handdator

Visa fullständig version : Tips om brun utan sol


Tinis83
2007-09-29, 13:57
Tänkte bli brun i höstrusket. Vad använder ni för brun utan sol? Tips på bra produkter som inte kostar skjortan önskas ;)
Tackar!

Nitrometan
2007-09-29, 14:03
Kolla vad Dennis Wolf använder för nåt. Han kan ju gå från spökvit till riktigt brun på två dagar.

coxie
2007-09-29, 15:10
Jag har aldrig lyckats med proceduren i hemmiljö, alltid blivit flammigt eller morotsfärgat.

Här nere kostar det 250 kr att göra det på salong, och det är värt varenda krona om man nu måste vara brun året runt.

mela
2007-09-29, 15:12
Kan säga att ACO's Sunkissed och Dove är skräp iaf.
Sunkissed blir man fläckig av och Dove ger en bruna sängkläder *spy*

Jag hade nog kört på ProTan eller något.

Rahf
2007-09-29, 15:47
Brun utan sol är crap! Sola solarium eller gå till nån som sprayar dig.

L-Sami
2007-09-29, 17:16
Sola solarium, funkar bra för mig.

Angel
2007-09-29, 17:31
Dom guldiga servetterna som finns på Kicks.

Lancome i gel-form

Cupofcoffee
2008-05-14, 09:40
Ni får ursäkta necrot - men ämnet har blivit relevant för mig. :)

Jag har otur med krämerna - kommer inte åt över ryggen, får sjukt konstiga bruntoner och fläckar och mina händer ser ut som att jag... leker med bajs. Fungerar tabletter något bra? Finns det andra alternativ (som ni kan rekommendera)?

Sunkissed blir man fläckig av [...]
Medhåll. Fläckigt (eg. ser smutsig ut) och gult... Jag ser ut som en kines.

Catstyle
2008-05-14, 09:42
Jag tycker Loreals Hydra Energetic Tanning Lotion (phew) är bra.
Blir inte fläckigt och ger en ganska mild och behaglig färg.

Ironwoman
2008-05-14, 10:10
Ni får ursäkta necrot - men ämnet har blivit relevant för mig. :)

Jag har otur med krämerna - kommer inte åt över ryggen, får sjukt konstiga bruntoner och fläckar och mina händer ser ut som att jag... leker med bajs. Fungerar tabletter något bra? Finns det andra alternativ (som ni kan rekommendera)?


Medhåll. Fläckigt (eg. ser smutsig ut) och gult... Jag ser ut som en kines.

Läst ock följt alla tips med peeling innan samt tvätta händerna efter?
Vissa märken blir mer gula än andra, det är bara att läsa tester och sedan prova sig fram till ett märke som blir snyggt.
Jag brukar även blanda ut BUS krämen med vanlig kräm och sedan smörja fler gånger, då blir resultatet jämnare.


Om du tänker på betakarotentabletter så tycker inte jag att jag blir direkt brun av att bara äta dem. Men om jag kombinerar det med sol ute så blir resultatet bättre. Jag blir mer tålig mot sol och kan använda något mindre solskyddsfaktor (typ 2 snäpp mindre utomlands) samt att färgen blir snyggare

Cupofcoffee
2008-05-14, 11:46
Läst ock följt alla tips med peeling innan samt tvätta händerna efter? [...]
Ja. Att skrubba hårt i duschen innan smörjning förhindrar en del av fläckigheten, men torra områden och förhårdnader (mina händer...) och runt naglarna blir ändå "överexponerade" tyvärr.

Nimille
2008-05-14, 12:03
Piz Buin är ett väldigt bra märke. Och brun utan sol går att få till snyggt bara man är noggrann. Scrubba hela kroppen, återfukta (!) och sen BUS.

mela
2008-05-14, 12:20
Melanotan fungerar bra annars, fast man måste fortfarande sola, men inte alls lika mycket.

Har en kompis som kör med det nu, han är helt snuskigt brun efter en veckas användning och 2 st pass på 12min i solarie.

jesse
2008-05-14, 12:45
Melanotan fungerar bra annars, fast man måste fortfarande sola, men inte alls lika mycket.

Har en kompis som kör med det nu, han är helt snuskigt brun efter en veckas användning och 2 st pass på 12min i solarie.

Men den är ju olaglig i dagsläget.

mela
2008-05-14, 12:50
Men den är ju olaglig i dagsläget.

Nej, det är inte olagligt. Dock inte rekommenderat av läkare i Sverige.

jesse
2008-05-14, 13:04
Nej, det är inte olagligt. Dock inte rekommenderat av läkare i Sverige.

Ah, där ser man, då hade jag fått fel för mig.

Däremot skull jag nog vara försiktig med ovan nämnda ändå och läsa på en hel del innan man använder det. Många får t ex problem med ett ökat antal leverfläckar och det finns väl inte direkt många långtidsstudier gjorda på Melanotan avseende männsikor, så det är ju svårt och säga hur säkert det är.

mela
2008-05-14, 13:10
Ah, där ser man, då hade jag fått fel för mig.

Däremot skull jag nog vara försiktig med ovan nämnda ändå och läsa på en hel del innan man använder det. Många får t ex problem med ett ökat antal leverfläckar och det finns väl inte direkt många långtidsstudier gjorda på Melanotan avseende männsikor, så det är ju svårt och säga hur säkert det är.

Jo läsa på ordentligt ja, lära sig hur man ska handskas med sprutorna och dosera rätt osv.

jag tror att det finns långtidsstudier, medlet har använts sedan andra världskriget, men det finns inga nya studier på det. Australien håller på att kolla ordentligt på det iaf.

Funkar gör det iaf. Folk som nästan aldrig får färg kan bli riktigt rejält bruna.

jesse
2008-05-14, 13:18
Jo läsa på ordentligt ja, lära sig hur man ska handskas med sprutorna och dosera rätt osv.

jag tror att det finns långtidsstudier, medlet har använts sedan andra världskriget, men det finns inga nya studier på det. Australien håller på att kolla ordentligt på det iaf.

Funkar gör det iaf. Folk som nästan aldrig får färg kan bli riktigt rejält bruna.

Jag har läst att ämnet togs fram i USA i början av 80-talet och att det tog ett antal år efter det innan det "introducerades" på marknaden.

mela
2008-05-14, 13:21
Jag har läst att ämnet togs fram i USA i början av 80-talet och att det tog ett antal år efter det innan det "introducerades" på marknaden.

Jag vet att Hitler forskade i ämnet.

Nitrometan
2008-05-14, 13:53
Jag vet att Hitler forskade i ämnet.
Säker?

Var det inte melatonin?

Det jag har sett om Melanotan tyder på att det var forskare vid Arizona Cancer Center som tog fram det på 80-talet.





Mela-no-tan :) betyder det att du inte ska sola? ;)

Solve
2008-05-14, 14:26
Jag vet att Hitler forskade i ämnet.

fast judarna han provade de på blev väl för brända?

dåligt skämt :P

men hört att de är riktigt bra men dyrt som fan

mela
2008-05-14, 14:28
Säker?

Var det inte melatonin?

Det jag har sett om Melanotan tyder på att det var forskare vid Arizona Cancer Center som tog fram det på 80-talet.

Mela-no-tan :) betyder det att du inte ska sola? ;)
Möjligt. En kompis som läst på om det väldigt väl innan han använde det. han sa det, men han kanske är förvirrad.

men hört att de är riktigt bra men dyrt som fan
2k för en årsförbrukning