from me, broom sticks came out and they start to hit me with that while I was busy hitting them. It was ugly, I was trying to make it down stairs and get the hell out of there. Once I was downstairs I found the door, and what do you know, it was closed. I then turned around and I though
"OK, now I am going to hit you f@cking guys in the throat and try to take you out" since there was no other option. I looked at them and they took a few steps back. All right!, I though, they can see in my eyes that I really mean business now, and they are scared!! I was wrong, behind me was the whole police force waiting outside. They threw ME in jail, but I was lucky to know Omar who has friends all over Sweden, so I was eating cookies and drinking coffee and tea while I was watching TV! In my cel, because he knew the guards too. I was lucky to get out fast, Omar went to the group a day later and he kind off "TOLD" them that they couldn't press charges and that's why they let me out after two days. Funny note here: I called my wife before everything happened, when I was in a restaurant eating and drinking. She asked me was I was so happy on the phone, I told here that I had a good time there in Sweden. She said: "yeah right, you probably have two Swedish girls there with you" I said, no baby, I am just having a good time. Then when I was allowed to make my first phone call in jail, I called my wife, I said: "I have some good news and some bad, what do you want to hear first?" She said, the good news. I said, OK, I didn't f@ck two Swedish girls. She said, what is the bad news? I said: "I'm in jail". She didn't really appreciate my joke I guess.

Doctor Snuggles
2007-10-06, 17:43
Originally posted by Bas Rutten


Haha, han har humor! ;)

Doctor Snuggles
2007-10-06, 17:44
Det finns MMA-snubbar som har brottning inom sina meriter också.

Så antagligen skulle han få stryk, pga att hans gard och erfarenhet att ta käftsmällar kanske inte är så enorm.

Han är ryss. Nuff said.

Doctor Snuggles
2007-10-06, 17:49
Det är inget stort problem. mest troligt får du stryk ändå om dom är flera.
och MMA är just "mixed martial arts" dvs. det är annat än "golvkrälande" behöver du inte "kräla" på golvet så gör du ju inte det.

Jorå, min poäng är bara att kräla på golvet är väldigt effektivt man mot man (för övrigt så svslutas väl 70-90% av alla mma matcher på mattan). Men i en livssituation så är det nog mest effektivt att snabbt oskadligöra personen med ett eller två slag och sen springa därifrån. ;)
Om man inte är Bruce Lee förstås http://starwarsloser.info/smile/fighting/fighting0061.gif (http://www.squidoo.com/seonorwich)

Tigerkotten
2007-10-06, 18:05
Matt Lindland var ju en brottare av världsklass, han fick väl silver på OS?
Han rankas bland de bästa i middleweight.

Slartibartfast
2007-10-06, 18:34
Elvis hade ägt upp Bruce Lee och alla MMA-muppar. Han var grym på karate.

http://www.moreenergy.com/elvis_black_belt.jpg

Yes
2007-10-06, 19:08
Fast Elvis var KUNG. Jag tror det räknas som doping.

Unsub
2007-10-07, 01:01
+1
Bruce Lee var en fjant.

Heil oldstyle-Batman.

Bruce Lee var nog väldigt bra, men framför allt nytänkande (för sin tid), läs hans tao jeet kune do, en av de bättre böckerna om kampkonst i mitt tycke.

Krampus
2007-10-07, 11:38
Elvis hade ägt upp Bruce Lee och alla MMA-muppar. Han var grym på karate.

http://www.moreenergy.com/elvis_black_belt.jpg

+1

Jag har dessutom en kaffe-mugg som bevisar det, så ni kan lägga ner nu.

Cornesco
2008-01-12, 17:47
Haha, har hört mycket om den där Bas Rutten historien men aldrig riktigt
vetat vad man skulle tro. Vilken lirare alltså! Vilka vakter är så dumma att
dom ger sig på Bas Rutten? Hoppas han slog sönder dom rejält...
Det värsta som finns är ordningsvakter som missbrukar sitt yrke!

skaparn
2008-01-12, 17:56
Så, vart lär man sig dessa stiler, och hur många år tror ni det kan ta att nå upp till deras nivå?

This is a REAL classic fight between Ng Style Tai Chi Master Ng Gong Yee and White Crane Ryu Kung Fu Master Chun Huck Fu in Macau 1953


S19VsB7__v0

Ett ypperligt bevis på att trots 35 års stenhård träning, meditation och intensivt yogurtätande så ser ett fylleslagsmål ändå ut som ett fylleslagsmål.

bear.flowertwig
2008-01-12, 18:02
Ladda ner de riktigt gamla UFC-tävlingarna. Där finns det mkt roande fighter med lätt chockade karatesnubbar som helt plötsligt ligger på rygg som hjälplösa sköldpaddor.

Kwon
2008-01-12, 18:02
VN6PvPCrStI Royce Gracie v.s. kung fu expert :)


Det där var Jason DeLuca som utmanade Royce.

De möttes även i UFC ringen där Royce bröt armen på Jason.

Jason försökte (som en gång var vän med Bas Rutten) också att förbanna Bas med onda ögat och efter det var vänskapen bruten. (Han gav Bas en målning (som Bas först uppskattade innan han fick reda på sanningen) som han hade blod på)

Här ger Bas igen på Jason med många träffar runt njuren i Pancrase.
F_y0J17QTAY

Kwon
2008-01-12, 18:06
Elvis hade ägt upp Bruce Lee och alla MMA-muppar. Han var grym på karate.

http://www.moreenergy.com/elvis_black_belt.jpg

The Bruce Lee and Elvis Connection:

Elvis was a major martial arts aficionado (his karate nickname was "Tiger") whose instructor was Ed Parker, the man who introduced Lee to Jay Sebring, who in turn introduced Lee to Hollywood. Elvis's spiritual guru Larry Geller—whose book The Truth About Elvis is by far the best Elvis bio—was an employee of Jay Sebring (Geller met Elvis while giving him a haircut in Hollywood).

Finally, Lee's disciple Mike Stone was Priscilla Presley's karate instructor, with whom she eventually ran off, sending Elvis into the downward spiral of one-night stands, over-eating, and drug abuse which eventually resulted in his death. Although MGM asked the King of Kung Fu to co-star with the King of Rock and Roll, Lee and Elvis never met.

Kwon
2008-01-12, 18:28
VN6PvPCrStI Royce Gracie v.s. kung fu expert :)

Här möts Royce och "Kung Fu Experten" Jason DeLucia i UFC
Kkd8_BiBu_U

hangatyr
2008-01-12, 18:47
vilken underbar bullshidotråd, hur kunde jag missa den!?

Rahf
2008-01-12, 20:03
Kwon, den matchen mellan Delucia och Gracie är rolig men jag tycker att Gracie - Kimo är än bättre. Den visar verkligen hur jäkla säker Gracie var.

Det roliga när man ser matchen mellan Delucia - Gracie är att kommentatorerna kan verkligen förutse och säga vad Royce kommer att göra, och det händer verkligen.

Jacksatan
2008-01-12, 20:06
hoppas folk inser att bruce lee inte var mycket bättre

Jo, det var han. otroligt stor skillnad.

Jacksatan
2008-01-12, 20:15
Kwon, den matchen mellan Delucia och Gracie är rolig men jag tycker att Gracie - Kimo är än bättre. Den visar verkligen hur jäkla säker Gracie var.

Det roliga när man ser matchen mellan Delucia - Gracie är att kommentatorerna kan verkligen förutse och säga vad Royce kommer att göra, och det händer verkligen.

Han var duktig, men den bästa Gracie var ju Rickson. Han var grym plus att han var en sån jävla atlet. De satte upp Royce just för att han såg så förbaskad oansenlig ut, och för att på så vid bevisa bjjns överlägsenhet.

Rahf
2008-01-12, 20:23
Han var duktig, men den bästa Gracie var ju Rickson. Han var grym plus att han var en sån jävla atlet. De satte upp Royce just för att han såg så förbaskad oansenlig ut, och för att på så vid bevisa bjjns överlägsenhet.

Nu har ju jag aldrig sett Rickson "in action" så jag ska inte uttala mig om det. Det som man funderade lite på var om Royce var en god sportsman. Av vad jag sett så verkade han vara på en konstant egotripp.

Exdiaq
2008-01-12, 21:51
Skillnaden mellan MMA killen och eleverna är väl runt 100kg. Plus att han inte hyser den oerhörda respekten för mästaren som eleverna.

Eller så är eleverna enbart höga eventullt fulla vid alla träningstillfällen. Typ stilen "The high Jamaican"


Gubben i filmen är ju fan ingen Mästare, ingen som fattat det än?

Något som skulle vara jävligt att se skulle vara en Krav Maga-kille mot en MMA-kille. Har satt mina pengar på Krav Maga-snubben då :hbang:

jontahontas
2008-01-12, 21:59
Ladda ner de riktigt gamla UFC-tävlingarna. Där finns det mkt roande fighter med lätt chockade karatesnubbar som helt plötsligt ligger på rygg som hjälplösa sköldpaddor.


Konungarnas konung är han som i UFC 1 mot Royce Gracie kör med boxningshandske på sin jabbhand.

Han vann inte fighten.

Yes
2008-01-12, 22:00
Något som skulle vara jävligt att se skulle vara en Krav Maga-kille mot en MMA-kille. Har satt mina pengar på Krav Maga-snubben då :hbang:
yTqUgOJiKlc

Wennerberg
2008-01-12, 22:31
Gubben i filmen är ju fan ingen Mästare, ingen som fattat det än?

Något som skulle vara jävligt att se skulle vara en Krav Maga-kille mot en MMA-kille. Har satt mina pengar på Krav Maga-snubben då :hbang:

Varför kasta bort dina pengar?

Exdiaq
2008-01-13, 07:51
yTqUgOJiKlc


Vem av dom utövar Krav Maga och vem MMA?

Exdiaq
2008-01-13, 07:53
Varför kasta bort dina pengar?


Snarare bra satsade pengar som ger mig ännu mer efter matchen. Tror en Krav Maga-fighter skulle klå en MMA-fighter.

XroW
2008-01-13, 08:05
Snarare bra satsade pengar som ger mig ännu mer efter matchen. Tror en Krav Maga-fighter skulle klå en MMA-fighter.

Guuud, börja inte med dessa evighets diskutioner

martial arts är inte bara slå ihjäl varadra osv det är teknik strategi en otrolig fysik osv men kan även vara full fokus och fulländad teknik för att göra spektakulära uppvisningar.

Om man ändå kunde prata om MA på en högre nivå än " min pappa kan spöa din pappa " byt ut pappa mot kampsport och du har den eviga kampen.

Exdiaq
2008-01-13, 08:12
Guuud, börja inte med dessa evighets diskutioner

martial arts är inte bara slå ihjäl varadra osv det är teknik strategi en otrolig fysik osv men kan även vara full fokus och fulländad teknik för att göra spektakulära uppvisningar.

Om man ändå kunde prata om MA på en högre nivå än " min pappa kan spöa din pappa " byt ut pappa mot kampsport och du har den eviga kampen.


Strunta i att läsa tråden då och låt oss spekulera i all evighet om vi så önskar.

XroW
2008-01-13, 08:15
Strunta i att läsa tråden då och låt oss spekulera i all evighet om vi så önskar.

här är din "min pappa är starkare"-tråd

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=102607&highlight=kampsport

GLC
2008-01-13, 09:20
Vem av dom utövar Krav Maga och vem MMA?

Den som hade långa shorts kan ju inte ha kört MMA, såg helt tappad ut när han kom på backen.

Exdiaq: Antar att du inte är seriös med vad du säger om krav maga vs mma, för då är du brutalt dåligt insatt.

Yes
2008-01-13, 09:45
Vem av dom utövar Krav Maga och vem MMA?
Krav Maga snubben var han som blev fullständigt ägd.

Exdiaq
2008-01-13, 09:55
Den som hade långa shorts kan ju inte ha kört MMA, såg helt tappad ut när han kom på backen.

Exdiaq: Antar att du inte är seriös med vad du säger om krav maga vs mma, för då är du brutalt dåligt insatt.


Är definitivt ingen expert, nej. Ett slagsmål utan några som helst regler mellan en MMA-kille och en likvärdig Krav Maga-kille så tror jag fortfarande Krav Maga-killen vinner. Men kanske är för dåligt insatt, vad vet jag.

I rest my case.

Jacksatan
2008-01-13, 10:33
Gubben i filmen är ju fan ingen Mästare, ingen som fattat det än?

Något som skulle vara jävligt att se skulle vara en Krav Maga-kille mot en MMA-kille. Har satt mina pengar på Krav Maga-snubben då :hbang:

Krav Maga har knappast utövare som är så talanfulla/skillade/vältränade som MMA killar, då det inte finns organiserade tävlingar på samma sätt. Själva stilen är det väl inget fel på, men det finns inte den typ av heltidsidrottare där som inom MMA. Så kort sagt; hur fan ska det gå till att de vinner?

Jacksatan
2008-01-13, 10:33
Är definitivt ingen expert, nej. Ett slagsmål utan några som helst regler mellan en MMA-kille och en likvärdig Krav Maga-kille så tror jag fortfarande Krav Maga-killen vinner. Men kanske är för dåligt insatt, vad vet jag.

I rest my case.

Ok, du skriver likvärdig. Då kan jag hålla med dig. ;)

Bärs
2008-01-13, 12:03
Jag vill veta vad det är som gäller i dessa kampsportsdiskussioner. Om jag vill bli världsmästare i det här K1, vilken typ av förening skall jag då vända mig till? Jag har listat ut hittills i tråden att karate, kung fu och krav maga inte är något att hänga i julgranen.

Vinter
2008-01-13, 12:20
Jag vill veta vad det är som gäller i dessa kampsportsdiskussioner. Om jag vill bli världsmästare i det här K1, vilken typ av förening skall jag då vända mig till? Jag har listat ut hittills i tråden att karate, kung fu och krav maga inte är något att hänga i julgranen.

Spelar ingen egentlig roll, det handlar om att ha en grundläggande talang och orka träna diciplinerat. Finns ingen art som är bäst, utan det handlar till 90% om vem utövaren är. Finns däremot några man kan skippa om man är ute efter att gå matcher i K1.

Pudzianovski
2008-01-13, 12:27
Ska man bara satsa på just K-1 så ligger Thaiboxning bra till. :thumbup:
Och visst spelar det roll vilken förening man vänder sig till.

Jacksatan
2008-01-13, 12:57
Jag vill veta vad det är som gäller i dessa kampsportsdiskussioner. Om jag vill bli världsmästare i det här K1, vilken typ av förening skall jag då vända mig till? Jag har listat ut hittills i tråden att karate, kung fu och krav maga inte är något att hänga i julgranen.

Då är thai-boxning det bästa. Mkt clinch och knän. Frågan är väl om du har tid att slita dig tillräckligt mkt från dina ändlösa, meningslösa utläggningar i allmänttrådarna på kolo för att ha tid att träna? ;)

dared
2008-01-13, 15:24
ta bort detta

Kwon
2008-01-13, 16:07
Konungarnas konung är han som i UFC 1 mot Royce Gracie kör med boxningshandske på sin jabbhand.

Han vann inte fighten.

Art Jimmerson är en legend inom MA und MMA-kretsar.

jnPSfIFvsaw

Zapp Brannigan
2008-01-13, 16:59
Ingen som nämnt Yellow Bamboo?
Man behöver inte ens röra motståndaren för att knocka honom.
S3Xs85xjH4w

Ibland fungerar det dock inte. Konstigt.
_1ykNZ7rAcw

Timme
2008-01-13, 17:16
Ingen som nämnt Yellow Bamboo?
Man behöver inte ens röra motståndaren för att knocka honom.
S3Xs85xjH4w

Ibland fungerar det dock inte. Konstigt.
_1ykNZ7rAcw

Det där är ju lite pinsamt :em: Tror de gula killarna verkligen själva på vad de gör? Tror de att de ska lyckas slänga omkull killarna i andra videon utan att röra dem?

Lite för mycket Dragonball kanske?

Timme
2008-01-13, 17:24
Mer yellow bamboo
8M--P8Wex3M

jontahontas
2008-01-13, 17:31
Krav Maga har knappast utövare som är så talanfulla/skillade/vältränade som MMA killar, då det inte finns organiserade tävlingar på samma sätt. Själva stilen är det väl inget fel på, men det finns inte den typ av heltidsidrottare där som inom MMA. Så kort sagt; hur fan ska det gå till att de vinner?

Ah, sweet. +1 miljon.

Fast jag tror Pridefighters skulle vinna över alla, dom är bäst.

tntballe
2008-01-13, 17:42
Snarare bra satsade pengar som ger mig ännu mer efter matchen. Tror en Krav Maga-fighter skulle klå en MMA-fighter.

Då en MMA-fighter kan ha Krav Maga i sin träning så borde han på pappret vara bättre.

jontahontas
2008-01-13, 17:54
Isället för att snacka teori, länka till en kille som tränar uteslutande krav maga och argumentera för varför han skulle nita tex Fedor.

Bärs
2008-01-13, 20:52
Thai boxning verkar vara en stark kandidat. Finns det dock ingen risk att man hamnar i underläge på golvet om man äntrar en K1-ring som thai-boxare? Jag råkade av en slump se två timmar K1 nyligen och jag tyckte de låg en hel del på golvet.



OT: Har kört sju träningspass denna vecka. :eating:

Flygplan
2008-01-13, 20:53
Thai boxning verkar vara en stark kandidat. Finns det dock ingen risk att man hamnar i underläge på golvet om man äntrar en K1-ring som thai-boxare? Jag råkade av en slump se två timmar K1 nyligen och jag tyckte de låg en hel del på golvet.



OT: Har kört sju träningspass denna vecka. :eating:

I K1 slåss man bara ståendes, så det var nog någon annan gala du såg.

Bärs
2008-01-13, 21:01
I K1 slåss man bara ståendes, så det var nog någon annan gala du såg.

:confused:


Jag måste kolla upp vad jag såg helt enkelt. Programmet hette Macho Monday eller nåt sånt.

Pudzianovski
2008-01-13, 21:02
K-1 Heroes är t.ex. en tävlingsform/gala (ursprungen ur K-1) som är både stående och liggande så att säga.

Flygplan
2008-01-13, 21:28
Var ett tag sen jag kollade på K1, så jag gick in på deras hemsida och kollade vad definitionen av K1 är idag bara för att vara säker på att de inte ändrat reglerna av någon anledning - innan jag skrev svaret. Stod fortfarande att det bara var ståendes. Men tji fick jag :) Kampsportsdjungel!

z_bumbi
2008-01-13, 21:41
Då en MMA-fighter kan ha Krav Maga i sin träning så borde han på pappret vara bättre.

Vad exakt är MMA? Att det står för mixed martial art är jag med på men det är det ju ganska många saker inklusive Krav Maga som har mixad tekniker från olika kampsporter.

RTB
2008-01-13, 21:50
:confused:


Jag måste kolla upp vad jag såg helt enkelt. Programmet hette Macho Monday eller nåt sånt.

Det var K-1 Heros du såg, då får man fortsätta kampen på marken som ngn sa. (såg det själv för andra ggn)

tntballe
2008-01-13, 22:07
Vad exakt är MMA? Att det står för mixed martial art är jag med på men det är det ju ganska många saker inklusive Krav Maga som har mixad tekniker från olika kampsporter.

Svårt att dra nån gräns då det är som du säger. Det var därför jag sa att en MMA-fighter kan ha krav maga i sin träning.

Kanske då det inte spelar någon roll hur du gör för att vinna, teknikmässigt.

XroW
2008-01-13, 22:13
Vad exakt är MMA? Att det står för mixed martial art är jag med på men det är det ju ganska många saker inklusive Krav Maga som har mixad tekniker från olika kampsporter.

Man kan säga som så att man lär sig de slag sparkar submissions kast osv som fungerar för den tävlingsformen dom utövar. Sen finns det dom som har bakgrund i thaiboxning etc

Baskagge
2008-01-13, 23:29
Bidrar med fler MMA vs Krav maga-filmer. Krav maga-kille i rött för er som inte ser det.


http://www.youtube.com/watch?v=vlFrQ99jX54

http://www.youtube.com/watch?v=rIL8OCFP7U0