handdator

Visa fullständig version : Schema, viktnedgång och livet - Tips, kritik!


szander
2007-10-02, 19:53
Hejsan. Jag är en kille på 16 år, född 90 som har gymmat i 6 månader, väger 92, har deffat och gått ner från 97.8 kilo, lite för mycket cola och data på sommarlovet.. Eftersom jag hade tänkt att sätta igång seriöst nu, efter min viktnedgång också börja med Vassleprotein, kreatin och multivitamin samt druvsocker i proteinet. Fast saken är den att jag endast har kört en muskelgrupp per dag. Tänker lite, har fått sköna resultat för dom 6 månaderna man tränat. Enligt mig helt okey. Men skall börja fördela träningen, kanske 2 muskelgrupper?

Målvikt: 85-87 kilo.

Lite viktinfo:
Hantelcurl 22.5 (Kan svikta) 20 KG tar jag utan problem.
Bänkpress ligger jag och repar runt 65-70 KG.
Marklyft, nyss börjat men höjer nästa gång till 90 kilo. Fått lite tips om att inte överbelasta, och vet själv hur farligt det är.
Ben tränas endast vid gång hem osv. Helt nöjd med bena.

Lite mått:
Bröst: 100 cm.
Midja: 88.5.
Mage: 101.5.
Biceps: 37.5
Mål: Biceps skall upp i 40 så jag slår min mosters kille.
Bröst skall neråt tills mina muskler tar form, har fett.
Midja skall ner till 86.
Mage tills mina "vilande" rutor syns. *flex* *whistle*

Nå, dags att titta lite på mitt nya schema.


Tillägger också att jag aldrig har någon dålig dag, kör alltid max, klarar jag mer, visst släng på de sista kilona som gör att jag håller på att få upp frukosten. Men vad gör man inte =)

Dag 1

Rygg och lats.

Latsdrag. 1 uppvärmningsset. 3 x 6-8
Sittande kabelrodd. 3 x 6-8
Hantelshrugs/Upprätt rodd. 3 x 6-8
Hypersträck. 3 x 12

Framsida lår.

Mage* Lovehandles maskinen, du sitter och snurrar med antingen nederdel av kroppen eller överdel av kroppen.
Situps med 5 kilos tyngd.

Dag 2

Bröst/Flys/Flyes

Bänkpress. Uppvärmningsset 1. 3 x 6-8 + 1 tungt set med 2-3 rep.
Hantelpress på plan bänk. 3 x 6-8.
Hantelflys i CableCross. 3 x 6-8.
Flys i maskin 3 x 6-8.

Vader

Dag 3

Biceps och Triceps

Curlstångscurl. 1 uppvärmningsset. 3 x 6-8
Hantelcurls. 3 x 6-8
Koncentrationscurl på bänk. 2 x 6-8 lätta långsamma.

Pushdowns 1 uppvärmningsset. 3 x 6-8
Liggande tricepspress. 3 x 6-8
Stående tricepspress bakom nacke. 3 x 6-8

Baksida lår

Bröst* Deffar runt bröst och kör ibland lätta tyngden som 10 kilo per sida och massor av rep. Vill ha bort äckelfettet runt musklerna.

Dag 4

Axlar och Underarmar

Hantelpress/Axelpress på bänk. 1 uppvärmningsset. 3 x 6-8
Stående frammåtböjda hantellyft. 3 x 6-8
Stående hantellyft framifrån. 3 x 6-8
Militärpress. 3 x 6-8

Omvänd Handledscurl. 1 Uppvärmningsset. 3 x 6-8
Handledscurl bakom rygg. 3 x 6-8
Omvända curls sittande liten vinkel

Mage* Lovehandles maskinen, du sitter och snurrar med antingen nederdel av kroppen eller överdel av kroppen.
Situps med 5 kilos tyngd.

Dag 5

Antingen en vilodag eller så kör jag igång med dag 1 igen och tar en vilodag dagen efter. Beror på hur jag känner mig.

Så nu har jag skrivit lite. Funderar ifall jag ska börja med en Journal, är inte den direkt som skryter och lägger upp bilder. Men får se.
Vill först ha lite tips om det ni tycker jag gör fel, för få, för lite/mycket övningar eller reps. Allt gör mig bara mer motiverad och önskar verkligen att någon tar sig tid att läsa denna. Ge gärna andra tips på schema som jag kan ha. Innan körde jag som sagt endast 1 muskelgrupp per dag. 1 dag rygg, 1 dag biceps, 1 dag triceps, 1 dag bröst osv. Men hade tänkt att försöka mig på något nytt innan jag börjar köra stenhårt med kreatin och protein och saker. Tack på förhand!

szander
2007-10-02, 19:57
Glömde mina marklyft på rygg. Lite trött...

Marklyft. 3 x 6-8

Koffeman
2007-10-02, 19:58
Värkar bli en helt intressant tråd :) väkommen och lycka till!

szander
2007-10-02, 20:03
Tack koffeman =)

szander
2007-10-04, 17:51
Här var det livat.
Gårdagens pass:

BICEPS och TRICEPS

Curlstångscurl, 45 Kilo.
Hantelcurl, 22.5 1 set trappa ner till 20 kilo och körde 2.
Koncentrationscurl 12.5 kilo 2 set.

Pushdowns 1 set 70 kilo. 2 set 65 kilo.
Liggande tricepspress. 3 set 35 kilo.
Stående tricepspress bakom nacke (1 hantel) 30 kilo

Traps, 25 Kilo 3x12

Lårpress
3x8 230 kilo.
1 med 3 rep 280 kilo. PB just nu. Klarar dock mer med 1 rep.


Gick bra, grymt härlig pump vid biceps och triceps. Traps las in för jag skippade det när jag körde axlar. Var sluta och benpressen körde jag på för att se så mina ben inte går ner, är intresserad av bollsporter så jag rör mina ben och vandrar hem efter gymmet. Ca 0.5 mil.

szander
2007-10-04, 17:51
Dagens, blir imorn. Torsdag blir min nya dag att vila, har lite ärenden nu och frammåt varje Torsdag. Mer kmr imorn- =)