handdator

Visa fullständig version : protein pulver ? ska man hålla upp ett tag ?


Swe Kings Hollow
2003-04-19, 21:20
Tjenare. har nyligen beställt två burkar whey 100 från ************* (top of the line)

Jag hörde av nån kompis att man inte bör käka protein drinkar under allt för lång tid. För att kroppen då inte skulle kunna växa utan det senare ,,

kan det stämma ? det har jag själv svårt att tro eftersom att jag aldrig hört att man ska hålla upp med gainers eller liknande. Nåja,, jag lämnar över till er proffs
:D

pTr
2003-04-19, 22:24
nej det stämmer inte...kroppen behöver ju protein för att byggas upp, om du då slutar äta protein kan ju inte kroppen byggas upp heller..

liQ
2003-04-19, 22:41
håller med pTr...
Behöver protein för att kroppen ska byggas upp..det är musklernas ''näring''

Officer
2003-04-19, 23:10
Det står på Star Nutrition/Top of The Lines sidor i ************* att man ska typ käka proteinpulvret under 6 veckor eller nåt, för att sedan vila..
Tror dom blandat skiten med kreatinintaget, proteinpulver är ju mat, fast i kompakt form. Och man tar ju knappast uppehåll från att käka mat?
Men visst kan kanske en kortvarig fasta hjälpa dig ur någon svacka... Testa dig fram.
Mina 2 månaders totala ledighet från gymträning och bra kosthållning på somrarna brukar göra under för mig när jag väl är tillbaks för nya ökningar. Kanske har nåt me proteinintaget o göra...? För den är inte så hög under somrarna.

Wilson
2003-04-20, 12:28
Jag har läst att ett lite överdrivet proteinintag under en tid skulle kunna göra att man växte bättre, för att sedan gå tillbaks till sitt vanliga intag (alltså kanske 2-3 gr/kg).......

King Grub
2003-04-20, 13:28
Kroppen vänjer sig vid det mesta, även vid skyhöga proteinintag. Proteincykling kan säker vara en god idé, men man behöver ju inte skippa proteindrinkarna helt för det och gå ner till medelsvenssons 0.8 gram per kilo kroppsvikt. Det vore bara :smash:

Swe Kings Hollow
2003-04-20, 20:45
är det nån som vet om man tope of the line kränger i Kreatin i sina Whey 100 burkar !? isf suger det juh brute ! men jag kan inte förstå varför dom skulle göra det utan att skriva det:confused:

shirunai
2003-04-20, 21:41
Originally posted by Swe Kings Hollow
är det nån som vet om man tope of the line kränger i Kreatin i sina Whey 100 burkar !? isf suger det juh brute ! men jag kan inte förstå varför dom skulle göra det utan att skriva det:confused:


100% säker att dom inte gör det...kostar ju pengar för dem ? de håller vad de lovar kolla på innehållsförteckningen...räcker inte whey80 är ingen skillnad kan jag lova

shirunai
2003-04-20, 21:45
arnold (anabolicprotein) har rätt...det är ett "typo" från ************* proteinet har inte att göra med 6veckor grejjset det är kreatinet!

edit: skickat ett mail nu till dem.

Swe Kings Hollow
2003-04-21, 07:58
Originally posted by shirunai



100% säker att dom inte gör det...kostar ju pengar för dem ? de håller vad de lovar kolla på innehållsförteckningen...räcker inte whey80 är ingen skillnad kan jag lova


Iofs kanske whey 80 hade räckt. men jag är så ny så jag har inte så stor erfarnhet än av vad som räcker och inte. och pris skillnaden var juh inte stor på dom två burkarna, man får lära av misstagen =)

tack för svaret !