handdator

Visa fullständig version : Live fast, die old.


Vinter
2007-09-30, 20:39
Har lite smått tråkigt så jag får väll ta och skriva en liten journal, den kommer att handla lite om eskapader i kampsportsträsket, en fd blekfet slackers vardagliga träning.

Tränings bakgrund.
Jag har testat och tränat en massa olika mer eller mindre roliga sporter, det rör sig om mer än två dussin så jag kommer bara nämna några höjdpunkter och bottenapp, rent generellt har jag alltid varit aktiv med någon form av träning. 13-15 ITF Taekwon do. Vid 16 började jag på amerikansk fotboll som jag tränade 2-3år inkluderat en mindre lyckade session i USA. 20år gammal testade jag ninjutsu i stockholm i en obskyr källarlokal, tränaren såg ut som en övervintrad rollspelsnörd med hästsvans och tillhörande nördig klädstil, träningen var lika fysisk intensiv som 45min framför datorn och svindyr. Därför blev jag aldrig ninja. Vid 24 tränade jag kyukushinkai karate ett år, mycket bra träning och ganska kul, men jag var ute efter lite mer fysisk träning och mindre hasa runt i mönster. 26år gammal testade jag thaiboxning, jackpot!

Annat kuriosa.
Vägde som 18åring 107kg vilket kanske var bra inom amerikanskfotboll men knappast kul eller hälsosamt, så fram till lumpen tränade jag minst 60min varje dag lärde mig endel om kost och gick ned till 85kg.

Stats:
Längd:180cm
Vikt: 83kg

Tränar thaiboxning 3ggr vecka(mån,ons,fre), försöker lyfta skrot och springa så mycket jag har energi till.

Målet med träningen.
Ska försöka lägga på mig lite muskler och väga in på ca 86kilo och hålla mig runt det. Bli bättre på thaiboxning och mindre slö i allmänhet så jag orkar plugga bättre.

Vinter
2007-09-30, 20:43
Fredag 28/9

70min Thaiboxning. Första passet på ny klubb. Höll mittsar åt en fd boxare som slog riktigt hårt, fick lite fina blåmärken på armarna. Skön träningsverk och allmänt ont i kroppen. Riktigt bra pass :thumbup: Konditionen suger, så den får jag jobba med.

Miiix
2007-09-30, 20:52
Lite nyfiken på att höra om din "session" med am. fotboll i USA? Vad gick dåligt?

LadyInsane
2007-09-30, 20:56
Yeah! Lovar att följa! :)

Vinter
2007-09-30, 21:00
Lite nyfiken på att höra om din "session" med am. fotboll i USA? Vad gick dåligt?

Dom vill jag skulle kicka boll eftersom vi europa är så bra på fotboll, förutom jag som aldrig spelat fotboll *gah!* Hamnade på en lite för bra skola som satsade för att vinna "state" så det blev inte så mycket speltid för ett blåbär som jag. Fast styrketräningen gick bra iaf :thumbup:

Vinter
2007-09-30, 21:02
Yeah! Lovar att följa! :)

:thumbup: Ska försöka göra den läsvärd.

Luttis
2007-09-30, 21:06
Ballt! Kommer smyga in här o läsa lite då o då. Lycka till!!

Vinter
2007-10-01, 17:54
1/10

Thaiboxning 80min. Testade att köra järnet, funkade bra förutom att jag svettades som en gris. Hade eftersvettning när jag åkte t-banan kände mig lite lagom ofräsh, även om jag var nydushad. Ska satsa lite mer på kondition till senare. Fick även några saftiga smällar på skenbenet som börjat svälla lite lagom, ska inte glömma benskydden nästa gång...

Vinter
2007-10-02, 17:34
2/10

Joggade en slö runda ca 60min, lite för mycket träningsverk för att göra nått inveklat. Min optimala kost efter passet bestod av 2 kanelbullar och massor med kaffe.

Luttis
2007-10-02, 18:56
2/10

Min optimala kost efter passet bestod av 2 kanelbullar och massor med kaffe.

Mmmh, kanelbullar o kaffe.. *drool* Du får se till att fixa samma kost på torsdag då det är kanelbullens dag. Då måste man käka det efter passet!:naughty:

Vinter
2007-10-02, 19:55
Mmmh, kanelbullar o kaffe.. *drool* Du får se till att fixa samma kost på torsdag då det är kanelbullens dag. Då måste man käka det efter passet!:naughty:

Perfekt! snabba kolhydrater o grejer, ska ta med mig några till gymmet då. :thumbup:

Vinter
2007-10-04, 19:57
4/10

Thaiboxning 75min
Tog lite längre vila och skippade passet onsdag, benen behövde vila lite.
Testade nya benskydden, som satt helt ok.

Råkade hamna i par med en av de som sparkar hårdast i klubben. Höll mittsar och killen sparkade knallhårt, gjorde ganska ont. När killen frågade om det var lugnt, svarade egot självklar "javisst", så nu har jag fina svullna blåmärken längs hela armen. Dumt. Annars Ok pass inriktat på konditionsträning.

Har börjat hata mobil-telefon-abonnemang-försäljare på riktigt, parasiterna är fan överallt i tunnelbanan nu. *mini*

Vinter
2007-10-05, 15:13
5/10 Vilodag, tänkte träna ett extra pass men känner mig inte så superladdad + har lite lätt huvudvärk. Blir gym el löpning i morrn istället.

Vinter
2007-10-07, 19:08
7/10 Är lite sjuk så det blev uppvärming och hardcore stretching, ca 10cm kvar till spagat nu, ska lägga upp en skrytbild när jag kommer ned.

Vinter
2007-10-09, 21:28
Har varit sjuk nu ett tag, typiskt när man försöker köra igång lite mer seriöst.
Blir till att börja om från början sen då, tänk positivt, tänk positivt.... :cryout:

mela
2007-10-09, 21:37
Har varit sjuk nu ett tag, typiskt när man försöker köra igång lite mer seriöst.
Blir till att börja om från början sen då, tänk positivt, tänk positivt.... :cryout:

Rock on! :hbang:
Det kommer att gå bra. Nu har du legat hemma och laddat som satan!

Vinter
2007-10-09, 22:20
Har försökt ladda inför comebacken varje dag nu, "imorgon ska jag fasen träna!" Får skjuta upp det lite dag för dag, var lite dum emot kroppen i fredags(tränade när jag kände mig lite off), känns som man får tillbaka det nu.
Men skam den som ger sig :D

Vinter
2007-11-17, 17:19
Löpning 30min första gången på länge, trevlig isgata att springa på. Har inte tappat mycket på 2 månader ser det ut som.

Luttis
2007-11-17, 17:29
Välkommen tillbax!

Vinter
2007-11-18, 04:00
Tack! Jag ska försöka hålla mig till träning 3 dagar i veckan. Men ekonomin sätter gränserna. Nästa sommar blir det postade bilder om allt funkar :D

Får ta mig i kragen och besöka andra journaler med.

Vinter
2007-11-24, 02:42
Köpt nytt gymkort på nytt och bra ställe. Samt körde ett snabbt armar och axlar pass.

Grymt skönt att vara tebax.

Vinter
2007-11-29, 08:16
Körde benpass i går, tyvärr har gymmet lite för mycket maskiner och mindre fria vikter. Men man kan inte få allt.

3x10 Benpress

3x10 liggande lårcurl

3x10 Sittande lår curl

3x10 Benspark

3x10 Sittande vadpress

Börjar lite lugnt...

Vinter
2007-11-30, 13:53
Bröst, Axlar pass.

Bänkpress 3x10

Smith bänk 3x10

Pulldown 3x10

Shrugs 3x10

Upp cabelcross 3x10

Cablecross over 3x10

Skön träning, oskönt uppvaknade på morgonen.