handdator

Visa fullständig version : sockerfritt godis


Wilson
2003-04-18, 20:34
Dem här förbannade dietorelle och liknande, är ju mest luren! var å köpte en ikväll för att jag ville försöka dra ner lite på sockret i vanligt godis. När jag har köpt den ser jag att den innehåller över 70 gram kolhydrater/100 gram. Det är ju ungefär som vanligt godis! vad är det då för mening att äta sockerfritt godis egentligen? eller är det på något sätt nyttiga än vanligt godis? det innehåller ju trots allt sirap och massa annat...

Munter
2003-04-18, 20:47
Det är mest sockeralkoholer och kostfibrer. Ifall du undrar vad det förstnämda är så sök efter det här på forumet, finns en lång tråd av Bamse om just det.

Big_Vik
2003-04-19, 10:41
söker du godis utan kalorier?

Trax
2003-04-19, 12:07
Originally posted by Big_Vik
söker du godis utan kalorier?

En stor kexchoklad utan kalorier vore fint. :D

/Trax

King Grub
2003-04-19, 12:10
Är det inte sant att Snickers innehåller minuskalorier, alltså kostar mer energi att förbruka än den innehåller? :D Jag tror förresten alla bruna matvaror har den egenskapen.

http://www.jacquestorres.com/images/special.chocolate.1.jpg

Wilson
2003-04-19, 13:34
Originally posted by Big_Vik
söker du godis utan kalorier?

thats right my boy :thumbup:

he men eftersom ni driver så mycke med mig så verkar det ju inte finnas något sådant godis :D

vore fint med proteingodis.... ungefär som proteindrinkar fast som godis *muums*

Grahn
2003-04-19, 13:43
Rökt kalkonfilé är ett utmärkt proteingodis :) menar du gott ketogodis så rekomenderar jag kryddade ölkorvar.