handdator

Visa fullständig version : Träna i uppsala?


junglekid
2007-10-02, 11:31
Hej!

Jag är nyinflyttad i uppsala och skulle behöva tips om vart det är schysst att träna. (förutom stadsskogen :P ) Är student, och i de kretsarna verkar stallet/svettis vara populära val, frågan är bara om de är bra? Måste erkänna att jag inte varit där och tittat än, men någon av er kanske har koll? Vad är bra annars? Har märkt att jag lessnar på träningen fort med maskiner, har haft nautiluskort förut, det blev inte mycket av med det..

Kanske ska berätta lite om mig själv först så ni har någon aning om vilken nivå jag ligger på. Är 20år, 186 cm och 83-85 kg, har lätt att lägga på mig, både fett vid uppehåll men muskler när jag tränar. Jag är väldigt grön på ren styrketräning, har mest pysslat med simning och tillhörande gymövningar, förutom nautilusperioden, men slutade med det för cirkus 3 år sen, har tyvärr legat nere med träning så gott som totalt sen dess. Har kikat på "sticky" programförslaget för nybörjare, det verkar vara en vettig början. Vad tror ni?

Tacksam om ni känner för att hjälpa! :)

Runda Grodan
2007-10-02, 11:35
Workout Center i Luthagen - Källargym med passerkort. Finns ganska mycket maskiner (mest David) och helt okej med vikter och stänger med tanke på att det inte är så många som tränar där.

Uppsala Tyngdlyftningsklubb i Fyrishov - Bra gym med mycket vikter men öppettiderna är inget vidare.

Bra priser på båda ovanstående ställen.

junglekid
2007-10-02, 11:45
Måste ha letat lite dåligt, hittade en gammal tråd om exakt den här frågan:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=68757

Den är ett år gammal, men det har kanske inte hänt så mycket sen dess?
Tack för svaret iallafall grodan! :)

Eddie Vedder
2007-10-02, 14:46
Jag tränar på Friskis&Svettis i Ekeby. Jag bor i Flogsta så det är helt enkelt närmast. Trivs bra iaf och det är inte alls så mycket folk som det sägs att det är på F&S i stan.

Jag var nere på Workoutcenter EN gång och tänker aldrig mer sätta min fot där. Tänker inte gå in djupare på varför men fick knappast någon positiv känsla av det gymmet om man säger så.

polle
2007-10-02, 17:23
Jag slår ett slag för WC. Ligger bra till och har dygnet runt-öppet, perfekt för en upptagen student.

mjukglass
2007-10-02, 18:38
Om de sunkiga öppettiderna inte är ett hinder är UTK i fyrishov överlägset bäst. Stort kunnande i all form utav lyftning finns där, helt ovärderligt och helt överlägset alla andra gym i stan. Har allt i utom reversed hypers bänk. Punkt. Faktum är att om du frågar någon annanstans i uppsala än UTK om knäböj så pekar de flesta på den lokala smithmaskinen....

Om man inte alltid kan träna på kvällstid så är WC i luthagen och F&S (som jag själv tränar på) billigt och helt ok. Finns inget lyftkunnande att tala om här, alls, men vet man på ett ungefär vad man sysslar med och orkar med krokiga och smala stänger, brist på talk, smala casalvikter (på F&S), inga kedjor eller motståndsband, folk utan gymvett är det helt ok.

WC har en lyftbur för tunga böjs (grodan tränar här) och F&S har tillgång till rommerska ringar, klätterrep och concept 2 (mjukglass tränar här). Ingen utom UTK har ett vettig chinsräcke dock, det suger IMO.

thatkrillesshow
2007-10-02, 19:24
Jag har varit på svettis en gång. Helt värdelöst, har bara några sketna hantlar o kassa maskiner.

Själv så tränar jag på alla 3 friskis&svettis beroende på. Tycker det e det bästa som finns i uppsala. På vintern e det dock ofta fullt framåt eftermiddagen på gymmet i stan vet jag. Annars rätt så schysst!

Timme
2008-06-16, 16:13
Vad har UTK för adress? Är det nära staden?

Timme
2008-06-16, 16:17
Fyrishov såg jag i en annan tråd. Ska nog gå att hitta.

Eddie Vedder
2008-06-16, 17:15
Fyrishov såg jag i en annan tråd. Ska nog gå att hitta.

Ja det ligger precis bredvid. Ska du dit får du komma över vägen och hälsa på mig på jobbet.:D
Har du tänkt att köra ett pass i Uppsala så PM:a gärna om det skulle gå att få ihop. Vore ju kul.:)

diskonto
2008-06-17, 09:44
Om du även har intresse av kampsport så finns Hilti Fightcenter. Vi har BJJ, Submission Wrestling, Thaiboxning och MMA plus ett bra utrustat gym (klätterrep, romerska ringar, 12m pullupstång, internationella stänger, mycket vikter, många kettlebells, lådor för plyometrisk träning, medicinbollar, löpband, c2 roddmaskin, cykel, traktordäck med tillhörande slägga, hopprep etc). Allt för 1200:- per termin.

diskonto
2008-06-17, 09:51
Glömde en länk: www.hiltifightcenter.se hittar du oss på. Och vi har som sagt också ett bra chinsräcke (mycket bättre?) än UTK.

Annars måste jag försvara F&S lite - på väderkvarnsgatan har dom faktiskt dom gamla casallvikterna, med lätt lika mycket gummi som Eleiko har. Helt okej. Stängerna som finns är raka Eleikostänger (weightlifting trainingbar om jag inte har helt fel). Alldeles okej med andra ord. Nackdelen är väl att dom inte gillar när man slänger ner vikterna i golvet. Där har UTK ett klart plus (samt fler stänger). UTK har dock fullständigt genomvärdelösa öppetider emedan Friskis öppnar 7 på mornarna och har öppet framåt 9-10 på kvällen.

Tycker personligen Hilti är ett bättre gym pga mer udda utrustning som man inte kan hitta på dom "vanliga" gymmen, men annars är F&S också ok. UTK som sagt bra om man kan hantera öppetiderna (och att det inte finns nån roddmaskin).

thatkrillesshow
2008-06-17, 11:29
Finns det ställningar så man kan böja och bänka på hilti?

machine gun
2008-06-17, 11:35
Jag var nere på Workoutcenter EN gång och tänker aldrig mer sätta min fot där. Tänker inte gå in djupare på varför men fick knappast någon positiv känsla av det gymmet om man säger så.

Är det inte där ni brukar ha informella koloträffar på lördagar numera?

Eddie Vedder
2008-06-17, 12:04
Är det inte där ni brukar ha informella koloträffar på lördagar numera?

Jo.:D

Timme
2008-06-17, 12:34
Ja det ligger precis bredvid. Ska du dit får du komma över vägen och hälsa på mig på jobbet.:D
Har du tänkt att köra ett pass i Uppsala så PM:a gärna om det skulle gå att få ihop. Vore ju kul.:)

Det vore väldigt kul! Någon gång i sommar en måndag kommer jag förhoppningsvis träna böj och bänk + komplement i uppsla och då blir det ju UTK.

Sedan blir det mark på fredag! Fyy vad kul :)

Timme
2008-06-17, 12:35
Jo.:D

Vilka brukar vara där? Alltid kul med kolofolk :)

mjukglass
2008-06-17, 12:39
Glömde en länk: www.hiltifightcenter.se hittar du oss på. Och vi har som sagt också ett bra chinsräcke (mycket bättre?) än UTK.

Annars måste jag försvara F&S lite - på väderkvarnsgatan har dom faktiskt dom gamla casallvikterna, med lätt lika mycket gummi som Eleiko har. Helt okej. Stängerna som finns är raka Eleikostänger (weightlifting trainingbar om jag inte har helt fel). Alldeles okej med andra ord.

UTK har ett så bra chinsräcke man kan ha. Jag har dryga halvmetern kvar till backen när jag hänger med fullt sträck (193cm) samt det är en matt stång utan räfflor så man får behålla skinnet i händerna även fast man kör atletiska pullups (kipping).

Vikterna på F&S - väderkvarnsgatan - suger. Inget mer att säga om det, det är absolut INTE i klass med Eleikos gummivikter. Detta för tyngdlyftning där man inte kan lägga ner vikten försiktigt. För Bicepscurl och bänkpress funkar de ok, så jag förstår att en discobyggare som Disconto gillar dem ;)

Stängerna på F&S har bytts ut till eleiko stänger - inga STstänger dock (de hade casall stänger förut, helt sjukt jag tror nästan de kommer krokiga). från fabrik).

Eddie Vedder
2008-06-17, 12:40
Vilka brukar vara där? Alltid kul med kolofolk :)

Nu under sommaren är det färre. Men under våren har det varit jag, Danny Devito, Runda Grodan, Jacksatan, Boven, Smml, Huldz och Ollas. Alla har ju inte alltid varit med samtidigt förstås men det är vi som kört i alla fall.

Runda Grodan och Ollas är ju på hemort över sommaren, Jacksatan flyttar från stan snart vad jag vet. Men några lär vi kunna bli i alla fall.:thumbup:

Timme
2008-06-17, 12:59
Nu under sommaren är det färre. Men under våren har det varit jag, Danny Devito, Runda Grodan, Jacksatan, Boven, Smml, Huldz och Ollas. Alla har ju inte alltid varit med samtidigt förstås men det är vi som kört i alla fall.

Runda Grodan och Ollas är ju på hemort över sommaren, Jacksatan flyttar från stan snart vad jag vet. Men några lär vi kunna bli i alla fall.:thumbup:

Roligt som tusan!

Alla du räknande verkar vara riktigt goa gubbar. Jag gillar er alla så det vore riktigt nice om jag kunde träffa några av er på riktigt.

frambogir
2008-06-17, 15:44
Hade inte jag varit så klen hade jag kanske också varit intresserad :)

Kebab-Arne
2008-06-17, 16:26
Om det blir av nån dag när det inte krockar med nåt (som det gjort hittills*cry* ) är jag på.

Förövrigt finns Antonis gym som tydligen ska vara bra. http://www.antonisgym.se/ Ska kolla upp det i höst när mitt nuvarande kort går ut. Synd att Antonis är lite dyrt bara.

frambogir
2008-06-17, 16:40
Jag har hört mycket bra om Antonis, även om det för mig känns rejält overkill då alla jag pratat med beskriver det som ett utpräglat "byggargym."

Runda Grodan
2008-06-17, 16:41
Roligt som tusan!

Alla du räknande verkar vara riktigt goa gubbar. Jag gillar er alla så det vore riktigt nice om jag kunde träffa några av er på riktigt.
Försök säga till några dagar innan du ska till Uppsala så kanske man kan planera in en hemresa då. Skulle vara kul med en liten Uppsala-träff.

Eddie Vedder
2008-06-17, 16:46
En bild på mig ihop med Runda Grodan, Danny Devito, Smml och huldz vore något. Den lilla klena moderatorn i mitten, omgiven av sina stora och grova beskyddande undersåtar.:D

frambogir
2008-06-17, 17:44
Vore en bra bild att visa upp om någon jävlas i forumet också. :)

Fatcan
2008-06-17, 17:53
Nån som tränar på nya friskis & svettis i Ultuna då? Bra utrustning? Mycket folk? Hade tänkt köpa gymkort där när jag börjar bulka i september, pallar inte träna i personalgymmet på jobbet längre.

thatkrillesshow
2008-06-17, 18:03
Nån som tränar på nya friskis & svettis i Ultuna då? Bra utrustning? Mycket folk? Hade tänkt köpa gymkort där när jag börjar bulka i september, pallar inte träna i personalgymmet på jobbet längre.
Japp. Samma utrustning som på dem andra f&s i uppsala, förutom att dem inte har några färdiga stänger. 2 bänk/böj ställningar, 2 smith, hantlar upp til ~49 kg, gott om viktskivor, flera bänkar, benpress, hacksquat, chinsräcke, dipsställning, 2 latsdrag, 2 kabelrodd, o massa maskiner o löpband o crosstrainer. Ungefär nåt sånt. Inte jättemycket folk, men mer nu när dem har stängt f&s i stan.

Fatcan
2008-06-17, 18:11
Japp. Samma utrustning som på dem andra f&s i uppsala, förutom att dem inte har några färdiga stänger. 2 bänk/böj ställningar, 2 smith, hantlar upp til ~49 kg, gott om viktskivor, flera bänkar, benpress, hacksquat, chinsräcke, dipsställning, 2 latsdrag, 2 kabelrodd, o massa maskiner o löpband o crosstrainer. Ungefär nåt sånt. Inte jättemycket folk, men mer nu när dem har stängt f&s i stan.

Ok, det låter ju bra :). Får dra dit och provträna nån dag. Har dom stängt F&S i stan helt eller är det typ för ombyggnad?

frambogir
2008-06-17, 18:13
Är väl renovering tror jag?

thatkrillesshow
2008-06-17, 18:17
Japp, det är renovering där nu. Öppnar 18 augusti igen.

diskonto
2008-06-17, 18:41
F&S i ultuna har betydligt sämre vikter (nya casallvikter med VÄLDIGT mycket järn och väldigt lite gummi). Dock nya fint lättrade eleikostänger (tyngdlyftning). Samma typ av pullupställning (vem FAN kom på idén att det skulle vara bra med räfflad pullupstång - vilket pucko) som på väderkvarnsgatan. Dock mindre folk (görbart att träna kvällar) och trevlig bastu.

emmzan
2008-06-18, 20:48
En bild på mig ihop med Runda Grodan, Danny Devito, Smml och huldz vore något. Den lilla klena moderatorn i mitten, omgiven av sina stora och grova beskyddande undersåtar.:D

Är det rätt tidpunkt kan det bli två moderatorkollegor till på träffen :)

Hur har f&s öppet nu under midsommarhelgen? Har eg ett planerat markpass på söndag och UTK har stängt efter de nya öppettiderna för sommaren (suck!!), man får köra mark på f&s antar jag? :)

Jacksatan
2008-06-21, 10:32
Nu under sommaren är det färre. Men under våren har det varit jag, Danny Devito, Runda Grodan, Jacksatan, Boven, Smml, Huldz och Ollas. Alla har ju inte alltid varit med samtidigt förstås men det är vi som kört i alla fall.

Runda Grodan och Ollas är ju på hemort över sommaren, Jacksatan flyttar från stan snart vad jag vet. Men några lär vi kunna bli i alla fall.:thumbup:

Jopp, har redan gjort mig hemmastadd på SATS-Södermalm. Måste tillstå att jag saknar erat sällskap lite. Är lite tomt att träna ensam. *cry*

Timme
2008-07-29, 18:05
Ja det ligger precis bredvid. Ska du dit får du komma över vägen och hälsa på mig på jobbet.:D
Har du tänkt att köra ett pass i Uppsala så PM:a gärna om det skulle gå att få ihop. Vore ju kul.:)

Buuuuuuuuuuuuuuump!

Jag är i uppsala nu för bubblan hos min kompis!

På torsdag kl 16.00 ska jag träna på UTK. Det vore ju roligt om så många från kolo som möjligt också kunde träna då! Det vore ju riktigt trevligt att träffa lite kolofolk! :D

Jag ska i alla fall träna sumomark, rumänska mark och chins :)

C.E.J.
2008-07-29, 18:07
Buuuuuuuuuuuuuuump!

Jag är i uppsala nu för bubblan hos min kompis!

På torsdag kl 16.00 ska jag träna på UTK. Det vore ju roligt om så många från kolo som möjligt också kunde träna då! Det vore ju riktigt trevligt att träffa lite kolofolk! :D

Jag ska i alla fall träna sumomark, rumänska mark och chins :)

No shit! Synd att jag är där 24h tidigare, annars hade vi kunnat arrangera nåt kanske.

Runda Grodan
2008-07-29, 18:09
Buuuuuuuuuuuuuuump!

Jag är i uppsala nu för bubblan hos min kompis!

På torsdag kl 16.00 ska jag träna på UTK. Det vore ju roligt om så många från kolo som möjligt också kunde träna då! Det vore ju riktigt trevligt att träffa lite kolofolk! :D

Jag ska i alla fall träna sumomark, rumänska mark och chins :)
Hur länge blir du kvar i Uppsala?

Då det kan vara av intresse för flera så skriver jag här istället för att skicka pm.

thatkrillesshow
2008-07-29, 18:09
Jag hade tänkt träna på torsdag, fast på f&s. Men nu måste jag ju ta mig till UTK om den berömda Timme kommer:D Det blir chins, sumomark o pull-ups för mig i princip.

Eddie Vedder
2008-07-29, 18:21
Jag kan inte på torsdag tyvärr.

Timme
2008-07-29, 19:22
Jag hade tänkt träna på torsdag, fast på f&s. Men nu måste jag ju ta mig till UTK om den berömda Timme kommer:D Det blir chins, sumomark o pull-ups för mig i princip.

Yeeeeaa! Soft! haha du ska ju köra samma pass som ja :D Coolers. Sumomark och chins is the shit.

Grodan: Jag åker hem tidigt på fredag.

Timme
2008-07-29, 19:23
Jag kan inte på torsdag tyvärr.

:(

Dexterity
2008-07-29, 22:08
Friskis och Svettis som ligger vid Sommarro (5 min därifrån). Var i Uppsala förra veckan och hälsade på brorsan så vi var nere och tränade där. Väldigt bra gym; stort, fräscht, en hel del fria vikter + maskiner, trevligt folk och en riktigt snygg receptionist.

Eddie Vedder
2008-07-30, 05:25
Friskis och Svettis som ligger vid Sommarro (5 min därifrån). Var i Uppsala förra veckan och hälsade på brorsan så vi var nere och tränade där. Väldigt bra gym; stort, fräscht, en hel del fria vikter + maskiner, trevligt folk och en riktigt snygg receptionist.

Ekeby, där tränar jag!:thumbup:

Jag trivs där helt klart. Kan tyvärr vara väldigt packart med folk under vinterhalvåret om man ämnar träna efter 16-tiden.

Men ett klart godkänt gym tycker jag. Ska du flytta hit också eller var det bara ett besök och ett testpass?

frambogir
2008-07-30, 11:37
Bra gym indeed, humana priser för oss studenter också!

Smml
2008-07-30, 11:41
Jo.:D

Hahaha :D :smash:

Ses på WC nån gång Eddie!

F ö. Vad ska du göra i Uppsala Timme? :)

Danny Devito
2008-07-30, 12:58
Blir det nåt på WC så hänger jag gärna på, tränar sej och snackar lite skit.

Timme
2008-07-31, 11:07
Hahaha :D :smash:

Ses på WC nån gång Eddie!

F ö. Vad ska du göra i Uppsala Timme? :)

WC?

Jag hälsar på min barndomsvän som bor här :)

Dexterity
2008-07-31, 11:34
Ekeby, där tränar jag!

Jag trivs där helt klart. Kan tyvärr vara väldigt packart med folk under vinterhalvåret om man ämnar träna efter 16-tiden.

Men ett klart godkänt gym tycker jag. Ska du flytta hit också eller var det bara ett besök och ett testpass?


Japp, ska flytta dit. Blir nog dock inte först förrän i januari (antingen ekonomie kand. eller sjukgymnastprogrammet). Då ses vi säkert i gymmet!

Smml
2008-07-31, 13:33
WC?

Jag hälsar på min barndomsvän som bor här :)

WC = Workout Center *flex*

wintersnowdrift
2008-08-22, 10:34
Bump

Men vad i självaste. Hela min planering för höstens gymkortsinförskaffande håller på att rasa samman.

Jag bor ett stenkast (ok, inte bokstavligt, men det beror inte på avståndet utan på att jag är dålig på att kasta) från Fyrishov och hade därför tänkt lösa ett kvartalskort för träning innan klockan 14 (gym+simning) på Fyrishov samt ett halvårskort på UTK. Jag fick för mig att UTK har öppet 15:00-21:00 på vardagar, och således täcker jag nästan hela dagen med träningsmöjligheter utom en timme mellan 14-15. Jag kan leva med att planera min träning därefter.

Nu står det dock på UTK:s hemsida att de har öppet 16-21 och ett tvåtimmarsglapp känns lite sugigare. Har mailat dem och frågat om det är sommaröppettiderna, men får inget svar.

Ni som tränar där, vet ni vad som kommer gälla i höst?

//Kristin

C.E.J.
2008-08-22, 12:09
Bump

Men vad i självaste. Hela min planering för höstens gymkortsinförskaffande håller på att rasa samman.

Jag bor ett stenkast (ok, inte bokstavligt, men det beror inte på avståndet utan på att jag är dålig på att kasta) från Fyrishov och hade därför tänkt lösa ett kvartalskort för träning innan klockan 14 (gym+simning) på Fyrishov samt ett halvårskort på UTK. Jag fick för mig att UTK har öppet 15:00-21:00 på vardagar, och således täcker jag nästan hela dagen med träningsmöjligheter utom en timme mellan 14-15. Jag kan leva med att planera min träning därefter.

Nu står det dock på UTK:s hemsida att de har öppet 16-21 och ett tvåtimmarsglapp känns lite sugigare. Har mailat dem och frågat om det är sommaröppettiderna, men får inget svar.

Ni som tränar där, vet ni vad som kommer gälla i höst?

//Kristin

Nu hängde jag nog inte med. Ska du först simma innan kl 14 och sen träna, stämmer det? I såna fall skulle du kunna använda det där tvåtimmarsglappet åt att äta och återhämta dig inför styrketräningen, opti ju ;)

wintersnowdrift
2008-08-22, 12:21
Nu hängde jag nog inte med. Ska du först simma innan kl 14 och sen träna, stämmer det? I såna fall skulle du kunna använda det där tvåtimmarsglappet åt att äta och återhämta dig inför styrketräningen, opti ju ;)

Haha, jag uttrycker mig kanske konstigt. Jag behöver inte nödvändigtvis träna på båda ställena samma dag (Fyishov har ju ett eget gym och UTK ett annat i andra lokaler), däremot vill jag kunna träna så många olika tider på dygnet som möjligt. UTK är bra och ffa billigt, men samtidigt vill jag kunna träna på förmiddagar med så litet glapp som möligt av icke-träningsbar tid. Hänger du med? ;)

//Kristin

Spene
2008-08-22, 12:31
Till er som tränat på UTK ett tag, och helst även på WC. Hur är det vid "rusningstid" under terminerna? Var är det mest trångt att få tag på en bänk- eller böjställning?

Kristin: Under sommaren stod det att det var specifik sommartid, vilket de nu tagit bort från hemsidan. Tror att det som står nu är tiderna som kommer gälla i höst. Helgtiderna är ju värdelösa tyvärr. :(

Danny Devito
2008-08-22, 12:36
Det är aldrig trångt på Workout Center.

Spene
2008-08-22, 12:43
Det är aldrig trångt på Workout Center.
Jaja, får väl lita på dig. Blir nog WC ändå p.g.a. öppettiderna, men en av två gånger jag har tränat där var det ett gäng som ockuperade powerracket ett bra tag.

Kanske är något för Kristin också. WC ligger ju trots allt nära Fyrishov också.

Smml
2008-08-22, 13:17
Det kommer finnas ett nytt gym i luthagen på samma gata som WC fast på andra sidan luthagsesplanaden. Uppsala Power Center tror jag att det hette.

daggermoon
2008-08-22, 13:46
Till er som tränat på UTK ett tag, och helst även på WC. Hur är det vid "rusningstid" under terminerna? Var är det mest trångt att få tag på en bänk- eller böjställning?
Brukar inte vara nåt problem på UTK, mycket sällan jag har behövt vänta på ställning. Har aldirg tränat på WC så kan inte göra någon jämförelse tyvärr.

zowie
2008-08-22, 14:55
jag har tränat på stallet för några år sen. var ganska okay, fast jag tränade INTE med fria vikter.
nu tränar jag på nya (1 år gammal) friskis&svettis i ultuna, det är bara att hoppa över agtan från mitt jobb. fräscht, mkt plats, många maskiner, hantlar och stång och det bästa: nästan ingen där på morgonen (tränar innan jobbet), iaf inga 'husmorsgymnasiaster' som upptar maskiner/vikter men bara snackar hela tiden.
inte så dyrt heller...

z_bumbi
2008-08-22, 15:07
På UTK kan bänkar och ställningar vara upptagna men de flesta som tränar i lyftarrummet är så insatta i gymetikett att det brukar gå att hoppa in eller så blir det ingen längre väntan. Detta är dock inte under rusningstrafik då vi undviker de tiderna.

Vad gäller bemanningen är det tillräckligt många bara i den här tråden så att öppettiderna kan bli bättre, det är bara att erbjuda sig att stå i kassan och så ser ni vad styrelsen säger.

wintersnowdrift
2008-08-22, 15:31
Kristin: Under sommaren stod det att det var specifik sommartid, vilket de nu tagit bort från hemsidan. Tror att det som står nu är tiderna som kommer gälla i höst. Helgtiderna är ju värdelösa tyvärr. :(

Men attans bananer. Då får jag fundera lite mer på var jag ska köpa gymkort. Egentligen ett solklart lyxproblem då jag har mycket närmare till en handfull gym nu än vad jag hade då jag bodde i Flogsta. Då tränade jag på Stallet som var helt ok enligt mina mått mätt, men orka cykla bort dit nu när jag har 100 ggr närmare till flera andra ställen (och då i synnerhet Fyrishov som sagt...). Får väl kolla in Workout Center också.

//Kristin

Yankeee
2008-08-22, 15:39
Vad gäller bemanningen är det tillräckligt många bara i den här tråden så att öppettiderna kan bli bättre, det är bara att erbjuda sig att stå i kassan och så ser ni vad styrelsen säger.

Fast nu är det ju så att de betalar för att träna, inte för att stå i kassan.

EkarN
2008-08-22, 21:04
Utk är det som gäller, har aldrig tränat där(ett tag var tanken att jag skulle tävla för dem) men utrustningen är jävligt bra, och det finns kunnigt folk där. Billigt är det också.

C.E.J.
2008-08-22, 21:56
Vad gäller bemanningen är det tillräckligt många bara i den här tråden så att öppettiderna kan bli bättre, det är bara att erbjuda sig att stå i kassan och så ser ni vad styrelsen säger.

Det är bara UTK:are som får göra det. Jag skulle mer än gärna stå där alla mina lediga timmar, men vissa dagar skulle ett sådant bemanningsschema krocka med mitt arbetsschema, och då är det tydligen fullständigt omöjligt att rubba något i bemanningsschemat, löjligt. Har frågat hur det ligger till, that's why I know.

Killenheladagen
2008-08-23, 11:40
Okej nu måste jag skriva av mig; klockan ringer och det är dags för benpass, har
sedan ett utskick förra veckan tänkt att besöka "powercenteruppsala" det nya gymmet som är nämnt på sida 4 i tråden då det lovades gratis träning i två veckor med fria vikter. Lätt orolig var jag när jag satte mig på vespan för att hitta torsgatan 10 där det ligger då jag känner till sedan tidigare att ägaren är samma som "powerplate center" som enbart använde sig av - just det - powerplattor (med en härlig skylt där det stod; "10-minuters succén fortsätter" där de lovade lika fina resultat som 60 min gymtränande btw)

Jag låser vespan och går in, de har hantlar upp till 20kg ungefär, ett härligt bonnat parkettgolv som den fria stången med 150kg i vikter står på,. som gjort för mark eller speciellt böj och en fet tant i kassan, jag sade: Jahaja.. och skulle åka till f&S väderkvarn som är nyöppnat efter renoveringen;
Kommer fram till en skylt som förklarar att f&S personal har personaldag idag och därför stängt, då jag jobbar på f&S så kom jag på att jag skulle ju vara närvarande på den där dagen, svär högt och åker till f&s ekeby för att få köra mitt jäkla benpass, där samma lapp mötte mig, svor ännu högre och nu är jag hemma.

det jag vill egentligen få fram är att powercenteruppsala är ett jäkla skitgym lämpat för kärringar och mindre barn.

z_bumbi
2008-08-23, 11:41
Fast nu är det ju så att de betalar för att träna, inte för att stå i kassan.

De betalar medlemsavgift i en idrottsförening och det vanliga i sådana är att man tar aktiv del av verksamheten.

C.E.J. : Synd att de verkar ha ha ändrat sig för Emma fick erbjudande för några år sedan att stå i kassan och hon tävlar inte för UTK.

Eddie Vedder
2008-08-23, 11:43
Kommer fram till en skylt som förklarar att f&S personal har personaldag idag och därför stängt, då jag jobbar på f&S så kom jag på att jag skulle ju vara närvarande på den där dagen, svär högt och åker till f&s ekeby för att få köra mitt jäkla benpass, där samma lapp mötte mig, svor ännu högre och nu är jag hemma.

Ett tips är att du inte åker till Ultuna och hoppas på tredje gången gillt.:D

Jag har också fått omprioritera min träning idag då tanken var styrketräning alternativt gymkondition men det fick jag ställa in. Åtminstone på Friskis%Svettis där jag tränar (Ekeby, vilket jag troligtvis redan nämnt i tråden).

Anars fanns funderingar på att testa Antonis men jag är tveksam till om det är bemanat på helger och gratis provträning lär man ju bara kunna få när receptionen är bemannad?

Killenheladagen
2008-08-23, 14:27
Ett tips är att du inte åker till Ultuna och hoppas på tredje gången gillt.:D

Jag har också fått omprioritera min träning idag då tanken var styrketräning alternativt gymkondition men det fick jag ställa in. Åtminstone på Friskis%Svettis där jag tränar (Ekeby, vilket jag troligtvis redan nämnt i tråden).

Anars fanns funderingar på att testa Antonis men jag är tveksam till om det är bemanat på helger och gratis provträning lär man ju bara kunna få när receptionen är bemannad?

Antonis är skitbra och har funkat som nödlösning många gånger, vid helger så finns antonis mobilnummer på hemsidan som man kan ringa och kolla om han är där.

I övrigt tycker jag att antonis gym är det mest kompletta gymmet hittils i uppsala, +poäng på 80kg hantlar och powerrack samt att de maskiner som finns (nordics nya) är lastade med "extra" vikter så man slipper lassa hantlar i magasinen.

Annars håller jag till på friskis på väderkvarnsgatan, tränar vid tolvtiden de flesta dagar, började träna där så jag gillar atmosfären och att de är hyffsat utrustade, saknar bara powerrack och större hantlar (max49.7) ny är det rätt fräscht överallt sedan renoveringen också..

Smml
2008-08-23, 15:27
Antonis har jag tänkt att träna på någon gång. Får man provträna gratis?

Killenheladagen
2008-08-23, 18:51
Antonis har jag tänkt att träna på någon gång. Får man provträna gratis?

ja, en gång,.annars är det 70spänn för singelpass tror jag.

thatkrillesshow
2008-08-23, 18:57
75 nu.

zowie
2008-08-24, 14:05
Ett tips är att du inte åker till Ultuna och hoppas på tredje gången gillt.:D

Jag har också fått omprioritera min träning idag då tanken var styrketräning alternativt gymkondition men det fick jag ställa in. Åtminstone på Friskis%Svettis där jag tränar (Ekeby, vilket jag troligtvis redan nämnt i tråden).

Anars fanns funderingar på att testa Antonis men jag är tveksam till om det är bemanat på helger och gratis provträning lär man ju bara kunna få när receptionen är bemannad?

i ultuna hade de en lapp på ultuna sedan en vecka som sa att de har stängt på lördag pga utbildningen.

Eddie Vedder
2008-08-24, 16:07
i ultuna hade de en lapp på ultuna sedan en vecka som sa att de har stängt på lördag pga utbildningen.

Ja på Ekeby också. Det är ju samma personal på alla tre gymmen så därför är ju alla tre stängda när det är personaldag. Det var därför jag skrev att Killenheladagen inte bör testa Ultuna som tredje alternativ eftersom även det var stängt.

zowie
2008-08-25, 09:44
i uppsalatidningen (gratis) eller fredagstidningen (oxå gratis) fanns det tre kuponger för gratis träning hos Sats Väderkvarnsgatan...

OneWay
2008-08-25, 12:30
Vad spelar de för musik på Workout Center? Jag behöver ha ett skramligt källargym som spelar hårdrock dygnet runt om det ska gå att träna fullt ös.

zowie
2008-08-25, 12:38
Vad spelar de för musik på Workout Center? Jag behöver ha ett skramligt källargym som spelar hårdrock dygnet runt om det ska gå att träna fullt ös.

vet, inte. det skulle vra grymt med hårdrock, jag får lyssna till typ dancefloor iaf mån, ons, fre...*spy*

Eddie Vedder
2008-08-25, 12:40
Vad spelar de för musik på Workout Center? Jag behöver ha ett skramligt källargym som spelar hårdrock dygnet runt om det ska gå att träna fullt ös.

Skramligt källargym stämmer, att de har öppet dygnet runt stämmer. Musiken är den värsta tänkbara tyvärr. Vidrigt trance/techno hela tiden!*gah!*

Men å andra sidan är WC sällan bemannat så vill man kan man säkert ha med en egen skiva och sätta på skulle jag tro. I desperation har vi vid två tillfällen använt oss av DannyDevitos mobiltelefon. Ljudet var knappast mycket att ha men det var i alla fall Metallica och inget discodunk.:D

frambogir
2008-08-25, 12:45
Kostar det något att träna på WC?

Smml
2008-08-25, 16:06
Kostar det något att träna på WC?

Nej det är ett gratisgym :smash:

Skämt åsido, man får provträna en gång om man ringer Urban, hans nummer står på dörren.

frambogir
2008-08-25, 16:18
Ok dumt formulerad fråga, VAD kostar det att träna där? :)

Danny Devito
2008-08-25, 20:49
Skramligt källargym stämmer, att de har öppet dygnet runt stämmer. Musiken är den värsta tänkbara tyvärr. Vidrigt trance/techno hela tiden!*gah!*

Ja, musiken är helt klart det sämsta med WC. Som Eddie säger så är det dålig trance-musik oftast. Det är iaf aldrig någon hårdrock i högtalarna, även fast jag bett ägaren att byta musik.

Men å andra sidan är WC sällan bemannat så vill man kan man säkert ha med en egen skiva och sätta på skulle jag tro. I desperation har vi vid två tillfällen använt oss av DannyDevitos mobiltelefon. Ljudet var knappast mycket att ha men det var i alla fall Metallica och inget discodunk.: D

Haha, det är ju fan rätt bra tryck i min mobil ju. :hbang: :D

Jag tror dock inte det går att byta skiva i cd-spelaren på gymmet. Tror nämligen att den är inlåst, tyvärr. Jag funderar fan på att fixa en namn-lista som folk kan skriva på om dom är missnöjda med musiken. Sen ger jag den till ägaren så kanske det blir bättring? Smml kommer iaf skriva på. :D

Ok dumt formulerad fråga, VAD kostar det att träna där? :)

Tog bild med mobilen förra veckan:

OneWay
2008-08-25, 21:56
Skramligt källargym stämmer, att de har öppet dygnet runt stämmer. Musiken är den värsta tänkbara tyvärr. Vidrigt trance/techno hela tiden!*gah!*

Ja, musiken är helt klart det sämsta med WC. Som Eddie säger så är det dålig trance-musik oftast. Det är iaf aldrig någon hårdrock i högtalarna, även fast jag bett ägaren att byta musik.

Tack för upplysningen, 2 av 3 bitar uppfyllda i alla fall! :thumbup: Längtade till en sval källare idag under träningen på Friskis och Svettis Väderkvarnsgatan. Fy satan vilken invasion av folk det var. Nån får se till att fixa protestlista mot trancen på WC dock, skulle lätt skriva under. ;) Lovar att fler står ut att träna till t.ex Maiden, Judas Priest, Mötley Crüe och annan skön 80-tals metal...

Spene
2008-08-25, 22:42
Tack för upplysningen, 2 av 3 bitar uppfyllda i alla fall! :thumbup: Längtade till en sval källare idag under träningen på Friskis och Svettis Väderkvarnsgatan. Fy satan vilken invasion av folk det var. Nån får se till att fixa protestlista mot trancen på WC dock, skulle lätt skriva under. ;) Lovar att fler står ut att träna till t.ex Maiden, Judas Priest, Mötley Crüe och annan skön 80-tals metal...
Svalt var det då verkligen inte när jag tränade där sist. Hur det är under vinterhalvåret får du dock fråga någon annan om.

dude
2008-11-04, 14:17
Ok fragar i denna trad istallet da. Vilkar har tranar pa stallet?

Spene
2008-11-04, 19:27
Mantus, tror jag. Samt de flesta som studerar på BMC.

Mantus
2008-11-04, 19:33
Ok fragar i denna trad istallet da. Vilkar har tranar pa stallet?

Spene har rätt, jag tränar på Stallet. Är det något speciellt du undrar över?

dude
2008-11-04, 20:11
Nah undra bara undra. Tranar dar med, inte varit sa seriost men tankte kora igang nu.

Pluggar pa bmc jag med.

Mantus
2008-11-04, 20:15
Nah undra bara undra. Tranar dar med, inte varit sa seriost men tankte kora igang nu.

Pluggar pa bmc jag med.

Inte säker på att jag sett dig där, fast det är rätt svårt att avgöra med en sådan liten bild som ledning. Jag får väl hälsa om jag ser dig.:)

Spene
2008-11-04, 20:40
Pluggar pa bmc jag med.
Ska kolla efter stora jävlar i korridorerna och skrika dude efter dem. (du skulle valt ett konstigare namn :D)

dude
2008-11-04, 20:41
Vad pluggar du?

omnibus
2008-11-04, 20:43
Ska kolla efter stora jävlar i korridorerna och skrika dude efter dem. (du skulle valt ett konstigare namn :D)

Ska hålla koll jag också, får printa ut avataren och gå runt och jämföra siluetter ;)

John_r
2008-12-29, 19:12
Jag har hört mycket bra om Antonis, även om det för mig känns rejält overkill då alla jag pratat med beskriver det som ett utpräglat "byggargym."

Hejsan
Det är gym för alla. Är rehabeliteringsinriktad även för folk med sjukdomar och funktionshinder. Är jättenöjd med gymmet och med träningshjälpen man får av alla!

Arnesson
2009-01-10, 21:36
Finns det något av gymmen i Uppsala med klippkort eller billiga engångsträningar?

ceejay
2009-01-10, 21:38
UTK är rätt billigt tror jag

C.E.J.
2009-01-10, 22:04
Finns det något av gymmen i Uppsala med klippkort eller billiga engångsträningar?

Finns tiodagarskort, och engångsträning för 45kr på UTK.

Fatcan
2009-06-22, 19:53
Ni som tränar på Antonis gym och Workout Center, hur är det med folk där? Är det mycket även vid 21-tiden typ?

manekin
2009-06-23, 12:42
är det ingen som tränar på Nautilus i boländerna? Tycker att det är ett helt okej gym med massor av plats och få tränande... inga långa väntetider om man bortser från Powerracket...

C.E.J.
2009-06-23, 13:06
är det ingen som tränar på Nautilus i boländerna? Tycker att det är ett helt okej gym med massor av plats och få tränande... inga långa väntetider om man bortser från Powerracket...

Jag tränade där förut (2005-2007), det är ju helt klart ett ok gym men redigt trångt i hantelrummet. Sen räcker ju inte hantlarna till heller, och hantlarna går bara till, vad, 32.5kg? Den där ställningen man kan göra preacher curls på är ju rätt ofta upptagen också, likaså den enda bänkpresställningen. Slutligen finns det väl typ bara en böjställning utöver powerracket? Nä jag säger då det,

UTK - because you're worth it.

manekin
2009-06-24, 08:14
Jag tränade där förut (2005-2007), det är ju helt klart ett ok gym men redigt trångt i hantelrummet. Sen räcker ju inte hantlarna till heller, och hantlarna går bara till, vad, 32.5kg? Den där ställningen man kan göra preacher curls på är ju rätt ofta upptagen också, likaså den enda bänkpresställningen. Slutligen finns det väl typ bara en böjställning utöver powerracket? Nä jag säger då det,

UTK - because you're worth it.

okej okej, där ser man... tränar i sthlm på morronen innan jobbet, kör bara i boländerna på lördagsförmiddan och då är det ju superlugnt där...
Hantlarna går upp till 40kg nu ;-)

Fatcan
2009-06-26, 19:52
Ni som tränar på Antonis gym och Workout Center, hur är det med folk där? Är det mycket även vid 21-tiden typ?

Bump

Hampep
2009-07-08, 16:38
Flyttar till Uppsala för att plugga i höst och jag kommer att bo på Kantorsgatan. Vet någon ett schysst träningsställe i närheten? Gärna ett med Power Rack eller liknande säkerhetsanordning för knäböj, samt med dipsställ och en bra chinstång.

Tack på förhand!

inzie92
2009-07-08, 19:53
^
Du har Workoutcenter i luthagen de har ett powerrack, det är väll en 10 minuter med cykel. Annars finns både friskis och SATS på väderkvarnsgatan, det är snäppet närmare och runt 5 minuter med cykel.

Tränar själv på friskis, tycker det är fin lokal som är härligt ljus och öppen. Workout Center tycker jag var bra utrustningmässigt men det är ett ganska mörkt källargym.

Arnesson
2009-07-08, 20:22
UTK på fyrishov men dem har riktigt kassa öppettider. Dock funkar det kanske om du ska plugga.

Hampep
2009-07-08, 20:27
Tack för svaren, antar att det blir en period med gym-sightseeing när jag flyttar dit i augusti.

Ses där!

Danny Devito
2009-07-08, 20:47
Tack för svaren, antar att det blir en period med gym-sightseeing när jag flyttar dit i augusti.

Ses där!

Workoutcenter is the shit. Där tränar jag. :thumbup:

Powerrack + öppet dygnet runt.

Pjotor
2009-07-09, 07:21
Workoutcenter is the shit. Där tränar jag.

Ser man på, det gör jag också.

Danny Devito
2009-07-09, 09:03
Ser man på, det gör jag också.

Coolt. Vem är du då? :D
Skicka gärna ett PM och berätta. :)

Eddie Vedder
2009-07-09, 09:07
Ser man på, det gör jag också.

Har du sett ett gäng biffar och en liten spetig långhårig löpare som tar suspekta bilder och diskuterar Kolozzeum under helgförmiddagarna då och då så lär du ha sett oss.:D

Danny Devito
2009-07-09, 09:11
Har du sett ett gäng biffar och en liten spetig långhårig löpare som tar suspekta bilder och diskuterar Kolozzeum under helgförmiddagarna då och då så lär du ha sett oss.:D

Haha, word bro! :D

manekin
2009-07-09, 19:11
fan va mysigt ni verkar ha det, ingen som tränar på Nautilus (främst i Boländerna)?

jwzrd
2009-07-09, 19:18
Vad har UTK för öppettider kommande vecka? Det kan tänkas att jag kommer att behöva riva det stället på måndag n onsdag (eventuellt).

Toby Asp
2009-07-09, 19:21
16-21 vardagar.

jwzrd
2009-07-09, 19:23
16-21 vardagar.

Tack!

C.E.J.
2009-07-10, 16:13
Vad har UTK för öppettider kommande vecka? Det kan tänkas att jag kommer att behöva riva det stället på måndag n onsdag (eventuellt).

Helvete? Herrn pm:ar innan han dyker upp.

ankarstrom
2009-08-01, 20:37
Vad har F&S Ekeby för öppettider? Hittar ingenting om det på hemsidan, är sugen på att börja träna där, om tiderna är rätt...

thatkrillesshow
2009-08-01, 20:50
Finns på förstasidan under sommarschema: http://www.uppsala.friskissvettis.se/

strimman
2009-08-01, 21:31
Vad har UTK för öppettider kommande vecka? Det kan tänkas att jag kommer att behöva riva det stället på måndag n onsdag (eventuellt).

Gör du Sverige kommun för kommun? Var det inte Lund häromdagen? :thumbup:

dream_theater_
2009-08-02, 00:19
RENOVERING GYMMET EKEBY

Gymmet på Ekeby kommer att vara stängt under veckorna 27,28,29,30 och 31 p.g.a. totalrenovering och byte av all träningsutrustning.


Är det någon som vet vad det kommer för utrustning? Ett power-rack kanske?*flex*

Eddie Vedder
2009-08-02, 05:13
Är det någon som vet vad det kommer för utrustning? Ett power-rack kanske?*flex*

Jag vet att det blir mer plats rent allmänt, dessutom en hacklift och en till skivstång. Men mer vet jag inte.

Kul med en till som kommer till Ekeby ankarstrom!:thumbup: Tiderna är klart godkända tycker jag. Lite synd att det stänger 17:30 på lördagar men annars är det överkomliga tider.

dream_theater_
2009-08-02, 13:34
en till skivstång.

Hur bra som helst:) Längtar nästan tillbaka till uppsala nu när jag fick veta det;)

Eddie Vedder
2009-08-02, 13:37
Hur bra som helst:) Längtar nästan tillbaka till uppsala nu när jag fick veta det;)

Ja det skall bli kul, jag hinner bara vara där en månad innan jag drar till hemorten igen för praktik dock.

Men efter den kommer jag tillbaka, vi får se till att köra ihop så ofta det passar.:)

dream_theater_
2009-08-02, 13:53
Ja det skall bli kul, jag hinner bara vara där en månad innan jag drar till hemorten igen för praktik dock.

Men efter den kommer jag tillbaka, vi får se till att köra ihop så ofta det passar.:)

Det skulle vara kul:) jag kommer tillbaka till uppsala första september, och gymmet lär jag besöka som vanligt fyra gånger i veckan. Vi får höras av om träningen:D

Super_Johan
2009-08-19, 21:10
Tänkte försöka börja gymma till hösten. Men min budget är onödigt liten så jag tänkte kolla över de billigare alternativen. Norrlands gym på studentvägen t.ex. är 300kr per termin, någon som vet nåt om det? Stort? Fräscht?

Andra billiga alternativ?

C.E.J.
2009-08-19, 21:11
Tänkte försöka börja gymma till hösten. Men min budget är onödigt liten så jag tänkte kolla över de billigare alternativen. Norrlands gym på studentvägen t.ex. är 300kr per termin, någon som vet nåt om det? Stort? Fräscht?

Andra billiga alternativ?

UTK, 600kr/år.

Super_Johan
2009-08-19, 21:13
Hur är det där då? :) Studentvägen är dock lite närmare för oss Flogstagangstahs... Och samma pris.

streetsmart
2009-08-19, 21:20
Orkar inte starta en ny tråd, så jag ställer min fråga här till er uppsalabor. Någon som tränar på antonis och vet vilken buss man ska ta för att ta sig dit? :em:

ceejay
2009-08-19, 21:51
Orkar inte starta en ny tråd, så jag ställer min fråga här till er uppsalabor. Någon som tränar på antonis och vet vilken buss man ska ta för att ta sig dit? :em:

antonis ligger nära fyrisskolan va?

5an går förbi fyrisskolan iaf

Larsson
2009-08-19, 21:54
Orkar inte starta en ny tråd, så jag ställer min fråga här till er uppsalabor. Någon som tränar på antonis och vet vilken buss man ska ta för att ta sig dit? :em:

Nu tränar jag inte där. Men det är L.13 mot librobäck du ska ta till Antonis. Det är workoutcenter som ligger i närheten av Fyrisskolan.

ceejay
2009-08-19, 21:57
Nu tränar jag inte där. Men det är L.13 mot librobäck du ska ta till Antonis. Det är workoutcenter som ligger i närheten av Fyrisskolan.

Ah my bad! :)
Tog reda på vart antonis låg och givetvis är det bussen mot librobäck.

Skaegge
2009-08-19, 22:12
UTK, 600kr/år.

Va, nää? Har de studentpris? Jag betalade fullt pris när jag tränade där häromåret.

Orkar inte starta en ny tråd, så jag ställer min fråga här till er uppsalabor. Någon som tränar på antonis och vet vilken buss man ska ta för att ta sig dit? :em:

www.ul.se

dream_theater_
2009-08-19, 22:23
Det finns inget gym med löparbana i uppsala? blev lite sugen när jag såg träningsvideon som jwrzd lade upp.

-Englund
2009-08-19, 23:10
Ett gym med löparBANA??? Det vore grymt. du menar löpband va?:D

thatkrillesshow
2009-08-20, 08:48
Va, nää? Har de studentpris? Jag betalade fullt pris när jag tränade där häromåret.
Det är priset för de som har licens och tävlar i tyngdlyftning eller styrkelyft. Har man inte det så blir det lite dyrare.

streetsmart
2009-08-20, 08:57
Nu tränar jag inte där. Men det är L.13 mot librobäck du ska ta till Antonis. Det är workoutcenter som ligger i närheten av Fyrisskolan.

Okej, tack så mycket :D

dream_theater_
2009-08-20, 09:24
Ett gym med löparBANA??? Det vore grymt. du menar löpband va?:D

Haha nej, bana:)

daggermoon
2009-08-20, 12:43
Tänkte försöka börja gymma till hösten. Men min budget är onödigt liten så jag tänkte kolla över de billigare alternativen. Norrlands gym på studentvägen t.ex. är 300kr per termin, någon som vet nåt om det? Stort? Fräscht?
Nu är det fem eller sex år sedan jag tränade där, har ingen aning om vad som hänt sedan dess. På den tiden var det iaf litet och inte jättefräscht, men väldigt funktionellt. Två eleikostänger och hyfsta med gummivikter, två dugliga rack också. Hantlar fanns det nog byggbara också. Ingen böjbur och inte mycket till maskiner att tala om. Man kom in med kort så man kunde gå och träna när man ville från kl 9 till kl 21. Gå dit och kolla är mitt tips.

C.E.J.
2009-08-20, 19:00
Ett gym med löparBANA??? Det vore grymt. du menar löpband va?:D

Det tror jag knappast. På jwzrds gym finns det just löpBANA bredvid allt annat.

Skaegge
2009-08-20, 19:56
Det är priset för de som har licens och tävlar i tyngdlyftning eller styrkelyft. Har man inte det så blir det lite dyrare.

Aha. Det förklarar saken. Tack.

Falle_
2009-09-15, 19:06
Står inför valet av gym nu och måste bestämma mig. Är nyinflyttad i Uppsala och bor på Luthagen. Pluggar gör jag på akademisk och då ligger studenthälsan perfekt till, har en gratis vecka där nu och det verkar vara ett vettigt gym.

Saken är att jag vill gärna komma hem efter plugget och käka något och varva ner lite innan jag sticker och tränar. Så tror inte att jag kommer att fortsätta träna där.

Detta är de alternativen som jag vet om och som ligger i närheten av Luthagen:

*Antonis gym - Verkar helt okej, bra öppettider och ganska så välutrustat. Stämning?

*UTK - Verkar var välutrustat och egentligen det som tilltalar mig mest pga av att jag har varit sugen på att testa tyngdlyftning. Öppettiderna är dock inget vidare. Stämning?

*Fyrishovgymet - Kollade in på deras hemsida idag men där fanns inte så mycket info.
Någon som vet mer om det? hur är det med fria vikter? hantlar etc? bra öppettider och lockar mig lite pga simningen.

*Work out center - Vet jag inte så mycket om heller, verkar iaf vara schyssta priser för en student och öppettiderna är bra.
Stämning?

Fyll gärna på om det finns mer och skriv lite kort info om gymmet och vad det är för folk som brukar träna där. Trodde aldrig att det skulle vara så svårt att välja gym...:smash:

Skaegge
2009-09-15, 19:08
Stämningen på UTK är grym. Massa gamla lyftare där som är lika starka som trevliga.

Pjotor
2009-09-15, 19:16
Workoutcenter är helt okej. Låga avgifter och öppet dygnet runt (kortläsare), om man så vill. Oftast är det obemannat, på gott och ont, men de som jobbar där är trevliga. Bemannat endast en timme per dag måndag till torsdag för kortköp och sådant.

Det är lite småslitet, men utrustningen är fullständig (rak och sned bänkpress, cablecross och powercage finns) och av hög kvalitet. De flesta som jag har sett där har varit där för att träna, inte för att vara sociala. Bra. De gånger jag har bett om hjälp med passning och teknik har jag fått det.

Bra gym för den som inte vill pröjsa extra för PT och tjusig inredning, och som själv vet hur man tränar eftersom det oftast är obemannat. Det passar mig bra.

Falle_
2009-09-15, 19:21
Stämningen på UTK är grym. Massa gamla lyftare där som är lika starka som trevliga.

Låter lovande, du vet inte om det kommer bli någon ändring på öppettiderna?
Hade varit ett givet val isf, för är övertygad om att jag hade lärt mig massor av alla gamla gym rävar som håller till där.

Falle_
2009-09-15, 19:24
Workoutcenter är helt okej. Låga avgifter och öppet dygnet runt (kortläsare), om man så vill. Oftast är det obemannat, på gott och ont, men de som jobbar där är trevliga. Bemannat endast en timme per dag måndag till torsdag för kortköp och sådant.

Det är lite småslitet, men utrustningen är fullständig (rak och sned bänkpress, cablecross och powercage finns) och av hög kvalitet. De flesta som jag har sett där har varit där för att träna, inte för att vara sociala. Bra. De gånger jag har bett om hjälp med passning och teknik har jag fått det.

Bra gym för den som inte vill pröjsa extra för PT och tjusig inredning, och som själv vet hur man tränar eftersom det oftast är obemannat. Det passar mig bra.

Gah! det är banne mig inte lättare nu. Låter också som ett bra gym, finns för har valmöjligheter *screwy*

Skaegge
2009-09-15, 19:50
Låter lovande, du vet inte om det kommer bli någon ändring på öppettiderna?
Hade varit ett givet val isf, för är övertygad om att jag hade lärt mig massor av alla gamla gym rävar som håller till där.

Det tvivlar jag på att det kommer bli. Men ställer du upp och sitter i receptionen någon kväll i veckan så kanske du får nyckel och kan träna när du vill.

Falle_
2009-09-15, 20:08
Gah! det är banne mig inte lättare nu. Låter också som ett bra gym, finns för många valmöjligheter *screwy*

Det tvivlar jag på att det kommer bli. Men ställer du upp och sitter i receptionen någon kväll i veckan så kanske du får nyckel och kan träna när du vill.

Okej, tror inte att jag kommer ha tid till att sitta där nu till en början. Men det kanske kan bli aktuellt senare. Går det att provträna där innan man bestämmer sig för att köpa ett kort?

ceejay
2009-09-15, 20:54
Jag tycker kraftkällan är rätt skönt att träna på. Kanske lite dyrt.

Falle_
2009-09-15, 21:07
Jag tycker kraftkällan är rätt skönt att träna på. Kanske lite dyrt.

Om jag räknade rätt så ligger ett årskort på 4140 kr vilket är för mycket för mig som student. Sen ligger det "för" långt bort så tror inte att det blir kraftkällan för min del, men tack ändå.

C.E.J.
2009-09-15, 21:15
*UTK - Verkar var välutrustat och egentligen det som tilltalar mig mest pga av att jag har varit sugen på att testa tyngdlyftning. Öppettiderna är dock inget vidare. Stämning?

Öppettiderna kommer knappast ändras. Börjar du med lyftning finns dock möjligheten att få tillgång till nyckel, då kan man träna närhelst Fyrishov har öppet, dvs 6-21 på vardagar och typ 7/8-20/21 på helger.

olwe
2009-09-15, 21:18
Workout Center är toppenbra. Perfekt gym. Alla redskap man behöver, inte så mycket folk, i en källare, bra priser och öppet dygnet runt. Ibland är musiken rätt dålig men så är det ju nästan alltid.

Toby Asp
2009-09-15, 21:31
Öppettiderna kommer knappast ändras. Börjar du med lyftning finns dock möjligheten att få tillgång till nyckel, då kan man träna närhelst Fyrishov har öppet, dvs 6-21 på vardagar och typ 7/8-20/21 på helger.

Skulle va ändring till det sämre isf. Men gällande nyckel så delas det väl inte ut bara för att man börjar med OL? Dock har man väl chans att träna med de äldre som kör när dom behagar.

Stämningen är som sagt bra. En del glin som tramsar runt ibland men annars trevligt folk.

z_bumbi
2009-09-15, 21:39
Okej, tror inte att jag kommer ha tid till att sitta där nu till en början. Men det kanske kan bli aktuellt senare. Går det att provträna där innan man bestämmer sig för att köpa ett kort?

Engångsträning finns vilket väl får räknas som en provträning med tanke på prisnivån.

Falle_
2009-09-15, 22:01
Engångsträning finns vilket väl får räknas som en provträning med tanke på prisnivån.

Kommer att testa UTK och se om det faller mig i smaken, är nog det bästa man kan göra för att försäkra sig om att man kommer trivas. Blir nog att jag kommer förbi redan imorgon vid 17. Annars får det bli Work out center som det ser ut nu.