handdator

Visa fullständig version : Kundundersökning av kosttillskott? Slutarbete från skolan..


Lilla Brynolf
2007-10-01, 10:08
Tjenare,

Håller som bäst på med mitt slutarbete eller vad man nu ska kalla det. Har studerat marknadsföring och IB och är nu äntligen på slutrakan. Har nu som sista uppgift tänkt göra en undersökning om kosttillskott och hur de används, vem som köper, varför och så vidare. Kundbeteende helt enkelt.

Problemet är att få in svar. Skulle ni svara om det låg en sådan enkät på ert gym? Finns ju en stor chans att folk skiter i det. Är ju inte direkt så att man vill svara på nåt formulär då man är inställd på att ta nytt rekord i benpressen.

Har funderat på en webenkät också, men skolans e-verktyg suger.

Någon som har erfarenhet av något liknande, eller annars bara tips på något?

Skulle ni svara? Ska jag helt enkelt maila enkäten till er, eller ska jag skita i allt och gå ner mig i bänklyftarträsket? :smash:

Danke.

Mago
2007-10-01, 10:11
Kanske lägga upp direkt här så är det lätt att svara om man har lite tid över.

z_bumbi
2007-10-01, 10:13
Om du sätter dig på gymet och ber folk fylla i en enkät så kommer nog ganska många att göra det.

Lelle Pelle
2007-10-01, 10:13
Dra iväg ett mail till de som vill här, så får du iaf några svar! Jag hade nog inte tagit mig tid att svara på gymet.

per88@hotmail.com

Lilla Brynolf
2007-10-01, 10:16
Kanske lägga upp direkt här så är det lätt att svara om man har lite tid över.

Jo, men frågan är i vilken form jag lägger upp det? Har som sagt inte tillgång till någon "webbenkätprogram". Vill ju göra det så enkelt som möjligt för den som ska svara.

hahavaffan
2007-10-01, 10:26
Gör en tråd här, där du ställer frågor i nummerordning. Så får folk ge sina svar på de olika frågorna, och sen sammanställer du det i ett Excelldokument t.ex.

Lilla Brynolf
2007-10-01, 10:27
Behöver 50-100 svar. Har enkäten som ett Worddokument nu.

Med andra ord skulle den som svarar nu behöva ta ner dokumentet härifrån, fylla i det i word, spara, öppna mailen och skicka till mig... Låter omständigt. *gah!*

"E-verktygen är klara att användas" har skolan sagt i 4 år. Nu finns det inget användbart plötsligt... Skitskola.

Lilla Brynolf
2007-10-01, 10:28
Gör en tråd här, där du ställer frågor i nummerordning. Så får folk ge sina svar på de olika frågorna, och sen sammanställer du det i ett Excelldokument t.ex.

AHAA!!! :D

Skulle ju funka ju! Att jag inte tänkte på det....


Finns det månne intresserade?

hahavaffan
2007-10-01, 10:32
AHAA!!! :D

Skulle ju funka ju! Att jag inte tänkte på det....


Finns det månne intresserade?Klart! Skriv en bra rubrik bara, inte nån jäkla "svarra på min änkätt nu snela jelp mitt sk0larrbete moste blir klar!!1" :P

skaparn
2007-10-01, 11:22
Jag laddar redan nu för det otroligt fräscha skämtet "luktar skolarbete". Så starta tråden bara.

Stumpis
2007-10-01, 13:04
Tjenare,

Håller som bäst på med mitt slutarbete eller vad man nu ska kalla det. Har studerat marknadsföring och IB och är nu äntligen på slutrakan. Har nu som sista uppgift tänkt göra en undersökning om kosttillskott och hur de används, vem som köper, varför och så vidare. Kundbeteende helt enkelt.

Problemet är att få in svar. Skulle ni svara om det låg en sådan enkät på ert gym? Finns ju en stor chans att folk skiter i det. Är ju inte direkt så att man vill svara på nåt formulär då man är inställd på att ta nytt rekord i benpressen.

Har funderat på en webenkät också, men skolans e-verktyg suger.

Någon som har erfarenhet av något liknande, eller annars bara tips på något?

Skulle ni svara? Ska jag helt enkelt maila enkäten till er, eller ska jag skita i allt och gå ner mig i bänklyftarträsket? :smash:

Danke.


Jag är en sån som svarar på enkäter/telefonundersökningar osv. Vill du att jag ska svara på din (om du nu väljer Kolozzeum-alternativet) så skicka mig ett PM. :)

NiXPhoenix
2007-10-01, 16:02
Jo, men frågan är i vilken form jag lägger upp det? Har som sagt inte tillgång till någon "webbenkätprogram". Vill ju göra det så enkelt som möjligt för den som ska svara.


Det finns gott om färdiga såna, borde inte vara några problem att hitta nåt.

Lilla Brynolf
2007-10-01, 16:07
Det finns gott om färdiga såna, borde inte vara några problem att hitta nåt.

Finns det? Har sökt men endast hittat företag som erbjuder sina tjänster. Kostar skjortan och nitti för en liten undersökning.

Tipsa gärna om lättanvända gratisprogram så hugger jag direkt!

Måste kolla med skolan om det är OK att jag undersöker er här på Kolo, kan ju vara så att ni avviker från en finländsk kosttillskottskonsument eller nåt också...

Lilla Brynolf
2007-10-01, 17:13
Nu har jag hittat ett schysst program! Det skapar HTML kod som ska läggas upp på nån sida. Hur går jag vidare nu då? Jag har ju ingen egen sida... *cry*
Kan ju inget om sånt här ju...

Testade att kopiera in det hela hit, men det förvandlades till skit...

NiXPhoenix
2007-10-01, 17:18
Nu har jag hittat ett schysst program! Det skapar HTML kod som ska läggas upp på nån sida. Hur går jag vidare nu då? Jag har ju ingen egen sida... *cry*
Kan ju inget om sånt här ju...

Testade att kopiera in det hela hit, men det förvandlades till skit...


Du måste skaffa hemsida nånstans. :)
Finns massa gratissidor för det.

Tigerkotten
2007-10-01, 17:20
Men vad är problemet, kan du inte bara skriva alla frågor här som sagt i nummer ordning. Sen be folk antingen pma dig / skriva svaren i tråden.


nevermind, såg att du ska fråga skolan xD