handdator

Visa fullständig version : Kampen mot fetma


Vildäpplet
2007-10-03, 21:07
Hejsan alla på kollozeum!


Jag ser att det är väldigt många duktiga här och ni vet exakt vad ni sysslar med.

Först och främst ville jag bara säga att jag är ny här som medlem men har tittat lite på trådar då och då och har funderat lite på olika saker.

Jag är ca 184 cm lång och jag VÄGDE runt 112 kg (på den analoga vågen, vår digitala skiljer sig med 4 kg + medans den diffar 1-2 kg nästan hela tiden efter 2 mins mellanrum så jag litar mer på den analoga)
någon gång i början av sommaren eller om det var i mitten av sommaren det minns jag inte riktigt vägde jag 112 kg


Nu tänker ni: JÄVLAR.. eller något och jag vet det var precis det jag tänkte med. Såhär mycket vill jag verkligen inte väga så jag beslutade mig för att skita i pizza och äta max 1 portion.

Istället äter jag bara grönsaker och kött och det har verkligen gett mig snabba resultat i samband med träning.

I början gick man ju ner ganska fort de första 4 kg och kände sig stolt.

Då belönade man sig med en pizza och gick upp 2 kg igen pga att man kom in i lite fel vanor igen *grr*

Nu har jag helt och hållet skitit i det och försöker cykla varje dag minst 50 min.

Jag har nu hållt på med det här i tja... 8-15 veckor (sämst tidsuppfattning *whistle* )

Men innan jag berättar vad jag väger just nu och vad min målvikt är så vill jag bara säga vad en dags mat kan bestå utav.

Frukost: Två stycken smörgåsar med leverpastej (bredbart) och ingen smör samt ett glas apelsinjuice till det.


Lunch: Har blir det tyvär lite pasta eller ris eller något samt något alternativ till kött (exempel sojakorv) och grönsaker då förstås.


Middag: Ungefär som lunchen fast utan ris/pasta/potatis och istället för något alternativ till kött äter jag kött *flex*



Om jag senare på dagen skulle bli hungrig som jag alltid blir brukar jag ta mig en banan.


Nu är jag ganska ny inom det här med träningsjournal och vad exakt man ska göra men ville bara stoltsera lite *flex*


Vad väger jag nu då, och vad ska jag ner till?


Jo jag väger faktiskt 93-94 kg på morgonen nu :) Så jag har gått ner ca 18-19 kg och är väldigt stolt över detta men självklart är det fortfarande för mycket och vill helst ner till ca 78 kg även om det tar tid och är krävande men jag ska ju fortsätta med detta ett bra tag till för det är ju ingen tillfälligt utan det är ju en livsstil att hålla koll på vikten!


Jag hoppas att detta inte var en allt för dålig träningsjournal även om det var min första.

//MVH Vildäpplet

Tabbe
2007-10-03, 21:12
Verkar som det går bra, fortsätt med vad du gör. :thumbup:

Måste dock säga att det låter som lite mat men eftersom du har såpass mycket fett så spelar det nog ingen roll men något att tänka på sen-

Vildäpplet
2007-10-03, 21:13
Oj det är visst sen i början av sommaren, för det är ganska ologiskt annars :)