handdator

Visa fullständig version : Kostråd inför DEFF!?


aGGe
2003-04-19, 12:02
tjenare..
jag som så många andra ska dra igång en deff period ganska snart. där jag ska prommenera 4-5 dagar i veckan 1-2 ggr om dan. plus gymträning 3-4 ggr/vecka

men vet inte riktigt hur jag ska käka. alltså fördelningen i E%
ska jag dra ner MKT på kollisar o köra mkt mer protein än vanligt.. o öka lite på fettet???

är 190cm
väger 99.5kg
är snart 20 år
:whipped:

mangemani
2003-04-20, 19:25
så här kör jag,och på detta har jag gåt ner runt 7 kilo på 1 vecka och inte förlorat någe som helst muskler(fast det är fel att gå ner så fort har jag hört):

har drage ner drastiskt på kolisarna,äter proteiner som en tok nu plus bra fett....skulle kunna säga så här,äter 20%kolisar,70%proteiner och 10% fett.

men om du vill ha expert hjälp ska du vända dej till king grub,han verkar vara en höjdare på träning och kost han

King Grub
2003-04-20, 19:49
Originally posted by mangemani
så här kör jag,och på detta har jag gåt ner runt 7 kilo på 1 vecka och inte förlorat någe som helst muskler(fast det är fel att gå ner så fort har jag hört):

har drage ner drastiskt på kolisarna,äter proteiner som en tok nu plus bra fett....skulle kunna säga så här,äter 20%kolisar,70%proteiner och 10% fett.

men om du vill ha expert hjälp ska du vända dej till king grub,han verkar vara en höjdare på träning och kost han

Du har inte minskat 7 kilo fett på en vecka. Helt omöjligt. Det är garanterat mer än hälften vatten och muskler.

Vilket procentuppdelning av energiintaget som passar bäst är något som man får prova sig fram till. Vissa svarar bra på en lågkolhydratsdiet, andra kör lågfettsdieter med bra resultat. Jag personligen ligger hellre ganska högt på kolhydraterna och ökar konditionsträningen istället. Jag fungerar klart bäst, både mentalt och fysiskt, om jag inte drar ner för mycket på kolhydraterna. Som tur är har jag en rätt hög förbränning, och med lagom mycket intensiv cardio brukar kroppsfettet smälta av ganska enkelt, även med ett relativt högt energiintag. Jag skulle tippa att jag ligger, under en deff, på 20 E% fett, 30-35 E% protein och 45-50 E% kolhydrater.

shirunai
2003-04-20, 21:55
jag kommer snart att ligga på 35%protte 20%fett 45% kollisar wow jag kommer va lika tuff som king-grub...nästan :hbang:


edit: sammanfattning för att göra det enkelt och svara på din fråga. E% är väldigt inviduellt....men vanlig rekomendation är skära ned 500kcal ungefär vad man äter nuvrande sen minska vid behov

aGGe
2003-04-21, 09:04
hmm k..
jag tror att jag tänkte testa den varianten där man drar ner på kollis, ökar protte o fett.

ska testa hur d funkar
därför jag ville veta lite mer om nyttiga fettkällor som man kan äta som snacks

Nils
2003-04-21, 09:56
Originally posted by mangemani
så här kör jag,och på detta har jag gåt ner runt 7 kilo på 1 vecka och inte förlorat någe som helst muskler(fast det är fel att gå ner så fort har jag hört):

För att gå ner så mycket fett så behöver du gå back ca 7000kcal per dag. Och så mycket äter du knappast i vanliga fall.
Jämför med att gå ner muskler då 1 kilo om dagen kan gås ner genom att bara gå back lite drygt 800kcal om dagen (om man inte räknar med fettmängden i musklerna). Så om du inte hade en himla massa vatten att tappa så verkar musklerna rinna av dig just nu.
Nils

Grahn
2003-04-21, 10:36
tja pojken vägde sig väl med stinn mage och totalt hydrerad en kväll och jämförde mot en tom mage och uttorkad kropp en morgon.

feldtarn
2003-04-21, 13:11
men tappar man inte ganska mycket vätska första veckan på deffen? Inte 7 kg kanske då men...

Har aldrig deffat själv men det börjar bli dags:cryout: Får för tjyven inte på mig mina byxor längre....


Hur pass mycket kan man räkna med att man tappar förstra veckan?

ska försöka ta mellan 0,5-1 kg i veckan! men första veckan lär det väl bli mera?

Kalle

mangemani
2003-04-21, 13:40
Originally posted by Nils

För att gå ner så mycket fett så behöver du gå back ca 7000kcal per dag. Och så mycket äter du knappast i vanliga fall.
Jämför med att gå ner muskler då 1 kilo om dagen kan gås ner genom att bara gå back lite drygt 800kcal om dagen (om man inte räknar med fettmängden i musklerna). Så om du inte hade en himla massa vatten att tappa så verkar musklerna rinna av dig just nu.
Nils


ok,för det första så menade jag INTE at jag hade gått ner 7 kilo fett,fattar väl jag att man inte kan gå ner så mycket på bara en vecka!men mina muskler verkar vara lika kompakta och stora som dom var när jag inte deffade.

för det andra så käkade jag kreatin när jag bulkade och kreatin binder vatten i musklerna,och nu när jag har börjat deffa så har jag slutat använda det,så det är nog mycket vätska som har försvunnit från min kropp......sen får jag ju räkna med att på söndan innan måndan då jag började att deffa,så bulkade jag fortfarande,jag tokåt som fan bara för att det var sista dagen,så det jag hade i magen väger ju också en hel del

mangemani
2003-04-21, 13:41
vad händer med musklerna när dom bryts ner?förvandlas dom till fett?

Grahn
2003-04-21, 13:52
Nej de förvandlas till energi som din kropp förbränner, varför skulle de bli fett?
Kroppen tar itne bort dina muskler bara för att jävlas med dig...