handdator

Visa fullständig version : Vad tycker ni jag ska göra?


vaquin
2007-09-30, 22:20
Hej jag är en 16 årig grabb som har hängt här sen i jul och kollat in detta sköna forum samt börjat gymmat.
Nu har jag lite frågor som gäller deff osv.

När jag började träna vägde jag 95kg och var 187cm lång. (Januari - 2007)
Nu väger jag 85kg och är 189cm lång.

Jag känner att jag har ökat en del i muskler men det känns som att jag fortfarande har en hel del fett på kroppen, så nu undrar jag vad ni tycker att jag ska göra?, om jag ska bygga mera och sen deffa eller om jag ska börja min deff nu eller ja ni fattar.

Lägger upp två bilder hur jag ser ut just nu, ge gärna kritik och berätta gärna om vad ni tycker jag ska göra, om jag ska deffa, bygga osv..

43044

43045

En annan fråga jag har, gäller mina bröst, jag tycker dom känns för stora utått, har ni några tips på hur jag kan få dom mera plattare och bredare?


MVH Vaquin

Koloftw
2007-09-30, 22:29
Brösten blir plattare av ett energiunderskott :/.

Varför inte inleda en långsam deff? (Gärna baserad på periodisk fasta)

Så hinner du bli stenhård till nästa sommar (om det är det du vill).

vaquin
2007-09-30, 22:32
Hur menar du med en periodisk fasta?, just nu äter jag inge socker, altså inge godis eller onyttig mat överhuvudtaget...

Jag äter inte heller lika mkt kolhydrater som jag gjorde innan, dock så äter jag en del innan träning för att orka.

Koloftw
2007-09-30, 22:35
Periodisk Fasta är ett slags kostupplägg som går ut på att man fastar större delen av dygnet och sen överäter i samband med träning.

tntballe
2007-09-30, 22:35
Jag tycker du ska bygga mer innan du börjar deffa. Du kommer aldrig växa som du gör nu. Ta tillvara på det.

Det är inte speciellt mycket fett som syns.

vaquin
2007-09-30, 22:38
jag vet juh att det inte direkt går att deffa samtidigt som du bygger muskler, men jag vill heller inte gå upp i vikt åh det är så svårt! :P

vaquin
2007-09-30, 22:51
isåfall tntballe hur länge till tycker du jag ska bygga?
Just nu sen sommaren har jag tränat måndag-fredag, olika muskelgrupper varje pass så att musklerna får sin tid att vila.

tntballe
2007-09-30, 23:04
Vet inte vad du har för mål, men jag skulle ha lagt på några kilo till.

Fortsätt styrketräna.
Ät lite mer än du gör av med fram till nästa sommar.
Då kan du se om det är dags att deffa.

vaquin
2007-09-30, 23:09
mitt mål är att se bra ut (vältränad), muskler osv. men inte vara värsta hulken om du fattar ;p

tntballe
2007-09-30, 23:18
:) värsta hulken tar sån tid så att du inte behöver oroa dig.
Går du ner mer nu kommer musklerna synas, men det är inte så mycket muskler som kommer att synas.

Kan inte svara på hur mycket muskler du kommer få på ett år, men det kommer troligen inte bli för mycket. Ha en långsam viktuppgång så slipper du få alldeles för mycket fett.

mangemani
2007-09-30, 23:42
jag tycker likadant om dej som om min tränings partner(som ungefär har samma fysik som dej),dvs bygg muskler och sen deffa,vore det inte kul att ha nått att deffa fram?

vaquin
2007-10-01, 16:43
Det har du rätt i Mangemani, det känns som jag har en del muskler, men jag vill nog öka dom mera.
tack för tipsen då ska jag bygga upp mig mera och sedan deffa ner mig ;)
TACK

Doris
2007-10-01, 20:29
bulk tills du e 20 sen kan du deffa ;)

vaquin
2007-10-01, 21:24
haha va? bulk tills jag e 20 kommer fan väga 200kg då juh :P

Zotriq
2007-10-12, 18:49
Kör på fram tills våren/sommarn och deffa;)

Mourten
2007-10-13, 14:37
Jag håller med, bygg mer ät mer väx mer. Du är i puberten och är inte särskillt gammal. Deffar du nu kommer det tyvärr inte bli mycket kvar :/
Gymma 2-3 år till sen kanske du kan börja deffa. Tänk att mer muskler bränner mer kcal per dygn eftersom dom äter energi. Så gymmar du å tränar hårt under längre tid kommer fett procenten sjunka sakta. Inte till 10% direkt men klart mindre än nu.

petah
2007-10-13, 14:47
bulk tills du e 20 sen kan du deffa ;)

+1 önskar jag hade börjat träna på gym och bulka när jag var 15. :)

Laijza
2007-10-13, 14:58
Jag tycker du ska bygga mer innan du börjar deffa. Du kommer aldrig växa som du gör nu. Ta tillvara på det.

Det är inte speciellt mycket fett som syns.

+1

tjabon
2007-10-13, 15:49
Brösten blir plattare av ett energiunderskott :/.

Varför inte inleda en långsam deff? (Gärna baserad på periodisk fasta)

Så hinner du bli stenhård till nästa sommar (om det är det du vill).

Nej!
Vansinne.
Du är ung, kroppen växer och mycket hormoner rasar runt i kroppen.
Så småningom kommer tuttarna att få en "slutgiltig" form. Det kan ta
några år. Så var det för mej i alla fall.
Träna hårt och ät ordentligt!!!

Raggis
2007-10-13, 16:08
Brösten blir plattare av ett energiunderskott :/.

Varför inte inleda en långsam deff? (Gärna baserad på periodisk fasta)

Så hinner du bli stenhård till nästa sommar (om det är det du vill).

Varför går du och förespråkar IF överallt? IF är avancerade grejer, och behöver inte alls vara så bra som du försöker få det att framstå som. Speciellt för en nybörjare.

Tjuckot
2007-10-13, 18:31
Varför går du och förespråkar IF överallt? IF är avancerade grejer, och behöver inte alls vara så bra som du försöker få det att framstå som. Speciellt för en nybörjare.

+1

Först borde man lära sig hur kroppen reagerar på ett normalt kostupplägg, enligt de traditionella principerna med 3 huvudmål +mellanmål. Först när man tränat ett tag och kan sin kropp och kost mycket bättre så kan man testa på IF och andra saker.

Tycker jag i alla fall.

joriice
2007-10-13, 19:08
jag tycker du skall varken eller, ligg på ett någorlunda kaloriöverskott, bygg.
Såvida du inte har anlag för bristningar så kommer du ångra big time att du gick upp för fort.

:O

vaquin
2007-10-13, 19:20
nej har inte anlag för bristiningar :P men jag satsar nu på att bygga och vid jul kommer jag lägga upp bilder på resultat samt vid juni 08, då i min träningsjournal

Koloftw
2007-10-13, 20:58
Varför går du och förespråkar IF överallt? IF är avancerade grejer, och behöver inte alls vara så bra som du försöker få det att framstå som. Speciellt för en nybörjare.

Okejdå.

Försöker faktiskt bara hjälpa till - IF är det bästa som hänt mig i tränings/matväg och därför gillar jag att föreslå det för andra.

Inte föreslår du något som du själv avskyr till någon annan?

Eddie Vedder
2007-10-13, 21:03
Okejdå.

Försöker faktiskt bara hjälpa till - IF är det bästa som hänt mig i tränings/matväg och därför gillar jag att föreslå det för andra.

Du vet ju själv att det där inte är sant.

Eller har du glömt bort trådarna du skapat på sistone om att du måt dåligt och att du inte lyckats gå upp i vikt som du vill? Förstår inte varför du intalar dig att det är så fantastiskt.

Visst du får trycka i dig mycket mat under en kort tid, grattis. Men du har ju själv skrivit att det rent fysiologiskt inverkar negativt på dig.

Då kanske det inte är helt lämpligt att propagera som om det vore så suveränt som du gör.

J_Nilsson
2007-10-14, 11:18
Som vaquin nämde i sina första inlägg var ju ett av hans "problem" att han tyckte att hans bröst "stod ut" för mycket...

Leder då till min fråga;
Vad bör man träna/göra för att minska sina bröst?
Om man har bröst som uppkommit p g a fett och inte är "muskelbröst", hur tränar man bort dem mest effektivt?

Känns som man kan styrketräna bröstmusklerna men å andra sidan känns det som de borde bli större när de tränas och därmed blir brösten som helhet större än vad de redan är, eller?
Till detta hör även en fet kropp men den är väl inte lika illa ännu... *whistle*

//Nilsson

mangemani
2007-10-14, 13:12
Leder då till min fråga;
Vad bör man träna/göra för att minska sina bröst?
Om man har bröst som uppkommit p g a fett och inte är "muskelbröst", hur tränar man bort dem mest effektivt?




bra kosthållning,kcal minus,rätt mängd motion och om du vill bibehålla muskler(om du har några) så kör du styrketräning med= fettet runt brösten(samt på hela kroppen) minskar.