handdator

Visa fullständig version : Lilla TFF storsatsar.


nr16
2007-10-02, 16:04
Japp, det stämmer. Enligt säkra källor så kommer TFF åka ner med Rune Andersson (en av klubbens stora investerare) och de nya tränaren, Tom Prahl till Sydamerika i förhoppning om att hitta den nya Ari. TFF kommer vara på jakt efter en ytterback, en yttermittfältare och en-två anfallare. TFF hade tänkt lägga ca 20 miljoner kronor på dessa 3-4 spelarna. Denna storsatsningen var en av dom stora anledningarna till att en av Sveriges bästa tränare, Tom Prahl skrev på för klubben.

Vad tror ni om TFF's satsning att bli ett lag för allsvenskans övre halva? Kommer det lyckas eller är det bara onödiga pengar som Rune lägger ut? Berätta gärna om dina funderingar kring detta :)

Och för att slippa oklarheter så är då TFF TRELLEBORGS FOTBLLSFÖRRENING!

Yankeee
2007-10-02, 16:06
Vad är trelleborg?

tossefar
2007-10-02, 16:08
Wow, det är var det minst intressanta jag läst på riktigt länge!

Jay-Z
2007-10-02, 16:09
Vad är trelleborg?


Där Kalle Anka bor.

Frantic
2007-10-02, 16:21
Sjukt spännande med ett lag som lägger 20 miljoner kronor på att hamna i den övre halvan av allsvenskan

nr16
2007-10-02, 16:21
Får inte alla ovanför detta inlägg varning för spamm så är det sjukt!


För övrigt så läste jag detta på www.svenskafans.com/fotboll/tff/forum.asp

kelk
2007-10-02, 16:24
inget att hetsa upp sig över.. skit kommer alltid vara skit :-)

nr16
2007-10-02, 16:29
inget att hetsa upp sig över.. skit kommer alltid vara skit :-)

Hehe, ska vi se om du säger det samma när TFF först slår bajen med 2-0 och sen kvart senare krossar IFK Trelleborg - bajjen i handboll 300 meter där ifrån :)

kelk
2007-10-02, 16:37
Haha... laget kommer säkert bli bättre med ett par brassar men tjångavallen kommer alltid vara skit(tråkig) att åka till!

Krille 87
2007-10-02, 16:37
Tff ligger väl sist nu och om de åker ner kommer investeringen alldeles för sent!

Berguven
2007-10-02, 16:43
Personligen gillar jag inte den typen av satsningar, eftersom det blir så tråkigt när det bara är pengarna som styr. Spännande låter det dock!

egge
2007-10-02, 16:51
En ny Ari??
http://dhd.sfweekly.com/wp-content/uploads/2007/02/ari.jpg

Manta
2007-10-02, 17:05
Alltid bra att det pumpas in mer pengar i svensk fotboll. Dock tror jag det här är fel sätt och att TFF är fel klubb.

Berguven
2007-10-02, 17:14
Dock tror jag det här är fel sätt och att TFF är fel klubb.


Hur kan TFF vara fel klubb att pumpa in pengar i om det är TFF man vill hjälpa?

Manta
2007-10-02, 17:20
Hur kan TFF vara fel klubb att pumpa in pengar i om det är TFF man vill hjälpa?

Nej, givetvis så ger man ju pengarna till sin egen klubb. Det jag syftade på var ju såklart om man ser på det stora hela, om man vill se större framgång för svensk fotboll. Då tror inte jag att TFF är rätt klubb att investera i.

Einar
2007-10-02, 17:25
Man kan ju fråga sig hur mycket sanning det ligger bakom det när det kommer från svenskafans forum.

Greg
2007-10-02, 17:32
TFF är ett skämt. De ska, och kommer, åka ner i år.

z_bumbi
2007-10-02, 17:32
Nej, givetvis så ger man ju pengarna till sin egen klubb. Det jag syftade på var ju såklart om man ser på det stora hela, om man vill se större framgång för svensk fotboll. Då tror inte jag att TFF är rätt klubb att investera i.

20 mille till valfri klubb kan göra ganska mycket, det är på en höft 60 000timmar ledararvoden vilket borde kunna skapa ett rejält ungdomsunderlag för framtiden. Om man gör det till en årlig satsning så blir det rejält drag i den klubben..

Manta
2007-10-02, 17:41
20 mille till valfri klubb kan göra ganska mycket, det är på en höft 60 000timmar ledararvoden vilket borde kunna skapa ett rejält ungdomsunderlag för framtiden. Om man gör det till en årlig satsning så blir det rejält drag i den klubben..

Givetvis gör ett sådant tillskott mycket för klubben. Men har TFF organisationen och supporterunderlag för att klara av det? Jag vet inte, är alldeles för dåligt insatt. Jag påstår ju inte att det är dåligt, det jag säger är att från en objektiv ståndpunkt så tror jag att pengarna skulle kunna förvaltas bättre av en större och mer etablerad klubb. Men ju fler lag som kan bli bra, desto bättre för svensk fotboll. Synd bara att pengarna verkar användas till att importera halvdana sydamerikanska talanger.

redbrigade
2007-10-02, 17:56
varför lägga ner pengar på en av sveriges tråkigaste klubbar.. och att köpa massa brassar är grymt överskattat om dom köper 4 st kanske en eller kanske kanske två blir hyffsade

nr16
2007-10-02, 18:58
Haha... laget kommer säkert bli bättre med ett par brassar men tjångavallen kommer alltid vara skit(tråkig) att åka till!

Haha, det snackas om att vångavallen ska byggas/det ska byggas ny så då kommer vi ha finare arena en er solnatattare ;)

Krille 87, njaaa..för sent för vaddå? Framtiden? TFF har ett lag för allsvenskan redan nu och vi borde klara kontraktet så att Prahl får leta rätt spelare redna nu tror jag bara är bra.

Manta, hahaha styr pengar i TFF? Halva TFFs start11 kommer från överblivna MFFspelare.

Dagens start11 ser ut såhär:

Fredrik Persson, köptes när han var 18 år av en liten skitklubb kostade inget

Dennis Melander, egen produkt
Linus Malmqvist, Köpt från BOIS för ett par hundra tusen
Tommi Persson, Överbliven MFFare
Andreas Wihlbrorg, överbliven MFFare

Kristian Haynes, köpt tillbaka från AIK för 2 mkr
Mattias Thylander, free transfer från danska silkeborg
Jonas Bjurström, köpt tillbaka från danska Esbjär för 1 mkr
Jonatan Berg, Lån från Råsablått

Erik Sundin, Köpt från asyriska för 500 000
Mike Mensah, vet inte, men gratis


Så kanske 5 mkr har hela TFFs lag kostat att köpa in. Medans ett lag som MFF köpte 2 anfallare för 60 mkr var av en av dom sitter på bänken. Tycker du att pengar fortfarande styr i TFF?


Och varför skulle det va fel lag att investera i? Det kan väll vara skönt för sydskåningar att hålla på ett allsvenskt lag som inte kräver att man vinner varje år så som i MFF?



z_bumbi, det är sannt de du skriver men Rune/VångaInvest (tffs dotterbolag) har lovat mer pengar till klubben så tror att den delen kommer lösa sig med andra pengar. Det bör tilläggas att TFF har 2 lag i varje ålder (10-15 år)



redbrigade, sveriges tråkigaste lag? Hört talas om GAIS,BP,ÖSK,KFF, Gefle? Dom lagen är så sjukt mycket tråkigare än TFF. Och hur kan du säga "och att köpa massa brassar är grymt överskattat om dom köper 4 st kanske en eller kanske kanske två blir hyffsade" när det är allsvenskans skickligaste tränare som har pengarna?

Manta
2007-10-02, 19:03
Massa text.

Ursäkta? Jag kan tyvärr inte försvara påhittade påståenden.

nr16
2007-10-02, 19:05
Ursäkta? Jag kan tyvärr inte försvara påhittade påståenden.

Påhittade påståenden?

Manta
2007-10-02, 19:07
Påhittade påståenden?

När påstår jag att pengar styr i TFF?

Greg
2007-10-02, 19:39
Haha, det snackas om att vångavallen ska byggas/det ska byggas ny så då kommer vi ha finare arena en er solnatattare ;)

Krille 87, njaaa..för sent för vaddå? Framtiden? TFF har ett lag för allsvenskan redan nu och vi borde klara kontraktet så att Prahl får leta rätt spelare redna nu tror jag bara är bra.

Manta, hahaha styr pengar i TFF? Halva TFFs start11 kommer från överblivna MFFspelare.

Dagens start11 ser ut såhär:

Fredrik Persson, köptes när han var 18 år av en liten skitklubb kostade inget

Dennis Melander, egen produkt
Linus Malmqvist, Köpt från BOIS för ett par hundra tusen
Tommi Persson, Överbliven MFFare
Andreas Wihlbrorg, överbliven MFFare

Kristian Haynes, köpt tillbaka från AIK för 2 mkr
Mattias Thylander, free transfer från danska silkeborg
Jonas Bjurström, köpt tillbaka från danska Esbjär för 1 mkr
Jonatan Berg, Lån från Råsablått

Erik Sundin, Köpt från asyriska för 500 000
Mike Mensah, vet inte, men gratis


Så kanske 5 mkr har hela TFFs lag kostat att köpa in. Medans ett lag som MFF köpte 2 anfallare för 60 mkr var av en av dom sitter på bänken. Tycker du att pengar fortfarande styr i TFF?


Och varför skulle det va fel lag att investera i? Det kan väll vara skönt för sydskåningar att hålla på ett allsvenskt lag som inte kräver att man vinner varje år så som i MFF?



z_bumbi, det är sannt de du skriver men Rune/VångaInvest (tffs dotterbolag) har lovat mer pengar till klubben så tror att den delen kommer lösa sig med andra pengar. Det bör tilläggas att TFF har 2 lag i varje ålder (10-15 år)



redbrigade, sveriges tråkigaste lag? Hört talas om GAIS,BP,ÖSK,KFF, Gefle? Dom lagen är så sjukt mycket tråkigare än TFF. Och hur kan du säga "och att köpa massa brassar är grymt överskattat om dom köper 4 st kanske en eller kanske kanske två blir hyffsade" när det är allsvenskans skickligaste tränare som har pengarna?

VIlka kostade 60 mille? Källa på det.

Samt Vem av dessa dyra sitter på bänken?

Antar att du tänker på Junior och J.J?

Junior kostade 8. J.J 10 om jag inte missminner mig.

J.J är skadad, därav att han inte spelar. De fåtal gånger han suttit på bänken har varit efter att ha varit skadad.

Jense
2007-10-02, 19:42
Haha... laget kommer säkert bli bättre med ett par brassar men tjångavallen kommer alltid vara skit(tråkig) att åka till!

jo men korpenfotboll behöver inte bättre arenor än sådär, vilket tff tydligen förstått

Einar
2007-10-02, 20:04
VIlka kostade 60 mille? Källa på det.

Samt Vem av dessa dyra sitter på bänken?

Antar att du tänker på Junior och J.J?

Junior kostade 8. J.J 10 om jag inte missminner mig.

J.J är skadad, därav att han inte spelar. De fåtal gånger han suttit på bänken har varit efter att ha varit skadad.

Exakt. 60 miljoner!! var fick han de siffrorna ifrån? Så sjukt mycket pengar har inte MFF även om det är bra mycket mer än många andra klubbar i Allsvenskan. I övrigt så tycker jag att TFF gjort ett klipp med Prahl och Westerberg. Jag hoppas de hakar sig kvar i Allsvenskan nu så man får se vad dessa tränare lyckas tillföra.

redbrigade
2007-10-02, 20:17
redbrigade, sveriges tråkigaste lag? Hört talas om GAIS,BP,ÖSK,KFF, Gefle? Dom lagen är så sjukt mycket tråkigare än TFF. Och hur kan du säga "och att köpa massa brassar är grymt överskattat om dom köper 4 st kanske en eller kanske kanske två blir hyffsade" när det är allsvenskans skickligaste tränare som har pengarna?

du kan inte mena att prahl är sveriges skickligaste tränare hoppas det finns ironi där,gais har iallafall fans vilket inte finns i trelleborg

Noodles
2007-10-02, 20:24
Givetvis gör ett sådant tillskott mycket för klubben. Men har TFF organisationen och supporterunderlag för att klara av det? Jag vet inte, är alldeles för dåligt insatt. Jag påstår ju inte att det är dåligt, det jag säger är att från en objektiv ståndpunkt så tror jag att pengarna skulle kunna förvaltas bättre av en större och mer etablerad klubb. Men ju fler lag som kan bli bra, desto bättre för svensk fotboll. Synd bara att pengarna verkar användas till att importera halvdana sydamerikanska talanger.

Ska man vara cynisk är de mesta pengar bortkastade i svensk fotboll. Åtminstone om man förväntar sig att få avkastning i form av ett lag som kan konkurrera i Europa. Kul för TFF om de nu får lite pengar. För svensk fotbolls del tror jag att pengarna är bättre investerade i juniorverksamhet än några halvbra importer.

När man kallar TFF för ett tråkigt lag överskattar man nog alla andra svenska klubbar. Det är inte direkt Arsenal eller Barca de jämförs med. Allsvenskan har sin charm. Vill man se vackert spel är det däremot fel ställe att leta på.

Eddie Vedder
2007-10-02, 21:05
Vill TFF dessutom komma på tapeten och få mer intresse för laget bör dom göra "en Real Madrid" , d.v.s. värva en spelare som inte beror på kvalitéerna utan på marknadsvärde.
Så dom får helt enkelt ta tillbaka Idol-Ola, han var ju bland dom bättre i sitt Trelleborgs tipselitlag men kom aldrig med i A-laget. Tar dom tillbaka honom nu lär det finnas ett visst marknadsvärde i det.;)

Fatalist
2007-10-02, 21:08
Ska man vara cynisk är de mesta pengar bortkastade i svensk fotboll. Åtminstone om man förväntar sig att få avkastning i form av ett lag som kan konkurrera i Europa. Kul för TFF om de nu får lite pengar. För svensk fotbolls del tror jag att pengarna är bättre investerade i juniorverksamhet än några halvbra importer.

När man kallar TFF för ett tråkigt lag överskattar man nog alla andra svenska klubbar. Det är inte direkt Arsenal eller Barca de jämförs med. Allsvenskan har sin charm. Vill man se vackert spel är det däremot fel ställe att leta på.

Fast lyckas man med en sådan import som Ari i KFF var är det förståeligt om fler klubbar gräver efter dolda diamantgruvor i fattigmansländer över sjön...

kelk
2007-10-02, 21:25
Haha, det snackas om att vångavallen ska byggas/det ska byggas ny så då kommer vi ha finare arena en er solnatattare ;)


nu är du ute på djupt vatten! :smash: *gah!* *mini* :furious:

nr16
2007-10-02, 22:48
VIlka kostade 60 mille? Källa på det.

Samt Vem av dessa dyra sitter på bänken?

Antar att du tänker på Junior och J.J?

Junior kostade 8. J.J 10 om jag inte missminner mig.

J.J är skadad, därav att han inte spelar. De fåtal gånger han suttit på bänken har varit efter att ha varit skadad.

Njaa min Svensk/Engelsklärare känner både Madsen och Borg o de e han som har sakt att J.J kostade 35 o Junior kostade 25 om jag inte missminner mig. Dom kan mycket väl va skadade men korkat att ga med dom på bänken då?

Einar, njaaa MFF har ett egekt kapital på 120 mkr men det är kanske inte mer än 60 mkr för dig?


redbrigade, haha hoppas att du skojar med mig, om man tar sm-guld med Malmö så är man en av sveriges skikligaste tränare. Inget snack om den saken.


Eddie_vedder, haha idol-ola är MFFare, inte TFFare och har aldrig varit o komer aldrig va *slap*

Sen att TFF ska bli ett nytt Real med 20 mkr är skitsnack. Vad tycker du om DIFs 14miljonersvervning, Qurinio som gjort typ 4 mål på två säsonger?


kelk, nej de e jag väll ändå inte. OM tff bygger om Vångavallen så kommer den väll bli finare än söderstadion?

Eddie Vedder
2007-10-02, 22:53
Eddie_vedder, haha idol-ola är MFFare, inte TFFare och har aldrig varit o komer aldrig va *slap*

Är du verkligen 100% säker på det? Jag kan nästan svära på att det var Idol-Ola som spelade på topp när vi mötte Trelleborg för ett par år sedan. Har för mig han har sagt själv att han spelade i TFF dessutom.

nr16
2007-10-02, 22:56
Är du verkligen 100% säker på det? Jag kan nästan svära på att det var Idol-Ola som spelade på topp när vi mötte Trelleborg för ett par år sedan. Har för mig han har sagt själv att han spelade i TFF dessutom.


Njaaa 100% är jag inte, men 92 kanske. ska googla lite :)

Eddie Vedder
2007-10-02, 22:59
Njaaa 100% är jag inte, men 92 kanske. ska googla lite :)

http://blt.se/article/959249_151-0-0-0

Fråga nummer 23 från "matte". Där säger han själv att han lirade i Trelleborg. Det VAR han som spelade på topp mot oss. Divig som få på planen.:D

Greg
2007-10-02, 23:02
Njaa min Svensk/Engelsklärare känner både Madsen och Borg o de e han som har sakt att J.J kostade 35 o Junior kostade 25 om jag inte missminner mig. Dom kan mycket väl va skadade men korkat att ga med dom på bänken då?

Då ljuger din Svensk/Engelsklärare.

Så mycket har Malmö FF aldrig lagt ut på spelare.

nr16
2007-10-02, 23:04
http://blt.se/article/959249_151-0-0-0

Fråga nummer 23 från "matte". Där säger han själv att han lirade i Trelleborg. Det VAR han som spelade på topp mot oss. Divig som få på planen.:D

haha men vaffan, han finns ju inte med bland "kända spelare" på tffs officella hemida ;)

Hur längesen var de ni mötte dom?

nr16
2007-10-02, 23:05
Då ljuger din Svensk/Engelsklärare.

Så mycket har Malmö FF aldrig lagt ut på spelare.

Ja de e mycket möjligt eller så har jag glömt hur mkt de va exakt men det var typ antingen 30 för var och en eller 30 för båda ;)

Eddie Vedder
2007-10-02, 23:08
haha men vaffan, han finns ju inte med bland "kända spelare" på tffs officella hemida ;)

Hur längesen var de ni mötte dom?

Ja va blir det? Det sista junioråret för 86:or, jag är 87:a men han är 86:a. Borde ju varit 2004.

nr16
2007-10-02, 23:13
Ja va blir det? Det sista junioråret för 86:or, jag är 87:a men han är 86:a. Borde ju varit 2004.

Hehe så med andra ord så e du rätt skillad på fotboll, i vilket lag lira(r) du?

Einar
2007-10-02, 23:22
Einar, njaaa MFF har ett egekt kapital på 120 mkr men det är kanske inte mer än 60 mkr för dig?

Jo, det är mer än 60 miljoner. Men de la fortfarande inte 60 miljoner på två spelare. Tror du själv på att MFF skulle lägga halva detta kapital på två spelare?

Einar
2007-10-02, 23:24
Ja de e mycket möjligt eller så har jag glömt hur mkt de va exakt men det var typ antingen 30 för var och en eller 30 för båda ;)

Ja, det är ju nästan samma sak ;)

Eddie Vedder
2007-10-03, 06:20
Hehe så med andra ord så e du rätt skillad på fotboll, i vilket lag lira(r) du?

Spelade i Degerfors IF. Men det var ett tag sen nu, löpning och styrketräning slår fotboll med hästlängder. Knappt att jag är intresserad av fotboll alls längre.

kelk
2007-10-03, 08:57
kelk, nej de e jag väll ändå inte. OM tff bygger om Vångavallen så kommer den väll bli finare än söderstadion?

Det skiter väl jag fullständigt i. Hur många säsonger har vi gjort i Solna? Vi är en Stockholmsklubb och inte på något sätt förknippade med Råsunda som dif och aik. :smash:

nr16
2007-10-03, 12:14
Spelade i Degerfors IF. Men det var ett tag sen nu, löpning och styrketräning slår fotboll med hästlängder. Knappt att jag är intresserad av fotboll alls längre.

Då spelade du med Toivonen också (numera Malmö)?

kelk, :confused: :confused: :confused: :confused: