handdator

Visa fullständig version : BigSpawns nystart på gymmet


BigSpawn
2007-10-03, 05:49
När jag blev farsa för snart två år sedan så lade jag ner träningen ett tag. Skönt att tagga ner ett tag efter att vart ganska träningsfixerad:) Nu blev uppehållet lite längre än jag tänkt mig, men har äntligen masat mig iväg till gymmet.

Jag har provat skriva journal förr, o iom att jag inte är sådär jätteförtjust i att skriva så har jag inte orkat hålla igång dom speciellt länge, men ska försöka hålla igång denna iaf. Bra om jag kan få upp lite bilder på i vilken kass form jag är så att man kan få upp motivationen lite;)

Hade lite beslutsångest på om jag ska försöka dra ner på fettet samtidigt som jag försöker få på mig muskler, men iom att det är vinter, och min tid på gymmet kommer att vara ganska korti början, så kör jag så gott som bara gym, med lite kardio för att få upp konditionen.

Träningen kommer att bestå av 3 pass i veckan till att börja med, vilket i min egen smak är alldeles för lite, men 2.5h pendling om dagen + dagis och ett gym med riktigt kassa öppettider gör det svårt(bara öppet till 7 tex på torsdag-fredag)

så här kommer upplägget att se ut till en början, 2-3 övningar per muskelgrupp och kommer att försöka köra 20m cardio efter passen.

Pass1: Bröst, axlar triceps.

Pass2: Rygg, biceps, mage.

Pass3, Ben

Maten kommer inte att vara direkt strikt i början, försöker att äta runt 250+gram protein om dagen(eventuellt lite mer) samt medel på kolhydrater och fet.

Kosttillskott kommer till en början vara, Rage, proteinpulver samt C och E-vitamin.

Jag är 198cm lång och min vikt är nog runt 100kg just nu, har inte hittat nån bra våg på gymmet, och har ingen hemma, på bilden på min avatar väger jag runt 102kg, så har betydligt mer fett/mindre muskler nu*gah!*

kört 3 pass än så länge, och det känns hyffsat, riktigt klen och dålig uthållighet, men känns ändå bra:)

Bilder kommer att läggas upp senare.

BigSpawn
2007-10-10, 05:47
Skriva journal gick ju ungefär lika bra som det brukar*whistle* men här kommer iaf en rapport från senaste rygg/bicep-passet. Betänkt att jag ej går fullt ut än, utan försöker låte musklerna få nån månad på sig att vakna upp.

Cykelt: 6min
drag till bröst. rak stång: 15X50kg, 12X60kg, 8X70kg

Mark: 12X80kg, 9X100kg, 6X120kg.
supersettat med
Bicepscurl med z-stång: 9X27.5kg, 9X37.5kg, 8X37,5kg

Stående stångrodd: 12X50kg, 9X65kg, 6X75kg
supersettat med
enarms koncentrationscurl 90grader:12X11kg, 8X12.5kg, 7X12.5kg

Liggande drag mot pannan(hammar):18rep, 15rep, 15rep

Stretchar även mellan varannat set + efter passet.

tid total: 40min

Passet var bra, fick riktigt bra kontakt med både rygg och biceps:)